Manualen nämner inget av detta, bara att förstärkaren inte kan avkoda eller ta emot DD signal, inte heller hur man assignar coaxial till en utgång.
EK
(Inga bilder än i galleriet än).
Redigerat av Unregisteredcec18524, 22 September 2008 - 11:06.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Harman Kardon 3490, jag får inget ljud via coax?
Startad av
Unregisteredcec18524
, Sep 22 2008 09:36
2 svar till detta ämne
Postad 22 September 2008 - 09:36
Jag har precis införskaffat en Harman Kardon 3490. Problemet är att jag får inte något ljud mellan DVD spelaren och förstärkaren, eftersom förstärkaren inte kan ta emot DD så har jag ändrat på DVD spelaren så att den skickar ut en ?PCM? (eller vad det nu heter) signal istället för DD signal över coaxial, fortfarande inget ljud i förstärkaren.
Manualen nämner inget av detta, bara att förstärkaren inte kan avkoda eller ta emot DD signal, inte heller hur man assignar coaxial till en utgång. EK (Inga bilder än i galleriet än). Redigerat av Unregisteredcec18524, 22 September 2008 - 11:06. Postad 23 September 2008 - 20:49
Har du provat det här? (taget från manualen): De digitala ingångarna har inga separata knappar för ingångsväljare. Istället kan du länka de andra ingångarna (fono, cd, Vid 1-2-3) till någon av de digitala ingångarna eller behålla den analoga basfunktionen. För att välja digital ingång trycker du och håller inne den Ingångsväljarknapp 8, 13, 11, 14, 24 på mottagarens frontpanel som du vill ansluta den digitala ingången till. Medan du håller in den här knappen ska du trycka på knappen T-MON upprepade gånger. Som du nu kan se i informationsfönstret cirkulerar ingångsfunktionen mellan optisk, koaxial och analog. Släpp knappen när du har uppnått önskat resultat. MVH/JH Postad 23 September 2008 - 21:05
Ja, jag såg det när jag skrivit ut den svenska manualen, tack ändå.
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |