Undrar lite ang ljudet från min DB30 Blurayspelare.
När jag kör ljudet från BD'n s ser jag inte i displayen på min Marantz vilket aktuellt ljudformat som spelas.
Är det jag som missat något ?
Mvh
//Tobias
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Fundering av Marantz SR 7002
Startad av
Unregisterede493dc0a
, Sep 22 2008 18:40
6 svar till detta ämne
Postad 22 September 2008 - 18:40
Hej !
Undrar lite ang ljudet från min DB30 Blurayspelare. När jag kör ljudet från BD'n s ser jag inte i displayen på min Marantz vilket aktuellt ljudformat som spelas. Är det jag som missat något ? Mvh //Tobias Postad 22 September 2008 - 19:00
Hej du ska ställa din Panasonic att skicka bitstream,då kommer det poppa upp i displayen på recivern. Postad 23 September 2008 - 08:55
skillnad, ja, i labbet iaf. I PCM så är det din dvd som kodar av ljudet, i bitstream gör din förstärkare det. Postad 23 September 2008 - 12:15
Någon medlem här på forumet testade och jämförde. Slutsatsen var att det fanns en nivåskillnad i volym. När den kalibrerades till lika nivåer fanns inga ljudmässiga skillnader. Postad 23 September 2008 - 17:17
Det enda sättet att få ut alla HD-ljudformat från en BD30 är väl också så vitt jag förstår att ställa den i Bitstream. Så ja - för dig blir det skillnad eftersom du med PCM valt från spelaren inte får alla HD-ljudformat.
Postad 23 September 2008 - 17:37
Ni är ju bara för hyggliga. !!!!
Tack ska ni ha för era svar. Ikväll ska jag åtnjuta Planet Earth på DB, dock "bara" 5.1 Ha de 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |