Men i intruktionsboken till mina högtalare står det inget om Bi ampning utan bara om Bi wiring.
Så min fråga är, går det att Bi ampa dessa högtalare?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Bi Amp Onkyo 606 och Proson Conquest 6020 MK2
Startad av
DavvE_LocA
, Sep 24 2008 12:06
8 svar till detta ämne
Postad 24 September 2008 - 12:06
Jag har köpt mig en Onkyo 606 förstärkare som är 7.1 kanalig och klarar bi amp och som högtalare har jag då köpt Proson Conquest 6020 MK2.
Men i intruktionsboken till mina högtalare står det inget om Bi ampning utan bara om Bi wiring. Så min fråga är, går det att Bi ampa dessa högtalare? Postad 24 September 2008 - 16:48
Hej när jag läste på Fynda, står det att bi-wire inte finns på dessa högtalare.
Hur många kontakter har du på högtalaren? Postad 24 September 2008 - 16:52
Efter som jag har likdana högtalare kan jag säga att det är bi-wire terminal även fast fynda säger att det inte är det.. jag kör bi-wire
Postad 24 September 2008 - 16:54
Vad bra Postad 24 September 2008 - 16:58
Jo när jag beställde dom så var jag inställd på att det inte skulle vara det, men när jag tog ut dom ur kartongen så ser jag att det är bi-wire endå, inte för att det skadar heller Postad 24 September 2008 - 17:09
Jag kollade på deras hemsida,men hittade ingen manual. Den har 7.1 det är en bra start Postad 24 September 2008 - 17:34
För säkerhets skull, ta bort blecken mellan terminalerna på högtalaren och koppla in på det övre eller undre paret. Då skall endast diskanthögtalaren eller bashögtalaren låta. Funkar det så är det bara att bi-ampa.
Koppla från front speaker på recievern till det undre paret och från surround back speaker till det övre paret. Sedan ställer du in recievern på 5 högtalare och sedan på bi-amp. /Heron Postad 24 September 2008 - 18:24
Hm.. jag har inget på förstärkaren som heter bi-amp i menyerna, men dock så finns ju front ingångarna att välja mellan och det är A & B tänkte om man kör A till under och B till övre men det kanske man inte ska göra ? Postad 24 September 2008 - 19:19
Nej så ska du inte göra,verkar som den inte har den funktionen. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |