Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Trasig Kingpin duk

9 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 September 2008 - 17:22

foggemannen
  • foggemannen
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Nu är min andra kingpin duk trasig.. Den första var trasig vid leverans. funka asbra att hänga upp den och allt och jag var lyrisk att få kolla film på duken <_<

så tryckte jag på knappen för att rulla ner duken.. det gick inte så bra eftersom bara ena sidan hissades ner och det lät förjävligt i duken. fick stopp på det, men försent.ena sidan fastna duken kvar och andra hissades ner och hela duken pajja.

Fick min 2a duk för 2 månader sen och nu har motorn pajjat, det går inte hissa upp den.. FUUUCK vad arg man blir!

jag har knappt använd den och så går den sönder..

Tror ni att man kan begära pengana tillbaka så man kan köpa en ordentlig duk istället?

Jag har mailat dom ett par gånger och dom vill typ att jag ska skicka tillbaka den så dom kan laga den, tror ni man kan pusha lite så man kan få en ny duk och så skickar man den gamla i den nya dukens kartong för min kartong till den duk jag har nu har jag nämligen slängt...

Redigerat av foggemannen, 26 September 2008 - 17:27.

Postad 26 September 2008 - 17:55

Xicaxo
  • Xicaxo
  • Beroende

• 1057 inlägg
  • 0

Nu är min andra kingpin duk trasig.. Den första var trasig vid leverans. funka asbra att hänga upp den och allt och jag var lyrisk att få kolla film på duken <_<

så tryckte jag på knappen för att rulla ner duken.. det gick inte så bra eftersom bara ena sidan hissades ner och det lät förjävligt i duken. fick stopp på det, men försent.ena sidan fastna duken kvar och andra hissades ner och hela duken pajja.

Fick min 2a duk för 2 månader sen och nu har motorn pajjat, det går inte hissa upp den.. FUUUCK vad arg man blir!

Tror ni att man kan begära pengana tillbaka så man kan köpa en ordentlig duk istället?

Jag har mailat dom ett par gånger och dom vill typ att jag ska skicka tillbaka den så dom kan laga den, tror ni man kan pusha lite så man kan få en ny duk och så skickar man den gamla i den nya dukens kartong för min kartong till den duk jag har nu har jag nämligen slängt...

eftersom du bara har öppet köp i typ 14 dagar tror inte jag att du kommer få den möjligheten.

du kan lämna in och laga så länge det går att laga kommer de göra så, blir där produktions fel på duk eller liknande så kommer de byta ut den

men ett ångrat köp tror ju inte jag att du kommer få igenom

är du inte nöjd med duken får du sälja den och köpa ny.. annars e jag nog rädd att du får nöja dig med den duk du har så länge den fungerar

Redigerat av Xicaxo, 26 September 2008 - 17:58.

Postad 26 September 2008 - 20:13

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 0
3 försök har de väl på sig att försöka laga duken, sen ska de erbjuda antingen en ny duk lr pengarna tillbaka..

Postad 26 September 2008 - 21:48

Xicaxo
  • Xicaxo
  • Beroende

• 1057 inlägg
  • 0

3 försök har de väl på sig att försöka laga duken, sen ska de erbjuda antingen en ny duk lr pengarna tillbaka..

3 försök "brukar" det vara, men hur mycket KAN gå sönder på en duk ??

okey, motorn går.. bytar den helt så är det problemet löst
duken vikersig eller blir missfärgad, bytar den så är problemet löst vad mer kan gå sönder ?

njaa.. skulle inte tro att den sannolikheten finns där att du behöver lämna den så många gånger .. men man kan alltid få måndags ex.

så länge de kan laga eller byta ut kommer de att göra det såklart.. tillfälliga lagningar kan alltid gå sönder igen., men de problemet försvinner ju om de bytar ut duken rakt av

får ju en helt ny duk.. och sannolikheten att 2-3 dukar skulle ha samma problem eller att det skulle uppstå problem med dem allihopa är ganska liten

Postad 16 October 2008 - 21:01

Anna B
  • Anna B
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
E det sant 3ggr trasig? hmm.. har tittat på en ramspänd dito, men skall kanske hoppa den ?

Anna

Postad 05 November 2008 - 18:20

Trolleristen
  • Trolleristen
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Nu är min andra kingpin duk trasig.. Den första var trasig vid leverans. funka asbra att hänga upp den och allt och jag var lyrisk att få kolla film på duken :P

Helt sanslöst. Precis samma sak här. Fick först en duk där hela duktyget var helt förvrängt. Vågigt och en rejäl avböj in mot väggen sista 10 centimeterna. Plus att den inte kom ut rakt ur kassetten. Fick några tips (tejp på baksidan bland annat) men det blev aldrig bra, och till slut fick jag skicka in den. En duk som inte hänger rakt ner utan viker av i nederkant går ju inte att projicera bra på, det blir kanter nånstans hur man än gör.

Fick en ny duk, var EXTREMT noggrann med den. Hänger upp den och kör ner den. Fastnar i vänsterkant. Stoppar, drar upp den, tar upp mobilkameran och filmar eländet. Lyckas dra den rätt tillräckligt mycket för att den ska komma ut ur kassetten. När den är helt ute märker jag att även den här är krokig i nederkant.

Videon får jag inte ladda upp för Minhembio verkar det som, men bilden kan ni gärna få titta på och säga vad ni tycker. Jag kanske bara är gnällig?

Fick ett bra bemötande vid första bytet av duk av Kingpin men när jag mailade dem (inkl bilder och filmen) så fick jag svaret att jag hade otur, att jag borde lämna tillbaks duken där jag köpte den och köpa en av ett annat märke. Trevligt va?

Bifogad fil  P1010243__Large_.JPG   21.52K   3 Antal nerladdningar

Redigerat av Trolleristen, 05 November 2008 - 18:21.

Postad 05 November 2008 - 18:33

foggemannen
  • foggemannen
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
min e sådär oxå. den är lixom oval innåt som en båge. sen lite sne och krokig. men jag tycker det funkar bra iaf. syns inte när man kolar film iaf. sen får man tänka på att man får det man betalar för.. :P

Postad 10 November 2008 - 00:52

Unregistered1ca436a4
  • Unregistered1ca436a4
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Min duk pajjade NYSS!!! För 5 min sen!
Har en 106" motordriven Actual duk..

Nu har ena motorn pajjat. Vet ni var man kan köpa en ny motor? behöver man byta båda då eller räcker de med fall man bara byter en av dom?

Men framför allt VAAART kan man vända sig, ja köpte den beg och den har funkat hur bra som hellst i ett år.

Den vill inte hissa upp duken..

Postad 11 November 2008 - 17:45

johanpa
  • johanpa
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
OK, grabbar...här kommer en till!

Hissade ner min Kingpin 104" ES igår för att titta på film... lite förvånad blir man när hela duken släpper från kassetten och ramlar ner på golvet. Haft duken i 3 år och har oxå varit med om att den fastnat i ena kanten mm... men det löser man ju lätt genom att dra ut den manuellt.
Tycker ni är lite petiga som klagar på att duken är lite vågig ibland... köp då en ramspänd istället... blir ju alltid lite vågig när den rullas ut och in.

Men, men... fick svar från Kingpin nyss och de lovade hjälpa mig med instruktion om hur jag fixar eländet samt skicka mig tape för fastsättning av duken. Verkar ju rätt ok eftersom jag inte har någon garanti kvar.
Förhoppningsvis blir det mycket cred till Kingpin... vi får se hur det går!

/JP

Postad 12 November 2008 - 17:34

johanpa
  • johanpa
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Allt löst efter suverän service från Kingpin!

/JP

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.