Såhär på söndagskvällen känner jag att jag ångrar mig lite grann. Systemkamera har funnits på min önskelista ett tag nu och förr eller senare blir det väl av hoppas jag.
Det jag tänkt använda kameran till är först och främst:
- Sport (Både jag och tjejen spelar rugby och jag skulle vilja ta "action-bilder" på tacklingar osv.)
- Natur (Jag brukar tillbringa en del tid i skogen då jag är hemma och hälsar på mor och far. Tänkte mest försöka fota älgar, rådjur och vildsvin. Närbilder på växter och småkryp bryr jag mig inte så mycket om.)
- Allround-kamera på semestern. Kommer förmodligen flytta till sydligare breddgrader efter nyår och då behöver jag kunna fota giftormar och känguruer.
Jag har lånat kompisens Canon 350D + 18-200 några dagar och dessutom testat en Nikon D80 + 18-55. Den senare kändes bättre att hålla i men båda kamerorna tar nog tillräckligt bra bilder för mina behov. Som allround-objektiv funkar nog ett 18-200 ganska bra för mig men för att ta bra rugby-bilder på 50 meters avstånd skulle jag däremot vilja gå upp till 70-300 eller nåt liknande.
Så frågan: Vad är en lämplig kamera för mig? Jag är inte så inläst på ämnet men jag har förstått att det kan vara knepigt att hitta objektiv till Nikons D40/40x/60. Några förslag?
Sökningen pågår
Avancerad sökning
161 bilder
640 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?