Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Spelkonsol till pcspel som har hårddisk?

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 September 2008 - 20:00

felicia
  • felicia
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Hej!
Barnen skulle gärna få flytta upp till allrummet med alla sina datorspel. (dessutom har vi förstajacket där ...)
De spelar en del online och så har de en drös pcspel. Själv skulle jag gärna spara ner filmer för att kunna se på teven i allrummet. Finns det något som är som en spelkonsol med hårddisk? Eller är det en dator som är grejen? Eller kan man kanske kombinera en DVD med hårddisk tillsammans med något annat eller ???
Vi har adsl.
Tack på förhand.

Postad 28 September 2008 - 22:26

FireTraXX
  • FireTraXX
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0
Det är dator som gäller för PC-spel.
Därav PC-spel.

Postad 29 September 2008 - 12:00

Fluffcarl
  • Fluffcarl
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
de låter som att en htpc skulle passa familjen, då finns det möjlighet att titta på dvd, spela pc-spel och även spela in tv direkt på hårddisken.

Postad 29 September 2008 - 12:19

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0
Kanske en extern hårddisk och Dvd spelare med Usb utag kan vara något som skulle funka. Äger själv ett antal externa hårddiskar och en Dvd spelare som dock bara har Usb 1 utag (Usb 2 är väldigt mycket snabbare). Funderar själv på att köpa en Dvd spelare som har Usb 2 för detta ändamål, problemet är bara att den spelare jag är intresserad av saknar HDMI så om detta inte är ett krav kanske den kan vara något? Den kostar bara 600 kr och går att köpa på El-Giganten, en extern hårddisk går att köpa för tusen kronor beroende på storlek. Om filmer är huvudsyftet så är annars mitt råd att kolla upp en spelare som har inbyggd hårddisk, har för mig att dessa kallas för mediaspelare...

Redigerat av Jack of all trades, 29 September 2008 - 12:20.

Postad 29 September 2008 - 19:50

felicia
  • felicia
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Hej!
Tack för svaren.

Jack: Hur får du PCspelen att fungera på dvdn? Vad driver spelet sas. Nog måste man ha windows, arbetsminne, grafikkort etc ?? Vad använder du usbporten till?
Syftet är både att ladda film från nätet och att spela pcspel. Troligen mer datorspel än filmladdning ...

Fluffcarl: Jag har försökt läsa om HTPC här på forumet och det verkar så inriktat mot att se film och att ha fullHD och sådant. Spel verkar fungera litet blandat. Kanske har jag bara läst fel trådar ... ??

Redigerat av felicia, 29 September 2008 - 19:52.

Postad 29 September 2008 - 20:21

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Krångla inte till det. En vanlig dator kopplad till en skärm av något slag är vad du behöver.

Tror inte att Jack läste hela ditt inlägg. Givetvis behöver du en dator (med hårddisk, grafikkort, ljudkort osv) om du ska spela PC-spel.

Postad 29 September 2008 - 22:35

Fluffcarl
  • Fluffcarl
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
allt jag tänkte va bara att en htpc ser lite vackrare ur i tvbänken, men en vanlig dator fungerar prima såklart.. har själv en laptopkoplad till tv:n och de funkar både för spel film och annat. de e klart har man tyngre lir som crysis och dylikt e de lite tunt att köra en laptop men de låter inte som det e några grafik monster som barnen spelar. lättast för er e att på ett diskret sätt bara ta den datorn ni har idag och få undan på nått sätt i alldagsrummet och koppla till den skärmen ni har.. rekomenderar dock inte detta om ni har en mindra tv eller tjock tv.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.