Jag har provat att ställa in olika värden på MTU i min router men jag är tveksam till att det är det som är felet eg.
Någon som har liknande problem nu?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 29 September 2008 - 17:37
När jag drar igång min xbox så kan jag inte koppla upp mig till xbox live längre. Eller rättare sagt så signas min profil in men jag är inte inne på Xbox live. när jag kör det inbyggda testet så failar den på "MTU", mycket kryptiskt.
Jag har provat att ställa in olika värden på MTU i min router men jag är tveksam till att det är det som är felet eg. Någon som har liknande problem nu? Postad 29 September 2008 - 17:40
Du har också samma problem? Postad 29 September 2008 - 17:40
De har skickat ut ett mail (du hittar det i dina meddelanden i xboxen) och Live är nere i 24 timmar, idag.
Postad 29 September 2008 - 17:52
Det är inget 'problem', allt är som det ska. Live ska börja fungera igen under morgonen/förmiddagen imorgon.
Postad 29 September 2008 - 18:17
Ah skönt! Man blir ju lite nojjig när man inte lirat på Live! på nu över en månad och sedan är det dött
Postad 29 September 2008 - 18:39
Jag fick ett meddelande om att dom skulle uppgradera liven 29 september för några dagar sedan
Postad 29 September 2008 - 19:09
Och här har jag suttit med 3 olika routrar och slitit mig i håret för att försöka klura ut vad det är som inte stämmer. Jag tänkte ju att det fungerade igår men idag var det dött. Jag fick samma problem med MTU. Då får jag vänta till en annan dag med att spela. Tur att jag hittade denna tråden!
Postad 29 September 2008 - 20:02
så ###### smart som man är så tänkte man inte på det överhuvudtaget =). inte för att jag hade nåt att passa eller så, men kliade mig ändå lite i skallen pga att live inte funkade. sen kom jag juh på att dom uppgraderade. gomidda pannkaka
Postad 29 September 2008 - 20:05
Jag har hela mitt liv att passa. IRL är ju värdelöst, är de klara snart?
Postad 29 September 2008 - 20:09
Attans... jag trodde detta var höstuppdateringen! Så det blir inget nytt nu när de drar igång imorron?
Postad 29 September 2008 - 20:12
Nej, bara förberedelse för det nya. Postad 30 September 2008 - 07:55
Hur kan ni ha missat detta? Jag fick mail från live, fick ett mess från live, det stod på alla reklamskyltar i dashboarden och alla stora spelsidor skrev om det... Är ni månotro en rock lobster?
Postad 30 September 2008 - 08:51
Nu funkar xbox.com och det går att logga in och så, men inte på konsolen.
Postad 30 September 2008 - 13:28
hmmm.. har det hänt nåt konstigt under uppdateringen?!?!?
Jag köpte table tennis igår och tänkte spela det nu, men när jag ska uppdatera spelet så händer ingenting! JAg är inloggad på liven och kan ladda ner spel och allt möjligt men inte uppdatera spelet!!! Nån annan som har samma problem? Postad 30 September 2008 - 18:05
Jag har bara provat att spela COD4 live och det gick inget vidare.
Fick bara massa felmeddelanden och när jag väl kom in i en private match så hade alla 14pers problem med att joina live idag. Vet inte om det är live eller om det är cod som har problem. Nått galet är de. Postad 30 September 2008 - 18:26
Gick perfekt att spela GTA IV live vid lunch idag iaf.
Redigerat av Johnnie, 30 September 2008 - 18:26. Postad 30 September 2008 - 19:33
om du inte var medveten om det eller har märkt nåt är det inget att oroa sig över ;D
Postad 30 September 2008 - 20:22
Jo tack, märkte nyss att COD funkar inget vidare bra. Postad 30 September 2008 - 22:39 Är det nån som har table tennis och inte spelat det på länge som kan testa om du kan uppdatera spelet?!?! Postad 30 September 2008 - 23:07 Bara för dig. Testade att sätta i skivan, som jag inte har haft i sedan någon gång i våras. Jodå, en uppdatering blev det. Postad 01 October 2008 - 07:52
Man bockar och bugar! Men jag hade ju blivit gladare om det inte funkade för dig heller. Nu vet jag ju inte vad det är för fel Postad 01 October 2008 - 08:30
Rensa cachen och prova igen. Postad 01 October 2008 - 08:35
WOHOOOO!!! Nu testade jag igen å då funkade det på första försöket! Postad 01 October 2008 - 12:34
Edit: Ser att majoren fått ner sin uppdatering.
Redigerat av SC-Zap, 01 October 2008 - 12:34. Postad 01 October 2008 - 20:41
Jao, funkar inte här heller. Spelade mellan 19.00-20.30, sen dog det.
Postad 01 October 2008 - 20:57
Även jag hade stora problem ikväll. Startade xboxen vid kl 19 för att spela Cod, men den klyddade som ******** med inloggning till Live + att hela konsolen varit skitseg hela kvällen, frusit korta stunder osv. Jag kunde börja spela först kl 20, alltså en timme efter första uppstarten... Sen spelade jag en minut så loggades jag ut... äh på två timmar fick jag 23 minuters spelande... jättekul..
så jag drog ut nätverkssladden, då blev xboxen kvickare så jag spelade lite trummor i RB istället Postad 02 October 2008 - 07:37
Haha, ska ta och prova det nästa gång Postad 02 October 2008 - 09:58
Jo nåt skumt var det igår, jag drog igång ganska sent och först vägrades jag in, men på andra försöket ville den connecta fast det tog typ en halv minut
Jag vill nästan inte köra något spel alls om jag inte är uppkopplad mot live, känns som att man kan missa något lixom, tänk om jag sätter ett rekord på RB tex som inte blir uppladdat Postad 02 October 2008 - 10:11
Jag körde bara GTA4 offline igår men märkte att jag blev nerkopplad flera gånger.
Redigerat av Unregisteredb30efd09, 02 October 2008 - 10:14. Postad 02 October 2008 - 21:49
Tja!
Köpte mig en box igår men kommer inte igång med live. Har reggat mig och är inne på live men "cant connect to messenger". Kan inte spela mot andra online.... säger att jag inte är ansluten. Men till Live är jag ansluten, för jag kan ladda ner demospel. Vad gör jag? :S Försökt göra en "gametag recovery" men när jag ska acceptera villkoren och ansluta till nån server så säger den att tjänsten är unavaileble. Snälla hjäl mig, suttit med detta i timmar nu. Allt bra med routern. Alla anslutningar är OK enligt xboxen själv. Det enda är att jag inte kommer in på msn, varför man nu måste vara inloggad där =s Postad 02 October 2008 - 22:09
Alltså jag blir ju galen.
Försöker gå online med Nhl09 men skiten säger att: Du måste vara inloggad på xbox live och EA-servrarna för att komma åt onlinefunktionerna i det här spelet. Vad är detta för problem jag har?? Jag är ju ansluten till Xbox live.... det enda jag inte är ansluten till är messenger, det går inte att ansluta sig. Detta är sjukt:S Måste jag återställa boxen på nåt sätt? När jag reggade mig så frös hela boxen, startade om på knappen, kan det vara det som knasat sig?? Postad 02 October 2008 - 22:20
Och inga rejs går att starta i forza 2.
Ska man behöva gå ut till något ###### fik eller något för att träffa folk nu för tiden eller? Bakåtsträvande to say the least. Postad 02 October 2008 - 22:33
Live status kan man kolla in på följande supportsida.
Postad 02 October 2008 - 22:39
ska ju vara uppe... iaf att spela nhl online.
Får ringa deras support imorgon, kan inte hitta nån som har samma problem som mig..... nog kul detta :S Postad 02 October 2008 - 23:03 Har du guldmedlemskap på Xbox Live? Postad 03 October 2008 - 09:35
Med tanke på att han får en månad gratis när han gör ett konto som funkar med Xbox live så, jo han lär ha guld. 3 konton per låda som får en månad gratis. Postad 03 October 2008 - 10:13
Näe så har det alltid varit, fick det med min premium jag köpte förra fredagen.
Postad 03 October 2008 - 12:25
Vad fan äre med live? Så fort jag kommer till "wickedkman signed in to xbox live" så hänger sig konsollen. Åtminstone en snubbe till har det problemet nu har jag sett på ett annat forum. äre fler?
Postad 03 October 2008 - 12:58
Jag hade liknande problem igår, jag tyckte att det mesta gick aningen segt i dashboarden men startade spel och det gick bra.
När det var matchdags i NHL så hängde sig boxen vid laddningsskärmen. Gjorde om med samma resultat 3 gånger. Återställde boxen och raderade min profil och recovrade den och då gick det smärtfritt efter det. Postad 03 October 2008 - 14:06
Stort tack för tipset, det funkade bra! Postad 03 October 2008 - 16:01
Suck... nu är det så här för mig också! Så fort jag loggar in min profile så hänger sig boxen.
Vad händer när man deletar sin profile egentligen? Fixar sig allting igen när man tar recover gamertag? Hjälp!!! Henk Postad 03 October 2008 - 16:30 De är väl lagrade på hårddisken? 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |