Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ARN, Allmänna reklamations Nämnden

22 svar i tråden

#1

Skickat 04 oktober 2008 - 11:19

Efter en längre tids upprepade missöden med en bilhandlare där jag köpte min senaste bil, så är det nu dags att dra ärendet inför ARN.

Det jag funderar på är hur ARN ställer sej till muntliga avtal.
Ur ett juridiskt perspektiv så är dessa lika bindande som vilka avtal som helst men svårigheten ligger i att bevisa att det fanns ett muntligt avtal och hur detta såg ut.

Är det någon som har några erfarenheter av hur ARN ser på det här med muntliga avtal, hos vem ligger bevisbördan när det gäller muntliga avtal?

Kan jag på något sätt bättra på mina chanser att få rätt hos ARN?

Det är en ganska lång historia, men jag ska försöka göra den så kort som möjligt.

Jag köpte en bil i juni, men jag bestämde mej för att genomföra köpet så förhandlade säljaren och jag om priset.

Jag fick ett "slutbud" av säljaren som jag ville pruta ytterligare på, med motiveringen att det faktiskt inte ens fanns någon bilstereo monterade i bilen. Denna motivering förkastade säljaren genom att hävda att det följde med en bilstereo även om den inte var monterad för tillfället.

Att bilstereon inte var monterad för tillfället berodde på att bilstereon var en s.k. "värsting" ifrån pioneer och som beskrevs som en dvd-spelare med utfällbar skärm (motoriserad). Eftersom den medföljande bilstereon var värd väldigt mycket pengar så hade de valt att plocka ut den ur bilen, för att förhindra att den blev stulen.

Väl medveten om vad en pioneer dvd-spelare med utfällbar skärm ligger i pris så accepterade jag säljarens slutbud och köpte bilen.

Då började problemen.

En annan sak som vi kom överens om innan köpet var att bilens skulle servas enligt konstens alla regler och eftersom bilen hade rullat strax över 13000 mil och inte servats sedan 10.000 mila servicen så blev jag lovad en fullständig 12.000 mila service, med kamremsbyte och hela millevippen. Bilstereon kunde de inte montera in i bilen vid köptillfället för att någon ambitiös mekare hade visst låst in den i sitt privata skåp, precis innan han hade åkt på semester.

2 veckor senare skulle meckaren vara tillbaka och vi kom överens om att jag då skulle lämna in bilen för att få både bilstereon och servicen avklarad på en gång.

När jag sedan hämtade bilen efter servicetillfället två veckor senare, så visade det sej att kamremmen hade inte blivit utbytt!? Enligt uppgift så hade inte mekarna fått infon om att kamremmen skulle bytas ut. Dessutom så hade det monterats in en cd-spelare ifrån pioneer (värde 890:- enl. prisjakt) istället för den där värsting dvd-spelaren ifrån pioneer som utlovades.

Naturligtvis så klagade jag och fick som förklaring att det måste ha skett någon form av missförstånd. Ett nytt datum för ytterligare ett service-besök bestämdes.

Vid nästa service tillfälle så byttes bilstereon ut, men inte kamremmen!?

Bilstereon som monterades in var en "noname" dvd-spelare med en pytteliten, urkass 3,5 tums skärm integrerad. Definitivt inte någon pioneer, absolut inte någon motordriven utfällbar skärm och definitivt inte någon värsting på något sätt.

Vad värre var att i samband med att denna bilstereo monterades in, så slutade bilens signalhorn fungera, fjärrstyrningen och centrallåset på bakdörrar och baklucka slutade också fungera...

Ett nytt besök bokades och genomfördes.

När jag hämtade bilen för tredje gången så fungerade återigen fjärrstyrningen och centrallåset, men inte tutan och samma skit-bilstereo satt fortfarande inmonterad och kamremmen hade inte heller blivit utbytt...

Nu förlorade jag tålamodet och fick kontakt med deras försäljningschef som jag beklagade mej för.

Han lovade att kamremmen skulle bytas ut, och höll dessutom med om att den inmonterade bilstereon inte var ens i närheten av den "värsting" jag blivit lovad från början och därmed så lovade han också denna också skulle bytas ut.

En dag senare pratade jag med självchefen igen för att ta reda på vad det blev för bilstereon till sist och fick då verifierat att bilstereon som skulle monteras in var av fabrikatet Panasonic. Jag var nöjd med detta eftersom panasonic är ett etablerat fabrikat med alla de fördelar det innebär.
Allt såg ut som att det skulle ordna upp sej fint.

Så jag lämnar alltså in bilen ytterligare en gång och när jag hämtar bilen så är äntligen kamremmen utbytt och bilstereon likaså.

Men nu sitter det en annan "noname" bilstereo i bilen. Av allt att döma samma noname-kina-skit som tidigare, fast nu med en motordriven utfällbar 7 tums skärm. Kvaliten hos bilstereon är nu om möjligt ännu sämre än vad den var tidigare. Framförallt ljudkvaliten!

En annan sak som försäljningschefen och jag också kom överens om var att deras verkstad skulle åtgärda ett "klonkande" fel i framvagnen som visar sej när man kör över ojämnheter. Detta var inte heller åtgärdat.

I detta läget så kontaktar jag via mail VD'n för försäljnings-stället och beklagar mej ytterligare en gång. När jag så småningom får ett svar av VD'n så är hans svar bara en kort hänvisning till en bifogad fil där försäljningschefen i stort sett slår ifrån sej ALLT ansvar för det som hänt och dessutom antyder att det inte har funnits några nämnvärda överenskommelser.

Jag har helt enkelt blivit blåst. Praktiskt taget ALLT som har sagts men inte skrivits ner var ren och skär lögn...

Att jag tänker vidarebefodra ärendet till ARN är tveklöst, men frågan är: kan dom och brukar dom ta ställning till muntliga avtal?
Hur bör jag göra för att de åtminstone ska beakta dom?

Vad tycker ni?

#2

Skickat 04 oktober 2008 - 20:40

Är det verkligen INGEN som har några erfarenheter av att driva ärenden till ARN?

#3

Skickat 04 oktober 2008 - 20:55

tyvärr jag har inga erfarenheter med ARN om detta...trist att du blivigt behandlad så här, men en sak som du redan har räknat ut är att bevisa just det att dom löfterna har blivigt sagda av säljaren, så ord mot ord är det,men det vet du..

tips för framtiden är att ta foto på insidan så det finns en bild av hur det såg ut när dom skulle sälja den, och på utsidan ..jag vet att det är lätt att vara efterklok men tyvärr så har jag lärt mej allt för väl hur denna marknad beter sig.

vad jag vet är att man som köpare och säljare har lika mycket skyldighet att sätta sig in idet man ska köpa, att man måste kolla upp allt själv.sedan så har ju säljaren ett sälj ansvar idag som är 6 månader eller 1 år tror jag, det komer han inte undan, men att bevisa vad som har sagts blir problematiskt..


Lycka till

//CG-47

#4

Skickat 06 oktober 2008 - 20:58

Muntliga avtal gäller likaväl som skriftliga, problemet är att bevisa vad som sagts vid muntliga avtal.

Ett sätt kan vara att spela in dom är ena parten (du) medveten om inspelningen så är den laglig.

ARN prövar bara skriflig bevisning, det mkt faller på där är just bevisningen, vilket i ditt fall verkar vara ett problem. Jobbar med konsumentlagstiftning så jag möter ärende som ditt dagligen och tyvärr samma besked till många läs avtalet och få löften skriftligt.

#5

Skickat 07 oktober 2008 - 00:32

Så ARN tar inga som helst hänsyn till muntliga avtal?

Hur tror du att ARN tar ställning till det faktum att jag har varit tvungen att lämna in bilen så många gånger för att få allt åtgärdat (och då är ändå inte allt åtgärdat ännu)?

Visserligen så har jag "bevis" på alla dessa gånger heller, eftersom jag aldrig fått någon form av "inlämnings-kvitto" då jag lämnat in min bil.

Har du några erfarenheter av hur ARN behandlar ärenden som gäller 6 månaders regeln?

#6

Skickat 07 oktober 2008 - 11:30

Jag har ungefär samma svar som Olle, så det tillför inte så mycket. Utan skriftlighet har man tufft.

Nyfiken - råkar det vara VAG?

#7

Skickat 07 oktober 2008 - 11:47

Det ser rätt dystert beträffande muntliga avtal och ARN om man läser denna artikeln... http://archive.corren.se/archive/2005/7/23...7835189-14&
- "Dessutom tar ARN bara emot fall där det finns skriftlig bevisning."

M

Det här inlägget har ändrats av movieman 07 oktober 2008 - 11:47


#8

Skickat 07 oktober 2008 - 13:19

Visa inlägghifisnubben Oct 7 2008, 12:30 skrev:

Jag har ungefär samma svar som Olle, så det tillför inte så mycket. Utan skriftlighet har man tufft.

Nyfiken - råkar det vara VAG?
Nä, det handlar om bilhuset i helsingborg.

Sista gången jag gör affärer med dom...

#9

Skickat 07 oktober 2008 - 20:26

Vet inte vad du menar med 6 månaders. reklamationsrätten är 3 år första 6 månader är bevisbördan hos NI (näringidkaren) därefter K (konsumenten) fel ska reklameras inom 2 månader efter upptäckt. 2-3 normalt avhjälpningsförsök kan man acceptera OBS samma fel är det ett nytt fel 2-3 ggr igen innan prisreducering/omleverans och i sista hand hävning.

#10

Skickat 07 oktober 2008 - 21:56

Ett ytterligare problem är väl att ARN endast kommer med en rekomendation ifall de skulle ta upp ditt fall.

De kanske skulle komma med ett utlåtande som säger att bilfirman ska åtgärda det som sagts muntligt, men i värsta fall så skiter bilfirman i detta.

ARN är ingen "polis" som bestämmer hur saker ska göras, de kommer bara med rekomendationer.

/Johan

#11

Skickat 07 oktober 2008 - 22:22

Visa inläggolle123 Oct 7 2008, 21:26 skrev:

Vet inte vad du menar med 6 månaders. reklamationsrätten är 3 år första 6 månader är bevisbördan hos NI (näringidkaren) därefter K (konsumenten) fel ska reklameras inom 2 månader efter upptäckt. 2-3 normalt avhjälpningsförsök kan man acceptera OBS samma fel är det ett nytt fel 2-3 ggr igen innan prisreducering/omleverans och i sista hand hävning.
Det verkar som om du har rört ihop begreppen lite.
Det finns inte någon 3 års reklamationsrätt när det gäller begagnade bilar, såvitt jag vet.

6 månaders regeln är däremot ny och påminner mycket om regeln om 3 års reklamationsrätt och fungerar ungefär likadant.

Om ett fel upptäcks på den begagnade bilen inom 6 månader så måste säljaren bevisa att felet inte fanns vid köpet av bilen. Ett prejudicerande fall visar dessutom att varudeklarationen inte är tillräckligt mycket värd för att kunna räknas som bevis för att felet inte funnits vid köpet.

Citat

Ett ytterligare problem är väl att ARN endast kommer med en rekomendation ifall de skulle ta upp ditt fall.

De kanske skulle komma med ett utlåtande som säger att bilfirman ska åtgärda det som sagts muntligt, men i värsta fall så skiter bilfirman i detta.

ARN är ingen "polis" som bestämmer hur saker ska göras, de kommer bara med rekomendationer.
Jag är medveten om att ARN inte har någon riktig makt att tala om. Det ARN däremot gör om inte en handlare följer rekommendationen är att svartlista handlaren.

Vad som däremot är betydligt viktigare är att OM ARNs rekommendation inte följs, så har man betydligt mycket mer "på fötterna" om man väljer att dra ärendet vidare som ett tvistemål. ARN's ord väger tyngre än både min och handlarens ord i en domstol...

Däri ligger ett stort värde ändå...

#12

Skickat 09 oktober 2008 - 21:49

Visa inläggkrasse Oct 7 2008, 23:22 skrev:

Det verkar som om du har rört ihop begreppen lite.
Det finns inte någon 3 års reklamationsrätt när det gäller begagnade bilar, såvitt jag vet.

6 månaders regeln är däremot ny och påminner mycket om regeln om 3 års reklamationsrätt och fungerar ungefär likadant.

Om ett fel upptäcks på den begagnade bilen inom 6 månader så måste säljaren bevisa att felet inte fanns vid köpet av bilen. Ett prejudicerande fall visar dessutom att varudeklarationen inte är tillräckligt mycket värd för att kunna räknas som bevis för att felet inte funnits vid köpet.


Jag är medveten om att ARN inte har någon riktig makt att tala om. Det ARN däremot gör om inte en handlare följer rekommendationen är att svartlista handlaren.

Vad som däremot är betydligt viktigare är att OM ARNs rekommendation inte följs, så har man betydligt mycket mer "på fötterna" om man väljer att dra ärendet vidare som ett tvistemål. ARN's ord väger tyngre än både min och handlarens ord i en domstol...

Däri ligger ett stort värde ändå...


78 procent följer ARN rekomendationer MRF anslutna i princip 100% .

Reklamationsrätt på allt du köper av NI begagnad eller nytt spelar ingen roll.

Jobbar som K-vägledare så jag borde veta vad jag pratar om elller hur?

#13

Skickat 09 oktober 2008 - 23:03

Visa inläggolle123 Oct 9 2008, 22:49 skrev:

78 procent följer ARN rekomendationer MRF anslutna i princip 100% .

Reklamationsrätt på allt du köper av NI begagnad eller nytt spelar ingen roll.

Jobbar som K-vägledare så jag borde veta vad jag pratar om elller hur?
Ja, det borde du.
Som konsumentvägledare så borde du väl också kunna visa mej var jag hittar regeln om 3 års reklamationsrätt på begagnade bilar också.
DET hade jag verligen uppskattat.

#14

Skickat 10 oktober 2008 - 07:48

Det är ingen regel utan en tvingande lag som ej går att avtala bort.

Lagen ser ingen skillnad på om du köper en begagnad eller ny bil men det handlar om ursprungliga fel.

Detta handlar om när du köper av en näringsidakare. Garanti är något helt annat.


http://www.konsumentverket.se/Mallar/sv/ar...ngArticleId=147

Sen om du får din reklamation godkänd det är en annan sak, men du har alltid rätt att reklamera.

#15

Skickat 10 oktober 2008 - 14:32

Visa inläggkrasse Oct 10 2008, 00:03 skrev:

Ja, det borde du.
Som konsumentvägledare så borde du väl också kunna visa mej var jag hittar regeln om 3 års reklamationsrätt på begagnade bilar också.
DET hade jag verligen uppskattat.

Här har du ett svar likande dit, från våra jurister.

Bilgaranti
Fråga: Vad gäller när en bilköpare köper en begagnad bil där det på köpekvittot står "ej garanti" och "ej återköp" och bilens motor rasar efter 3 dagar
Svar: Konsumentköplagen gäller alltid när en näringsidkare säljer lösa saker till en konsument.

Att bilen sålts utan garanti betyder enbart att säljaren inte erbjuder något skydd utöver det lagstadgade skyddet i KKL, t.ex. sexmånadersregeln.
Ej återköp bör betyda att säljaren inte har för avsikt att köpa tillbaka bilen om inte K är nöjd med den. K har enligt lag rätt att under vissa omständigheter häva avtalet.

Sen som i ditt fall gäller det att kunna bevisa vad som avtalats, brukar alltid rekommendera att få allt skriftligt och läs alltid avtalsvilkoren.

Hoppas du är lite klokare nu.

#16

Skickat 10 oktober 2008 - 16:59

Du har inte någon länk till svensk författnings-samling eller liknande där det står att man har 3 års reklamationsrätt på begagnade bilar. Kanske har du som konsumentvägledare möjligheten att citera den eller de paragrafer som definierar 3 års reklamationsrätt för begagnade bilar så att jag själv kan läsa den juridiska formuleringen.

#17

Skickat 10 oktober 2008 - 21:04

Visa inläggkrasse Oct 10 2008, 17:59 skrev:

Du har inte någon länk till svensk författnings-samling eller liknande där det står att man har 3 års reklamationsrätt på begagnade bilar. Kanske har du som konsumentvägledare möjligheten att citera den eller de paragrafer som definierar 3 års reklamationsrätt för begagnade bilar så att jag själv kan läsa den juridiska formuleringen.


Du får ursäkta mig men lyssna nu, det spelar ingen roll om du köper en begagnad skjorta, du har 3 års reklamationrätt på den mot ursprungliga fel.

Alla lösa saker som en konsument köper av en näringsidkare har du 3 års reklamationsrätt på mot ursprungliga fel.

Det spelar ingen roll om det är en ny vara eller begagnad.

http://www.riksdagen.se/webbnav/index.aspx...mp;bet=1990:932

Sorry om jag blev lite brutal, ha en bra helg.

#18

Skickat 10 oktober 2008 - 23:24

Jag trodde att det skulle vara lätt för dej som är konsumentvägledare att "vägleda" mej till information som styrker 3 års reklamationsrätt, men det verkar som att det var lättare att själv leta reda på den informationen:
Konsumentverkets hemsida

Frågan är om lagen du länkade till är den enda som är relevant för resonemanget på konsumentverkets hemsida.

Jag vill ju inte stå som ett okunnigt fån om handlaren helt plötsligt hänvisar till någon annan lag som kan tolkas annorlunda. Det känns alltid tryggare att veta vad som gäller både vad det gäller regler såväl som undantag innan man börjar lägga fram paragraferna för bilhandlaren...

#19

Skickat 11 oktober 2008 - 08:30

Visa inläggkrasse Oct 11 2008, 00:24 skrev:

Jag trodde att det skulle vara lätt för dej som är konsumentvägledare att "vägleda" mej till information som styrker 3 års reklamationsrätt, men det verkar som att det var lättare att själv leta reda på den informationen:
Konsumentverkets hemsida

Frågan är om lagen du länkade till är den enda som är relevant för resonemanget på konsumentverkets hemsida.

Jag vill ju inte stå som ett okunnigt fån om handlaren helt plötsligt hänvisar till någon annan lag som kan tolkas annorlunda. Det känns alltid tryggare att veta vad som gäller både vad det gäller regler såväl som undantag innan man börjar lägga fram paragraferna för bilhandlaren...

Det finns bara en konsumentköplag och den är tvingande dvs, den kan inte avtalas bort.


Du har fått flera länkar som visar lagen och 3 års reklamationsrätt vad mer behöver du?


I konsumentköplagen står det att det är 3 års reklamationsrätt.... Om du köper en råttfälla begagnad av en bilhandlare så har du 3 års reklamationsrätt på den mot ursprungliga fel.

Vad du ska hänvisa till är ju ditt muntliga avtal med bilhandlaren och bevisa att det finns, gör det så är ju ditt problem löst.

Annars får du stämma honom i tingsrätten, för ARN provar bara mål med skriflig bevisning.

Pacta sund cervanda

#20

Skickat 11 oktober 2008 - 19:24

Undrar vad Motorbranschens RiksFörbund (MRF) tycker om en sådan här historia?

De förpliktigar sina medlemmar att följa ARN's rekommendationer, men ARN tar bara hänsyn till skriftlig bevisning.
Det betyder att jag i praktiken tvingas att stämma dom inför tingsrätten för att kunna få rätt, något som jag tycker känns betydligt mer komplicerat och krävande. För att inte tala om riskabelt då det står ord mot ord och de kan välja att blåneka till alla överenskommelserna.

Det sista jag vill är att förutom ha gjort en dålig bilaffär, helt plötsligt bli skyldig en massa pengar för advokater och rättegångs-kostnader om nu rätten skulle välja att inte tro på mitt ord.

Det är inte utan att man känner sej rättslös.

Frågan är om man kan polisanmäla företagets representanter för att de ljugit? I såfall så hade åklagar-myndigheten fått driva ärendet och jag hade kanske sluppit riskerna...

#21

Skickat 11 oktober 2008 - 21:49

trist som tusan...skulle tro att du inte har en chans.allt ska man ha skriftligt eller inspelat..går inte att lita på nån.

#22

Skickat 11 oktober 2008 - 22:13

ärligt talat så är detta knappast en dålig bilaffär, ok att det blivit lite strul med stereon, men dom har ju dels försökt ordna stereon till dig dels faktiskt gjort stora servicen som avtalat.
frågan är ju om det ens har funnits någon värsting pioneer stereo i bilen överhuvudtaget eller om det är någon som gjort ett litet misstag någonstans o blandat ihop saker o ting.

en dålig bilaffär är när det kostar 2/3 av priset på bilen bara att få den genom besiktningen och det slutar med att du blir av med jobbet pga bilen. been there done that!

ARN löser ingenting, gå dit o prata snällt med dom om hur ni ska lösa det, inget konstigare än så, att gå över huvudet på folk skapar bara osämja. tycker du att folk ska bli av med jobbet bara för att du fått fel stereo? låter inte logiskt va?
vad du än gör så släng inte ur dig hot om ARN eller nåt sånt, tänk på hur du själv skulle vilja att en missnöjd kund betedde sig! man ska behandla andra såsom man själv vill bli behandlad, tänk på det!

#23

Skickat 11 oktober 2008 - 23:48

Citat

ärligt talat så är detta knappast en dålig bilaffär, ok att det blivit lite strul med stereon, men dom har ju dels försökt ordna stereon till dig dels faktiskt gjort stora servicen som avtalat.
Det krävdes 7 besök för att få det som avtalades avklarat och då är fortfarande inte stereon inräknad.

Det kallar inte jag för "lite strul".

Fortfarande, trots 7 besök, så blev inte det "senaste" problemet med framvagnen ordnat, för deras "proffesionella" bilmekaniker kunde inte hitta något fel.
Nu verkar det ha löst sej iallafall, efter att jag kontaktade byhålans bilmek som tillsammans med mej ändå lyckades lokalisera felet till ett trasigt motorfäste. Ett fel som "f-n trot" Bilhuset har gått med på att åtgärda (efter diverse mail-växling)...

Citat

frågan är ju om det ens har funnits någon värsting pioneer stereo i bilen överhuvudtaget eller om det är någon som gjort ett litet misstag någonstans o blandat ihop saker o ting.
Det här med bilstereon var inte vad som rågade måttet. Bilstereon var droppen som fick bägaren att rinna över...

Vad som har suttit i bilen från början eller inte, är för mej ovidkommande. Först lovar dom mej en värsting dvd-spelare ifrån Pioneer. När den monterats så visar det sej vara en pioneer cd-spelare! När jag påpekar detta så visar det sej att den ursprungliga "värstingen" har "försvunnit" ifrån deras verkstad. Sen lovar dom mej att skaffa en ny via MDS i helsingborg, vilket visar sej vara en lögn. När jag upptäcker att det inte är en pioneer och inte heller en värsting så hävdar dom att det var en Biltema dvd-spelare som satt i från början. Men den som jag fick monterad kom inte heller ifrån biltema.

När till sist deras försäljningschef efter att själv ha tittat på den, medgav att det där verkligen inte var någon "värsting" bilstereo, så lovar han att fixa en till mej. En panasonic, närmare bestämt. Vilket OCKSÅ visar sej vara en fel. Den jag nu till sist har fått inmonterad är ytterligare ett exempel på "kina-skit" troligtvis från samma fabrik som den förra, men med lite större skärm.
Jag må vara en knepig och bråkig typ, men när folk ljuger för mej så stör det mej. Det vore helt annorlunda om de hade varit ärliga från början och inte nämnt något om "värsting" dvd'n alls.

Å andra sidan så hade det påverkat priset jag var villig att betala, vilket innebär en helt praktisk betydelse av det hela också...

De har ljugit gång på gång på gång och så tycker dom att jag är en bråkig j-kel som förlorar tålamodet efter 5:e lögnen (eller liknande).

Deras "löften" är inte värda utandningsluften som spilldes på löftena...

Citat

ARN löser ingenting, gå dit o prata snällt med dom om hur ni ska lösa det, inget konstigare än så, att gå över huvudet på folk skapar bara osämja. tycker du att folk ska bli av med jobbet bara för att du fått fel stereo? låter inte logiskt va?
vad du än gör så släng inte ur dig hot om ARN eller nåt sånt, tänk på hur du själv skulle vilja att en missnöjd kund betedde sig! man ska behandla andra såsom man själv vill bli behandlad, tänk på det!
Tänk på det!!!

HELT MAKALÖST!!!

Så efter att ha tvingats besöka stället 7 gånger efter köpet, lämnat in bilen 4-5 gånger, där fortfarande allt inte är åtgärdat, och fått utstå lögner praktiskt taget varenda gång jag besökt dom, så tycker du alltså att jag är otålig och bråkig?

Hmm....

Det har du kanske rätt i.

Hur mycket skit tycker du att man ska behöva stå ut med innan man tillåter sej att bli irriterad?

Hur många gånger får man ljuga för dej innan du surnar, 12 gånger?
Hur många gånger tycker du att det är OK att man lämnar in en bil utan att få allt åtgärdat?

Jag tycker faktiskt att jag har haft ett väldigt långt gånget tålamod, men lögnerna tog ut sin rätt till slut.
Som läget är nu så drar jag mej verkligen för att lämna in bilen igen.

Det känns verkligen inte lustigt på något sätt att behöva åka tillbaka till bilhuset en 8:e gång för att lämna in bilen för 6:e gången i ordningen...




1 användare läser den här tråden

Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0

  • Biobygge - Schemat
    Schonning
    2014-09-30 12:53:25
  • Äntligen! Letat som bara den i flera år och äntligen två stycken.
    Larsografen
    2014-09-29 21:38:59
  • Äntligen fått in den här klockrena subben i bion.
    Larsografen
    2014-09-29 21:31:17
  • Bildkretsen sluten nu..
    mcmike
    2014-09-29 19:34:07
  • Säljer flipperspel Judge Dreed
    Circus Cinema
    2014-09-29 01:37:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Prisjakt © 2000 - 2014 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.