https://www.minhembi...c_id=254760.jpg
Som ni ser så sitter det en 32tums lcd tv väggmonterad. Så på något sätt så måste jag ha en duk som kommer ner framför tv:n. Så en vanlig rullduk vore perfekt. Då kommer problem 2, har man 3 och en halv meter i takhöjd så är en sådan duk inte speciellt praktisk. Tanken som då slog mig var i fall jag skulle ta en ikea lackhylla som är ca 2m bred och montera ovanför tv:n och sedan montera en ikea tupplurs rullgardin under hyllan. Alternativt en 2x2tums regel på väggen målat och sen fästa duken på den så att den kommer ut från väggen och framför tv:n. Om detta funkar så har jag löst både problem 1 & 2. Detta ger mig problem 3, att fästa projektor på den bakre väggen. Där har vi en soffa och ovanför den en stor tavla "a la" 180x180cm med ett elefantmotiv. Riktigt snygg, men hälper mig inte att kunna fästa projektorn på väggen. Trågan är då om jag kan ha ett vägg fäste med en arm ut precis ovanför tavlan och sedan så hänger projektorn på undersidan av den.

eller om jag ska satsa på ett takfäste som har en lång stång som projektorn fästs under likt denna:

Detta ger mig också problem 4 som blir en ny dvi-hdmi kabel. Har en supra dvi-hdmi men den är bara på 8m. Det kan funka om jag placerar om datorn och då får kabeln att räcka, men det är inte helt optmalt om jag vill köra en clonad bild på tv & projektor. (dual dvi)
Detta skulle ge mig ytterligare en extra utgift för att kunna få allt som jag vill ha det. Summan av det hela är hur fixar jag så att jag kan använda min projektor på det billigaste sättet? Som jag ser det nu så får jag lägga ut nästan 4kkr på att få upp den, då med rullgardin/duk, hylla, projektorfäste mm.
Detta ger mig fråga 5, ska jag då istället sälja projektorn och byta upp mig till en 50tums plasma/lcd? Man får ju en ok 50tummare för typ 15kkr nu. (Panasonic TH-50PX70)
Så vad tror och tycker ni?
mvh
//Stefan
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?