Dynavoice är ett mycket bra val med tanke på dina krav. Av de högtalare jag lyssnat på i samma prisklass presterar dynavoice helt klart bland dom bättre ljudmässigt. Sen presterar de även bra basmässigt (har dock bara lyssnta på deras golvare) vilket även var ett krav från dig!
Om du vill ha tips på andra högtalare så skulle jag ha tittat lite närmare på tangent. De ligger något högre i prisklass och du får definitivt mindre bas, men de är både klart snyggare designmässigt och presterar ett finare och mer detaljerat ljud! Jag blev grymt imponerad när jag hörde deras clarity-serie för första gången

trodde verkligen inte att en högtalare i den här prisklassen kunde prestera så bra ljud! Problemet är som sagt basen, men det går att lösa med en separat baslåda (går att få tag på i samma snygga design). Dock drar priset iväg ganska rejält över din budget och det är inte säkert att din 10 år gamla förstärkare har sub-utgång...
Det bästa är om du bestämmer dig för några olika högtalare som du är extra intresserad av och åker runt för att lyssna och jämföra ljudet dem emellan. Karaktären på ljudet skiljer sig ganska kraftigt mellan olika högtalare och vad som en person tycker är bra kan låte hemskt för en annan...
Lycka till med valet!
/andrus