Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Viasat nya sport kanaler, rättigheter samt MTVNHD

48 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 October 2008 - 10:13

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

• 1061 inlägg
  • 0
Viasat Motors, Viasat Sport (sverige) & Viasat Fotboll

http://dagensmedia.s...?version=193065

Nu är det klart med distributör av MTVs nya hd-kanal MTVNHD i Norden. Sändningarna börjar i dag.

http://dagensmedia.s...?version=193051

Champions League förlängt till 2012
http://dagensmedia.s...?version=193065
http://php.mtg.se/ob...;news_id=173396

Redigerat av Scrapanatchi, 06 October 2008 - 16:50.

Postad 06 October 2008 - 11:24

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

• 1195 inlägg
  • 0
Det här bli ologiskt med en gång, i VIASAT Fotboll sänder man all fotboll förutom amerikansk fotboll som kommer sändas i VIASAT Sport, borde inte även den amerikanska fotbollen höra hemma i VIASAT Fotboll? Annars får borde ju VIASAT Fotboll heta VIASAT Soccer.

EK

Postad 06 October 2008 - 11:33

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

• 876 inlägg
  • 0

Det här bli ologiskt med en gång, i VIASAT Fotboll sänder man all fotboll förutom amerikansk fotboll som kommer sändas i VIASAT Sport, borde inte även den amerikanska fotbollen höra hemma i VIASAT Fotboll? Annars får borde ju VIASAT Fotboll heta VIASAT Soccer.

EK

Varför är det ologiskt? Det är väl mer ologiskt att kalla "amerikansk fotboll" för just fotboll. Det är ju snarare en variant på rugby. Soccer är det amerikanska namnet på europeisk fotboll och engelsmännen kallar den för "football", ej soccer. Varför då ett amerikanskt namn på kanalen?

Postad 06 October 2008 - 12:01

sto65
  • sto65
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0
http://www.aftonblad...ticle3470205.ab

Postad 06 October 2008 - 12:10

Mangz
  • Mangz
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Vill se vad Comhem tar för varje kanal eller blir det ett paket?

Postad 06 October 2008 - 13:53

Unregistereddb174944
  • Unregistereddb174944
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
De kommer troligtvis att ersätta Viasat Sport 1-3 med de här 3 kanalerna rakt av, så det blir 99:-/mån för alla tre.
Tror inte man kan köpa de kanalerna löst hos Comhem.

Postad 06 October 2008 - 14:06

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

• 876 inlägg
  • 0
Comhem måste nyligen ha höjt priset för jag är helt säker på att TV1000+Viasat Sport kostade 149 kr/mån, men nu kostar det 179 kr. Bara Viasat Sport har jag för mig kostade 59 kr, men nu 99 kr. Antagligen vill Viasat har mer betalt nu i samband med nya ombrandingen.

Edit: Detta är ju symptomatiskt för informationen från Comhem. Under deras "Nyheter" kan man tycka att de skall informera om nyheter i deras utbud, exv vid sådana prisändringar. Istället skriver de om innehållet på olika kanaler eller nån j-vla DVD-utlottning. Det är ju helt imkompetenta på det företaget. Tror de att deras kunder är idioter?

Edit2: Innan någon hinner före, uppenbarligen är vi nog idioter eftersom vi är kunder hos Comhem. :blush:

Redigerat av hakanh65, 06 October 2008 - 14:13.

Postad 06 October 2008 - 14:07

Janne.G
  • Janne.G
  • Forumräv

• 735 inlägg
  • 0
Vad händer med Viasat sport HD?

När höjde Com Hem priset för Viasat sport? Jag beställde paketet för bara några veckor sedan och då kostade det 59 kr. En ganska saftig prishöjning.

Postad 06 October 2008 - 15:08

stefanlindqvist
  • stefanlindqvist
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Fy f-n för Viasat som behandlar sina tittare på detta viset.
Jag är ett F1-fan och tycker KNAPPAST att det kan "störa"
ointresserade tittare när dessa lopp körs kl 14 på söndagarna,
oftast.....

... och sen dundrar dom och klagar över folk som laddar hem material!!!

Jag har nyss skaffat Canal Digital, tycker knappast att det är rimligt
att slänga upp en parabol till för att kunna ta in den nya motorkanalen!!!!!

Inkonsekventa är dom oxå..... dom tänker eftersända loppen i TV6 som INTE
ska vara en sportkanal ...???!???

/Stefan

Postad 06 October 2008 - 15:16

MalcolmX7
  • MalcolmX7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0
Tack för den Viasat! Ingen mer Champions League i TV6. Inte helt sant, vi får ju trots allt en helt ointressant tisdagmatch. Nu får man se fram emot Villareal mot Ålborg eller kanske ZENIT mot FC BATE Borisov. Suck, nej trots att jag tänker lämna Boxer (som ändå inte har Viasats sportkanaler) så lär det inte bli något Viasat-abonnemang.

Pratade precis med Boxer och de kommer att lägga till någon av Viasats sportkanaler i sitt utbud nästa år (man får troligtvis inte sändningstillstånd för mer än en till kanal). Man får anta att det kommer att bli Viasat Fotboll då den torde vara mest intressant för de flesta kunder. Det kommer dock att bli en betalkanal, men inga prisuppgifter finns ännu. Då är frågan om man ska byta till CD för HD-kanalerna eller stanna kvar hos Boxer och betala extra för VIasat Fotboll? Skulle kunna tänka mig att månadskostnaden blir ungefär densamma (CD:s Familjepaket kostar ju 50 kr mer än Boxers Boxerpaket).

Redigerat av MalcolmX7, 06 October 2008 - 15:29.

Postad 06 October 2008 - 15:44

Unregistereded16d9f8
  • Unregistereded16d9f8
  • Forumräv

• 604 inlägg
  • 0
Blir väl ingen större skillnad egentligen. Viasatsport3 byter namn till motor, Viasat sport 2 kommer heta viasatsport fotboll. Den lilla ändringen som görs är att fler saker lyfts över från tv6 till viasatsport kanalerna. För oss som har telia bredband går det att beställa enbart viasat sport kanalerna utan några krav på övriga kanalpaket.

Postad 06 October 2008 - 15:56

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Jag ringde bredbandsbolaget idag,och där förklarade dom att inget påverkar oss kunder.
De nya kanalerna ersätter tidigare viasat 1-3 så det va skönt att höra.

Postad 06 October 2008 - 23:03

passan1
  • passan1
  • Beroende

• 1019 inlägg
  • 0
Helt värdelöst av viasat att flytta F1.
Hoppas att fler bojkottar dom.

Postad 07 October 2008 - 03:19

Neond13
  • Neond13
  • Användare

• 221 inlägg
  • 0
Vad är detta <_<
Jag har nu alla viasatsportkanaler och kan nu se 4 CL matcher per dag...... efter omläggningen, bara 3 + 40 spänn mer............ :P ja, vad skall man säga. Det är svårt att ta idioterna på sportkanalerna på allvar när-.............. TV4 har en! sportkanal.......men en massa rättigheter.......sände barca - atl. madrid 00.15 :D i onsdags...... Gått ner från att använda TV4plus också.............. Viasat har tre.......... bytt namn och drar ner på CL..... höjer priset..... det är självklart helt skamlöst men det vet de redan om........ direktörerna som inte bryr sig om varken fotboll eller de största tittarna..........................
Det är bara canal+ som fortfarande inte har gjort bort sig och respektar oss tittare..........

Den andra debatten är bara helt löjlig.......... om ni vill titta på något, betala för att titta på det - om inte, skit i det....... men oss som betalar för alla kanaler skall man respektera och visa oss det man lovar och inte lura oss med att "lansera", byta namn på kanaler.

Postad 07 October 2008 - 07:29

Zamien
  • Zamien
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Jag har försökt att förstå detta. Jag har Viasat via parabol och betalar både Viasat Sport samt Viasat Golf. Kommer dessa nya kanaler att ingå i Visasat Sport paketet istället? Alltså samma pris men ett par extra kanaler?
Hur blir det med CL. Kommer dom bara visa en match i taget nu?

Postad 07 October 2008 - 08:04

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
Huvaligen, förändringar!
kan aldrig vara bra, låt allt vara som det är och ändra INGET! Tänk, de vill tjäna pengar? Är de inte en idiell organisation?

Okej, de byter namn på VS1, 2 och 3 till Sport, Fotboll och Motor. De flyttar publikmagneterna till respektive dedikerad kanal och nedprioriterar TV6.

Överraskande? Nej. De har lyckats med att etablera TV6, få dit tittare men vete tusan om de tjänar så mycket på de dyra rättigheterna att visa fotboll/motor där. Det är helt väntat att de vill styra om tittarna att betala lite för att se på detta, sport drar folk.

Lika förjäkligt var det väl en gång i tiden när de flyttade sporten från Tv3 till TV6 som alla då inte kunde ta emot?

Givetvis kommer även jag sörja lite, främst av att Champions League nedbantas. Har enbart av de övriga idag VS1 och då enbart analogt. Men men, så är det. Trist men marknadskrafterna styr.

Redigerat av Monshi, 07 October 2008 - 08:04.

Postad 07 October 2008 - 08:16

rodman45
  • rodman45
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0

Vad är detta <_<
Jag har nu alla viasatsportkanaler och kan nu se 4 CL matcher per dag...... efter omläggningen, bara 3 + 40 spänn mer............ :P ja, vad skall man säga. Det är svårt att ta idioterna på sportkanalerna på allvar när-.............. TV4 har en! sportkanal.......men en massa rättigheter.......sände barca - atl. madrid 00.15 :D i onsdags...... Gått ner från att använda TV4plus också.............. Viasat har tre.......... bytt namn och drar ner på CL..... höjer priset..... det är självklart helt skamlöst men det vet de redan om........ direktörerna som inte bryr sig om varken fotboll eller de största tittarna..........................
Det är bara canal+ som fortfarande inte har gjort bort sig och respektar oss tittare..........

Den andra debatten är bara helt löjlig.......... om ni vill titta på något, betala för att titta på det - om inte, skit i det....... men oss som betalar för alla kanaler skall man respektera och visa oss det man lovar och inte lura oss med att "lansera", byta namn på kanaler.

Det var nog ett av dom jobbigaste inlägg jag sett på länge.
Har du klister under .-knappen eller skriver du så?

Postad 07 October 2008 - 12:17

Zamien
  • Zamien
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Huvaligen, förändringar!
kan aldrig vara bra, låt allt vara som det är och ändra INGET! Tänk, de vill tjäna pengar? Är de inte en idiell organisation?

Okej, de byter namn på VS1, 2 och 3 till Sport, Fotboll och Motor. De flyttar publikmagneterna till respektive dedikerad kanal och nedprioriterar TV6.

Överraskande? Nej. De har lyckats med att etablera TV6, få dit tittare men vete tusan om de tjänar så mycket på de dyra rättigheterna att visa fotboll/motor där. Det är helt väntat att de vill styra om tittarna att betala lite för att se på detta, sport drar folk.

Lika förjäkligt var det väl en gång i tiden när de flyttade sporten från Tv3 till TV6 som alla då inte kunde ta emot?

Givetvis kommer även jag sörja lite, främst av att Champions League nedbantas. Har enbart av de övriga idag VS1 och då enbart analogt. Men men, så är det. Trist men marknadskrafterna styr.

Nej inte konstigt alls. Men det är i alla fall tråkigt för en fotbollsintresserad att behöva teckna både Canal+ Sport och Viasat Sport för att få se Premiera League samt Champions League. Själv har jag redan valt bort Canal+ mot att satsa på Viasat via parabol. Jag var inte beredd att köpa två paraboler.

Förändringar är väl ingen konstigt alls. Men det är tråkigt när paketeringarna gör det orimligt att se just den man vill se. Jag skulle helst se att jag fick bygga ihop min tablå helt fritt (och då när inte sambon såg det ta bort varenda dokusåpa).

Jag förmodar att detta beslut också påverkats av att TV4 köpt Canal+ vilket gör det till en mycket start leverantör och att Viasat därför vill knyta sina kunder närmare.

Men som jag frågade tidigare. Kommer dessa kanaler att rakt av byta ut Viasat Sport 1, 2 och 3 utan merkostnad? Kommer dom inte sända mer än en match i taget under CL?

Postad 07 October 2008 - 15:09

Neond13
  • Neond13
  • Användare

• 221 inlägg
  • 0
För er som inte är så intresserade och inte har alla viasat kanaler nu är det inget att bry sig om men för oss som är väldigt intresserade är det en neddragning........

Det var nog ett av dom jobbigaste inlägg jag sett på länge.
Har du klister under .-knappen eller skriver du så?

Förstod du det? Jag la in lite sarkasm i inlägget och formulerade det därför sådär men om du inte förstod det så är du nog inte heller målgruppen med mitt inlägg.

Redigerat av Neond13, 07 October 2008 - 22:57.

Postad 07 October 2008 - 17:24

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

• 1061 inlägg
  • 0
Viasat Sport 1 blir Viasat Sport (kommer i marknätet 1/1-09, hockey, nfl, boxning, )
Viasat Sport 2 blir Viasat Fotboll (samma program som nu)
Viasat Sport 3 blir Viasat Motor (boxning+nfl flyttar till viasat sport, och motor sport stannar, F1, STCC + MotoGP nytt)

TV6 Visar en av tisdags matcherna, dock tappas F1 live :/
Viasat Champions league extra visar resterande CL matcher som ökar från 125 till 146 matcher (parabol kunder)

Det kommer inte kosta extra, så problemet som med när Viasat Golf lanserades finns inte, man funderar dock på att lägga in golf i sportpaketet.

Redigerat av Scrapanatchi, 07 October 2008 - 17:25.

Postad 07 October 2008 - 17:42

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Bra att du redde ut detta. :P

Postad 07 October 2008 - 19:15

Neond13
  • Neond13
  • Användare

• 221 inlägg
  • 0

Viasat Sport 1 blir Viasat Sport (kommer i marknätet 1/1-09, hockey, nfl, boxning, )
Viasat Sport 2 blir Viasat Fotboll (samma program som nu)
Viasat Sport 3 blir Viasat Motor (boxning+nfl flyttar till viasat sport, och motor sport stannar, F1, STCC + MotoGP nytt)

TV6 Visar en av tisdags matcherna, dock tappas F1 live :/
Viasat Champions league extra visar resterande CL matcher som ökar från 125 till 146 matcher (parabol kunder)

Det kommer inte kosta extra, så problemet som med när Viasat Golf lanserades finns inte, man funderar dock på att lägga in golf i sportpaketet.

"Vad kostar de nya kanalerna?
Du som ser Viasats kanaler via parabol betalar samma pris som tidigare.
För dig som idag har Viasat Sportpaketet via Com Hem, Tele2, Canal Digital eller Telia höjs priset till 99 kr i månaden från bindningstidens slut, alternativt tidigast den 1 januari 2009 om ditt abonnemang är obundet. Viasat Golf kostar, liksom tidigare, 99 kr per månad.
För dig som har digital-TV via Com Hem, Tele2, Canal Digital eller Telia och önskar beställa sportkanalerna gäller det nya priset 99 kr i månaden från och med att du tecknar kanalerna."

40 kr höjning........

Postad 07 October 2008 - 21:36

Schonas
  • Schonas
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0
Vilken skit!!!!
Enligt "Shumi" i denna tråd så verkar det som att TV6 bara kommer sända en timmes sammandrag av söndagsracen..

Att lägga på Viasat sport på en tidigare fet comhem räkning tar emot och det verkar även som man måste binda upp sig på 12 månader. Annars kunde man ju bara köra Viasat sport till F1 är slut, men det verkar ju inte funka!

Redigerat av Schonas, 07 October 2008 - 21:51.

Postad 07 October 2008 - 22:38

Janne.G
  • Janne.G
  • Forumräv

• 735 inlägg
  • 0

Att lägga på Viasat sport på en tidigare fet comhem räkning tar emot och det verkar även som man måste binda upp sig på 12 månader. Annars kunde man ju bara köra Viasat sport till F1 är slut, men det verkar ju inte funka!

Jag beställde Viasat sport från Com Hem för 3-4 veckor sedan. Skrev uttryckligen i beställningen att jag endast ville beställa paketet under förutsättning att det blev obundet. På mina sidor hos Com Hem står det "Viasat sport, 12 mån, ingen bindningstid".

Ganska saftig prishöjning för Com Hem-kunder. Från 59 kr till 99 kr för samma utbud men i ny förpackning. STCC känns ju inte som mycket till kompensation.
Hur blir det med HD-kanalen? Rullar den på som nu?

Postad 07 October 2008 - 23:02

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0
Hmm nu blir jag lite sur. Betalar ju redan för kanal paket M och canal+ total hos ComHem så vill ju gärna inte betala för alla viasat sport kanaler enbart för att kunna se någon bra CL match i månaden samt F1 loppen som e kvar. Nää detta var lite tråkigt :P

Redigerat av Unregistereda8d246d3, 07 October 2008 - 23:03.

Postad 08 October 2008 - 08:26

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

• 1061 inlägg
  • 0
Viasat Sport HD fortsätter som nu. mixar från alla kanalerna som innan (viasat fotboll hd och viasat motor hd börjar om nått år eller så)

Tråkigt för er kabel kunder att få betala mer. kan tro att man höjer för att kunna ta 59.- för bara viasat sport i marknätet

Redigerat av Scrapanatchi, 08 October 2008 - 08:39.

Postad 08 October 2008 - 08:50

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

• 876 inlägg
  • 0

... (viasat fotboll hd och viasat motor hd börjar om nått år eller så)

Hur vet du detta? Har du någon säker källa? Skriv annars att det är dina egna spekulationer.

Postad 08 October 2008 - 09:34

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

• 1061 inlägg
  • 0
nä det är ju klart dem kan börja redan i år eller nästa med, såg att F1 skulle börja sända HD från om och med nästan säsong

Postad 08 October 2008 - 11:00

wallo96
  • wallo96
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0
hej

jag har kom hem i min lägenhet och det ingår i hyran så jag får bilden via antennsladd och inte via box..
jag vill kunna se f1 och såg att viasat tydligen hade gjort en jättehöjning. vad jag förstog det som så var jag tvungen att "ha" kanaler för mist 239 kr /månaden ifall jag ville ha viasat motor

då undrar jag vad kostar det att få viasat motor via comhem? med ev box och allt? jag förstår att jag inte enbart kan beställa motor utan måste ta hela sport paketet som enligt comhems sida verkar heta just viasat sport. för visst har dom uppdaterat sidan så jag får motor i "viasat sport" eller ingår inte motor i "viasatsport" eftersom de tre kanalerna heter viasat- sport, motor och fotboll

det blev kanske lite rörigt men jag vill ha viasat motor med så få andra kanaler som möjligt för så lågt pris som möjligt.
och ja jag har försökt navigera mig på viasats hemsida...

tack/ Victor

Postad 08 October 2008 - 12:02

Unregistereded16d9f8
  • Unregistereded16d9f8
  • Forumräv

• 604 inlägg
  • 0
Jag tycker snarare att det är en gåta varför viasat har "skänkt" bort massor med Champions League fotboll till snåla gratisätare :D. Helt rätt av dem att locka med lite program i TV6 för att få betalkunder från folk som verkligen är intresserade.

Postad 08 October 2008 - 12:11

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

• 876 inlägg
  • 0

hej

jag har kom hem i min lägenhet och det ingår i hyran så jag får bilden via antennsladd och inte via box..
jag vill kunna se f1 och såg att viasat tydligen hade gjort en jättehöjning. vad jag förstog det som så var jag tvungen att "ha" kanaler för mist 239 kr /månaden ifall jag ville ha viasat motor

då undrar jag vad kostar det att få viasat motor via comhem? med ev box och allt? jag förstår att jag inte enbart kan beställa motor utan måste ta hela sport paketet som enligt comhems sida verkar heta just viasat sport. för visst har dom uppdaterat sidan så jag får motor i "viasat sport" eller ingår inte motor i "viasatsport" eftersom de tre kanalerna heter viasat- sport, motor och fotboll

det blev kanske lite rörigt men jag vill ha viasat motor med så få andra kanaler som möjligt för så lågt pris som möjligt.
och ja jag har försökt navigera mig på viasats hemsida...

tack/ Victor

Du måste abonnera på minst Small (39 kr/mån) och Viasat Sport (99 kr/mån) hos Comhem. Digitalbox kanske ingår om du binder dig för exv 12 månader, vilket borde framgå om du gör en beställning på deras websida. En annan variant är att ringa deras kundtjänst.
Om du skall köpa en box så hittar du några varianter här: https://www.prisjakt...ams=k=s30058211 (kolla med butiken så att den verkligen fungerar med Comhem).

Postad 08 October 2008 - 12:47

Schonas
  • Schonas
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0

Jag beställde Viasat sport från Com Hem för 3-4 veckor sedan. Skrev uttryckligen i beställningen att jag endast ville beställa paketet under förutsättning att det blev obundet. På mina sidor hos Com Hem står det "Viasat sport, 12 mån, ingen bindningstid".

Så det går alltså att få Viasat sport paketet utan bindningstid!?

Hmm nu blir jag lite sur. Betalar ju redan för kanal paket M och canal+ total hos ComHem så vill ju gärna inte betala för alla viasat sport kanaler enbart för att kunna se någon bra CL match i månaden samt F1 loppen som e kvar. Nää detta var lite tråkigt :D

Är i exakt samma situation och jag kan bara hålla med!
Men om det funkar som Janne.G säger här ovan, så får jag nog gå in och beställa innan F1 förvinner...

Redigerat av Schonas, 08 October 2008 - 12:56.

Postad 08 October 2008 - 13:08

Loveless
  • Loveless
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0

Jag tycker snarare att det är en gåta varför viasat har "skänkt" bort massor med Champions League fotboll till snåla gratisätare :D. Helt rätt av dem att locka med lite program i TV6 för att få betalkunder från folk som verkligen är intresserade.

Var väl en del av rättighetsavtalet att någon/några matcher per vecka skulle visas på en "gratiskanal" med tillräckligt stor täckning.

Postad 08 October 2008 - 15:12

tolvman
  • tolvman
  • Lärjunge

• 340 inlägg
  • 0

ett annat svar är att det är så mycket mer med sport(sändningar) ex.vis CL, än lokala skruttbolags intäktsmodeller.

Postad 08 October 2008 - 16:55

MalcolmX7
  • MalcolmX7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0

Är du säker på att det blir Viasat Sport och inte Viasat Fotboll som blir den kanal Boxer böjar sända nästa år? Det känns som om Viasat Fotboll vore ett mycket bättre alternativ, då det torde finnas större intresse i Sverige för CL-fotboll än NFL och boxning. Eller är det så att Viasat vägrar släppa Viasat Fotboll till Boxer? I så fall återstår att se om Telia eller någon annan bredbandsleverantör får samma "sportpaket" som Viasat tänker lansera. Men det lär vara högst osannolikt att någon annan skulle få tillgång till alla de extra CL-kanalerna som kommer sända de övriga CL-matcherna vid sidan av huvudmatchen.

Postad 08 October 2008 - 23:31

Schonas
  • Schonas
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0
Det är 12 månaders bindningstid för Viasat sport paketet hos Comhem!

Fick hem detta svaret från dom ikväll:
Fråga: Om jag vill ha Viasat sport (99kr/mån) måste jag då binda upp mig i 12 månader med dom kanalerna?
Svar: Ja, det är 12 mån bindningstid på Viasat sport abonnemanget.

Postad 09 October 2008 - 07:53

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

• 1061 inlägg
  • 0

Är du säker på att det blir Viasat Sport och inte Viasat Fotboll som blir den kanal Boxer böjar sända nästa år? Det känns som om Viasat Fotboll vore ett mycket bättre alternativ, då det torde finnas större intresse i Sverige för CL-fotboll än NFL och boxning. Eller är det så att Viasat vägrar släppa Viasat Fotboll till Boxer?

Enligt RTVV så borde det va Viasat Sport då Viasat Sport 1 byter namn (http://www.rtvv.se/_...asat Sport1.pdf)
Det kommer nog va en match från Champions league på nya Viasat Sport också bara att det inte utanonserats än, har svårt och se hur man ska locka kunder annars. Sen är det mycket troligt att kanalen inte säljs via boxer då viasat har sagt att man vill sälja sina kanaler själva i marknätet.

Postad 09 October 2008 - 15:35

Morion
  • Morion
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Jag är intresserad av fotboll och det är enda anledningen till att jag beställt Viasat sport via Comhem. Så att jag kan se Championsleaguematcher och landslagsfotboll.
På championsleaguekvällar så har dom mest intressanta matcherna varit uppdelade på TV6, Viasat Sport 1, Viasat Sport 2 och Viasat sport 3. Hur blir det nu när det bara finns en kanal för fotboll? Eventuellt TV6 också? eller ?
Matcher som startar samtidigt måste ju visas på flera kanaler och det går ju inte längre? :S

Jag har också beställt Viasat Sport 59kr/månad i 12 månader och Comhem får inte ändra mina priser utan att jag har rätt av avsluta abonnemanget. Så om dom ändrar priserna så måste jag första veta hur Viasat kommer att göra på Champions league kvällar för att veta om det är värt att ha kvar abonnemanget.

Postad 09 October 2008 - 16:30

MalcolmX7
  • MalcolmX7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0
Scrapanatchi: Jag vet inte varifrån du har fått informationen om att de skulle visa fotboll på Viasat Sport. Om man nu skulle göra det så torde det bli ytterligare en "ointressant" match, precis som den som visas på TV6. Viasat har betonat att alla "stormatcher" i CL kommer att sändas i Viasat Fotboll.

Morion: Enligt Viasats kundtjänst så kommer en ointressant CL-match sändas i TV6, huvudmatchen (den mest intressanta matchen) kommer att sändas i Viasat Fotboll och övriga CL-matcher kommer att sändas i speciella CL-kanaler (som troligtvis endast sänder under CL). Dessa extra CL-kanaler kommer i nuläget endast att vara tillgängliga för dem som har Viasat via parabol och ej för dem som tecknat Viasatsportkanalerna via Comhem, Bredbandsbolaget, Telia, Boxer etc.. Detta är dock den information som finns i nuläget och den kan komma att ändras.

Postad 09 October 2008 - 16:35

Morion
  • Morion
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Viasat sänder Chelseas och Manchester Uniteds egna TV-kanaler men jag är intresserad av Liverpool och många omröstningar har visat att Liverpool har mest fans i Sverige av topplagen men jag tror ändå inte att Viasat ser Liverpool som en av toppmatcherna och det oroar jag mig för i fortsättningen. Chelsea, Manchester United och Inter är nog prio för Viasat tror jag. Sedan kommer nog Real Madrid, Barcelona, Arsenal och Liverpool.

Postad 09 October 2008 - 17:24

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

• 887 inlägg
  • 0

Viasat sänder Chelseas och Manchester Uniteds egna TV-kanaler men jag är intresserad av Liverpool och många omröstningar har visat att Liverpool har mest fans i Sverige av topplagen men jag tror ändå inte att Viasat ser Liverpool som en av toppmatcherna och det oroar jag mig för i fortsättningen. Chelsea, Manchester United och Inter är nog prio för Viasat tror jag. Sedan kommer nog Real Madrid, Barcelona, Arsenal och Liverpool.

Japp, första rundan dom inte sänder en Liverpool match direkt via ComHem så ryker hela mitt ComHem paket (har Canal+ Via parabol också). Min bindning går ut i vår så det passar bra. Det lär kosta ComHem sådär 400 i månaden eller så.

Postad 09 October 2008 - 17:37

Unregisteredd6fd98d2
  • Unregisteredd6fd98d2
  • Användare

• 221 inlägg
  • 0
Sådär, ringde en signal till comhem precis ("bara" 12min kö).
Har just nu Viasat Sport, 12 mån - Ingen Bindningstid och frågade när de skulle höja från 59kr - 99kr och det var från 1/1-09.
Valde att säga upp Viasat Sport 31/12 så jag kommer betala 59kr så länge jag har det.

Känns inte som att det är värt att lägga 99kr i månaden för att se lite Champions League fotboll några gånger i månaden.
Men till nyår är det ju ett tag så man hinner ju se alla gruppspelsmatcher innan året är slut :)

Postad 09 October 2008 - 22:50

Unregisteredba1e861f
  • Unregisteredba1e861f
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Sådär, ringde en signal till comhem precis ("bara" 12min kö).
Har just nu Viasat Sport, 12 mån - Ingen Bindningstid och frågade när de skulle höja från 59kr - 99kr och det var från 1/1-09.
Valde att säga upp Viasat Sport 31/12 så jag kommer betala 59kr så länge jag har det.

Känns inte som att det är värt att lägga 99kr i månaden för att se lite Champions League fotboll några gånger i månaden.
Men till nyår är det ju ett tag så man hinner ju se alla gruppspelsmatcher innan året är slut :)

http://www.viasatspo...t/view/12908/1/

Postad 09 October 2008 - 23:23

Morion
  • Morion
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Ok det ser ut som att dom visar matcher även på dom andra kanalerna :( 3/4 Matcher per kväll. TV6 ser ut att falla bort ibland!?
Liverpool på Viasat Motor!
Tisdag 21 oktober
Viasat Fotboll:
Zenit-BATE (avspark 18.30)
Juventus-Real Madrid (20.45)
Viasat Sport:
Manchester United-Celtic (20.45)
Viasat Motor:
Bayern München-Fiorentina (20.45)
TV 6:
Fenerbahce-Arsenal (20.45)
Extrakanalerna:
Villarreal-Ålborg (20.45)
Steaua Bukarest-Lyon (20.45)
Porto-Dynamo Kiev (20.45)

Onsdag 22 oktober
Viasat Fotboll:
Inter-Anorthosis
Viasat Sport:
Chelsea-Roma
Viasat Motor:
Atlético Madrid-Liverpool
Extrakanalerna:
Bordeaux-Cluj
Panathinaikos-Werder Bremen
Shakthar Donetsk-Sporting
Basel-Barcelona <--- Skönt att Liverpool gick före Barca denna gång men Basel är väl kanske inte så lockade.
PSV Eindhoven-Marseille
Alla matcher startar 20.45

Eftersom jag bundit mig 12 månader så får dom inte ändra mina priser utan att meddela mig senast en månad innan. Så jag kommer väl förmodligen få ett brev i November då :)
Kanske blir att se enstaka matcher via webben istället. Viasat on Demand!

Redigerat av Morion, 09 October 2008 - 23:29.

Postad 10 October 2008 - 10:29

MalcolmX7
  • MalcolmX7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0
Pratade med Viasat och sändningarna av CL-matcherna kommer att visas på Viasat Fotboll, Viasat Sport och extrakanalerna. Matchen som denna gång visas på Viasat Motor kommer sedan att visas på Viasat Sport. Matcherna på TV6 kommer att minskas och eventuellt helt falla bort så småningom, t.ex. när slutspelet börjar i CL så kommer troligtvis ingen match att visas på TV6.

Postad 10 October 2008 - 11:53

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Vilken tur att jag har viasat. :rolleyes:

Postad 10 October 2008 - 15:03

Loveless
  • Loveless
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0

Pratade med Viasat och sändningarna av CL-matcherna kommer att visas på Viasat Fotboll, Viasat Sport och extrakanalerna. Matchen som denna gång visas på Viasat Motor kommer sedan att visas på Viasat Sport. Matcherna på TV6 kommer att minskas och eventuellt helt falla bort så småningom, t.ex. när slutspelet börjar i CL så kommer troligtvis ingen match att visas på TV6.

Det stämmer ju inte med pressmeddelandet om rättigheterna, där det klart står att TV6 ska visa en match i veckan ända fram till finalen. Om man nu ska tro på Wikipedia så är det ett krav ifrån EU att en gratiskanal ska visa minst en match varje vecka och att denna kanal ska ha första tjing på vilken match. Men OM nu Viasat Sport blir gratis hos distributörerna så kommer de ju runt den biten.
http://www.sportbusi...s-league-rights
http://en.wikipedia....ue_broadcasters

Märk också att MTG har köpt rättigheterna till omgjorda UEFA cupen ifrån nästa år.

Redigerat av Loveless, 10 October 2008 - 15:12.

Postad 11 October 2008 - 11:16

MalcolmX7
  • MalcolmX7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0
Pratade med kundtjänst igen och nu var de osäkra på hurvida TV6 skulle sända en match hela säsongen eller inte. Men jag kan hålla med dig om att det verkar vara ett måste att sända en match per omgång i en gratiskanal. Hmm, var på väg att säga upp mitt Boxerabonnemang, men nu blev jag mer osäker. Huvudsaken är ju att man får se någon match när slutspelet börjar.

Postad 11 October 2008 - 13:46

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0

nä det är ju klart dem kan börja redan i år eller nästa med, såg att F1 skulle börja sända HD från om och med nästan säsong

Var såg du det? Länk?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.