Nä viasat jag kommer inte att köpa detta, det finns andra alternativ, man kan tex se gratiskanaler på tyska via parabol, sedan finns ju alltid internet...
Redigerat av junkan, 15 October 2008 - 21:00.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 06 October 2008 - 19:36
Jag tycker F1 är värd en egen tråd och nu är det tyvärr så att viasat har bestämt sig för att Formula 1 inte skall direktsändas längre i TV6 (möjligen eftersändas) det innebär att man måste skaffa Viasat-parabol och kanaler för att kunna följa favoritmotorsporten!
Nä viasat jag kommer inte att köpa detta, det finns andra alternativ, man kan tex se gratiskanaler på tyska via parabol, sedan finns ju alltid internet... Redigerat av junkan, 15 October 2008 - 21:00. Postad 06 October 2008 - 20:27
I finland är det en nationalsport, tror att det sänds på mtv3 där.
Här har den inte alls samma genomslagskraft. Postad 06 October 2008 - 22:36
Klart det bästa som har hänt. Kan inte bli bättre än så här. F1 + Moto Gp. Mums säger jag. Skönt att bli av med all reklam avbrott på Tv6 med.
Kinas GP Viasat Motor TV6 Fredag 17/10 Träning 1 (direkt) - Träning 2 (direkt) - Lördag 18/10 Träning 3 (direkt) - Kval (direkt) (direkt) Söndag 19/10 Race (direkt) (sammandrag 17.00-18.00) Brasiliens GP Viasat Motor TV6 Fredag 31/10 Träning 1 (direkt) - Träning 2 (direkt) - Lördag 1/11 Träning 3 (direkt) - Kval (direkt) (direkt) Söndag 2/11 Race (direkt) (sammandrag 00.40-01.40) Postad 06 October 2008 - 22:45
Ska dom börja med det redan nu???
Får vi som vägrar Viasat inte ens se klart säsongen? Det fan skandal. har inte missat en race på 4 år. Måste kolla hur jag kan få tag på Finska mtv3, då får man ju bra kommentatorer på köpet,Eje.E är ju sämst efter Via sat! Fy fan för dom! Ska viga mitt liv till att snacka skit om dom. Postad 06 October 2008 - 22:50
Nej dom ska inte börja nu på stört,vet faktiskt inte när detta kommer ske.
Postad 06 October 2008 - 22:51
passan1
Dom börjar till nästa helg. Så Tv6 sänder bara direkt nu till helgen. Efter det är det godnatt. Edit. Jag tror att Blomman, Eje och Lill Lövis skiter fullständigt i att du pratar skit om dom. Så vig du dit liv att prata munbajs om folk. Jag ska titta på F1 + en härlig massa grym motorsport på Viasat Motor i stället. Redigerat av Schumi, 06 October 2008 - 22:53. Postad 06 October 2008 - 22:54 Eje är bara sämst på att kommentera men snacka skit kommer jag o göra om Via sat, och dom lär bry sig ännu mindre,,,men så blir det. Postad 07 October 2008 - 07:47 MTV3 i Finland sänder inte F1 direkt, det gör betaltvkanalen MTV3Max. MTV3 sänder en nerbantad version i efterhand. Samt hela racet efter midnatt. Postad 07 October 2008 - 08:11
någon som får vibbar från när all golf flyttades till "viasat golf" ?
viasat suger och kör över sina abbonenter precis som dom vill. Postad 07 October 2008 - 15:43
Det här suger verkligen stenhårt!
Nu missar man både MotoGP och F1. Har ett bundet abb hos CD idag och att skaffa Viasat också med dubbla mottagare och allt annat vad det innebär är inte aktuellt. Vad finns det för olika alternativ för att kunna fortsätta titta. Vilka kanaler sänder och vad behövs för att få in dom? Möjlighet att titta via internet? Postad 07 October 2008 - 21:38
Själv har jag bytt till Telia bredband för att kunna teckna mig på viasat sport utan att behöva teckan mig på en massa andra kanaler.
Sanningen är väl även att jag bytte till Telia efter att ha haft Bredbandsbolagets iptelefoni som antagligen är det sämsta som har hänt världen... Postad 07 October 2008 - 21:48
Men kan man verkligen bara beställa Viasat Sport-paketet utan något annat? Postad 08 October 2008 - 14:18
i år(2008) har rtl sänt fta över astra 19
itv 1 fta över astra 28 bägge direkt och de sänder inte reklam samtidigt nästa år tror jag bbc sänder över 28 grader även motogp går på bbc i år och nästa år Postad 08 October 2008 - 20:01
Tycket det ska bli trevligt att få en ny motorsports kanal, men lite grisigt att dom byter format på sändnningarna i
slutet av säsongen så man inte får en ärlig chans att skaffa kanalen. Postad 08 October 2008 - 20:22
Ja detta är rent sagt för jävligt. Men det är väl pengar som styr som vanligt.
Postad 10 October 2008 - 17:28
Hos Telia kan man få enbart Viasat Sport och frikanalerna för 79 kronor i månaden. Vi får se om det blir någon prishöjning den 17 oktober. http://www.telia.se/...asatsport.page/ Postad 10 October 2008 - 21:55
det e ju tråkigt för er som sitter med cd abonnemang o dyl.själv var jag oxo rätt irriterad på detta men efter att ha läst lite på viasats hemsida så är jag nu mycket positiv till att de flyttar f1.12 timmar f1 när det e race weekend:) värt varenda krona.hade vi sen kunnat få det i HD e lyckan gjord
Postad 10 October 2008 - 22:10
Synd att F1 förvinner ifrån TV6. Nu kan man inte se F1 när man är i stugan på sommarhalvåret (förjävligt). KATASTROF
Postad 12 October 2008 - 08:40
Yepp årets säsong har varit kanon, synd nu att jag i vart fall inte kommer att se de sista två loppen.
Postad 12 October 2008 - 11:38
Det är ju skandal att dom byter i slutet av säsongen, kan fatta om de gör det till nästa säsong så folk hinner tänka över vilka alternativ man har. Har nu gått från att ha F1 på RTL, TV6 och Viasat Sport i mitt kabeltv utbud, men nu försvinner alla möjligheter för mig att se det
Mvh Daniel Postad 12 October 2008 - 16:52
Jag kollar nu på internet om f1-loppen streamas live. Det får i sådana fall vara räddningen för oss som inte har, eller tänker skaffa oss viasats kanalpaket.
Skriv gärna o tipsa om sådana möjligheter. Postad 12 October 2008 - 16:58
finns en bra hemsida inte stream men ett annat alternativ
Postad 12 October 2008 - 21:30
Kan hända att RTL.de har live streaming av F1, återstår att se om det funkar när nästa race går... // Daniel Postad 14 October 2008 - 08:18 Fast dessa transpondrar är väl snudd på omöjligt att få ner i Sverige med en normal tallrik. Eller? Bor i göteborgstrakten om det spelar någon roll. Hade börjat snegla åt satellit redan innan detta hände, men Viasat var ju inte någon het kandidat och är det fortfarande inte. Utöver motorsportkanalen har de ingenting unikt i utbudet som lockar och jag kan inte motivera att skita ner mig med Viasat för en enda kanal, i synnerhet med tanke på hur de hanterat F1 hittills. Så frågan är, kommer man åt F1 via satellit om man väljer bort Viasat. OK, RTL bör ju gå att få ner, men då tillkommer ju kvällskurs i tyska om jag vill hänga med lite bättre. Postad 14 October 2008 - 12:53
vad är normalt? men 120->180cm är över den gränsen?
rai 1 sänder väl också, kanske känns bättre att begripa nada på italienska itv1's kommentarer tycker jag är bättre än tv6/viasats, finns kanske nån (internet)radiokanal med svenskt snack förhoppningsvis kommer bbc att sända f1 i HD nästa år, ORF sänder tydligen i HD redan, det kanske kan vara ett argument för en större parabol, måste nästan bo i villa ivfsh "skita ner", kan inte annat än hålla med Postad 14 October 2008 - 15:58
Äntligen kan man se F1 i professionell produktion utan reklam. Äntligen, äntligen, ÄNTLIGEN!
Bästa som hänt sedan C+ hade liknande upplägg med säsongskort på F1 för 6-7 år sedan. Postad 14 October 2008 - 17:53 Så här står det på RTL hemsida: Only RTL.de supplies with to you with all Grands Prix Qualifying and running by on-line transmission live and free of charge directly on your computer. Hoppas det funkar.. Har någon annan hittat nått annat ställe för streaming? Tittate själv in på Itv-f1.uk men det verkar vara spärrat för personer utanför England! Postad 14 October 2008 - 21:22
Vad jag läste på annat forum var det en som provade RTL i helgen och den var också geobegränsad. dvs inte åtkomlig.
Om detta funkar så är ju 100:- per år billigt: http://www.watchlivef1.com/ Har inte hittat ngn som provat bara... Redigerat av junkan, 14 October 2008 - 21:26. Postad 14 October 2008 - 22:33
Vi i södra Skåne kan i alla fall se det på danska TV2 som sänder digitalt marksänt FTA
Postad 15 October 2008 - 08:55 Även på Comborts kabel plus att man slipper irriterande reklamavbrott eftersom danska tv2 inte får sända reklam i programet utan endast i block mellan programen, tack och lov för dansk lagstiftning Postad 15 October 2008 - 09:56 Oh vad gött! Att dom ens trodde att vi bara skulle acceptera ett sådant rutten förflyttning nu i sista stund och detta helt utan några protester!!!! Efter dom sista loppen har vi alla fall ett bra tag till F1 cirkusen drar igång igen och då får man väl se vad Viasat tar för sina kanaler eller om det kanske finns någon annan bättre kanal som visar F1! Postad 15 October 2008 - 10:36
skönt för alla drabbade att viasat backar.själv beställde jag viasat sport/motor i söndags o ska verkligen njuta till helgen.o slippa all ###### reklam,klart värt 99 spänn i månaden.om man kollar tablån för viasport3 som blir motor så e det stt späckat schema samt repriser av äldre lopp
Postad 15 October 2008 - 11:53 för att ingen ska tro nåt annat så produceras f1 av "bernievision(FOM)", bilden är identisk på alla ställen den visas (bitrate skiljer) alla snabb repriser av händelser styrs av FOM. varje kanal kan sen lägga till sina egna bilder före och efter loppet. rtl och itv är på plats med bilder från depån bl.a. Rtl har Niki Lauda som expert komm, itv har Mark Blundell tv6 har Eje Elg och de verkar sitta framför tv precis som jag gör, han är värmlänning och därmed kvalificerad, men hur mycket hands on f1 har han viasat låg kvar med 4:3 bild långt efter flera andra om jag inte missminner mig men om professionell produktion = inga reklamavbrott då håller jag med dig själv tar jag några sådana med ro framförallt som jag kan skifta över mellan 3 sändningar Postad 15 October 2008 - 15:10
kan hålla med om att produktionen är den samma... bitrate skiljer svar ja.
sen så ska ni ju veta att jag har varit med om otaliga gånger då viasat tappat bild och den funkat klockrent på tex RTL. fast att kvallen är rätt så kass på allt som har med kinnevikkoncernen att göra visste väl alla redan Postad 15 October 2008 - 15:23 Har kollat runt lite, men det lutar åt att man nog måste ha minst 180 cm, helst mer, och det är ju inget man enkelt spikar upp på gaveln. Åtminstone inte om man planerar att ha den kvar efter nästa storm eftersom vindarna har rätt så fritt spelrum häromkring. På ITV har väl Murray Walker kommenterat tidigare? Var en njutning när SVT sände BTCC med hans kommentarer innan Johan Torén tog över. Annars tycker jag Blomqvist/Elgh fått lite snits på snacket de sista året eller så. Tidigare var ju Eje en ren plåga men det var nog delvis beroende på att han hade mindre kompetenta parhästar de första åren på TV4. Håhå jaja, BBC eller ITV kvittar antar jag, ligger väl på samma satellit om jag minns rätt så det är väl i princip kört vilket som. Får kanske överväga att träna upp tyskan i alla fall, språket förbehållet soldater och hästar som Voltaire påstås ha sagt. Postad 15 October 2008 - 16:27
de som suger mest med rtl är tysk voiceover när de intervjuar hamilton eller nån som pratar nåt annat än tyska,
apropå kinnevik kvallen, så förtjänar de bannor ibland/ofta men canaldigital försöker komma undan med fulheter också. sen finns det väl en väg runt problem i inlägg #30 pudel och pudel, tror viasat egentligen sket i alla klagomål nu, men kontrakt med FOM och andra väger tuuungt har du en ~södervägg på huset så kan du montera upp den flush, har min sittande underkant 1.5m från backen och c:a 10cm från väggen, men 180 kostar, sen är man fri, 20-30 hd kanaler på köpet Postad 15 October 2008 - 18:25
Jag har mailat Canal Digital och föreslagit att dom skulle kunna ta in ITV i sitt kanalutbud, eller BBC Sport.
Hoppas fler gör det så vi som har CD kan få det ialla fall...... /Stefan Postad 15 October 2008 - 18:47
nån bbc sport tv-kanal finns inte i england
de har däremot 6 eller 7 interaktiva röd knapps kanaler som visar all möjlig sport inkl bl.a motogp interaktiva de ligger på astra 2 b syd och den plockar man med en 50cm parabol ända upp mot gävle. om de är så vänliga och lägger f1 där då blir många glada Postad 15 October 2008 - 19:11
Själv så bryr jag mig lagom (ingenting) om F1 ligger på viasat sport eller 6an, det finns för och nackdelar med båda.
Det jag däremot stör mig på är att man med så kort varsel slutar sända säsongen när det är två lopp kvar, det är som att flytta över EM finalen i fotboll när andra förlängningskvarten ska börja. Nu har dom förvisso backat i frågan men att dom ens kom på tanken får en ju att tveka, vad händer sen när parabolen är monterad och två årskontraktet klart (att en kanal utgår och kostar extra har ju hänt förut). Postad 17 October 2008 - 16:37
någon som kollat på träning idag? på min comhem box är det bedrövlig bild på viasat motor.nån annan som upplevt dålig kvalite?
Postad 19 October 2008 - 16:22
Själv har vi gratis Visat kanaler vete fan hur vi har fått dom, men vi tittar och njuter ^^ speciellt efter midnatt (haha)
Har boxer. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |