Frågan är om detta är något som jag bara har en i vecka på prov eller har comhem gjort fel? Ska jag anmäla detta för jag tänker då inte betala för detta sen när comhem upptäcker att jag har fler kanaler än vad jag betalar för.
Postad 07 October 2008 - 16:27
Frågan är om detta är något som jag bara har en i vecka på prov eller har comhem gjort fel? Ska jag anmäla detta för jag tänker då inte betala för detta sen när comhem upptäcker att jag har fler kanaler än vad jag betalar för.
Postad 07 October 2008 - 16:28
Postad 07 October 2008 - 17:20
Postad 07 October 2008 - 18:14
Postad 09 October 2008 - 16:38
Frågan är nu hur jag ska beställa HD-paketet när det inte är tillgängligt enligt Comhem?
Kan jag ringa kundservice och be dom starta det även fast dom ser att det inte borde fungera?
Dom ska väl inte klaga att jag beställer mer hos dom?
Postad 16 January 2009 - 08:23
Om inte deras register är uppdaterat kan du inte teckna abonnemang på HD-kanaler. Lösningen är att göra en adressändring hos Comhem till en adress som Comhem vet har uppgraderat nät. Behåll din riktiga adress som fakturerings- och utskicksadress så ska det fungera.Det jag märkte första veckorna var att jag kunde se HD-kanaler även fast det inte ska vara tillgängligt där jag bor enligt hemsidan.
Frågan är nu hur jag ska beställa HD-paketet när det inte är tillgängligt enligt Comhem?
Kan jag ringa kundservice och be dom starta det även fast dom ser att det inte borde fungera?
Dom ska väl inte klaga att jag beställer mer hos dom?
Det var Comhem själva som kom med detta förslag till mej när jag efter veckor av grejande, mätande och ringande konstaterade att jag hade uppgraderat nät trots att Comhem vägrade erkänna det.
Postad 17 January 2009 - 18:11
Om inte deras register är uppdaterat kan du inte teckna abonnemang på HD-kanaler. Lösningen är att göra en adressändring hos Comhem till en adress som Comhem vet har uppgraderat nät. Behåll din riktiga adress som fakturerings- och utskicksadress så ska det fungera.
Det var Comhem själva som kom med detta förslag till mej när jag efter veckor av grejande, mätande och ringande konstaterade att jag hade uppgraderat nät trots att Comhem vägrade erkänna det.
Det blir bara ett litet problem. Får man fel på enbart HDkanalerna ett tag senare så märker comhem när man felanmäler att man inte bor på en klar adress och kommer inte skicka tekniker. Det enda man kan göra då är att säga upp kanalerna. Visst kan man fulköra på detta sätt men då får man ta risken att ha rejäla problem utan att kunna få hjälp också. Det finns en anledning till att HDkanalerna inte kan bokas överallt och det är att nätkvaliteen oftast är undermålig i dessa områden.
Postad 19 January 2009 - 09:57
Alternativet är ju som sagt att inte kunna titta på kanalerna alls. Sen får man väl utgå ifrån att deras system uppdateras emellanåt och nya adresser läggs in. Jag blev också varnad för att det var pga av att de inte kunde garantera kvaliteten som de vägrade erkänna att jag hade uppgraderat nät men det var bullshit. Jag har perfekt bild. Problemet sitter bara mellan min hyresvärd och Comhem. Fram till dess att de haft kontakt med varandra så kör jag med fejkad adress hos Comhem.Det blir bara ett litet problem. Får man fel på enbart HDkanalerna ett tag senare så märker comhem när man felanmäler att man inte bor på en klar adress och kommer inte skicka tekniker. Det enda man kan göra då är att säga upp kanalerna. Visst kan man fulköra på detta sätt men då får man ta risken att ha rejäla problem utan att kunna få hjälp också. Det finns en anledning till att HDkanalerna inte kan bokas överallt och det är att nätkvaliteen oftast är undermålig i dessa områden.
Postad 19 January 2009 - 11:38
Jag kan se SVT HD och Viasats HD kanaler utan problem men inte får jag abonnera på HD paketet inte.
Kommer förmodligen att skaffa Canal Digital parabol om inte CH ändrar policy.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4 filmer
59 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?