Nu är måttet rågat!
33 svar till detta ämne
Postad 08 October 2008 - 12:35
phonky21
-
phonky21
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Det får räcka nu!! Jag har precis gjort av med min Samsung LE-40M87BD pga av det som har diskuterats på forumet här förut. Nämligen det sjukt irriterande "brum" ljudet från baksidan av tv´n när antingen backlighten står för lågt eller när scener i en film byts till ljusare resp. mörkare.. Det får vara nog med detta! Ska man inte kunna förvänta sig av en ny LCD tv ( jag köpte den förra hösten ) att den inte låter som en jäkla högfrekvent mygga på acid när man kikar på film med sambon..?? Vi tittar mycket på skräckfilm i familjen och det är riktigt irriterande när det blir tyst på skärmen och det där ljudet bakifrån tv´n tar över hela filmupplevelsen. Nu vet jag att ljudet är ganska lågt, visst, men det finns där och när man väl börjar lyssna på det blir helt galen!
Och en till sak. Det här med svärtan. Det kan inte sägas för mkt och ofta tycker jag.. Speciellt till mörka filmer såsom, skräck och rysare finns det fortarande LCD´s som lyser upp alldeles för mkt bakifrån så skärmen blir dassigt grå. Mkt tråkigt..
Nu till mitt ärende:
Vilken tv ska jag nu satsa på..?
Jag menar, jag vill INTE gå genom samma procedur med dessa irriterande Samsung modeller.
Jag vill ha: En LCD som levererar BRA svärta. En LCD som är TYST!
Kan någon snälla hjälpa mig i ärendet och finns det fler som tycker som jag därute..?
Jag funderar på att köpa: Sony KDL-40W4000 eller Sony KDL-40W4500
Uppfyller dessa LCD´s mina "höga" krav..?
Jag hoppas det. Annars går jag snarast tillbaka till den gamla hederliga tjock tv´n. Den håller käften i allafall...
Postad 08 October 2008 - 12:41
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12561 inlägg
Har för mig att sony modellerna har likadant bildrör som i samsung, men kanske tar miste här.
Måste du absolut ha LCD och inte Plasma då?
Redigerat av Audio Code 3, 08 October 2008 - 12:41.
Postad 08 October 2008 - 12:45
tkaka
-
tkaka
-
Amatör
-
-
54 inlägg
Sony KDL-40W4500 ska ju vara tyst vad jag har hört i alla fall, också fått bra betyg på svärtan.
Ska lägga en beställning på en sådan i slutet av veckan. (:
Postad 08 October 2008 - 13:06
Motin
-
Motin
-
Beroende
-
-
1021 inlägg
Ska du ha så nattsvart som det tekniskt idag tillåter (vilket är väldigt svart beroende på teknik) så är det PLASMA som gäller, punkt slut.
Pioneer Kuro, Panasonic PX80,PZ85,PZ800 m.fl har GRYM svärta och man blir inte besviken. Har själv beställt en PZ800 så sent om igår. LCD:er gör en bara besviken i dagsläget.. (har modellen bra svärta så är designen åt h-lvete eller något annat) även om det börjar dyka upp apparater med riktig bra svärta.
Är man filmentusiast och vill ha det bästa då är det PLASMA som gäller som sagt. Plasma har också sina nackdelar men jag kan säga efter att ha ägt en Panasonic PV500E i 3 års tid så är nackdelarna inget stort och inget att vara orolig över.. Ja eller en svindyr HD projje..
Fosfortrails, buzzing o allt sånt är inget jag tänkt på och inget jag stört mig på. När bilden blir väldigt ljus så kan det höras lite från min PV500 men å andra sidan så hörs min LCD i sovrummet också vid ljusa scener.. Men LCD:n ser GRÅ/VIT ut jämfört med min 3 år gamla plasma.. That´s it !
Redigerat av Motin, 08 October 2008 - 13:11.
Postad 08 October 2008 - 13:12
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11286 inlägg
Ska du ha så nattsvart som det tekniskt idag tillåter (vilket är väldigt svart beroende på teknik) så är det PLASMA som gäller, punkt slut.
Pioneer Kuro, Panasonic PX80,PZ85,PZ800 m.fl har GRYM svärta och man blir inte besviken. Har själv beställt en PZ800 så sent om igår. LCD:er gör en bara besviken i dagsläget.. (har modellen bra svärta så är designen åt h-lvete eller något annat) även om det börjar dyka upp apparater med riktig bra svärta.
Är man filmentusiast och vill ha det bästa då är det PLASMA som gäller som sagt. Plasma har också sina nackdelar men jag kan säga efter att ha ägt en Panasonic PV500E i 3 års tid så är nackdelarna inget stort och inget att vara orolig över.. Ja eller en svindyr HD projje..
Fosfortrails, buzzing o allt sånt är inget jag tänkt på och inget jag stört mig på. När bilden blir väldigt ljus så kan det höras lite från min PV500 men å andra sidan så hörs min LCD i sovrummet också vid ljusa scener.. Men LCD:n ser GRÅ/VIT ut jämfört med min 3 år gamla plasma.. That´s it !
Kan bara hålla med dig.
Postad 08 October 2008 - 14:14
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7289 inlägg
Har W4210 och den är helt tyst, men har sett i forumet att någon hör ljud från den. Så inga garantier, tycks bero på ex.
Postad 08 October 2008 - 15:38
phonky21
-
phonky21
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Tack för alla som vaknade till liv därute när det gäller svärtan och oljud på LCD tv´s. Jag använder inte ens antenn kabeln till min LcD. Har aldrig gjort heller. Den står inne i mitt "filmrum" och används enbart till att kika på dvd´s och bluray på.
Så då ( enligt er själva ) ska jag alltså köpa en plasma istället för en gråblaskig brummande LCD..?
Tack för att finns
Postad 08 October 2008 - 16:08
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Nja jag är ju också plasmavän men Sonys X4500, Z4500 eller w4500 kan nog vara värt att titta på.
X4500 borde dessutom vara helt tyst eftersom de använde LED-backlight dock med aktiv styrning så det bör provas.
Sorry X är det som har LED och väldigt dyr...
Redigerat av junkan, 08 October 2008 - 16:09.
Postad 08 October 2008 - 16:11
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1570 inlägg
Lycka till! Min första Platt-TV 2007 var en plasma (Samsung) för 10 000: Brummade tydligt enligt mig själv o familjen. Lämnade in den på service o fick tillbaka den med samma brumm. Köpte istället en dubbelt så dyr LCD (Samsung): Intet brumm. Jag är tveksam till om svärta o elektroniskt surr kan ha så mycket med Plasma-/LCD-teknik att göra eller ett visst märke, att göra utan mer på vad de är för kvalité man vill ha o kvalité brukar kosta mer (oavsett märke).
Postad 08 October 2008 - 16:31
mannealm
-
mannealm
-
Beroende
-
-
1488 inlägg
Lycka till! Min första Platt-TV 2007 var en plasma (Samsung) för 10 000: Brummade tydligt enligt mig själv o familjen. Lämnade in den på service o fick tillbaka den med samma brumm. Köpte istället en dubbelt så dyr LCD (Samsung): Intet brumm. Jag är tveksam till om svärta o elektroniskt surr kan ha så mycket med Plasma-/LCD-teknik att göra eller ett visst märke, att göra utan mer på vad de är för kvalité man vill ha o kvalité brukar kosta mer (oavsett märke).
Tja, pio som är det bästa och dyraste surrar ju mest av alla. Generallt tror jag att plasma låter lite mer än lcd. Men det skiljer nog mycket mellan olika modeller. Den PZ80 som jag har hemma nu låter en del, men inte så farligt. Har tidigare haft en samsung lcd som var mycket tystare och en sony 4000 som var helt knäpptyst. Hade även hemma en px80 ett kort tag som lät mer än pz80. Kan vara för att baksidan har mycket förre håligheter som ljudet kan komma ut ifrån. Sitter 4 fläktar där istället. Men dom susar bara lite så det är inget som stör. Mycket värre är det där elektronikbuzzet. Hördes mer på px80.
Redigerat av mannealm, 08 October 2008 - 16:31.
Postad 08 October 2008 - 17:00
phonky21
-
phonky21
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Åh.. herregud..
nu säger ni att Plasma tv´s brummar oxå..
jisses! Jag kommer aldrig bli klok på detta. Tänk er själva, stå på siba, elgiganten eller någon annan elektronik firma och stå och lyssna på om tv apparaterna låter eller ej. herregud. Ok. summa summarum. Jag står i valet och kvalet mellan Panasonic TH-42PZ85 plasma eller en Sony LCD KDL-40W4500.
Tystast tv? Bäst Svärta? Sug på den karamellen! Vem vinner? OBS! Bara till dvd och Bluray tittande ( oftast jäkligt tysta skräckfilmer ) öhhh.... hur nu skräckfilmer kan vara tysta.. men ni förstår vad jag menar.. hoppas jag
Postad 08 October 2008 - 17:09
mannealm
-
mannealm
-
Beroende
-
-
1488 inlägg
Åh.. herregud.. nu säger ni att Plasma tv´s brummar oxå.. jisses! Jag kommer aldrig bli klok på detta. Tänk er själva, stå på siba, elgiganten eller någon annan elektronik firma och stå och lyssna på om tv apparaterna låter eller ej. herregud. Ok. summa summarum. Jag står i valet och kvalet mellan Panasonic TH-42PZ85 plasma eller en Sony LCD KDL-40W4500. Tystast tv? Bäst Svärta? Sug på den karamellen! Vem vinner? OBS! Bara till dvd och Bluray tittande ( oftast jäkligt tysta skräckfilmer ) öhhh.... hur nu skräckfilmer kan vara tysta.. men ni förstår vad jag menar.. hoppas jag 
Det är inte säkert att du behöver gråta över oljudsvolymen hos någon av dessa. Men, jag har som sagt, pz80 och den är inte knäpptyst. Jag hade 40L4000 hemma ett tag och den var knäpptyst. Om W4500 funkar på samma sätt som den L4000 som jag provade så är garanterat sonyn mycket tystare. Samtidigt vet jag att hdtvtest klagade på surr när dom testade W4000, men de påpekar samtidigt och ständigt att alla plasmor alltid buzzar. Sammanfattningsvis: plasma låter oftare mer illa än vad lcd gör. Undantag finns förstås.
Redigerat av mannealm, 08 October 2008 - 17:10.
Postad 08 October 2008 - 17:15
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Om vi pratar tysthet kan det ju vara värt att nämna att de flesta full-hd plasmor har flera kylfläktar som kan höras.
Min PZ70 har 4st.
Jag störs inte men det kan ju bero på att jag oftast har rejält med volym i surround-anläggningen.
Postad 08 October 2008 - 19:14
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1570 inlägg
Åh.. herregud.. nu säger ni att Plasma tv´s brummar oxå.. jisses! Jag kommer aldrig bli klok på detta. Tänk er själva, stå på siba, elgiganten eller någon annan elektronik firma och stå och lyssna på om tv apparaterna låter eller ej. herregud. Ok. summa summarum. Jag står i valet och kvalet mellan Panasonic TH-42PZ85 plasma eller en Sony LCD KDL-40W4500. Tystast tv? Bäst Svärta? Sug på den karamellen! Vem vinner? OBS! Bara till dvd och Bluray tittande ( oftast jäkligt tysta skräckfilmer ) öhhh.... hur nu skräckfilmer kan vara tysta.. men ni förstår vad jag menar.. hoppas jag 
Nä - jag säger att både LCD o Plasma KAN (förtydligande) brumma - inte att alla gör det! Det här kan vara helt omöjligt att identifiera i en butik med allt runtomkringljud. Jag är också tveksam till att alla M87 surrar, utan tror mer på att det är lite individuellt från apparat till apparat  . Att Plasma åtminstone förr surrade lite mer (p g a fläktar) än LCD var väl vedertaget, men jag tror inte det är så idag - tekniken går väl framåt, får jag hoppas
Postad 09 October 2008 - 06:14
Motin
-
Motin
-
Beroende
-
-
1021 inlägg
Tack för alla som vaknade till liv därute när det gäller svärtan och oljud på LCD tv´s. Jag använder inte ens antenn kabeln till min LcD. Har aldrig gjort heller. Den står inne i mitt "filmrum" och används enbart till att kika på dvd´s och bluray på. Så då ( enligt er själva ) ska jag alltså köpa en plasma istället för en gråblaskig brummande LCD..? Tack för att finns 
Ja plasma it is säger jag bara ! Sen angående "surrandet" så finns det både på LCD och PLASMA. Men hur nära tv:n sitter du egentligen ? Jag har ca 3,5m fram till min nuvarande plasma PV500E.. Hör inget när jag kollar vanlig tv,spelar spel eller glo på högupplöst film/serier. Däremot om jag går fram till tv:n och och allt är tyst så hör jag hur det surrar. Och jag är känslig för "felaktigheter" så som brummande ljud osv..
Redigerat av Motin, 09 October 2008 - 06:19.
Postad 09 October 2008 - 08:43
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Plasmor låter ju ännu mer tack vare fläktarna.
Skruva upp ljudet istället så hör du inte det. Sitter du och tittar utan ljud eller vad är det frågan om?
Postad 09 October 2008 - 08:57
Motin
-
Motin
-
Beroende
-
-
1021 inlägg
Seriöst så är det här med "störande ljud" extremt uppblåst.. för det är inte speciellt störande... om man inte sitter med näsan in i tvn eller väldigt nära.. Och som radiozo skriver.. man har ju ljud på  ..... .... .....
Redigerat av Motin, 09 October 2008 - 08:57.
Postad 09 October 2008 - 09:06
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12561 inlägg
Min första plasma var knäpptyst, min andra lika så.
Postad 09 October 2008 - 09:08
Stiffy100
-
Stiffy100
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Fattar inte häller gnället över lite brummande. Som övriga sagt så har man ljudet på och sitter en bit från tv:n.
Lyssna bara på en gammal CRT de är ju långt ifrån tysta. Lyssna på en tvåkanals förstärkare, den brummar.
/stiffy
Postad 09 October 2008 - 09:16
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12561 inlägg
Är osäker om min tv överhuvudtaget har fläkt, så tyst är den.
Postad 09 October 2008 - 09:25
QAM
-
QAM
-
Forumräv
-
-
755 inlägg
Det är LCD man ska ha, punkt slut!
Om man inte föredrar Plasma vill säga...
Det här är lite som när barn stenhårt hävdar att deras pappas bil är bäst, försök lägga lite mindre prestige i vad ni äger, och se lite mer objektivt på saker och ting. Tro inte heller att det som var rätt val för dig för tre år sedan fortsätter att vara rätt val ens för dig, och än mindre för andra, bara för att du sitter kvar med samma apparat.
Fanns det inte fördelar och nackdelar med såväl Plasma som LCD, och var det inte så att dessa för och nackdelar värderades olika av olika människor, så fanns det bara en teknik. Var svärta allenarådande, så fanns det inga projektorer. Ingen skulle köpa en plasma om man riskerade att få Bert Karlsson inbränd på rutan bara man råkade zappa lite långsammare än vanligt.
Postad 09 October 2008 - 09:30
Motin
-
Motin
-
Beroende
-
-
1021 inlägg
Föredrar plasma för att det är plasma som ger bäst bild för MIG (och många mång andra) än idag... that´s it. Vi tolkar alla olika
Redigerat av Motin, 09 October 2008 - 09:31.
Postad 09 October 2008 - 09:52
phonky21
-
phonky21
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
haha  hur nära jag sitter..? tjo, en 2,5 -3 meter. Och som sagt, jag säger det igen. Brummandet hörs bara när det är TYST inte när bilar sprängs, eller när iron man flyger över skärmen eller när Bruce Willis räddar jorden från kometer. Särskilt märkbart är det inte, men som sagt, har man väl hört det EN gång, då är det praktiskt taget omöjligt att inte höra det igen..
Sagt och gjort.
Valet föll på en SONY KDL-40W4500.
Jag recenserar "oljudet" när den väl är på plats
Fortsättning följer...
Postad 09 October 2008 - 10:04
Grekens
-
Grekens
-
Rookie
-
1 inlägg
Jag har en Pioneer LX-5090, finfin sak det där men lite oljud vid ljusa partier. Snackade med Pioneer och de sa att man kan då ställa in tv:n i energispararläge. Helst det högsta. Funkar faktiskt väldigt bra för mig. Testa!
Lite dyrare lite bättre brummar ändå....
Postad 09 October 2008 - 10:34
Unregisteredb3599d3b
-
Unregisteredb3599d3b
-
Lärjunge
-
-
477 inlägg
Seriöst så är det här med "störande ljud" extremt uppblåst.. för det är inte speciellt störande... om man inte sitter med näsan in i tvn eller väldigt nära.. Och som radiozo skriver.. man har ju ljud på ..... .... .....
Har du ägt en lcd med ett störande surr så faller du nog inte under den gruppen som har lätt för att störa sig på sånt, i annat fall tycker jag du ska hitta en sån tv och sätta dig och kolla någon film/program etc där det är mkt tysta scener och ofta scenbyten mm så vill jag se dig kalla det för ett uppblåst problem efteråt. Får man en sån apparat är det som att ha en mygga i örat och inte kunna bli av med den, så förbannat jobbigt ljud som skär igenom dialoger som smör i solsken.
Postad 09 October 2008 - 10:47
passan1
-
passan1
-
Beroende
-
-
1019 inlägg
Tja, pio som är det bästa och dyraste surrar ju mest av alla. Generallt tror jag att plasma låter lite mer än lcd. Men det skiljer nog mycket mellan olika modeller. Den PZ80 som jag har hemma nu låter en del, men inte så farligt. Har tidigare haft en samsung lcd som var mycket tystare och en sony 4000 som var helt knäpptyst. Hade även hemma en px80 ett kort tag som lät mer än pz80. Kan vara för att baksidan har mycket förre håligheter som ljudet kan komma ut ifrån. Sitter 4 fläktar där istället. Men dom susar bara lite så det är inget som stör. Mycket värre är det där elektronikbuzzet. Hördes mer på px80.
Nja bilden är ju den bästa. Men det säger väl inte att dom har den bästa elektroniken för det. Fast dom är nästan det dyraste.
Postad 09 October 2008 - 12:11
Motin
-
Motin
-
Beroende
-
-
1021 inlägg
Har du ägt en lcd med ett störande surr så faller du nog inte under den gruppen som har lätt för att störa sig på sånt, i annat fall tycker jag du ska hitta en sån tv och sätta dig och kolla någon film/program etc där det är mkt tysta scener och ofta scenbyten mm så vill jag se dig kalla det för ett uppblåst problem efteråt. Får man en sån apparat är det som att ha en mygga i örat och inte kunna bli av med den, så förbannat jobbigt ljud som skär igenom dialoger som smör i solsken.
Äger en LCD som låter vid ljusa scener.. dock så har jag den i sovrummet och slötittar bara. Du jag äger en PS3:a generation "releasedag" som låter som en hårtork/helikopter som är på väg att lyfta.. Stör mig på den när jag slösurfar etc etc.. Däremot inte när jag spelar spel.. men dock när jag kollar bluray när det blir tysta scener. Den överröstar det mesta.. Kan lova dig att jag är kräsen.. Det jag menar är att LCD och PLASMA har ljud för sig men kollar man film,tv så är det inte ofta man har knäpptyst och då hör man det inte. Ljudet är för MIG inte alls högt men har man tyst omkring sig så hör man "buzzing" dock ganska svagt.. sitter 3.5 - 4m ifrån min plasma. Ljudet som panelerna oavsett teknik ger ifrån sig är inte störande FÖR MIG på det avståndet. Och jag vet allt om "mygga i ögat, tro mig". Nä PLASMA it it
Redigerat av Motin, 09 October 2008 - 12:20.
Postad 09 October 2008 - 12:37
Dr. Death
-
Dr. Death
-
Guru
-
-
5782 inlägg
Det får räcka nu!! Jag har precis gjort av med min Samsung LE-40M87BD pga av det som har diskuterats på forumet här förut. Nämligen det sjukt irriterande "brum" ljudet från baksidan av tv´n när antingen backlighten står för lågt eller när scener i en film byts till ljusare resp. mörkare.. Det får vara nog med detta! Ska man inte kunna förvänta sig av en ny LCD tv ( jag köpte den förra hösten ) att den inte låter som en jäkla högfrekvent mygga på acid när man kikar på film med sambon..?? Vi tittar mycket på skräckfilm i familjen och det är riktigt irriterande när det blir tyst på skärmen och det där ljudet bakifrån tv´n tar över hela filmupplevelsen. Nu vet jag att ljudet är ganska lågt, visst, men det finns där och när man väl börjar lyssna på det blir helt galen! Och en till sak. Det här med svärtan. Det kan inte sägas för mkt och ofta tycker jag.. Speciellt till mörka filmer såsom, skräck och rysare finns det fortarande LCD´s som lyser upp alldeles för mkt bakifrån så skärmen blir dassigt grå. Mkt tråkigt.. Nu till mitt ärende: Vilken tv ska jag nu satsa på..? Jag menar, jag vill INTE gå genom samma procedur med dessa irriterande Samsung modeller. Jag vill ha: En LCD som levererar BRA svärta. En LCD som är TYST! Kan någon snälla hjälpa mig i ärendet och finns det fler som tycker som jag därute..? Jag funderar på att köpa: Sony KDL-40W4000 eller Sony KDL-40W4500 Uppfyller dessa LCD´s mina "höga" krav..? Jag hoppas det. Annars går jag snarast tillbaka till den gamla hederliga tjock tv´n. Den håller käften i allafall...
VARFÖR vill du tvunget ha en LCD, låter som att en Pioneer G9 plasma skulle uppfylla dina krav utan vidare, vad räknas, bild eller teknik?
Postad 09 October 2008 - 12:41
Motin
-
Motin
-
Beroende
-
-
1021 inlägg
Dr.Death = GOOD POINT ! De flesta jag känner tror/tycker LCD är det senaste .. bahaha.. Plasma är långt ifrån dött och har haft bäst bild i åratal nu. JAg är inte emot LCD.. jag har ju en själv  , men att säga att det är "framtiden" "nyaste tekniken" är helt helt fel.
Han har dock redan köpt sig en LCD tidigare i tråden, den blir nog säkert bra.
Postad 09 October 2008 - 14:32
phonky21
-
phonky21
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Skönt att veta att det inte bara är jag som stör mig på dessa "småljud" i dagens tv apparater. Men som sagt, nu är min nya Sony LCD på väg från Dustinhome as we speak. Och jag lovar att återkomma med en tyst resp. brummande recension. Blev dock lite stött på Siba på förmiddagen idag när jag åkte ut för att enbart kolla på modellen ( skulle aldrig köpa en pryl på Siba ) när försäljaren undrade om jag var puckad när jag nämnde att jag ville ha S-Vhs ingång på min tv. "Vad ska du ha den till då..???" med väldigt snäsig röst..
Jag: "öhhh...ifrågasätter du varför jag vill ha vissa ingångar..? Idiot..
För övrigt: Jag ska ha S-VhS ingången till min Laserdisc spelare. Av rent nostalgi skäl.
kram på er
Postad 09 October 2008 - 14:58
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1570 inlägg
Helt rätt! Har du en gång upptäckt backgrundssurret från plamsan så kan du knappast låta bli att lyssna efter det. Skönt att veta att det inte bara är jag som stör mig på dessa "småljud" i dagens tv apparater. Men som sagt, nu är min nya Sony LCD på väg från Dustinhome as we speak. Och jag lovar att återkomma med en tyst resp. brummande recension. Blev dock lite stött på Siba på förmiddagen idag när jag åkte ut för att enbart kolla på modellen ( skulle aldrig köpa en pryl på Siba ) när försäljaren undrade om jag var puckad när jag nämnde att jag ville ha S-Vhs ingång på min tv. "Vad ska du ha den till då..???" med väldigt snäsig röst.. Jag: "öhhh...ifrågasätter du varför jag vill ha vissa ingångar..? Idiot.. För övrigt: Jag ska ha S-VhS ingången till min Laserdisc spelare. Av rent nostalgi skäl. kram på er
Återkom om den surrar
Postad 10 October 2008 - 16:41
phonky21
-
phonky21
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
JO, fick hem min nya Sony KDL-40W4500 för ca 2 timmar sedan och jag har lyssnat och lyssnat och lyssnat...
Men det ENDA som hörs är ett svagt surrande ( obs! inget brummande ) från nätaggregatet, tyst,tyst..
Och svärtan..?
Heeeeelt sjukt svart. Som en vanlig tjock tv. Det svarta är svart liksom. Och då har jag testat tv´n med "vanlig" dvd, Bluray och HD spelare. Den ultimata testfilmen var definitivt AVP2. Mörkare lins har nog aldrig använts på en modern action film på rätt sida av 2000 talet tänkte jag och stoppade in den i både vanliga dvd´n och i HD´n. Och både dom och tv´n fick jobba med svärtan. Men allt fungerade mkt bra.
Det enda som störde mig var att denna Sony tv´n gjorde så att mina gamla dvd´s ( inköpta runt 99-2000 ) såg jäkligt dassiga ut. Nu verkar det bli Bluray för hela slanten framöver. Och kanske några Laserdiscs. För nostalgins skull 
Kram på er!
Postad 10 October 2008 - 20:26
Motin
-
Motin
-
Beroende
-
-
1021 inlägg
återkom gärna med mer testresultat !
Postad 11 June 2009 - 23:16
chriskilla
-
chriskilla
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Skönt att veta att det inte bara är jag som stör mig på dessa "småljud" i dagens tv apparater. Men som sagt, nu är min nya Sony LCD på väg från Dustinhome as we speak. Och jag lovar att återkomma med en tyst resp. brummande recension. Blev dock lite stött på Siba på förmiddagen idag när jag åkte ut för att enbart kolla på modellen ( skulle aldrig köpa en pryl på Siba ) när försäljaren undrade om jag var puckad när jag nämnde att jag ville ha S-Vhs ingång på min tv. "Vad ska du ha den till då..???" med väldigt snäsig röst.. Jag: "öhhh...ifrågasätter du varför jag vill ha vissa ingångar..? Idiot.. För övrigt: Jag ska ha S-VhS ingången till min Laserdisc spelare. Av rent nostalgi skäl. kram på er
Surrar det lite menar du om den nya? vet inte hur man ska jämföra med min tv som surrar.. ljudskillnanden..
Redigerat av chriskilla, 11 June 2009 - 23:18.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|