Canon PowerShot SX1 IS
313 svar i tråden
Skickat 19 mars 2009 - 19:49
Det tror jag inte denna klarar av är bara 30fps om ja inte minns fel
Här är lite info
- 10 Mpixel
- Seriebildstagning 4 bilder/sek
- Filmning i full HD 1080p (1920x1080 pixel, 30 bilder/sek)
- 20x zoom, motsv. 28-560mm.
- Optisk bildstabilisering
- 2,8" utfällbar/vridbar LCD skärm 230.000 pixel
- Digic IV processor
- Ansiktsprioriterad autofokus
- Manuella kontroller
- Blixtsko för extern blixt E-TTL II
- 0cm närgräns för makrofoto
Skickat 20 mars 2009 - 13:27
Är det någon som vet något ställe man kan känna o klämma på denna i Helsingborg?
Skickat 20 mars 2009 - 19:02
Då var kameran uppdaterad. Tackar för informationen Roleb75
Skickat 20 mars 2009 - 20:02
SS_454 Mar 20 2009, 19:02 skrev:
Då var kameran uppdaterad. Tackar för informationen Roleb75
Det var så lite så lite
Det funkar ju bra med RAW. Nice program som var med! Men varför tar inte Camera RAW bilderna?
Någon som vet!
Skickat 20 mars 2009 - 23:24
En dum fråga..När man ska uppdatera kameran står det "initialize card". Det måste väl betyda att man ska formatera minneskortet ? Glad om någon vill svara på en så simpel fråga,,,
Skickat 23 mars 2009 - 18:24
Ingen som vet om denna finns i Helsingborg????
Skickat 23 mars 2009 - 21:42
hanarp jag tog ett gammalt SD-kort och formaterade i kameran finns i menyn. Sedan förde jag över filen som det stod i instruktionen. Kopplade bort kabeln stängde av kamera starta upp den med play-knappen och gick in menyn och uppdatarede kameran.
Skickat 03 april 2009 - 19:35
Jag uppdaterade FW idag, och det gick utan några problem, men inte sjutton kan jag välja RAW ändå...
Nån som har samma problem?
hanarp > Japp man ska formatera minneskortet
Skickat 04 april 2009 - 12:11
Narve Apr 3 2009, 19:35 skrev:
Jag uppdaterade FW idag, och det gick utan några problem, men inte sjutton kan jag välja RAW ändå...
Hej!
Du kan bara använda RAW i lägen som C, M, Av, Tv, och P.
Läs den nya manualen som finns med det nya släppet.
MVH
Roleb
Skickat 12 april 2009 - 08:09
WASTERmannen Mar 23 2009, 18:24 skrev:
Ingen som vet om denna finns i Helsingborg????
Jag köpte min på Radiocity i Helsingborg.
Skickat 12 april 2009 - 09:59
cmb65 Apr 12 2009, 08:09 skrev:
Jag köpte min på Radiocity i Helsingborg.
Hej!
Var den uppdaterad med den nya mjukvaran för raw?
mvh
Roleb75
Skickat 12 april 2009 - 10:03
Narve Apr 3 2009, 19:35 skrev:
Hur gick det Narve! Fick du ordning på mjukvaran?
/Roleb75
Skickat 14 april 2009 - 08:16
roleb75 Apr 12 2009, 09:59 skrev:
Hej!
Var den uppdaterad med den nya mjukvaran för raw?
mvh
Roleb75
Ja, den var uppdaterad med nya mjukvaran.
Skickat 17 april 2009 - 16:34
roleb75 Apr 12 2009, 11:03 skrev:
Hur gick det Narve! Fick du ordning på mjukvaran?
/Roleb75
Japp, kollade bara i auto läget, tack för svaret
Skickat 18 april 2009 - 23:34
Nu börjar arbetet på CHDK för sx1 och sx10 ta fart, De ligger i beta stadie nu, fast de flesta funktioner ska tydligen funka till sx10 redan. Borde nog inte dröja sålänge innan sx1 också kan använda chdk fullt ut.
Sx1 tråd
http://chdk.setepont...pic,3410.0.html
http://chdk.wikia.com/wiki/SX1
Sx10 tråd
http://chdk.setepont...c,2468.195.html
http://chdk.wikia.com/wiki/SX10
Skickat 20 april 2009 - 20:41
Necrotzica Apr 18 2009, 23:34 skrev:
Hej Necrotzica!
Vilka nya funktioner kan man komma att få med ny mjukvara från chdk? Har aldrig uppdaterat någon kamera från dem tidigare.
mvh
Roleb75
Skickat 21 april 2009 - 18:22
Hej!
Är det någon som vet Vilka nya funktioner kan man komma att få med ny mjukvara från chdk? Har aldrig uppdaterat någon kamera från dem tidigare.
mvh
Roleb75
Skickat 21 april 2009 - 22:43
Kolla in denna länk som Necrotzica postade: http://chdk.wikia.com/wiki/SX1
Klicka på länken "CHDK in Brief" på vänster sida och klicka sen på "2.1 A sampling of those additional features/functionality." så ser du vad den kan innehålla.
Den verkar lovande...
Skickat 02 maj 2009 - 11:15
-
jeje
-
Amatör
-
-
66 inlägg
HEJ!
Ni som filmar i hd format 1920*1280 30 fps i mov med den här kameran, vilket program använder ni för att konvertera till ex högupplöst avi eller något annat format ex göra om till dvd. Även tips på bra redigeringsprogram uppskattas.
jeje
Skickat 03 maj 2009 - 12:23
jeje May 2 2009, 11:15 skrev:
HEJ!
Ni som filmar i hd format 1920*1280 30 fps i mov med den här kameran, vilket program använder ni för att konvertera till ex högupplöst avi eller något annat format ex göra om till dvd. Även tips på bra redigeringsprogram uppskattas.
jeje
Hej!
Har hittat en bra video converter! winff. Finns att tanka ned gratis från http://winff.org/html/. Den är väldig enkel att använda och går att convertera mov filerna till nästan vilket filmformat du vill använda.
MVH
Roleb75
Skickat 05 maj 2009 - 09:35
-
jeje
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Citat Hej!
Har hittat en bra video converter! winff. Finns att tanka ned gratis från http://winff.org/html/. Den är väldig enkel att använda och går att convertera mov filerna till nästan vilket filmformat du vill använda.
MVH
Roleb75
Tack för svar, jag har inte testat winff ännu. Mest beroende på att jag har hittat ett program som passar mina behov och det är adobe premiere elements 7. Det är inget gratisprogram, den klarar allt som jag vill. Du kan redigera på ett smidigt sätt och du kan spara högupplöst i både m2t och mpg som min tvixspelare klarar galant.
jeje
Skickat 11 maj 2009 - 13:40
-
Gabbe
-
Veteran
-
-
2 047 inlägg
Är det någon av er som kan förklara vad problemet med linslocket är? Har inte läst mycket negativt om denna kameran förutom att linslocket är dåligt... och bild på den hade inte skadat heller (locket).
Har varit på två ställen och ingen av dem hade locket kvar.
Skickat 11 maj 2009 - 21:29
LInslocket har jag inga problem med det. Lätt att ta loss å sätt på. Ända störrande med det är att man lägger i från sig det och glömmer det. Så jag brukar inte ha det på när jag är ute å tar kort. Har på "motljusskyddet" som skyddar linsen. När jag var i Shanghai hela förra månaden. Så körde jag utan, hade kameran i en shoppingpåse med lite andra saker så man kunde snabbt ta upp den å ta kort. Skall man fippla med linslocket hela tiden blir man tokig och det man vill ta kort på är borta.
Kanske inte det du ville ha svar på. Kan fixa en bild tills imorgon lite sent nu för mig.
Skickat 12 maj 2009 - 12:27
-
Gabbe
-
Veteran
-
-
2 047 inlägg
Som man läser i tester eller användarnas egna rescensioner, så nämns det ofta att linsskyddet trillar av mycket lätt.
Jag antar att det är lätt att ta av och montera om det sitter dåligt fast..
Kommer motljusskyddet med kameran?
Skickat 14 maj 2009 - 17:02
Nu har jag köpt följande från Lensmate:
* Lensmate SX filter holder http://lensmateonlin...te/SX10SX1.html
Funderar på att köpa deras super makro lind Raynox DCR-250.
Någon som kör med den??
Skickat 18 maj 2009 - 22:30
Gabbe May 12 2009, 12:27 skrev:
Som man läser i tester eller användarnas egna rescensioner, så nämns det ofta att linsskyddet trillar av mycket lätt.
Jag antar att det är lätt att ta av och montera om det sitter dåligt fast..
Kommer motljusskyddet med kameran?
Hej
Har haft min SX1´an sen i julas och linsskyddet har då inte lossnat annat än när jag vill det, jag har haft kameran hängandes runt halsen på skoter, cykel och till fots. När jag sen skaffade en smidig Slingshot 100 AW och använt den flitigt överallt så sitter det ändå fast dom gånger jag haft den på, men oftast har jag inte på det i den väskan då det sinkar i tid
Den sitter mha små "klämmor" på respektive sida som man klämmer ihop då den lossnas eller sätts fast .
Då är det bättre om man nu är orolig att tappa det att köpa ett billigt UV filter och göra ett eget linsskyd med en tygbit och en bit resår?!
Motljusskyddet kommer med kameran.
Skickat 19 maj 2009 - 01:14
-
Gabbe
-
Veteran
-
-
2 047 inlägg
Jonny74 May 18 2009, 23:30 skrev:
Hej
Har haft min SX1´an sen i julas och linsskyddet har då inte lossnat annat än när jag vill det, jag har haft kameran hängandes runt halsen på skoter, cykel och till fots. När jag sen skaffade en smidig Slingshot 100 AW och använt den flitigt överallt så sitter det ändå fast dom gånger jag haft den på, men oftast har jag inte på det i den väskan då det sinkar i tid
Den sitter mha små "klämmor" på respektive sida som man klämmer ihop då den lossnas eller sätts fast .
Då är det bättre om man nu är orolig att tappa det att köpa ett billigt UV filter och göra ett eget linsskyd med en tygbit och en bit resår?!
Motljusskyddet kommer med kameran. 
Jo, jag har fått klämma på en sån nu och tyckte inte att linsskyddet var så tokigt som många har skrivit.
Påminner faktiskt lite om Tamron's linsskydd som de har på vissa av sina gluggar.
Jag är ingen större fan av UV-skydd och liknande. De gör ett mindre viktigt jobb på digitalkameror (eftersom man kan göra samma jobb i "mörkrummet" efteråt och de ger oftast bildförsämringar p.g.a. reflexer internt i objektivet. Filter har också en förmåga att samla damm på ett sätt som originalgluggen inte gör...
Jag kommer att låta motljusskyddet ta hand om stötarna istället (om jag nu köper en sån här d.v.s.)
Tack för ditt svar i alla fall.
Skickat 21 maj 2009 - 11:55
Jag har uppdaterat min Sx1:a och kan numera fota i "Raw".
Men jag har problem att öppna "Raw-filerna" (.CR2) i Adobe photoshop elements 7. Jag har uppdaterat "Camera raw" till det senaste plug-in (5.3). Men jag kan fortfarande inte öppna filerna direkt från kameran.
Måste jag verkligen installera Canons egna programvaror för att kunna öppna Raw-filerna och efter det konvertera dom på nått sätt så att Elements kan öppna dom?
Hur jobbar ni med Raw-filerna?
Skickat 22 maj 2009 - 16:03
Schonas May 21 2009, 11:55 skrev:
Men jag har problem att öppna "Raw-filerna" (.CR2) i Adobe photoshop elements 7. Jag har uppdaterat "Camera raw" till det senaste plug-in (5.3). Men jag kan fortfarande inte öppna filerna direkt från kameran.
Måste jag verkligen installera Canons egna programvaror för att kunna öppna Raw-filerna och efter det konvertera dom på nått sätt så att Elements kan öppna dom?
Testat att kopiera/flytta bilderna till datorn och öppna dom där?
Skickat 22 maj 2009 - 22:47
-
dunde
-
Mästare
-
-
3 088 inlägg
jeje May 2 2009, 12:15 skrev:
HEJ!
jeje Varför skulle man vilja filma i HD och sedan sabba filmen till DVD. Känns rätt kraftigt "old school".
Om man nu skulle vilja det så kan i princip alla redigeringsprogram göra output till mpeg.
Premiere, Sony Vegas är exempel på program.
Det här inlägget har ändrats av dunde 22 maj 2009 - 23:03
Skickat 23 maj 2009 - 09:29
Jonny74 May 22 2009, 17:03 skrev:
Testat att kopiera/flytta bilderna till datorn och öppna dom där?
Det funkar inte det heller..får upp denna skylt:
Namnl_st_1.jpg 27,94K
0 Antal nedladdningar
Funkar det för er att göra så?
I så fall vad gör jag för fel?
Det här inlägget har ändrats av Schonas 23 maj 2009 - 09:31
Skickat 23 maj 2009 - 09:35
dunde May 22 2009, 23:47 skrev:
Varför skulle man vilja filma i HD och sedan sabba filmen till DVD. Känns rätt kraftigt "old school".
Om man nu skulle vilja det så kan i princip alla redigeringsprogram göra output till mpeg.
Premiere, Sony Vegas är exempel på program.
Själv använder jag Adobe premier elements 7 för själva redigeringen och konverteringen till högupplöst Mpeg.
Efter det importerar jag den färdiga filen i Roxio creator 2009 (MyDVD). Där skapar jag ett AVCHD projekt som kan bränna ut högupplöst på vanliga DVD+rw skivor. Funkar perfekt att spela upp i min Panasoniv BD-35:a!
Skickat 23 maj 2009 - 09:35
det finns ett gratisprogram "format factory" som jag använder för att konvertera filer,prova att konvertera
filen där och sedan öppna.
Skickat 23 maj 2009 - 11:19
-
Gabbe
-
Veteran
-
-
2 047 inlägg
jakko May 23 2009, 10:35 skrev:
det finns ett gratisprogram "format factory" som jag använder för att konvertera filer,prova att konvertera
filen där och sedan öppna.
Då tappar man hela fördelen med att fotografera i raw-format.
Tanken är att du ska kunna göra en stor del av redigeringen utan att tappa kvalité innan man ev. sparar bilden i annat format.
Är det ingen som använder Photoshop Elements 7 som kan konfirmera att det ska fungera? (Jag är ganska säker på att det ska fungera, men använder själv Capture One för att hantera mina raw-filer från min 20D)
Skickat 23 maj 2009 - 11:32
Schonas May 21 2009, 12:55 skrev:
När du har uppdaterat till "camera raw" till 5.3 då ska man också sen kopiera en fil som heter "Camera raw" till rätt mapp. För adobe photoelement är det i mappen
"C:\Program Files\Adobe\Photoshop Elements 7.0\Plug-Ins\File Formats"
och ersätta den som finns där. Sökvägen ovanför är där jag har installerat programmet.
Jag hade samma problem med mina RAW-filer från Panasonic kameran. Efter jag kopierade dit filen så fungerade det för mig.
Hoppas att det är till nån hjälp och att du förstår vad jag skrev
Skickat 23 maj 2009 - 13:06
Jodå jag kopierade även den nya "plug-in filen" till C:\Program\Adobe\Photoshop Elements 7.0\Plug-Ins\File Formats men det funkar ändå inte...
Skickat 31 maj 2009 - 09:59
Nu har jag surfat runt lite ytterligare angående mitt problem med att öppna Raw-filer (CR2) i Photoshop elements 7.0.
Och jag tror mig hittat förklaringen, jag läste nämligen att Canon Sx1:an inte fanns med i "specen"för Raw 5.3. Så jag antar att jag får vänta till nästa realese av Camera Raw och hoppas att Adobe lagt in kameran i den!
Sen har Adobe precis släppt version 5.4 (64 bitars) men den stöder ej Elements 7.0...
Skickat 07 juni 2009 - 18:28
Hej allesammans!
Jag och tjejen håller på att kika på en ny digitalkamera. Idag har vi en Canon Ixus 750, som är ca. 4 år gammal, har för mig att vi betalade nästan 4000:- för den ny. Och den har varit perfekt! Vi har tagit närmare 15000 kort och den har varit vår trogna följeslagare när vi tagit kort på barnen och på allt annat.
Sedan har vi idag en Sony handycam med ca 4 år på nacken som vi använder för att filma. Det är bara sååå tråkigt att föra över filmen från minidv till datorn och kvaliten blir ju typ kass. tyvärr.
Så med detta i baktanke så försöker vi hitta en digitalkamera med bra filminspelning. jag vet jag vet, det är en utopi. men jag har hamnat över denna kamera som så många verkar gilla.
Jag är ingen profffotograf och både jag och tjejen drar oss lite grann för att köpa en systemkamera (eller systemkameraliknande) utan skulle hellre vilja ha en Kompaktkamera, ex. SX200, dock verkar den vara betydligt sämre i jämförelse till priset.
Det som gör att vi drar oss är ju att en kompaktkamera får plats i fickan och kan alltid ligga till hands, medan en systemkamera blir lite större och klumpigare. dock så har vi ofta med oss videokameran också..
Så, vad tycker ni, skulle denna kamera kunna passa oss? eller är SX200 ett bättre val?
den här begränsningen på HD-filmen, stämmer det med ca. 12 minuter max fil 4gb? men det innebär väl att om man har ett 16gb kort så kan man ta 4x12 minuter = 48 minuter film fast uppdelat på fyra filer.
tack
/Micke o Emma
Skickat 07 juni 2009 - 18:42
-
Gabbe
-
Veteran
-
-
2 047 inlägg
Micke o Emma:
Denna kameran kommer att svara upp till alla era förväntningar utom på tre punkter.
1. Man håller en "vanlig" kamera på ett sätt som inte passar filmning under en längre tid.
Kan ni stå ut med det, så är kvalitén mer än tillräcklig.
2. Kameran är större än vad man får känsla av när man kollar på nätet och tittar på måttens siffror.
Det behövs en ganska rejäl ficka för att få ner denna. Gå och titta på den "live"!
3. Den kan inte spela in i annan upplösning än 1080p, vilket kan ställa till problem när mormor ska titta
på filmerna i sin äldre dator. Nu kanske era föräldrar har mer kräm i burken...
Det går också att konvertera dem till 720p, vilket ger extra arbete.
Annars andas den kvalité av samma typ som systemkameror i semiproffsklassen.
Lycka till!
Skickat 09 juni 2009 - 10:41
Någon som lyckas spela upp filmen på en windows dator? Dvs HD matrialet med den bitrate på 42 mbit/s? Provade på en mac och där flöt det fint.
Den windows maskin jag provade på är en Quad AMD 2,5 gighetch 8 gig ram 64 bitars windows. Senaste versionen av Quicktime.
Fungerar fint om man konverterar filmen till lägre bitrate.
/Martin
Skickat 09 juni 2009 - 14:12
Japp det fungerar i Windows.
Med VLC fungerar det hur bra som helst.
Med Quicktime 7.5.5 fungerar inte men när jag uppdaterade till 7.6.2 så fungerade det.
Dock blir kvalitén bättre i VLC.
Datorn är en bärbar medelmodell med Vista 32bit.
Ingen speciell grafik m.m.
Skickat 10 juni 2009 - 07:21
Jag hade problem med att spela upp HD-film på min snart tre år gamla AMD när jag körde Vista. Med 7 spelas filmerna utan problem i Media Player.
Skickat 10 juni 2009 - 20:30
Får det ej att snurra i VLC, inte heller i Quicktime 7.6.2. Visas endast 20 frames av 30 i Quicktime och i VLC hackar det enormt. Kört in CCCP codec men möjligen saknas det ytterligare någon för att få VLC att köra. Märkligt då det knappast är hårdvaran i Windows som är för klen. Lär med all säkerhet lägga in Windows 7 när det släpps. Vill inte köra in RC.
Skickat 10 juni 2009 - 22:44
Badnezz Jun 10 2009, 07:21 skrev:
Jag hade problem med att spela upp HD-film på min snart tre år gamla AMD när jag körde Vista. Med 7 spelas filmerna utan problem i Media Player.
Å tusan på min bärbara med Vista och MP version 11.0.6001.7004 fungerar det inte har kollat på MS hemsida efter uppgraderingar till den men det finns inga
Nåja inte hela världen för jag kör VLC och den rockar.
Skickat 15 juni 2009 - 19:45
Har en Canon G2 och har precis uppgraderat till SX1 IS. Det märkliga är att G2 tar bättre kort än SX1. Har dock svårt att tro att så är fallet utan att det skall vara någon inställning. Både kamrerna går på automatikläget och hur jag än har försökt så når den tyvärr inte upp till G2an. Har tagit kort exakt samtidigt med båda kamrerna med och utan blixt samt även utomhus och samtliga kort är sämre!. Börjar lura på om det är nåt fel på kameran. Ibland får man en känsla av att det är sunkig sony ericsson telefon man tar korten med! Dvs många kort är så dåliga att dem inte går att använda. Skall nog ringa canon support och höra vad dem tror.
Skickat 16 juni 2009 - 01:41
-
Gabbe
-
Veteran
-
-
2 047 inlägg
martinw30 Jun 15 2009, 20:45 skrev:
Har en Canon G2 och har precis uppgraderat till SX1 IS. Det märkliga är att G2 tar bättre kort än SX1. Har dock svårt att tro att så är fallet utan att det skall vara någon inställning. Både kamrerna går på automatikläget och hur jag än har försökt så når den tyvärr inte upp till G2an. Har tagit kort exakt samtidigt med båda kamrerna med och utan blixt samt även utomhus och samtliga kort är sämre!. Börjar lura på om det är nåt fel på kameran. Ibland får man en känsla av att det är sunkig sony ericsson telefon man tar korten med! Dvs många kort är så dåliga att dem inte går att använda. Skall nog ringa canon support och höra vad dem tror.
Hade varit intressant att veta vad du menar med dåliga?
Kromatisk abberation? Oskärpa? Dåliga färger? Listan kan göras lång...
Skickat 16 juni 2009 - 10:04
Skickat 16 juni 2009 - 11:37
-
Gabbe
-
Veteran
-
-
2 047 inlägg
martinw30 Jun 16 2009, 11:04 skrev:
OK... det ser inte något vidare ut på någon av bilderna.
På vissa verkar kameran ha missat skärpan helt, men det kan bero på objektet också (barn rör sig ju), men ingen
av dem verkar direkt skarpa. Menar du att de aldrig blir skarpare än så här eller har du plockat ur de sämsta?
Annars tycker jag att bilderna är väldigt brusiga trots att någon av dem är tagna med ISO 100.
Rent generellt bör objektivet på din G2'a ha bättre förutsättningar att vara bättre eftersom den bara har 3x
optisk zoom, men jag tycker inte att bilderna ser bra ut för att vara en av de bästa långzoomarna på marknaden.
Fler megapixel är inte heller något som garanterar bättre bilder, utan bara en försäljningssak som kunderna
använder för att jämföra siffror i butiken vid ett eventuellt köp. Visst finns det fördelar som när man ska
förstora valda delar av bilden eller beskära den...
Jag har inte köpt någon sån här ännu och dina bilder gör inte så jag blir mer sugen precis.
Testa att ta några bilder på t.ex. ett staket snett emot gallren och markera den pinnen som du lagt fokus på.
Då kan man ganska enkelt se ifall kameran lägger fokus på fel ställe.
Jag ska följa ditt problem och hjälpa ifall jag kan... hur som helst så tycker jag inte att du ska behöva vara
besviken på den nya kameran, för då är det något som inte stämmer med den.
Skickat 16 juni 2009 - 12:51
För mig är det ett uppenbart fel på kameran, kommer aldrig att acceptera bildkvaliten som den är nu. Tog några testbilder på min kollega inomhus och ja bilderna är usla, fokuset är helt på ansiktet.
Skickat 16 juni 2009 - 13:11
-
Gabbe
-
Veteran
-
-
2 047 inlägg
martinw30 Jun 16 2009, 13:51 skrev:
För mig är det ett uppenbart fel på kameran, kommer aldrig att acceptera bildkvaliten som den är nu. Tog några testbilder på min kollega inomhus och ja bilderna är usla, fokuset är helt på ansiktet.
Nej, som sagt... även om optiken i din gamla kamera är minst lika bra som på den nya så bör du inte få synbart
sämre bildkvalité med den nya. Allt annat förutom optiken bör prestera bättre med den nya kameran.
1 användare läser den här tråden
Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0
Svara på citerade inlägg Rensa
-
- Minhembio forum
- → Hemma
- → Digitalkameror & Videokameror
-
Forumets regler (klicka här)
|
-
Genelec på plats
Hays
2013-05-18 15:53:54
-
RAM
Hays
2013-05-18 15:51:24
-
Inkom för ett par dagar sen.
mostling
2013-05-18 13:26:19
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|