Jag vet att det finns mijontals trådar med samma fråga som jag har.. Jag behöver hjälp med tips till komponenter till ett HTPC bygge.
Jag är en riktig amatör när det gäller datorer (som dom flera andra som startar trådar liknande denna) och skall få hjälp med att sätta ihop ett paket. Planen var först att köpa ett färdigbyggt kitt men har blivit tipsad att ändå bygga eget.
Kraven då? Jaa som alla andra vill jag kunna spela upp 1080p utan problem och även få en så tyst burk som möjligt. Jag kommer inte att spela några spel då intresset inte finns.
Ljudet: Jag har en förstärkare med HDMI där jag hade tänkt köra ljudet igenom via HTPC:n.. Musiken stremar jag via en squeezebox. Det måste väl vara smidigast eller? All musik jag spelar är FLAC från en idag extern hårddisk.
Bildkälla har jag en Pioneer PDP 4280XD
Någon direkt maxbudget har jag inte, men kring MAX 10 000 bör jag väl få en hyfsad maskin.
Vore extremt och evigt tacksam för lite tips, hoppas någon kunnig kan ta sig lite tid och hjälpa en lekman..
ps. Är det någon som tycker det är mer värt att köpa ett färdigpaket och vet av någon bra modell så är jag mottaglig för förslag även där. Har varit inne på Revolte-IT, Komplett, Databutiken samt Pyrotech.
Mvh Henrik H
Sökningen pågår
Avancerad sökning
54 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?