Carl
Postad 14 October 2008 - 21:24
Carl
Postad 15 October 2008 - 07:28
Jag har precis den samma tv (42XD1) och så här har jag kopplat min 360/Wii:Som ni kan läsa så har jag problem med ljudet från mitt Wii när jag kopplar den med en componentkabel. Jag har en slagg som transformerar VGA til Component och de två ljudkablarna har jag stoppad indär det står "ljud - out" (vit och röd sladd). Jag får bra bild men inget ljud.. Vad är det för fel? Jag har en Sharp XD1E om det skulle hjälpa. Tacksam för svar,
Carl
Komponent kabeln (röd/grön/blå) har självklart satt i Component-->VGA adaptern. Ljudet har jag fått ut genom att köpa en sådan här sladd:
3,5 mm stereopropp till 2 st. RCA-honkontakter
Den stoppar jag i det lilla 3.5 mm hålet bredvid VGA ingången och sätter i ljud sladdarna (vit/röd).
På min Wii komponent kabel så är ljud sladdarna satt samman så man inte råkar sätta i någon av de röda sladdarna i fel ställe i och med det finns en röd för bild och en för ljud.
Hoppas det löser sig.
Postad 17 October 2008 - 14:12
Mvh
Postad 17 October 2008 - 14:27
Hmmm....jag hade liknande problem när jag skulle koppla in min laptop till tv:n. Detta va via HMDI och pga att jag använde DVI-->HDMI från laptopen så var jag tvungen att köpa en sådan ljudsladd till. Men det kom inget ljud. Jag löste det genom att gå in i inställningarna och ändrade sound output. Men jag tror inte jag behövde göra det med VGA/komponent kontaken. Har du något annat du kan koppla in via samma ingång. Typ en 360/PS3/DVD spelare etc? Och pröva om du kan få ut ljudet då. Bara så du kan se om det är en Wii eller tv:n problemet ligger.Jag var och köpte den där kabeln på Claes Ohlsson igår men jag har fortfarande inget ljud
Måste jag ändra några inställningar på Wii:et eller? (Kablarna kan inte sitta fel, eftersom ljudkablarna sitter ihop och är färgade)
Mvh
Postad 18 December 2008 - 17:30
Tacksam för snabba svar!
Carl
Postad 19 December 2008 - 11:14
Postad 19 December 2008 - 14:27
PROBLEM SOLVED! Jag hade stoppat in sladden i fel ljudutgång (fanns en ovanför VGA-kontakten också).Det gör du på tv:ns inställningar. Kan hel ärligt inte komma ihåg var i menyn men samtidigt skulle jag tror att det gäller enbart när man använder HDMI vilket du inte gör. Det borde fungerar om du kopplat den som jag sa.
Tackar så hemskt mycket för hjälpen!
Postad 21 December 2008 - 07:41
Hahaha...jaja. Tur att det var ett så pass enkelt fel. Lyckat till med ditt spelande.PROBLEM SOLVED! Jag hade stoppat in sladden i fel ljudutgång (fanns en ovanför VGA-kontakten också).
Tackar så hemskt mycket för hjälpen!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
21 bilder
1 film
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?