Sagem DTR 94250 HD
834 svar till detta ämne
Postad 15 April 2009 - 16:04
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1257 inlägg
Bra idé! Jag ringer också!
-----------------
Jag fick besked att uppdateringen kommer i maj - juni. Jag fick också en kreditering med hänvisning till att produkten inte är färdig samt att jag faktiskt hade några gratismånader tidigare (gammal deg) som försvann när jag nu band upp mig på 24 mån.
Redigerat av ansgar, 15 April 2009 - 20:04.
Postad 16 April 2009 - 19:49
nikason
-
nikason
-
Rookie
-
9 inlägg
Nu har vår box tagit bort inlagda inspelningar från timerlistan igen! Vad är det för skit dom säljer igentligen!?!?!?!?!
Postad 18 April 2009 - 15:47
tombox
-
tombox
-
Användare
-
-
110 inlägg
Nu har vår box tagit bort inlagda inspelningar från timerlistan igen! Vad är det för skit dom säljer igentligen!?!?!?!?!
Byt nätaggregat, se mina svar ovan.
Postad 19 April 2009 - 18:35
nikason
-
nikason
-
Rookie
-
9 inlägg
Kan inte se nåt sammanhang med att den tar bort planerade inspelningar med nätagget... vad är det för artikelnummer på nätagget hos kjell & co???
Postad 20 April 2009 - 09:45
Unregistered5d19e759
-
Unregistered5d19e759
-
Användare
-
-
160 inlägg
Ringde till Boxer för att fråga när uppdateringen kommer, dom hänvisade till Sagem. Jag förklarade att jag köpt boxen av Boxer och att det var deras ansvar att ringa till Sagem och ta reda på när uppdateringen kommer. Boxermannen återkom samma dag när han talat med Sagem och meddelade att nu vet man inte längre när uppdateringen kommer, antagligen snart typ..... Blev dock erbjuden en betalningsfri månad från Boxer, så om alla ringer dit och vill ha en månad gratis kanske Boxer stöter på Sagem lite mer...
Leif
Har precis pratat med Boxer men jag blev inte erbjuden något överhuvudtaget. Trots att jag försökte med en damen i luren på både det ena och andra sättet. Dock lovade hon att kontakta Sagem och sedan lägga upp info på sidan men ............................
Postad 21 April 2009 - 10:45
nikason
-
nikason
-
Rookie
-
9 inlägg
kan inte hita n¨n information på boxers sida än...
Postad 21 April 2009 - 20:12
jdaniels
-
jdaniels
-
Lärjunge
-
-
321 inlägg
Ringde Boxer ikväll och ville förlänga för att få nya Sagem 250g för 995:- men han sa att den var slut, kunde ist få en likadan fast med 160g men för samma peng!?!?
Va f*an en likadan box fast med 90g mindre hd för samma peng? Han höll med om att det var konstigt men kunde inget göra, han visste inte heller om och när det var fler 250g på ingång.
Blev lite sur och tackade för mig, jag får väl avakta och hoppas det kommer in........
Postad 25 April 2009 - 15:49
Unregisteredff8f752a
-
Unregisteredff8f752a
-
Användare
-
-
100 inlägg
Har nu 3 dagar med boxen, ett byte från en Dilog 550 som började krångla. Bättre att stämma i bäcken än stå utan tv så jag förlängde 24 mån mot en box för 995 (fick dessutom 1100 för dilogen, så en rätt bra affär tycker jag).
Hursomhelt, boxen och Navigator programmet verkar riktigt bra. Pre-view i både tablå och inspelat material är kanon. Tycker också att bilden till min Samsung LE40R51 är riktigt riktigt bra! Speciellt på Canal+ och andra som inte komprimerar så hårt.
Så, so far so goooood. Ten and out.
Postad 28 April 2009 - 08:51
nikason
-
nikason
-
Rookie
-
9 inlägg
Jippiii!
Precis nyss fick jag upp att det finns ny programvara. Håller på att uppgradera nu! Ska bli kul o se om USB porten fungerar sen.
Postad 28 April 2009 - 10:01
Teppatoppen
-
Teppatoppen
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Hur gick det med uppgraderingen?
Postad 28 April 2009 - 11:10
lolight
-
lolight
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Cool ! Nu kan jag välja att "spela in serien". Har inte testat USB ännu.
Postad 28 April 2009 - 11:22
nikason
-
nikason
-
Rookie
-
9 inlägg
Spela in serien har fungerat hela tiden för mig. USB porten fungerar! Satte i USB-minnet o kollade lite kort o grejjer förut, ganska seg dock... men fungerar! Har inte hunnit kolla något mera på vad som kan ha fixats.
Postad 28 April 2009 - 12:17
Repeat
-
Repeat
-
Lärjunge
-
-
284 inlägg
Ok.... Kortvarig glädje av USB porten (FAT32 = 4gb max). Uppdateringen gick på ca 5 minuter. Man var tvungen att göra återställning av fabriksinställning och sedan kom frågan om uppdatering. Jag kör 250gb och bor på Gotland - om nu geografin spelar in (beror väl på om Boxer lägger ut lokalt eller centralt). Hursom - programverision blev 0340 (Ögat är med på menyn) och filändelsen på sparat material är *.ts. Detta spelar inte min dator upp (har VLC MPC och det mesta i codecväg) och http://filext.com/file-extension/ts ger inte mig mer info. Någon som vet?
Redigerat av Repeat, 28 April 2009 - 12:27.
Postad 28 April 2009 - 13:18
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1257 inlägg
Här gick uppdateringen bra också, frågan om uppdatering kommer efter en liten stund, allt finns kvar i inspelningslistor osv. Testade med en gammal mp3-spelare som jag har en hdd (40GB) i och den plockade snabbt upp musik och bilder. Funkade bra men har inte hunnit testa så mycket än!
Redigerat av ansgar, 28 April 2009 - 13:25.
Postad 28 April 2009 - 13:27
Teppatoppen
-
Teppatoppen
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Postad 28 April 2009 - 13:59
Repeat
-
Repeat
-
Lärjunge
-
-
284 inlägg
Du är BÄST Teppa! Googlade som faen och hittade inget vettigt...
Testar och rapporterar senare och vill samtidigt säga...
Den stora fördelen med denna USB är ju INTE att kunna se foton/spela musik från USB på 94250:an utan att kunna flytta mina inspelade HD/icke HD filmer och program till annan media för att kunna kika i sovrummet eller tillsammans med min åldrige fader hemma hos honom.
Redigerat av Repeat, 28 April 2009 - 14:02.
Postad 28 April 2009 - 15:25
Unregisteredcc9b7b56
-
Unregisteredcc9b7b56
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Det här verkar ju skitbra!
Uppdaterar min box nu
Postad 28 April 2009 - 17:31
lbl
-
lbl
-
Forumräv
-
-
828 inlägg
För att bränna .ts filer: http://www.google.co...G=Google SearchDär fanns det ju mängder med lösningar. Vad man helt enkelt behöver är ju nåt prg som konverterar från MPG och gör om den filen till DVD-filer, och såna prg finns det ju mängder av. Och så skulle jag tro att - fast jag inte har provat (just nu, men jag HAR för mig jag gjorde det för flera år sen redan), men kanske går det att göra det hela så enkelt som att döpa om filen till .MPG istället för .TS, och sen testa att spela den med t ex VLC-Player som spelar allt. Funkar det, så är det sen bara att konvertera den med t ex ConvertXToDvd. /LbL!
Postad 28 April 2009 - 18:25
Repeat
-
Repeat
-
Lärjunge
-
-
284 inlägg
Spelar roll. Detta är en överskattad uppgradering. Massor av hopp till en skitfunktion. Har kört tre olika USB-minne från 1-4 gb formatterade i FAT32 och en del funkar att få över filer med men tiden... Formatet... Näe. Spelar in till farsan på datorn istället. Gammal hederlig *.mpg
Funktionen är inte värd besväret...
Postad 28 April 2009 - 21:05
Gus-
-
Gus-
-
Amatör
-
-
71 inlägg
JAAAAAAAAAAAAAAAA fick precis upp fråga om ja ville uppgradera, weeeeeeeeeee
Postad 29 April 2009 - 05:54
Repeat
-
Repeat
-
Lärjunge
-
-
284 inlägg
JAAAAAAAAAAAAAAAA fick precis upp fråga om ja ville uppgradera, weeeeeeeeeee 
Och hur gick det - gillar du funktionerna? *ironisk*
Postad 29 April 2009 - 10:20
Unregistered629e3d05
-
Unregistered629e3d05
-
Användare
-
-
205 inlägg
Jag får inte volymknapparna att justera ljudet efter uppdateringen.
Postad 29 April 2009 - 16:05
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1257 inlägg
Och så skulle jag tro att - fast jag inte har provat (just nu, men jag HAR för mig jag gjorde det för flera år sen redan), men kanske går det att göra det hela så enkelt som att döpa om filen till .MPG istället för .TS, och sen testa att spela den med t ex VLC-Player som spelar allt.
Min VLC klarar inte mycket, vad ska man göra för att få fart på den?
Postad 29 April 2009 - 18:47
lbl
-
lbl
-
Forumräv
-
-
828 inlägg
Min VLC klarar inte mycket, vad ska man göra för att få fart på den?
Vad menar du, VLC-Player är ju ett program ?! http://www.videolan....ad-windows.html/LbL!
Postad 30 April 2009 - 10:03
zebs
-
zebs
-
Rookie
-
8 inlägg
Hej!
Har en sån här box, funkar kanonbra! Har nu även fixat Canal+, och försöker spela in. Vissa program går bra att spela in, men en del verkar boxen helt enkelt skita i att spela in, varför?
Postad 05 May 2009 - 17:55
Unregistered5d19e759
-
Unregistered5d19e759
-
Användare
-
-
160 inlägg
är det någon som har fått en film att fungera via USB.porten?
Jag har provat en hel hög i olika format men den vill inte spela upp något.
Musik och bilder funkar.
Vilket format skall denna box klara av?
Postad 06 May 2009 - 08:05
dalle
-
dalle
-
Forumräv
-
-
537 inlägg
Vilket format skall denna box klara av?
Gissningsvis bara TS-formatet. Dvs. samma bitström som kommer via tv-antennen.
Postad 06 May 2009 - 13:50
Unregistered5d19e759
-
Unregistered5d19e759
-
Användare
-
-
160 inlägg
Gissningsvis bara TS-formatet. Dvs. samma bitström som kommer via tv-antennen.
Jag fick detta svar från Sagem Support: ""Hej Boxen stödjer bara mp3 och jpeg filer tyvärr. Med vänlig hälsning Martin SAGEM Communcations tekniska support Telefon nr för slut kunder 08 501 11 805 Telefon nr för återförsäljare 08 501 11 800"" kan detta vara möjligt? hur går det till när den spelar upp från hårddisken kan man ju då undra!
Postad 07 May 2009 - 12:10
Unregistered5d19e759
-
Unregistered5d19e759
-
Användare
-
-
160 inlägg
Jag fick detta svar från Sagem Support:
""Hej Boxen stödjer bara mp3 och jpeg filer tyvärr. Med vänlig hälsning
Martin SAGEM Communcations tekniska support Telefon nr för slut kunder 08 501 11 805 Telefon nr för återförsäljare 08 501 11 800""
kan detta vara möjligt? hur går det till när den spelar upp från hårddisken kan man ju då undra!
Nya och mer utförligga besked från Sagem. Hur många av er har köpt denna box på dessa premisser? Att inte kunna spela upp film från en extern källa utan bara bilder och musik? Jag kommer att ta kontakt med Boxer för jag känner mig lurad. ""Om du exporterar en film från boxens HDD till ett USB minne har filmen ett .ts format. Om du exporterar en film frå boxen till ett usb minne från boxen så ser du att det är 2 filer. Med kommer en liten fil med ändelsen .vdsag. Denna fil hjälper boxen att hitta filmen. Så det fungerar inte att föra en fil från datorn till boxen. Du kan dock föra en fil från och tillbaka till boxen. Glöm inte lilla filen. När det gäller filmer så är USBn bara tänkt att användas i backup funktion. ""
Postad 07 May 2009 - 18:43
Gus-
-
Gus-
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Jag uppfattar som att vår box missar mer/fler inspelningar nu efter uppgraderingen, någon annan som upplever samma sak?
Vi spelar in en hel del varje dag, rättare sagt ALLT vi ser spelar vi in o tittar på när det passar, förut kunde den missa kanske en inspelning var 14:e dag, lr kanske max 1/vecka. Sista 2 veckorna har det varit en instpelning var 3:e dag typ. Känns som det går i fel rikting...
Annars märker jag inte av nya mjukvaran något, har inte provat usb hålet nåt då det verkar vara almänt "franskt" om jag förstår er rätt
Postad 07 May 2009 - 18:51
Unregisteredff8f752a
-
Unregisteredff8f752a
-
Användare
-
-
100 inlägg
Jag uppfattar som att vår box missar mer/fler inspelningar nu efter uppgraderingen, någon annan som upplever samma sak? Vi spelar in en hel del varje dag, rättare sagt ALLT vi ser spelar vi in o tittar på när det passar, förut kunde den missa kanske en inspelning var 14:e dag, lr kanske max 1/vecka. Sista 2 veckorna har det varit en instpelning var 3:e dag typ. Känns som det går i fel rikting... Annars märker jag inte av nya mjukvaran något, har inte provat usb hålet nåt då det verkar vara almänt "franskt" om jag förstår er rätt
åjo, spelar du in så mycket som du säger så måste du välj jubla åt 'spela in serien' funktionen. Jag gör det, men retar mig lite på att den också tar med repriser på serien ...
Postad 07 May 2009 - 20:51
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1257 inlägg
Jag tycker serieinspelningen funkar bra. Har sett att även repriserna är rödmarkerade men de spelas inte in. Men det beror nog på hur programmen är kodade. Vissa program som t.ex Volvo ocean race funkar inte och alltså missar jag programmet då och då. Man blir snabbt bortskämd.
Postad 07 May 2009 - 21:01
Unregisteredff8f752a
-
Unregisteredff8f752a
-
Användare
-
-
100 inlägg
Jag tycker serieinspelningen funkar bra. Har sett att även repriserna är rödmarkerade men de spelas inte in. Men det beror nog på hur programmen är kodade. Vissa program som t.ex Volvo ocean race funkar inte och alltså missar jag programmet då och då. Man blir snabbt bortskämd.
Aha! Ska testa!
Postad 10 May 2009 - 11:25
Unregistered0ad535b7
-
Unregistered0ad535b7
-
Användare
-
-
161 inlägg
Fick hem min andra box precis före påsk då den första gick sönder efter 5 dagar och nu har även box nr2 ha sagt upp sig. Ingen antennsignal men programguiden fungerar och den visar vilket program som sänds när man byter kanal däremot ingen bild. Har gjort fabriksåterställning utan resultat så det verkar som om mottagare 1 har gått sönder, vilken kvalitetsprodukt de har gjort
Redigerat av Unregistered0ad535b7, 10 May 2009 - 11:31.
Postad 10 May 2009 - 21:18
Gus-
-
Gus-
-
Amatör
-
-
71 inlägg
åjo, spelar du in så mycket som du säger så måste du välj jubla åt 'spela in serien' funktionen. Jag gör det, men retar mig lite på att den också tar med repriser på serien ...
Vi provade det men den verkar ta _ALLA_ repriser så man fick 4-5 house per vecka osv rätt störande, men det är en rätt bra säkerhet ifall den missat
Postad 10 May 2009 - 21:26
Unregistered5b2dfb4b
-
Unregistered5b2dfb4b
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Nu ikväll, den 10 maj. Fick jag stora problem med min box. Den stänger av sig och startar om sig om och om igen. Sen ger den tillsist upp och ställer sig i avstängt läge. Sätter man då på boxen får man se tv i 5 minuter. Sen börjar den om igen. Dessutom går kanalbytena långsamt. Någon mer som har varit med om det här problemet?
Ska prova att göra en systemåterställning.
mvh krister
Postad 10 May 2009 - 21:55
Unregistered5b2dfb4b
-
Unregistered5b2dfb4b
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Nähe, det hjälpte inte ett dugg. Fan också, fick ju inte se slutet av hockeyfinalen.
Postad 10 May 2009 - 23:37
lolight
-
lolight
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Boxen verkar inte klara störningar så bra. J<g hade också problem ikväll. Troligen det dåliga vädret.
Man bör nog ha en väldigt bra och ren signal till denna boxen. Lite surt för annars gillar jag den.
För mig funkar det oftast, men söndagsoarty ikväll hoppade ganska mycket.
Postad 11 May 2009 - 06:23
Unregistered5b2dfb4b
-
Unregistered5b2dfb4b
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Mitt problem har inte med störningar att göra. Den har helt enkelt slutat att fungera. Den stänger av sig själv och försöker ibland starta om sig själv. Alltid när den startar om sig själv hamnar man på svt 1 i ungefär 5 sek. Sen bestämmer den sig för att stänga av sig igen. Jäkligt irriterande....
Postad 11 May 2009 - 06:55
Unregistered5d19e759
-
Unregistered5d19e759
-
Användare
-
-
160 inlägg
Mitt problem har inte med störningar att göra. Den har helt enkelt slutat att fungera. Den stänger av sig själv och försöker ibland starta om sig själv. Alltid när den startar om sig själv hamnar man på svt 1 i ungefär 5 sek. Sen bestämmer den sig för att stänga av sig igen. Jäkligt irriterande....
Kola hur stark din antenn signal är. Den får inte vara för stark. Har för mig att den inte skall vara över 96%. Min box gjorde så och då satte jag en dämpare på antennen sen har det (nästa) inte hänt.
Postad 11 May 2009 - 09:35
Repeat
-
Repeat
-
Lärjunge
-
-
284 inlägg
Boxen tål inte värme något vidare. Jag hade min ovanpå XBOX360 och det funkade inte. Ideliga avstängningar. Kan vara värt att testa...
Postad 11 May 2009 - 12:16
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1257 inlägg
Det kan faktiskt vara TVn också! Det problemet hade jag häromdan. Prova att starta om den också efter att du kollat att kablarna sitter i ordentligt. Kör du HDMI testa vanlig scart!
Har du gjort en kallstart av boxen? Dra ur strömsladden och vänta en liten stund (10 - 20 s) och sätt sedan på den igen!
Postad 11 May 2009 - 14:53
Outlawvagabond
-
Outlawvagabond
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Jag skaffade nyligen denna boxen och den funkar väll ok förutom en grej som håller på att driva mig till vansinne: Jag har den kopplad till min Onkyo 806, kör bilden genom HDMI och ljudet genom S/PDIF och slå länge jag kör stereo så funkar allt bra men så fort någon film går i Dolby Digital och förstärkaren byter till samma så låter allt skit, hör bara bakgrundsljudet och massa knaster knappt någon dialog alls. Någon som vet vad felet kan bero på?
Postad 11 May 2009 - 17:31
Unregistered5b2dfb4b
-
Unregistered5b2dfb4b
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Tack för alla era förslag, men inget funkar tyvärr.
Jag var i kontakt med boxer om dem hänvisade mig till Sagems kundservice som skulle vara lysande. Jag ringde direkt, dock var Sagems lysande kundservice inte öppet efter 18! Yttrycket lysande kundservice har sällan flagnat så fort
Postad 12 May 2009 - 07:58
lbl
-
lbl
-
Forumräv
-
-
828 inlägg
Jag har den kopplad till min Onkyo 806, kör bilden genom HDMI och ljudet genom S/PDIF och slå länge jag kör stereo så funkar allt bra men så fort någon film går i Dolby Digital och förstärkaren byter till samma så låter allt skit, hör bara bakgrundsljudet och massa knaster knappt någon dialog alls. Någon som vet vad felet kan bero på?
Läste nånstans (här ?!) för nån vecka sen att Onkyo hade problem med HDMI-specifikationerna. Kanske byter den till HDMI-ljud när det blir Dolby Digital ?! Försök att Söka efter felet, både uppe till höger, och nere till vänster, på sidorna här. /LbL!
Postad 12 May 2009 - 09:05
Outlawvagabond
-
Outlawvagabond
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Tack lbl jag ska undersöka saken närmare, hade inte hört om detta felet innan.
Postad 12 May 2009 - 14:38
Unregistered7d403411
-
Unregistered7d403411
-
Användare
-
-
235 inlägg
Kan man spela in två program/kanaler samtidigt (och dessutom titta live på en tredje?) med denna box?
Postad 13 May 2009 - 10:18
Outlawvagabond
-
Outlawvagabond
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Nej det kan du inte men du kan spela in 2 program och titta på ett tredje redan inspelat.
Postad 13 May 2009 - 10:41
tombox
-
tombox
-
Användare
-
-
110 inlägg
Det löste jag genom att jag bytte nätdel enligt vad jag skrivit ovan. En månad nu och inga omstarter eller glömda inspelningar.
Postad 13 May 2009 - 20:42
Stojan
-
Stojan
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Hepp, har just fått hem denna box, två frågor:
Hur "triggar man igång" den omtalade uppdateringen?
Skall verkligen menysystemet se ut som en förstaklassare har gjort det och sedan visas i C64 upplösning?? Pinsamt fult, varför kan det inte vara högupplöst!!!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|