Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sagem DTR 94250 HD

834 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sagemcom DTR 94250 HD 250GB (Digitalboxar) 1 6.249998 (27) Inga priser

Postad 07 September 2009 - 16:34

Eyelezz
  • Eyelezz
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej... ja e helt lost på dehär. Har läst en del forum trådar osv..

men ja e inne på att köpa en inspelningsbar digitalbox och har kollat runt lite på olika alternativ. Men denna Sagem DTR 94250 HD verkar vara ett bra val va ja förstått.

De som oroar mig är de med motagningen.. signal styrkan och kvailten.

Men hur som helst.. min fråga kan komma att låta dum, men hur funkar de här med dubbla tuners? Hemma så har vi en annten som går till boxen vi har idag.. då e frågan, behöver ja en till annten för att koppla till den andra tuner ingången på Sagem DTR 94250? Eller kan man dela den befintliga annten kabeln med en T-koppling eller liknande?

Förlåt för mitt okunnande.. hoppas någon kan klargöra detta för mig:)

Postad 07 September 2009 - 16:47

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0
Du behöver inte ändra någonting, inga T-kopplingar eller annat. Bara att koppla in.

Postad 07 September 2009 - 17:40

Eyelezz
  • Eyelezz
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Du behöver inte ändra någonting, inga T-kopplingar eller annat. Bara att koppla in.

Ja menade för att kunna spela in på en kanal och kolla på en annan samtidigt? Inte ens då? Verkar ju väldigt smidigt isf :)

Postad 07 September 2009 - 18:05

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0
Som sagt, bara att koppla in den antenn du har.

Postad 07 September 2009 - 21:50

Eyelezz
  • Eyelezz
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Som sagt, bara att koppla in den antenn du har.

tusen tack :)

Postad 09 September 2009 - 09:39

DotsFar
  • DotsFar
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Det enda egentliga felet som jag upptäckt hittills är att den har en tendens att döpa Time shiftade inspelningar till nästkommande programs titel.

Jeg har i går købt en DTR 94250HD och den gør det samma. Har du hittat en metoda at få den korrekte titel på optagelserne ?

Det undrer mig at Sagem inta fikser detta...

Postad 12 September 2009 - 19:12

m1keb1ke
  • m1keb1ke
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Köpte denna box idag och är inte helt nöjd faktiskt.
Upplever bilden som väldigt suddig och pixlig. Tittar man exempelvis på fotboll och kameran zoomar in en närbild på en spelare, typ från brösthöjd och upp så är bilden klockren och väldigt skarp. Men så fort den zoomar ut över "planvy" eller liknande så blir bilden rent bedrövlig emellanåt. Väldig oskärpa runt spelarna och man sitter mest och stör sig på det. Sedan verkar mottagaren inte helt hundra heller, jag får hela tiden flytta antennen beroende på vilken kanal jag vill se på. Har 70-80% kvalite och likamycket styrka när jag väl får bild så det skall vara tillräckligt för att bilden skall vara bra.

Kör jag däremot mitt kort direkt i TV'n och använder sonys inbyggda tuner är bilden grym. Enda förklaring jag kan tänka mig är att den inbyggda mpg4 tunern i min W3000 46" är såpass bra att den får boxarna att verkar dåliga i jämnförelse. Jag upplevde samma problem när jag provade en samsung p850 för nått år sedan. Men fortfarande är bilden för dålig för att jag skall tycka att det är ok att fortsätta använda den.

(har försökt göra en uppdatering men boxen fastnar på 1:1-99 och går runt där hela tiden.)

Postad 12 September 2009 - 20:23

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

• 614 inlägg
  • 0
Mitt mobil abb hos TRE och bredbands abb hos BBB gick ut nyligen och då kom jag på att jag måste kolla upp när mitt boxer går ut. Gick in på Expert och såg då denna box men med 160gb hårddisk som vid nytecknande gick att få för 1kr med boxer mix och c+ i 24månader ( har inte c+nu). tror att den kostade 1000kr om jag förlängde men dock såg han att jag hade bindningstid kvar och trots samtal till bpxer kunde han inte tala om hur länge jag hade kvar utan jag fick ringa själv. Kl 21 samma kväll ringde jag och kille skrattade lite och sa att jag hade 3 timmar kvar på min bindningstid =)

Så nu står jag lite i valet och kvalet om jag ska förlänga boxer. säga upp och skaffa nytt (har inte räknat på det men med 600kr i startavgift är det nog mera jobba med det än man tjänar på det) eller kanske skaffa tv via CanalDigital som har fetare utbud med HD och man kan beställa elitserien men en grymt kass box (samma som denna men den har mera problem?) tecknar jag CD kostar 250gb boxen 2000kr.

Läser man tråden om Sagenboxen till CD blir man ju mörkrädd men det lilla jag läst om denna verkar ju bra ska dock läsa hela.

ni som nyligen förlängt erat abb:
vad fick ni ge för eran box?
när förlängde ni?
tog ni 160 eller 250gb boxen?
Har inte c+ nu men boxen blir kanske vid förlängning billigare om man väljer till det?

behöver verkligen en inspelningsbar box nu när tvprogrammen inte går att tanka hem på samma sätt som för nått halvår sedan samt att jag jobbar 2-skift vilket gör att jag inte kan följa nått på tv ena veckan.

Vad är de stora nackdelarna med boxen?
är ni nöjda, missnöjda eller halvnöjda?

Postad 12 September 2009 - 20:40

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0

Mitt mobil abb hos TRE och bredbands abb hos BBB gick ut nyligen och då kom jag på att jag måste kolla upp när mitt boxer går ut. Gick in på Expert och såg då denna box men med 160gb hårddisk som vid nytecknande gick att få för 1kr med boxer mix och c+ i 24månader ( har inte c+nu). tror att den kostade 1000kr om jag förlängde men dock såg han att jag hade bindningstid kvar och trots samtal till bpxer kunde han inte tala om hur länge jag hade kvar utan jag fick ringa själv. Kl 21 samma kväll ringde jag och kille skrattade lite och sa att jag hade 3 timmar kvar på min bindningstid =)

Så nu står jag lite i valet och kvalet om jag ska förlänga boxer. säga upp och skaffa nytt (har inte räknat på det men med 600kr i startavgift är det nog mera jobba med det än man tjänar på det) eller kanske skaffa tv via CanalDigital som har fetare utbud med HD och man kan beställa elitserien men en grymt kass box (samma som denna men den har mera problem?) tecknar jag CD kostar 250gb boxen 2000kr.

Läser man tråden om Sagenboxen till CD blir man ju mörkrädd men det lilla jag läst om denna verkar ju bra ska dock läsa hela.

när förlängde ni?
Har inte c+ nu men boxen blir kanske vid förlängning billigare om man väljer till det?

behöver verkligen en inspelningsbar box nu när tvprogrammen inte går att tanka hem på samma sätt som för nått halvår sedan samt att jag jobbar 2-skift vilket gör att jag inte kan följa nått på tv ena veckan.

Du kan ju bara binda om abb igen, och ha samma kort och du slipper så klart startavgiften.

Postad 13 September 2009 - 08:34

lolight
  • lolight
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

när förlängde ni?

Har du bara en normalt vettig signal från antennen så kommer du troligen bli nöjd. Det kan gå att pruta lite på priset också om du ringer direkt till boxer och frågar om dom har boxen.

Postad 13 September 2009 - 12:15

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

• 614 inlägg
  • 0
har inget problem med bilden/signalen vad jag vet men då jag kör med inbyggda boxen i sony tvn kanjag iofs inte se någon signalstyrka. Enda gångerna det blir störningar är ibland när mopeder åker förbi. Har dock en combobox från canal digital som jag tror kan visa signalstyrka. får kolla upp det.

Antar att alla tvhandlare har samma pris på boxarna om man förlänger i butik så jag ska förbi expert i morrn och kolla priser på 160 och 250gb boxen med och utan c+ (om det nu skuljer något)
Lutar dock åt 160gb versionen då jag hittade någon tråd här på forumet där det stog att det gick att byta hårddisk mot en större..om det nu behövs.

När jag vet priserna i butik kan man ju ringa boxer och säga att man funderar på att byta till Canaldigital men att man vill kolla med dom vad dom kan erbjuda.

Är fortfarande sugen på CD men körde deras hdbox för knappt 3 år sedan och den strulade så jag utnyttjade returrätten på hela paketet och inspelningsbara boxen verkar inte felfri direkt men flera kanaler, man kan köpa elitseriematcher och HD utbud lockar.

Postad 15 September 2009 - 09:45

arvesen
  • arvesen
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

när förlängde ni?

Ringde och förlängde i fredags med mix och c+ i 24 mån, fick ge 595kr för 160GB boxen.
Vilket är 1kr billigare än nyteckning, eftersom att man då får betala 595kr i anslutningsavgift + 1kr för boxen :P

Redigerat av arvesen, 15 September 2009 - 09:48.

Postad 15 September 2009 - 23:41

Nightelf
  • Nightelf
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0

Hjälp! Min box har efter ett halvår (har aldrig haft problem med den tidigare) börjat krångla. När jag startar den, efter att Init har synts i displayen startar den om igen. Och igen. Och igen. Dvs den bootar om sig själv kontinuerligt. Jag vet inte hur jag ska få stopp på bootprocessen, det spelar ingen roll vilka knappar jag trycker, både på maskinen och fjärrkontrollen. Jag har givetvis prövat att rycka sladden under en längre period, men det hjälper inte.

Hur kan jag göra för att avbryta bootprocessen? Kan jag göra någon slags fysisk nollställning av programvaran?

Tjenare. Har haft denna box (94250) i ca 5 mån nu och detta har hänt mig vid två tillfällen också, andra gången ikväll. Har varit tvungen att dra nätsladden för att avbryta boxen. Svårt att reklamera ännu men skulle det bli mer frekvent så åker den tillbaka. Annars kan jag bara säga att den fungerade "out of the box", direkt. Inget krångel med signalstyrka/-kvalite.Inspelningar via EPG fungerar perfekt men som sagts tidigare; är det något man absolut inte vill riskera att missa i slutet av någon "värdefull" inspelning - kör med timer.EPG'n klipper rakt av då program drar över tiden.Tur att det är enkelt att timerinspela.Har inte ångrat detta köp än i alla fall.

Postad 16 September 2009 - 07:53

Unregistered629e3d05
  • Unregistered629e3d05
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0

Råkade ut för samma sak i går kväll. lyckades inte få hejd på ombootningarna ens genom att rycka spänningen en stund. Men plötsligt när jag bröt spännigen en gång till med "boxerkortet" urdraget så slutade den boota om. Nu står den i standby med kortet utdraget, men får kolla närmare i kväll om felet återkommer

/Haen

Hur gick det? Det kan hända att även jag hade ryckt boxerkortet när den slutate boota om.

MEN, nu har ett nytt fel uppstått. Efter att ha fungerat en tid slutar den nu skicka signal genom HDMI. Allt funkar bra vid boot, men när bilden startar försvinner den efter någon sekund. Detta oavsett om jag kopplar in direkt i TV, eller går via reciever. Andra HDMI-prylar funkar. Sagem funkar om jag kopplar in den via scart dock.

Postad 16 September 2009 - 15:52

lolight
  • lolight
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Tjenare. Har haft denna box (94250) i ca 5 mån nu och detta har hänt mig vid två tillfällen också, andra gången ikväll. Har varit tvungen att dra nätsladden för att avbryta boxen. Svårt att reklamera ännu men skulle det bli mer frekvent så åker den tillbaka. Annars kan jag bara säga att den fungerade "out of the box", direkt. Inget krångel med signalstyrka/-kvalite.Inspelningar via EPG fungerar perfekt men som sagts tidigare; är det något man absolut inte vill riskera att missa i slutet av någon "värdefull" inspelning - kör med timer.EPG'n klipper rakt av då program drar över tiden.Tur att det är enkelt att timerinspela.Har inte ångrat detta köp än i alla fall.

Nätdelen är mycket klen. Det är nog det felet.

Postad 16 September 2009 - 22:18

Spursnisse
  • Spursnisse
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
En annan fråga.
Hur får jag bort kanallåsningen? Den är inställd på att inte låsa kanaler, men det gör den ändå.
Ställer jag in på 03, så låser den konstant mina filmkanaler. Ställer jag in den på 18 så låser den "vuxenprogrammen". Det ska i detta sammanhang tilläggas att detta inte är nått större problem för mig. Om jag nu skulle känna för att se dessa program så kan jag ju alltid knappa in koden.
Men det är störande att jag faktiskt inte kan få bort kanallåsningen. En ren principsak.

Postad 17 September 2009 - 14:07

GrooSweden
  • GrooSweden
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Hur gick det? Det kan hända att även jag hade ryckt boxerkortet när den slutate boota om.

MEN, nu har ett nytt fel uppstått. Efter att ha fungerat en tid slutar den nu skicka signal genom HDMI. Allt funkar bra vid boot, men när bilden startar försvinner den efter någon sekund. Detta oavsett om jag kopplar in direkt i TV, eller går via reciever. Andra HDMI-prylar funkar. Sagem funkar om jag kopplar in den via scart dock.

Jag får detta "då och då" speciellt när jag växlar input bild. Bild och ljud i 1 sekund sedan svart. Problemet började sedan jag kopplat HDMI via min nya OnkyoTX-SR607. Inga problem tidigare, med HDMI direkt till min projektor. För mig löser sig alltid vid en omboot av sagemen, men det kan man ju inte göra om den håller på att spela in ett program exempelvis. Jag blir galen, vet inte om det vad problemet är.

Finns det nån annan som kör denna sagem box med en Onkyo607 och HDMI. Det kanske är nått vajsing med receivern nån??? Känd inkompabilitet???

Redigerat av GrooSweden, 17 September 2009 - 14:09.

Postad 17 September 2009 - 14:21

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0
Det har tydligen varit lite strul med HDMI-kompatibilitet mellan Onkyo receivers och Telias IPTV-boxar (Motorola). I vissa fall funkade det bara med HDMI-ingång nummer 1 på receivern.

Postad 21 September 2009 - 08:30

Unregisteredaf62a200
  • Unregisteredaf62a200
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Kör boxen med HDMI nu, men kan man även koppla så att man kan köra med TVns inbyggda digitalmottagare, dem gånger man inte vill spela in och vill nyttja tv fjärren

Postad 21 September 2009 - 11:54

Unregistered629e3d05
  • Unregistered629e3d05
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0

Jag får detta "då och då" speciellt när jag växlar input bild. Bild och ljud i 1 sekund sedan svart. Problemet började sedan jag kopplat HDMI via min nya OnkyoTX-SR607. Inga problem tidigare, med HDMI direkt till min projektor. För mig löser sig alltid vid en omboot av sagemen, men det kan man ju inte göra om den håller på att spela in ett program exempelvis. Jag blir galen, vet inte om det vad problemet är.

Finns det nån annan som kör denna sagem box med en Onkyo607 och HDMI. Det kanske är nått vajsing med receivern nån??? Känd inkompabilitet???

Jag kör också via en någorlunda ny Onkyo (minns dock inte vilken). Men jag försökte också koppla in den direkt på min LG-lcd utan framgång. Ska pröva igen.

Postad 23 September 2009 - 14:18

Haen
  • Haen
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Jag tröttnade på boxen och kopplade bort den. Den fastnade oftast i loopen efter att den gjort en inspelning. Med Boxerkortet urtaget gick den som tåget men då har man ju inte så mycket nytta av den. Har nu återgått till htpc som är betydligt stabilare, vilket jag inte trodde. Får väl plocka fram den igen om det dycket upp någon lösning .

/Haen

Postad 24 September 2009 - 16:08

mrcarrot
  • mrcarrot
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej,
Fick erbjudande av Boxer idag att köpa 94160 för 995: om man förlängde abonnemang.
Vet någon status på export till USB.
1. Funkar det att läsa .ts filer i en dator? Eller är de krypterade?
2. Kan man göra om de smidigt till divx?
3. Finns det någon boxer som spelar in direkt till divx - då kan man ta usb-minnet och tjacka in direkt i TV:n (om den stöder uppspelning av divx)
Mvh MrC

Postad 24 September 2009 - 17:56

lolight
  • lolight
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Hej,
Fick erbjudande av Boxer idag att köpa 94160 för 995: om man förlängde abonnemang.
3. Finns det någon boxer som spelar in direkt till divx - då kan man ta usb-minnet och tjacka in direkt i TV:n (om den stöder uppspelning av divx)
Mvh MrC

ts filer funkar enbart i din unika box. Pga box unik kryptonykel (obekräftat men troligt). Finns inga lösningar.

Postad 30 September 2009 - 17:24

estrellos
  • estrellos
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Idag så fick jag min första inspelningsbara box. Sagem DTR 94160. Meeen så den låter?? Märkte det direkt när jag startade den. Klarade inte mer än 10 minuter.. Synd för allt annat var perfekt.
Jag får väl gå tillbaka till den lilla gråa sagem som inte lät någonting..

:)

Finns det inget man kan göra?

Redigerat av estrellos, 30 September 2009 - 17:25.

Postad 30 September 2009 - 20:00

frk gas
  • frk gas
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Pratade med en kille på Boxers kundtjänst idag, eftersom jag vill säga upp mitt abb. D å erbjöd han den här boxen och sa att efter åsskiftet skulle mpeg4 komma över större delen av landet och därför skulle boxers utbud av kanaler öka.Jag
har varken läst eller hört ngt om det , så jag undrar: kan det vara så eller gör han som många andra försäljare : blåljuger ???

Postad 30 September 2009 - 21:16

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0
Sant eller inte, men beslutet att bygga ut en MUX med MPEG4-sändningar togs för länge sedan, sändningstillstånden delades ut för ganska precis ett och ett halvt år sedan, stod en hel del om det här och i pressen. Sändningarna skulle ursprungligen varit igång vid förra årsskiftet men det har varit lite konflikter som satte stopp för utbyggnaden.
Om han ljög? Jag har inte hört något om att utbyggnaden skulle ha startat ännu, och efter årsskiftet kan ju betyda lite vad som helst, men det finns nog ett korn av sanning.

Postad 01 October 2009 - 08:03

dalle
  • dalle
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0

Idag så fick jag min första inspelningsbara box. Sagem DTR 94160. Meeen så den låter?? Märkte det direkt när jag startade den. Klarade inte mer än 10 minuter.. Synd för allt annat var perfekt.

Fläktarna på min spinner upp när man slår på boxen, men sedan lugnar den ner sig till en anständig ljudnivå. Om din låter störande högt hela tiden får du väl gå tillbaka med den. Om inte handlaren har ett tystare exemplar får du väl lämna tillbaka den.

Postad 01 October 2009 - 13:47

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1257 inlägg
  • 0

Jag hör inte min box om jag inte lägger örat intill, så byt!

Postad 01 October 2009 - 21:36

estrellos
  • estrellos
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Jag hör inte min box om jag inte lägger örat intill, så byt!

Ja jag får väl göra det. De flesta här inne (tillbringade dagens förmiddag med att läsa igenom alla 20 sidor i denna tråd) har ju problem med andra saker, såsom mottagning mm, men väldigt få har sagt något om hög ljudnivå. Dock blir jag osäker då jag läst en del negativa omdömen om det. Så jag blir tveksam om det inte är så att modellen "är" så (dvs högljudd). Iofs vore det konstigt om en box som kostar några tusen verkligen skall låta så mycket.

Men allting annat med boxen är kanon!
Tack för era svar

Postad 02 October 2009 - 12:29

mali242
  • mali242
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Hej,
Mvh MrC

Tänkte nappa på detta "erbjudande" men har en undran först. I min Dilog550 kan jag spela in program för kodade kanaler utan att ha Boxer programkort i maskinen. Det enda Dilog:enkräver är att kortet sitter i när jag tittar eller avkodar inspelningen.
Fungerar Sagem DTR94250/160 HD på samma sätt? Kan den också avkoda kodade inspelningar?

Postad 04 October 2009 - 09:30

Repeat
  • Repeat
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0

Tänkte nappa på detta "erbjudande" men har en undran först. I min Dilog550 kan jag spela in program för kodade kanaler utan att ha Boxer programkort i maskinen. Det enda Dilog:enkräver är att kortet sitter i när jag tittar eller avkodar inspelningen.
Fungerar Sagem DTR94250/160 HD på samma sätt? Kan den också avkoda kodade inspelningar?

Verkar vara en smart funktion. Tyvärr har jag inte fått det att funka. Har testat nu på morgonen och det blir svart - med kortet i. Kanske någon annan kan verifiera detta?

Postad 05 October 2009 - 10:16

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

• 614 inlägg
  • 0

Har haft denna box (men 160gb) i knappt en vecka nu å har lite frågor å kommentarer

ang:"kör med timer.EPG'n klipper rakt av då program drar över tiden."
så håller jag inte med alls. min spelar in för glatta livet även om programmet är slut. enl epgn är det inte någon inspelning markerad just nu men enl listan över inspelade program spelar den fortfarande in 2 program som jag spelat in i natt bla meet the spartans från c+hits. den sändes 07:30 till 08:55 och spelas fortfarande in.och nu är klockan 10:40 över 4.3gb än så länge.

Den har även problem med att göra 2 olika inspelningar av program som kommer efter varandra i samma kanal.

Har fått en hängning hittills av maskinen.

känns som att man ibland missar några sekunder av programmet vid inspelning via epgn.

under användarinställning går det att välja insepelningstyp, vad har ni valt där? jag hade program men ska testa timer. som jag förstått tar den då tiden från epg och gör en "manuell" timerinspel vilket gör att jag missar infon om vilket program det är och vad det handlar om men kanske funkar bättre.

Det händer hela tiden att boxenspelar in det program/film jag valt men även spelar in programmet/filmen efter MEN det döps till det program nr 2 vilket gör det extremt svårt att hitta det man spelat in. tillsammans med redigeringsfunktionen jag inte får igång (se nedan) blir det extremt svårarbetat.

enl sid 39 i manualen ska boxen ha "avancerad redigeringsfunktion" nån som fått det att funka? man ska spela upp det inspelade, pausa, tycka "info" och sedan OK för att öppna menyn med klippning. funkar inte här iaf. får upp nått med text, ljud och låsning bara.

går det inte att välja direkt när man sätter en inspelning i epgn att inspelningen ska hamna i den dolda listan? tex om man inte vill att ungarna ska se på våld mm. vad är det som avgör vilka program som hamna där? nån flaggning i signalen från kanalen eller?

lite positiva grejer om boxen:
funkar med min future cardsplitter mao kan barnen se på tv som vanligt tills dom lärt sig boxen och jag kan spela in 2 program å se på ett tredje =)
ganska snygg
vettig layout på fjärren även även om jag tycker att pil upp och ned skulle kunna byta kanal å höger och vänster volym då som inte används vid tittande.
extremt bra mottagning på fjärren, kan typ rikta den vart som helst å det funkar =)
timeshift å sånt är ju najs =)

är inte helt nöjd med boxen då programmerade inspelningar inte funkar men ska läsa hela tråden igen och fundera lite.
kommer inte åt inställningarna/favoritlistorna i boxen nu men kanske är för att en inspelning är igång.

Postad 05 October 2009 - 12:58

Unregistered508e5cf4
  • Unregistered508e5cf4
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0
Angående om denna box är högljudd eller inte samt om mottagningen, vill jag delge mina erfarenheter. Jag har haft denna box sedan december förra året. Tycker funktionenerna är bra och jag tycker att den gör sitt jobb på ett smidigt sätt. Dock har jag undvikit att använda den då den har fört ett sabla liv och jag tål inte sånt. Lite surr kan man väl stå ut med men inte mer. Jag har därför bara startat upp den ibland när det varit något jag verkligen ville spela in. Kom av en tillfällighet att prata med grannen som skaffat en likadan och han hade inte alls tänkt på att hans box var högljudd. Jag fick då tummen ur och skickade boxen på service och klagade på att den var högljudd. Fick en ny och den var mycket tystare, bara en anings susande som gick att uppfatta om man ansträngde sig. Nöjd och glad i ca 2 min. Sedan började bilden frysa, hacka och kvittra som den aldrig hade gjort på min gamla högljudda box.. Tillbaks med den också. Fick ytterligare ett exemplar och nu är mottagningen bra, men den surrar ungefär som den första. Där är jag nu och jag vet inte om jag orkar bry mig mer. Man skall nog ha riktig tur om man skall få ett ex. som både är tyst och har bra mottagning.

Postad 05 October 2009 - 21:56

Unregisteredea6526e9
  • Unregisteredea6526e9
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0

Angående om denna box är högljudd eller inte samt om mottagningen, vill jag delge mina erfarenheter. Jag har haft denna box sedan december förra året. Tycker funktionenerna är bra och jag tycker att den gör sitt jobb på ett smidigt sätt. Dock har jag undvikit att använda den då den har fört ett sabla liv och jag tål inte sånt. Lite surr kan man väl stå ut med men inte mer. Jag har därför bara startat upp den ibland när det varit något jag verkligen ville spela in. Kom av en tillfällighet att prata med grannen som skaffat en likadan och han hade inte alls tänkt på att hans box var högljudd. Jag fick då tummen ur och skickade boxen på service och klagade på att den var högljudd. Fick en ny och den var mycket tystare, bara en anings susande som gick att uppfatta om man ansträngde sig. Nöjd och glad i ca 2 min. Sedan började bilden frysa, hacka och kvittra som den aldrig hade gjort på min gamla högljudda box.. Tillbaks med den också. Fick ytterligare ett exemplar och nu är mottagningen bra, men den surrar ungefär som den första. Där är jag nu och jag vet inte om jag orkar bry mig mer. Man skall nog ha riktig tur om man skall få ett ex. som både är tyst och har bra mottagning.

Hackning låter precis som en överhettad processor. Blir lite felräkningar när kiseln börjar bli för het. Tråkigt att man blir av med garantin om man skulle försöka rätta till problemet med en bättre kylfläns/fläkt. Tro jag avstår från den här produkten.

Postad 08 October 2009 - 07:55

mali242
  • mali242
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Verkar vara en smart funktion. Tyvärr har jag inte fått det att funka. Har testat nu på morgonen och det blir svart - med kortet i. Kanske någon annan kan verifiera detta?

Hemskt glad om du ngn kan prova att programmera en EPG inspelning, dra ur boxer kortet och sedan vänta till inspelningen är klar. Stoppa i boxer kortet och titta på det inspelade programmet.
Fungerar detta med Sagem boxen?

Postad 09 October 2009 - 20:21

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

• 614 inlägg
  • 0
funkar det för er andra att redigera inspelningar? ska gå enl manualen

spelade in ett program kl 02, samt 3st i rad från kl 04. alla på discovery. ALLA 4 döptes till "American Choppers" trots att inget av dom var det och alla hade samma programinformaton. ganska säker på att inspelnings typ är PROGRAM (inte timer) i inställningarna.

hur jobbigt som helst ju. helt omöjligt att hålla koll på vad som är inspelat och inte.

funkar det för er felfritt på alla kanaler?

EDIT: lite bilder:

Bifogad fil  1.jpg   92.63K   6 Antal nerladdningar

Bifogad fil  2.jpg   60.17K   5 Antal nerladdningar

Bifogad fil  3.jpg   89.57K   7 Antal nerladdningar

Bifogad fil  4.jpg   76.08K   7 Antal nerladdningar

Bifogad fil  5.jpg   90.44K   5 Antal nerladdningar

spelade först in extrema explotioner och sen framtidens vapen ---> "så funkar det"
får kanske vara glad att det inte blev en enda lång inspelnigng av alla programmen för det händer OFTA enstaka program/filmer blir 3 timmar långa.

har testat med att välja TIMER istället för PROGRAM under inspelningstyp för att jag ibland missat lite av början men även slutat på det jag vill spela in. är inte 100% att det var PROGRAM jag körde med då jag gjort testet ovan.

väljer jag TIMER får jag problem att programmera via EPGn. har ställt in på 1 min innan och 2 minuter efteråt för säkerhets skull. i EPGn krävs det ibland flera tryckningar på REC för att programmet ska bli rött. när jag väl lyckats får 3-4 program på rad röda och sedan stegar några snäpp till höger/vänster å sen tillbaka så finns inte alla röda markeringar kvar... =(

och japp mitt ex låter en del oxå. bla vibrationerna som fortplantarsig i tvbänken men ska försöka motverka det.

Redigerat av PiZZaMaN, 09 October 2009 - 20:57.

Postad 10 October 2009 - 11:21

tombox
  • tombox
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
"Fick en ny och den var mycket tystare, bara en anings susande som gick att uppfatta om man ansträngde sig. Nöjd och glad i ca 2 min. Sedan började bilden frysa, hacka och kvittra som den aldrig hade gjort på min gamla högljudda box.."

Fläkten är en billig variant av pc-fläkt så det är inte konstigt att det låter.

Postad 10 October 2009 - 14:51

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1257 inlägg
  • 0

funkar det för er andra att redigera inspelningar? ska gå enl manualen

spelade in ett program kl 02, samt 3st i rad från kl 04. alla på discovery. ALLA 4 döptes till "American Choppers" trots att inget av dom var det och alla hade samma programinformaton. ganska säker på att inspelnings typ är PROGRAM (inte timer) i inställningarna.

1. Ja det funkar, men har hänt en gång att det gått fel och jag har tappat inspelningen. Ingen inspelning får pågå då man gör detta. Klippen blir inte riktigt exakt där man lägger dem men ganska nära.

2. Det händer då och då att inspelningen har fel namn och text direkt efteråt men efter ett tag har jag för det mesta fått in rätt information. Jag har f.n. 11 sidor inspelningar och inte en enda har fel info tror jag.
Man kan också själv redigera namnet på inspelningen.
Jag har t.ex. Lost-15 och Lost-16 i min lista. Infon finns kvar efter namnredigeringen.

En lustig sak är att 24 från TV4 tar ca dubbelt så stort utrymme som samma inspelningar från TV400.

Redigerat av ansgar, 10 October 2009 - 15:01.

Postad 10 October 2009 - 14:55

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1257 inlägg
  • 0

Hemskt glad om du ngn kan prova att programmera en EPG inspelning, dra ur boxer kortet och sedan vänta till inspelningen är klar. Stoppa i boxer kortet och titta på det inspelade programmet.
Fungerar detta med Sagem boxen?

Jag tog ur kortet under inspelningen och satte tillbaka det efter en tid och det går inte att titta på den delen då kortet var uttaget!

Postad 11 October 2009 - 18:44

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

• 614 inlägg
  • 0

1. Ja det funkar, men har hänt en gång att det gått fel och jag har tappat inspelningen. Ingen inspelning får pågå då man gör detta. Klippen blir inte riktigt exakt där man lägger dem men ganska nära.

2. Det händer då och då att inspelningen har fel namn och text direkt efteråt men efter ett tag har jag för det mesta fått in rätt information. Jag har f.n. 11 sidor inspelningar och inte en enda har fel info tror jag.
Man kan också själv redigera namnet på inspelningen.
Jag har t.ex. Lost-15 och Lost-16 i min lista. Infon finns kvar efter namnredigeringen.

En lustig sak är att 24 från TV4 tar ca dubbelt så stort utrymme som samma inspelningar från TV400.

Har lyckats redigera några klipp nu mao ett problem mindre =)

spelade in några program i rad i natt igen för att testa och dom första är rätt längd på samt rätt info (tycker den börjar spela in lite sent dock. har hellre några sekunder reklam än missar några sekunder) men det sista programmet blev 3 timmar långt igen. skumt.

kan iofs välja att köra med "timer" inspelning och välja att lägga till lite tid före och efter men spelar jag inte flera program i rad blir programmeringen i EPGn lite knäpp. borde funka då den har dubbla tunerdelar men för mig krävs det flera tryck på REC och det fastnar inte alltid ändå.

nån som har lust att spela in 4 program på rad i natt och se om era inspelningar blir rätt döpta och rätt längd på?
# 03:00 Mythbusters
# 03:55 LA Ink
# 04:45 How Stuff Works
# 05:10 How Stuff Works
om det är någon som vill testa det men inte hinner se detta inlägg i kväll höjta till så kör vi en annan natt =)

ang "24" så chansar jag på att boxen spelar in hela dataströmmen som den kommer till boxen och tv400 kanske sänder med halva bitraten? .ts är väl en sparad dataström TS=TransportStream om jag fattat rätt.

Postad 26 October 2009 - 14:54

Unregisteredfd0a25da
  • Unregisteredfd0a25da
  • Användare

• 217 inlägg
  • 0
Jag har haft vissa mottagningsproblem med min box - hackig bild o ljud, även under bra väder. Jag har även en annan box i ett annat rum som ger bra bild/ljud när denna ger dålig. Efter att ha läst här på forumet om att den inte gillar att matas med för stark signal så kollade jag upp detta. Mycket riktigt så visade min signalstyrka-kolumn ~95% ...med en röd signalfärg!. Detta är för det första både logiskt märkligt men även interaktionsdesignmässigt katastrofalt. Jag tog nu bort nu min äldre signalförstärkare mot en med reglerbar förstärkning, samt en av/på-knapp. Jag har överlag fått en mycket stabilare bild men då olika kanalar levereras med olika grundstyrka så behöver denna mottagare olika mycket förstärkning på olika kanaler för att fungera bra ...så nu har jag min signalförstärkare satt på minsta möjliga förstärkning och behöver slå av och på förstärkaren beroende på vilken kanal jag tittar.

Postad 26 October 2009 - 21:31

Unregistered0add459c
  • Unregistered0add459c
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Köpte den lille rackarn idag 250GB varianten och med glädje kopplade jag in sladdar och allt annat godis som fanns med i kartongen.
Sedan tryckte jag igång maskinen och vilket ljud. Fläkten låter och HDn skapar vibrationer som fortplantar sig skalet av plast och det för en d-vla massa oväsen. Det kan ju inte vara meningen !!! HDn låter som ett tröskverk..som vissa hårddiskar till PC där man hör armarna leta sig fram över diskytan. Trodde det var historia ;)

Såg att några haft turen att få en tyst variant - vad menas med tyst.

Finns det ngt alternativ idag för markbundna slavar som jag. Ngn variant av box med SSD-disk kanske?!

Kommer att returnera den imorrn för att se om det finns ngn som är tyst...kan inte vara meningen att det ska vara såhär.

//Dive

Postad 26 October 2009 - 21:59

lolight
  • lolight
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Köpte den lille rackarn idag 250GB varianten och med glädje kopplade jag in sladdar och allt annat godis som fanns med i kartongen.
Sedan tryckte jag igång maskinen och vilket ljud. Fläkten låter och HDn skapar vibrationer som fortplantar sig skalet av plast och det för en d-vla massa oväsen. Det kan ju inte vara meningen !!! HDn låter som ett tröskverk..som vissa hårddiskar till PC där man hör armarna leta sig fram över diskytan. Trodde det var historia ;)

Finns det ngt alternativ idag för markbundna slavar som jag. Ngn variant av box med SSD-disk kanske?!

Kommer att returnera den imorrn för att se om det finns ngn som är tyst...kan inte vara meningen att det ska vara såhär.

//Dive

Nej så ska det inte vara. BTW prova inte att sammanfoga 2 inspelningar. Det kan gå riktigt illa, jag lovar.

Postad 27 October 2009 - 09:33

Repeat
  • Repeat
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0

//Dive

Kör själv en 250gb. Den visslar till när den startar annars hör jag den inte alls. Den till inte värme då kan den börja slå av (vi talar om > 26 grader). Den har missat att starta en inspelning, Wallander i söndags - men det tillskriver jag vintertiden. I det hela taget en behaglig apparat med usel exportfunktion.

Postad 28 October 2009 - 08:46

Unregistered0add459c
  • Unregistered0add459c
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Bytte boxen två ggr och visst det blev tystare som tur är men inte tillräckligt för oss så vi returnerade varan. Synd att dem inte kan göra ngt som är tyst. SSD-disk...fläktar som inte är köpta på närmsta COOP-forum.
Stort minus för detta men i övrigt en bra produkt av det jag han se. BIlden var inte hundra heller...se M3 för den som förstår bättre.
M3 DTR 94250

Cya
Dive

Postad 29 October 2009 - 08:37

Pearbaw
  • Pearbaw
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Bytte boxen två ggr och visst det blev tystare som tur är men inte tillräckligt för oss så vi returnerade varan. Synd att dem inte kan göra ngt som är tyst. SSD-disk...fläktar som inte är köpta på närmsta COOP-forum.
Stort minus för detta men i övrigt en bra produkt av det jag han se. BIlden var inte hundra heller...se M3 för den som förstår bättre.
M3 DTR 94250

Cya
Dive

Jag har precis varit med om exakt samma sak. Boxen var lugn och fin en stund men sedan varvade den upp till oacceptabel ljudnivå. Fick beskedet från butiken att en annan kund haft samma bekymmer och även provat byta flera gånger så även jag har därför nu gett upp och returnerat. Min slutsats är att vissa leveranser av denna box består av felaktiga exemplar. Hur ska man göra för att få tag på en fungerande (tyst) variant?

Det hela är mycket trist... produkten uppfyller funktionellt sett exakt vad man behöver. Får väl vänta några år på att ett fungerande alternativ dyker upp...

Postad 03 November 2009 - 18:16

Unregistered2b89c657
  • Unregistered2b89c657
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Finns det någon på detta forum som har synpunkter/ erfarenhet av DTR 94 500 dvs med 500 gb h-disk?

Postad 03 November 2009 - 22:27

GrooSweden
  • GrooSweden
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Jag har fortfarande problem (se mina tidigare inlägg post 542 och 567 ) med denna box (DTR94250) och HDMI koppling till min Onkyo TX-SR607.
Verkligen ingen annan här som också har detta och nån fix.

Var är felet tror ni, boxen eller receivern? Dvs vem ska jag klaga hos. Jag tycker det lutar åt Sagem boxen. Skulle vilja kunna initiera om HDMI signalen utan att starta om boxen.

Postad 03 November 2009 - 23:58

Unregistered629e3d05
  • Unregistered629e3d05
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0

Jag har fortfarande problem (se mina tidigare inlägg post 542 och 567 ) med denna box (DTR94250) och HDMI koppling till min Onkyo TX-SR607.
Verkligen ingen annan här som också har detta och nån fix.

Var är felet tror ni, boxen eller receivern? Dvs vem ska jag klaga hos. Jag tycker det lutar åt Sagem boxen. Skulle vilja kunna initiera om HDMI signalen utan att starta om boxen.

Jag har också strul mot min Onkyo, jag tror det är 606:an jag har. Läste här om någon annan som också hade problem med Sagem-Onkyo.

Står min Sagem på över natten hittar Onkyon ingen signal när jag slår på den...

Postad 04 November 2009 - 01:09

lolight
  • lolight
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Jag har precis varit med om exakt samma sak. Boxen var lugn och fin en stund men sedan varvade den upp till oacceptabel ljudnivå. Fick beskedet från butiken att en annan kund haft samma bekymmer och även provat byta flera gånger så även jag har därför nu gett upp och returnerat. Min slutsats är att vissa leveranser av denna box består av felaktiga exemplar. Hur ska man göra för att få tag på en fungerande (tyst) variant?

Det hela är mycket trist... produkten uppfyller funktionellt sett exakt vad man behöver. Får väl vänta några år på att ett fungerande alternativ dyker upp...

Slit bort fläkten den behöver du inte.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.