Är lite trött på att jag måste välja HDMI-Output som standard uppspelningsenhet varje gång som jag ska kolla på film på TVn.
Har googlat efter det utan framgång.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Tvinga Windows Media Center att skicka ljudet via HDMI
Startad av
pjotor
, Oct 17 2008 08:38
14 svar till detta ämne
Postad 17 October 2008 - 08:38
Tvinga Windows Media Center att skicka ljudet via HDMI genom nått registerhack, går det?
Är lite trött på att jag måste välja HDMI-Output som standard uppspelningsenhet varje gång som jag ska kolla på film på TVn. Har googlat efter det utan framgång. Postad 17 October 2008 - 10:33
Funkar det inte om du sätter hdmi som standard utmatningsenhet Postad 17 October 2008 - 11:43 Jo det är så som jag gör nu. Men eftersom jag bara använder Media Center när jag ska kolla på TVn så vill jag att ljudet ska vara där automatiskt, utan att jag ska behöva "flytta ljudet" från datorn till TVn och sedan tillbaks till datorn när jag vill ha ljudet där. Hoppas ni förstår vad jag menar. Som det är nu så högerklickar jag på högtalarsymbolen i aktivitetsfältet och väljer Uppspelningsenheter, markerar Realtek HDMI Output och trycker på standard. När jag vill ha ljudet tillbaks till datorn så markerar jag Högtalare och trycker på standard. Postad 22 October 2008 - 19:39
Har exact samma problem! Jag kör ljudet via optisk (till recivern)och bild via HDMI.
Lite irriterande att måsta ändra manuellt ifall man ska ha ljud kring tv´n eller köra datorhögtalarna. Är det bara vi 2 som har etta problema? Postad 24 October 2008 - 22:49
Hej,
Har ingen lösning för vista media center... Däremot har jag själv bytt till mediaportal, där går det att speca vilken av utmatningsenheterna som din i media portal förvalda codec skall ha. Denna behöver inte vara samma som i vista, dvs allt ljud förutom det som kommer från mediaportal på datorn och musik/film från mediaportal via reciver (hdmi out) från dator Postad 13 November 2008 - 09:05
Det finns ingen lösning på detta "problem".
Däremot det sjukaste med mitt system är att jag får ljud på TVn överallt utom just i Wndows Media Center. Får Media Center uppspelning av ljud vid navigering, men vid uppspelning är det helt tyst. Någon som vet vad detta kan bero på, för det är för mig diffust! Postad 14 November 2008 - 01:09
Får du ljud med nån annan mediaspelare? AC3-filter kanske kan hjälpa... Postad 29 November 2008 - 17:22
Jag hade samma problem så jag skrev ett program som byter output från cmd i vista.
Min lösning är att köra en bat-fil som först byter utgång och sedan startar media center. Kan lägga upp programmet nånstans om nån är sugen. Postad 09 December 2008 - 15:43
Verkar som att dom har tagit bort funktionaliteten för det, fanns tidigare i WMP men inte längre. Antar att det hade funkat med MCE också då den använder sig av WMP
http://www.avsforum....d.php?t=1023781 Postad 30 August 2009 - 09:32 Jag skulle bli jätte glad om du jorde det, lite sent svar bara. Hoppas du har kvar batfilen. Postad 01 September 2009 - 18:40
Jag kan rekommendera programmet Vista Audio Changer:
http://vachanger.sou....net/about.html Funkar fint både i Vista och Windows 7. Själv har jag gjort så att jag kopplat en tangentkombination till respektive ljudkälla och sen mappat upp två knappar på fjärrkontrollen. Funkar fint att byta även om man är inne i Media Center, bara man stoppar live TV eller videoström först. Postad 13 December 2009 - 17:00
Hur mappar två knappar, om man använder sig av MCE fjärrkontrollen? 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |