Ett litet utlåtande beträffande din nya CD-spelare vore snart på plats
Du har fått mina tankar att börja snurra en del i och med ditt köp, ha ha ha.
Jag har ett litet problem för tillfället.
Då jag har två anläggningar, en på övervåning och en på undervåning sitter jag just nu i valet och kvalet, vad skall jag göra???
Anlägning nr 1 ser ut som följer: Receiver Marantz sr6001 DVD-Marantz DV4001, Högtalare B&W samt ett slutsteg.
Anläggning nr 2: 2 kanals förstärkare fr Yamaha, CD-spelare Yamaha, DVD-Philips samt högtalare OPUS 3.
Nu börjar Bluray tankarna gå och hur ska jag göra för att komma så billigt och så bra undan som möjligt.
Idé 1, Köpa en ny CD-spelare fr Marantz samt en bluerayspelare tll anläggnin nr 1. Hoppas att Blueray spelaren har lika bra bild som DV4001.
Sedan flyttar jag upp DV4001 till övervåningen och slänger min DVD spelare från Philips.
Idé nr 2, Köpa en ny DVD-spelare fr Marantz för att flytta upp till övervåningen. Då slänger jag min nuvarande DVD fr Philips. I och med detta så väntar jag ett halvår för att köpa en Bluerayspelare och behåller således DV4001 som DVD och skivspelare samt en Blurayspelare till anläggning nr 1.
Problemet är alltså så här om ni tycker att ovanstående resonemang är rörigt
Skalar en ny blurayspelare fr ex Panasonic/Sony upp bilden lika bra som en Marantz DV-4001?
I sådant fall räcker det med att jag köper en ny CD-spelare och en Blueray spelare.
I annat fall vet jag inte...
Fyll gärna på med synpunkter.
Mvh
G