Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ny cd spelare marantz

22 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 October 2008 - 10:59

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2585 inlägg
  • 0
Hej är i valet och kvalet att köpa mig en ny cd spelare och det blir samma märke som recivern Marantz .
Har tittat lite på 6002 och lyssnat på den med men inte med mina högtalare .
Och så har jag inte lyssnat på dom andra marantzen heller finns ju lite billigare är dom mycket sämre än denna 6002 vad skiljer dom åt .
Nu har jag en sony cd växlare för 51 skivor den sjunger på sista versen är väll inte den bästa i ljudväg heller ..
Mvh reijo

Postad 18 October 2008 - 14:39

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

• 1200 inlägg
  • 0
Så du öppnar ny tråd nu Rexa!

Jag kan bara berätta att jag har erfarenhet av Marantz DV6001 och DV 4001.

Skillnaden i ljud och bild var inte speciellt stor om man ser till den stora prisskillnaden.

Nu är i och för sig de här spelarna sänkta en hel del i pris jämfört med vad de kostade när jag köpte min.

Jag kan bara säga att jag är grymt nöjd med med min DV 4001a tillsammans med SR6001 + mitt nyinköpta slutsteg fr Vincent. Min anläggning med B&W högtalare har fått nytt liv.
Nästa spelare jag köper blir en Blue-Ray spelare. Jag kommer ändå att behålla min DV4001a för att spela CD och DVD skivor.

Passa på att köp en ny DV6001/4001 nu. Kan tänka mig att dom fasas ut relativt snabbt eftersom Marantz har bytt design på sina nyheter.

Ha det bra i V-ås Rexa. Om du inte har lust att göra käk ikväll gör som jag brukade göra när jag bodde där. Gå till Spicy Hot, mittemot kafé gränden. För himla tråkigt att Kina Thai klappade igen... Sveriges i särklass bästa Asien restaurang där jag för övrigt var stammis.

Mvh

G

Postad 18 October 2008 - 15:07

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2585 inlägg
  • 0
Dvd spelaren jag har är jag rätt nöjd med har kvar den tills jag byter till Blue-Ray tänkte nog satsa på en renodlad cd spelare och fick ett rätt bra pris på hifi huset nu maila dom och reference audio Hifihuset var nästan 600 kr billigare med fri frakt *L*..
Tror dessa kommer bli billigare med då som du sa att det är nytt på väg in vette fan om man ska vänta eller köpa nu ..
Är bra sugen på att nappa på Hifihusets erbjudande ..
Jo där var det rätt ok ska man ha bra kina mat ska man käka på KIna restaurangen i Enköping det är skit fint *L*
Fast Böf house är bra som ligger där nu *L* rejäla köttbitar om man nu vill betala lite för det ..
Såg nu att du mena en annan restaurang jag mena den där kina som låg vid biograferna den är borta med ..
Käka aldrig på Spicy Hot själv..

Postad 18 October 2008 - 22:44

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

• 3928 inlägg
  • 0
Här har du en recension på CD6002.

Jag är mycket nöjd med min. Spelar riktigt bra.

Postad 18 October 2008 - 23:41

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2585 inlägg
  • 0

Här har du en recension på CD6002.

Jag är mycket nöjd med min. Spelar riktigt bra.

Ser bra ut är bra sugen på att lägga en beställning ska kika på ekonomin nu när man får lönespecen *L*
Blir det stor skillnad mot den man har nu har ni någon aning ?

Postad 19 October 2008 - 08:45

hultin
  • hultin
  • Forumräv

• 747 inlägg
  • 0
Eftersom ni är i Västerås så glöm inte att kolla på PE Audios hemsida
En trevlig butik några km utanför stadskärnan - bra och kunnig personal (inga problem att låna hem och testa i den egna anläggningen).

(PS. PE säljer dem billigare än de priser som listas på prisjakt...kolla på hemsidan...)
Mvh
Andreas (som inte köpte en ny 7001...utan gick SB-vägen...)

Postad 19 October 2008 - 10:32

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2585 inlägg
  • 0

Eftersom ni är i Västerås så glöm inte att kolla på PE Audios hemsida
En trevlig butik några km utanför stadskärnan - bra och kunnig personal (inga problem att låna hem och testa i den egna anläggningen).

(PS. PE säljer dem billigare än de priser som listas på prisjakt...kolla på hemsidan...)
Mvh
Andreas (som inte köpte en ny 7001...utan gick SB-vägen...)

Fan det hade jag inte tänkt på bor 100 meter från den butiken vart in några gånger bara men har tyckt att han är lite dyr på det mesta ..
Ska in och kika där ..

Postad 19 October 2008 - 10:52

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

• 3928 inlägg
  • 0

Ser bra ut är bra sugen på att lägga en beställning ska kika på ekonomin nu när man får lönespecen *L*
Blir det stor skillnad mot den man har nu har ni någon aning ?

Det borde ju bli en viss skillnad. Hur stor är omöjligt att svara på. Cd-växlare brukar inte ha lika bra komponenter och delar som motsvarande vanliga cd-spelare. Mycket av krutet läggs på mekaniken till växeln. Då blir det mindre över till annat.

Postad 19 October 2008 - 11:19

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2585 inlägg
  • 0

Det borde ju bli en viss skillnad. Hur stor är omöjligt att svara på. Cd-växlare brukar inte ha lika bra komponenter och delar som motsvarande vanliga cd-spelare. Mycket av krutet läggs på mekaniken till växeln. Då blir det mindre över till annat.

Jo det är i dom tankarna jag är med att det kostar ju att göra allt annat karusellen med mera och dom är ju inte så dyra heller i inköp .
Kommer inte ihåg vad jag betala köpt 2 st på en gång och det är bra länge sen nu exet har den andra av dom ..

Postad 19 October 2008 - 21:39

sossen
  • sossen
  • Forumräv

• 718 inlägg
  • 0
Har du möjlighet, låna hem och testa. Blir mitt enkla råd :)

Postad 20 October 2008 - 17:52

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2585 inlägg
  • 0

Har du möjlighet, låna hem och testa. Blir mitt enkla råd :)

Jo tänkte ta och göra det om han på PA audio går med på det ..

Postad 20 October 2008 - 18:20

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

• 1200 inlägg
  • 0
Hoppas du får låna hem spelaren Rexa! Jag har länge velat höra en recention över vad för skillnad en CD-spelare gör så mkt bättre än en DVD spelare som är ngt bättre än en normal no name DVD.

Skriv gärna vad du upplever skillnaden mellan CD-spelaren och din Marantz DVD/CD-växlare.

Ps. Så du bor uppe vid skallberget i V-ås. Själv bodde jag nere vid Engelbrektsgatan när det begav sig.
Jag har för mig att jag var uppe vid skallberget ibland och hyrde film. Vidare gjorde jag ibland mina bankärenden där uppe då det var mindre kö än nere på stan.

Ha en trevlig kväll Rexa!

Mvh

G

Postad 20 October 2008 - 19:43

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2585 inlägg
  • 0
Jo aros video ligger här uppe en bra video butik trevlig personal och så .. Jo ska försöka beskriva ljudet sen är kass på sånt men ska försöka ..
Har faktiskt beställt den i kväll kunde inte låta bli har hört den men inte med mina saker men tror inte den gör bort sig i sammanhanget .Tänkte kasta in en beställning på dvd spelaren med men då hade det blivit till att käka gröt halva månaden då jag ska köpa lite nya tavlor och en stor fet matta med denna månad .
Fick en rätt hyfsad lön ..

Postad 28 October 2008 - 21:43

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2585 inlägg
  • 0
Fick spelaren i går kör med optisk kabel nu då jag fick för korta kablar med som jag pruta till mig .
Hur mycket är det värt att lägga på analoga signalkablar ??

Postad 28 October 2008 - 22:16

Unregistered1836450d
  • Unregistered1836450d
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0
Kan bara meddela att min Marantz CD 6002 e riktigt bra ... iaf enligt mig! :(

Köper du den tror ja inte att du blir missnöjd!

MVH Dave

Postad 28 October 2008 - 23:08

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0

Fick spelaren i går kör med optisk kabel nu då jag fick för korta kablar med som jag pruta till mig .
Hur mycket är det värt att lägga på analoga signalkablar ??

Ja just analoga kablar kan göra mycket för ljudet,mer än högtalarkablar.
Så jag tycker du sikta in dig på minst 1000kr.
Du kan även kolla in begagnade går att göra bra klipp.

Kolla in på www.hifimagasinet.com

Postad 29 October 2008 - 12:40

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0
1000 kronor ser jag inte som nödvändigt för ett par signalkablar. Kolla ett par i halva prisklassen så får du något vettigt och funktionellt. Kolla med fördel in Supras kablage.

Postad 29 October 2008 - 18:26

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2585 inlägg
  • 0
Ska ta mig lite tid i morgon på lunchen och gå lite i stockholm och kika vad man kan hitta för kablar .

Postad 29 October 2008 - 20:47

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

• 3928 inlägg
  • 0
Köp ett par Supra Dual. Går lös på knappt 500:-. Helt okay ljud.
Annars kan du kolla i gör det själv avdelningen/löd egna audiokablar. Lonworks kabeln tillsammans med Neutriks kontakter ger en kabel som lätt slår supran. För ett par hundra. Attans prisvärt.

Postad 29 October 2008 - 21:52

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2585 inlägg
  • 0

Köp ett par Supra Dual. Går lös på knappt 500:-. Helt okay ljud.
Annars kan du kolla i gör det själv avdelningen/löd egna audiokablar. Lonworks kabeln tillsammans med Neutriks kontakter ger en kabel som lätt slår supran. För ett par hundra. Attans prisvärt.

Det måste jag ta mig en titt på tack för tipset tror jag såg en lödkolv på verkstan *L*

Postad 09 November 2008 - 07:49

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

• 1200 inlägg
  • 0
Ett litet utlåtande beträffande din nya CD-spelare vore snart på plats :D

Du har fått mina tankar att börja snurra en del i och med ditt köp, ha ha ha.

Jag har ett litet problem för tillfället.

Då jag har två anläggningar, en på övervåning och en på undervåning sitter jag just nu i valet och kvalet, vad skall jag göra???

Anlägning nr 1 ser ut som följer: Receiver Marantz sr6001 DVD-Marantz DV4001, Högtalare B&W samt ett slutsteg.
Anläggning nr 2: 2 kanals förstärkare fr Yamaha, CD-spelare Yamaha, DVD-Philips samt högtalare OPUS 3.

Nu börjar Bluray tankarna gå och hur ska jag göra för att komma så billigt och så bra undan som möjligt.

Idé 1, Köpa en ny CD-spelare fr Marantz samt en bluerayspelare tll anläggnin nr 1. Hoppas att Blueray spelaren har lika bra bild som DV4001.
Sedan flyttar jag upp DV4001 till övervåningen och slänger min DVD spelare från Philips.

Idé nr 2, Köpa en ny DVD-spelare fr Marantz för att flytta upp till övervåningen. Då slänger jag min nuvarande DVD fr Philips. I och med detta så väntar jag ett halvår för att köpa en Bluerayspelare och behåller således DV4001 som DVD och skivspelare samt en Blurayspelare till anläggning nr 1.

Problemet är alltså så här om ni tycker att ovanstående resonemang är rörigt :)
Skalar en ny blurayspelare fr ex Panasonic/Sony upp bilden lika bra som en Marantz DV-4001?
I sådant fall räcker det med att jag köper en ny CD-spelare och en Blueray spelare.

I annat fall vet jag inte...

Fyll gärna på med synpunkter.

Mvh

G

Postad 09 November 2008 - 19:49

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2585 inlägg
  • 0
Har hunnit njuta igenom några skivor nu i helgen och den är klart mycket trevligare en min tidigare sony .
Mer djup i ljudet svårt att förklara sånt där måste lyssnas på att fatta *L*
Fast finns mer att hämta genom byte av kablar köpte billiga proson crystal smocke då jag hade lite andra utgifter nu ..
Men helt klart ett lyft både för ögon och öron Har du vägarna förbi v-rås är du välkommen på kaffe .. Och den känns kvalite inte någe plastiskt som många andra ..

Postad 09 November 2008 - 22:30

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

• 1200 inlägg
  • 0
Man får tacka för inbjudan Rexa!! Vem vet, jag kanske utnyttjar den snart, ha ha. Har en kompis som bor precis bakom Ica Ettan, vilket bara är ett stenkast ifrån dig. När jag åker upp till Stockholm brukar jag alltid ta för vana att kika in i V-ås på hemvägen. Jag har ju trots allt bott där under tio år och iblamd måste jag säga, så saknar jag den trevliga staden vid mälaren.

Så ljudet låter ok, föga förvånande, ha ha ha. Som sagt, jag har blivit lite intresserad av den här spelaren, vilket innebär att jag inom kort få ge mig ut att lyssna. Såg att hembioconsult i Stenkullen skulle ha mässa. Det är bara att anmäla sig och åka och lyssna.

Ha en trevlig vecka.

Mvh

G

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.