Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dynavoice,hjälp tack

11 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 October 2008 - 17:30

Fahla
  • Fahla
  • Forumräv

• 986 inlägg
  • 0
Hejsan!

Går i tankarna på att uppgradera min center högtalare Dynavoice Magic C-4 http://www.fynda.se/...hp3?prodid=1398 till en Dynavoice Challenger C-6 http://www.fynda.se/...hp3?prodid=1516 .Men är lite orolig hur den kommer att samspela med frontarna som är Dynavoice Magic F-6 http://www.fynda.se/...hp3?prodid=1393

Har så klart en sub som sköter bas återgivningen då F-6 nästan helt saknar bas
Onkyo 606 sköter kraften.

Postad 19 October 2008 - 18:02

sollerön
  • sollerön
  • Veteran

• 1644 inlägg
  • 0
Hej ,förvånande att du tycker att f-6 saknar bas? Brorsan har ett par såna som han tog hem till mig för provlyssning , jag blev faktiskt impad av dom pga att det var så pass mycket ock kraftig basåtergivning ,gick även att spela duktigt högt med dom också..mvh.....

Postad 19 October 2008 - 18:12

Fahla
  • Fahla
  • Forumräv

• 986 inlägg
  • 0
att jag tycker att dom saknar/har lite bas beror nog på att suben jag använder är en Proson Conquest Sub 1010 MKII som ger bra tryck för en liten slant..men men.åter till frågan.

lika förvånad blir jag att höra att en CW kille blir impad av F-6,or.

Redigerat av Fahla, 19 October 2008 - 18:15.

Postad 19 October 2008 - 18:19

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2585 inlägg
  • 0

Hejsan!

Går i tankarna på att uppgradera min center högtalare Dynavoice Magic C-4 http://www.fynda.se/...hp3?prodid=1398 till en Dynavoice Challenger C-6 http://www.fynda.se/...hp3?prodid=1516 .Men är lite orolig hur den kommer att samspela med frontarna som är Dynavoice Magic F-6 http://www.fynda.se/...hp3?prodid=1393

Har så klart en sub som sköter bas återgivningen då F-6 nästan helt saknar bas
Onkyo 606 sköter kraften.

Själv har jag haft olika centerhögtalare och inte blivit irriterad av att det inte matchar testa och se vad du tycker är ju inte frågan om så mycket pengar ..

Postad 19 October 2008 - 20:07

masjävul
  • masjävul
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jag förstår då inte hur dina F6 kan ha klen bas när mina har bra bas. Visst nu kan man ju inte jämföra med ett par 12-15 tummare. Men för att vara så små som dessa är låter dom ju jättebra i basen. Dom går ju djupt åxå. Jag är då hel nöjd med mina. Har mina i varsit hörn efter den längsta väggen i rummet. Och är utdragna ca:1 dec från väggen. Jag förstår om du har dom bredvid tv'n/ eller var sida om stereobänken. Då låter det ju klent. Men det gör ju alla högtalare. Men det förstår nog du åxå. vh masjävul

Redigerat av masjävul, 19 October 2008 - 22:30.

Postad 19 October 2008 - 20:31

masjävul
  • masjävul
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hejsan masjävul här. Jag har lagt till ett galleri. Men det står att jag inte har nåt. Men trycker jag på galleri så kommer det fram ändå. Jag har bockat i alternativet att det skall visas för alla. Nån som vet vad som är fel. vh

Postad 19 October 2008 - 20:53

Fahla
  • Fahla
  • Forumräv

• 986 inlägg
  • 0

Rexa: Jag förstår då inte hur dina F6 kan ha klen bas när mina har bra bas. Visst nu kan man ju inte jämföra med ett par 12-15 tummare. Men för att vara så små som dessa är låter dom ju jättebra i basen. Dom går ju djupt åxå. Jag är då hel nöjd med mina. Har mina i varsit hörn efter den längsta väggen i rummet. Och är utdragna ca:1 dec från väggen. Jag förstår om du har dom bredvid tv'n/ eller var sida om stereobänken. Då låter det ju klent. Men det gör ju alla högtalare. Men det förstår nog du åxå. vh masjävul

visst var ditt inlägg tänkt åt mig?.

Postad 19 October 2008 - 22:14

masjävul
  • masjävul
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Ja. Du hade väl ett par f6. Med dålig bas ?

Redigerat av masjävul, 19 October 2008 - 22:17.

Postad 20 October 2008 - 09:34

Fahla
  • Fahla
  • Forumräv

• 986 inlägg
  • 0

Ja. Du hade väl ett par f6. Med dålig bas ?

jepp det har jag.blev bara lite förvirrad tå det stog Rexa i början av ditt inlägg.

Och grattis till ni som tycker att det är bra bas i era F-6or.Att det är "bra"bas för en liten peng kan jag hålla med om,men det är ju knappast några högtalare som levererar ett bra ljudtryck som man försöker impa på sina kompisar med...missförstå mig inte,jag är riktigt nöjd med F-6orn förutom att jag hade gärna sett att dom levererade mer bas

Men nu försöker vi hålla oss till CENTER hötalaren,tack.

Redigerat av Fahla, 20 October 2008 - 09:44.

Postad 20 October 2008 - 17:42

scenic
  • scenic
  • Beroende

• 1066 inlägg
  • 0
Testa uppgraderingen av din magic center C-4 EX

Uppgraderingarna är följande:
- Bättre finish, blankare och tjockare folie.
- Förbättrade element
- Förbättrat delningsfilter och inre kablage.

Postad 22 October 2008 - 05:30

masjävul
  • masjävul
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

jepp det har jag.blev bara lite förvirrad tå det stog Rexa i början av ditt inlägg.

Och grattis till ni som tycker att det är bra bas i era F-6or.Att det är "bra"bas för en liten peng kan jag hålla med om,men det är ju knappast några högtalare som levererar ett bra ljudtryck som man försöker impa på sina kompisar med...missförstå mig inte,jag är riktigt nöjd med F-6orn förutom att jag hade gärna sett att dom levererade mer bas

Men nu försöker vi hålla oss till CENTER hötalaren,tack.

Japp. Du har helt rätt i det du säger. Bra bas för slantarna.

Postad 22 October 2008 - 22:15

OLa Ljudwall
  • OLa Ljudwall
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Hejsan masjävul här. Jag har lagt till ett galleri. Men det står att jag inte har nåt. Men trycker jag på galleri så kommer det fram ändå. Jag har bockat i alternativet att det skall visas för alla. Nån som vet vad som är fel. vh

Tycker du inte att 1 dm är för nära väggen? Jag har mina f6:or närmare 1 meter ifrån och tycker det blir bäst, åtminstone för hela djudbilden. Men du kanske gör det endast för att få bättre bas?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.