Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

DCC Gold bra eller anus?

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 October 2008 - 19:31

theoak
  • theoak
  • Forumräv

• 514 inlägg
  • 0
Är väldigt intresserad av några skivor som har stämpeln DCC Gold på sig, spec då metallica skivorna ride the lightning samt master of p då dess är riktigt risiga på orginalsläppet.
Ngn som sitter på ngn av dessa och som jämfört med orginal?

Postad 21 October 2008 - 14:46

Unregistered966
  • Unregistered966
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0

Är väldigt intresserad av några skivor som har stämpeln DCC Gold på sig, spec då metallica skivorna ride the lightning samt master of p då dess är riktigt risiga på orginalsläppet.
Ngn som sitter på ngn av dessa och som jämfört med orginal?

Intressant att du tycker att Mop låter riktigt risigt, själv tycker jag att den låter rätt bra, hehe. :) Vad är det du inte gillar?Säger inte att du har fel på nått sätt, bara kul att höra hur olika man uppfattar sånna här saker.

Ang DCC tyckte jag inte det var så stor skillnad. Dock så gjorde jag inget riktigt test, växlade int emellan skivorna.

Postad 21 October 2008 - 19:39

Unregistered42611
  • Unregistered42611
  • Guru

• 4120 inlägg
  • 0
Jag har lyssnat på MOP ur den där serien och den låter mkt bra tycker jag. Men jag har inte gjort någon kritiskt A/B-lyssning de emellan...

//Loofy

Redigerat av Unregistered42611, 21 October 2008 - 19:39.

Postad 22 October 2008 - 08:44

theoak
  • theoak
  • Forumräv

• 514 inlägg
  • 0

Intressant att du tycker att Mop låter riktigt risigt, själv tycker jag att den låter rätt bra, hehe. :blink: Vad är det du inte gillar?Säger inte att du har fel på nått sätt, bara kul att höra hur olika man uppfattar sånna här saker.

Ang DCC tyckte jag inte det var så stor skillnad. Dock så gjorde jag inget riktigt test, växlade int emellan skivorna.

Den låter enligt mig sjukt instängd och burkig.
Justice däremot låter riktigt bra för att vara Metallica men ride och mop var enligt mig o polarn skandalöst dåliga

Postad 22 October 2008 - 13:06

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3271 inlägg
  • 0
Tycker inte det var någon större skillnad på någon av dessa, däremot Megadeth's Youthanasia och Countdown To Extinction låter öppnare och renare

Postad 26 October 2008 - 15:26

SPF
  • SPF
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Tycker DCCn låter bättre, för MOP så skillnaderna jag hör är
Mindre brus, ex battery intron
Bättre/jämnare mid för gitarrerna som är mer fylliga och detaljerade, ex första anslaget på master of puppets har mer botten.
Diskant som är mjukare.

Om jag skulle karaktärisera det hela så är det som om skivan har fått en bättre balans på alla frekvenser, mindre som sticker ut i toppen å mer som kommer fram i mitten. I min mening en bättre utgåva, den rättar till många av de brister som första CD utgåvan hade då den förmodligen mastrades från samma master som LPn. Vet inte hur det är med senare utgåvor av MOP, de kanske låter bättre.

Däremot så är priserna för DCC skivan löjliga. Hade man fått tag i den när den släpptes (ca 300 spänn) hade det varit värt det imo, men nu går ju skivan för 1600-800 å sätts upp på väggen för att dyrkas på metallica altaret är det mest tröttsamt.

Kan inflika att jag även lyssnat en del på MFSL utgåva av Nirvanas nevermind.. den däremot hör jag ingen märkbar förbättring.

Redigerat av SPF, 26 October 2008 - 15:43.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.