Red Ring Of Death (RROD)
181 svar till detta ämne
Postad 21 October 2008 - 12:22
Cröddz
-
Cröddz
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Hejsan. Jag ska köpa en Xbox 360 elite inom en snar framtid, men det är ändå en sak som bekymrar mig, nämligen RROD! :/ Hur vanligt är det på dagens xbox 360's? Är det någonting man borde oroa sig för? Garantin täcker väl RROD? Någon som har någon vetskap om ovanstående frågor?
Har själv för nuvarande en xbox 360, äldsta modellen, och den har klarat sig från RROD i 2 år, så det kanske inte är så vanligt ändå? Har läst om att folk har fått RROD både en och två gånger, så därför blir jag orolig..
Tacksam för svar.
Och nej, jag vill inte höra "xbox är skit, köp PS3!" och sådant, för jag gillar xbox360 mer än ps3, så det är den jag vill ha!
Postad 21 October 2008 - 12:25
Paiste
-
Paiste
-
Användare
-
-
175 inlägg
RROD är inte lika vanlig idag, men visst förekommer det...
Själv är jag inne på min tredje 360.
Postad 21 October 2008 - 12:29
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Hejsan. Jag ska köpa en Xbox 360 elite inom en snar framtid, men det är ändå en sak som bekymrar mig, nämligen RROD! :/ Hur vanligt är det på dagens xbox 360's? Är det någonting man borde oroa sig för? Garantin täcker väl RROD? Någon som har någon vetskap om ovanstående frågor? Har själv för nuvarande en xbox 360, äldsta modellen, och den har klarat sig från RROD i 2 år, så det kanske inte är så vanligt ändå? Har läst om att folk har fått RROD både en och två gånger, så därför blir jag orolig..
Tacksam för svar. 
Och nej, jag vill inte höra "xbox är skit, köp PS3!" och sådant, för jag gillar xbox360 mer än ps3, så det är den jag vill ha!
Du kan vara lugn, plockar du upp en maskin i butik idag är du safe. Gamla boxar lever fortfarande men bara på begagnat marknaden så håll dig borta från det. Om något händer så rullar ändå garantin på som vanligt. För övrigt grattis till att du har klarat dig så bra på den gamla modellen.
Postad 21 October 2008 - 12:38
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
Du har ju tre års garanti på RROD så det finns fortfarande tid att RRoDa din gamla box 
Jag har inte hört om någon som har fått RROD på de nyare modellerna.
Postad 21 October 2008 - 13:12
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5773 inlägg
Jag skickade in min Arcade HDMI den nya modellen häromveckan, den fick inte RROD men den kraschade så fort jag startade ett spel. Så visst felar dom nya modellerna också.
Postad 21 October 2008 - 13:15
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Jag skickade in min Arcade HDMI den nya modellen häromveckan, den fick inte RROD men den kraschade så fort jag startade ett spel. Så visst felar dom nya modellerna också.
Jo men sånt händer tyvärr på alla världens maskiner, finns inget ofelbart. Men RRoD var på minst 30% av alla maskinerna så att det är borta är det viktigaste. Sen att måndagsexemplar fortfarande finns är iaf normalt. Man kan iaf glädjas åt en snabb service.
Postad 21 October 2008 - 13:56
Unregisteredf81605d6
-
Unregisteredf81605d6
-
Användare
-
-
104 inlägg
Du har ju tre års garanti på RROD så det finns fortfarande tid att RRoDa din gamla box  Jag har inte hört om någon som har fått RROD på de nyare modellerna.
Då har du det nu! Min Elite (ca ett år gammal) packade ihop för en månads sedan ungefär. Dock snabbt åtgärdat (1,5 vecka typ) och som redan nämnts så har man 3 års garanti på RRoD.
Postad 21 October 2008 - 14:14
rayko
-
rayko
-
Mästare
-
-
3653 inlägg
Min 4e Xbox 360 maskin gick sönder för en månad sedan, en gammal version fast med den nya heatsinken som skulle lösa problemet med red ring of death. Den höll i mindre än ett halvår tror jag tills jag fick just red ring of death (igen). Min 5e maskin som kommer från service lär ju inte hålla länge den heller och garantin börjar rinna ut tyvärr. Nintendo Wii och Playstation 3 håller "mycket" högre kvalite`.
Redigerat av rayko, 21 October 2008 - 14:15.
Postad 21 October 2008 - 14:29
izikiel
-
izikiel
-
Veteran
-
-
2254 inlägg
mitt xbox brakade efter typ 2-3år... mitt ps3 har brakat efter ett halvår..... dock får jag ju nya, men ändå. att ps3 håller mycket högre kvalitet håller jag inte alls med om :> har krashat fler ps3 i min vänskapskrets än xbox360s :> kanske haft tur/otur beroende på hur man ser det :>
Postad 21 October 2008 - 14:34
Jovevve
-
Jovevve
-
Användare
-
-
101 inlägg
Vad händer med sprarade spel mm om man får RROD?
Kommer ihåg på den gamla xboxen så försvann allt sparat när jag skickade in den på lagning.
Postad 21 October 2008 - 14:37
Paiste
-
Paiste
-
Användare
-
-
175 inlägg
Vad händer med sprarade spel mm om man får RROD?
Kommer ihåg på den gamla xboxen så försvann allt sparat när jag skickade in den på lagning.
Om man har hårddisken så tar man lös den innan man skickar in den till reparation, så spelfilerna finns på hårddisken. (samma sak med minneskortet) Jag har utan problem spelat vidare på en ny maskin efter en reparation.
Postad 21 October 2008 - 14:51
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Min 360 från 2005 fungerar utmärkt fortfarande.
Postad 21 October 2008 - 15:09
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
Min 4e Xbox 360 maskin gick sönder för en månad sedan, en gammal version fast med den nya heatsinken som skulle lösa problemet med red ring of death. Den höll i mindre än ett halvår tror jag tills jag fick just red ring of death (igen). Min 5e maskin som kommer från service lär ju inte hålla länge den heller och garantin börjar rinna ut tyvärr. Nintendo Wii och Playstation 3 håller "mycket" högre kvalite`.
Fast om boxen går sönder en tredje gång inom 3 års garantin så kan man ju alltid häva köpet från affären. Sedan köpa en ny och få 3 nya garanti-år.
Postad 21 October 2008 - 15:32
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Då har du det nu! Min Elite (ca ett år gammal) packade ihop för en månads sedan ungefär. Dock snabbt åtgärdat (1,5 vecka typ) och som redan nämnts så har man 3 års garanti på RRoD.
1 år gammal elite är inte samma som de nyaste modellerna man köper idag dock. Tror inte ens det är säkert att du hade falcon med en ett år gammal maskin, med det kan det varit, finns alltid undantag. Dagens maskiner är säkra. RROD är ett svunnet problem. Om det sedan händer någon person av tusen så är det en anomali. Ska man kalla det för det "RROD"-problem vi känner till så får man nog börja hitta på klassiska namn för alla hårdvarufel.
Postad 21 October 2008 - 15:55
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Märker man på nåt sätt att man riskerar att få RROD? Börjar fläktarna dåna ännu mer eller nåt liknande eller bara smäller det till?
Själv så har jag min xbox i en tvbänk som bara har ett 100mm lufthål bakom - öppet framtill och funderar på att montera en datorfläkt i hålet bakom för att blåsa in kalluft då jag bävar för den dagen den får RROD.
PS: Kör med en gaaaammal Core som redan haft RROD innan jag köpte den beg.
Postad 21 October 2008 - 16:39
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
Märker man på nåt sätt att man riskerar att få RROD? Börjar fläktarna dåna ännu mer eller nåt liknande eller bara smäller det till? Själv så har jag min xbox i en tvbänk som bara har ett 100mm lufthål bakom - öppet framtill och funderar på att montera en datorfläkt i hålet bakom för att blåsa in kalluft då jag bävar för den dagen den får RROD.
PS: Kör med en gaaaammal Core som redan haft RROD innan jag köpte den beg.
Min bara small till för en vecka sen, den har funkat klockrent. Vissa hängningar men inte alls så många så jag stör mig på det. Kom på efter ett tag att det funkade mycket bättre om jag tog ur spelet ur släden innan jag stängde av och inte lämna någon skiva i. Min tv bänk har väl 5cm ovan och är helt öppen både framför och bakom. Men boxen blir mest varm bakåt tror jag, så hade jag varit du hade jag monterat fläkten så den blåser ut varmluft istället för att blåsa in kalluft (är nog mer kalluft framför lådan än bakom). Vissa andra verkar ha fått mer tydliga signaler genom att spelen börjat hänga sig väldigt ofta vet jag.
Postad 21 October 2008 - 20:26
LightningRaket
-
LightningRaket
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
hej!
tänkte låna tråden lite oxå.
för ca 4 veckor sen (ej riktigt säker) fick jag, vilket jag tror, var RROD. i ren panik stängde jag av min 360 och satte igång den igen, sen dess har den fungerat klockrent. kan jag nu förvänta mig att den kommer gå sönder vilken minut som helst?
tilläggas bör, att jag under senaste veckorna spelat en hel del cod 4 och lite andra spel, rätt så mycket utan att det varit några som helst problem. jag fick "RROD" då jag ändrade bildformatet från en streamad film från datorn till widescreen (eller nåt liknande). vet inte om det kan ha nåt att göra med kopplingen mellan nätverket eller nåt sånt?
ps. jag är 99% på att det var 3 ringar som blinkade. men som sagt, fick rejäl panik och stängde av
tacksam för svar, då jag vill förbereda mig mentalt på att min blivande far cry 2 helg eventuellt kommer gå åt ****
/ christian
Postad 21 October 2008 - 22:07
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
kan jag nu förvänta mig att den kommer gå sönder vilken minut som helst?
Förmodligen. vet inte om det kan ha nåt att göra med kopplingen mellan nätverket eller nåt sånt?
Mitt RROD gick ungefär lika. Kollade på video, fick 3 blinkande röda lampor, stängde av och så fungerade allt klockrent. Men efter ett par veckor (tror jag det var) skulle jag spela Mass Effect och då hängde sig spelet vid uppstart. Efter att andra försök fick jag RROD.
Postad 21 October 2008 - 22:13
Unregistereddc087bf6
-
Unregistereddc087bf6
-
Veteran
-
-
1710 inlägg
Skulle din 360 nu drabbas av det är det väldigt enkelt att fixa själv(menar inte den idiotiska idén med överhettning) så slipper du vänta i flertalet veckor. Tar inte ens en timme om du är lite händig.
Postad 22 October 2008 - 04:54
LightningRaket
-
LightningRaket
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
humming: tack för svar, det var det jag väntade mig. skit oxå.
malkovic: okey, tror jag sett nån video på hur man kan öppna den och ändra lite saker, är det den du menar? vet inte om jag skulle fixa det, men förmodligen, fast jag vet inte om det är värt det med tanke på att det inte verkar ta mer än max 2 veckor att få tillbaka en som är reparerad.
/ christian
Postad 22 October 2008 - 06:56
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Jag hade nog föredragit en garanti-box med nytt chipset istället för en utan garanti, gammalt chipset och hemma-fixad clamp.
Men smaken är ju olika.
Postad 22 October 2008 - 07:08
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Min bara small till för en vecka sen, den har funkat klockrent. Vissa hängningar men inte alls så många så jag stör mig på det. Kom på efter ett tag att det funkade mycket bättre om jag tog ur spelet ur släden innan jag stängde av och inte lämna någon skiva i. Min tv bänk har väl 5cm ovan och är helt öppen både framför och bakom. Men boxen blir mest varm bakåt tror jag, så hade jag varit du hade jag monterat fläkten så den blåser ut varmluft istället för att blåsa in kalluft (är nog mer kalluft framför lådan än bakom).
Vissa andra verkar ha fått mer tydliga signaler genom att spelen börjat hänga sig väldigt ofta vet jag.
Nån som kan tipsa om nån väldigt tyst fläkt 12VDC, ca 100mm diameter? Provade med en fläkt jag hade liggandes hemma men herrejösses vad det ven.  Fläktarna på baksidan av xboxen borde suga ur värmen va? Alltså blåsa ut ur xboxen, och då kanske man ska som 'Luzer' säger köra med att suga ut den varma luften bakifrån tvbänken istället för som jag testade att blåsa kalluft in bakom.
Postad 22 October 2008 - 07:15
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Se bara till att den kan hämta ny luft framför boxen.
Drar du en linje mellan insug och utsug ska helst boxen sitta på den linjen. Då får du en rejäl genomströmning genom boxen också.
Postad 22 October 2008 - 07:44
Lindholm R
-
Lindholm R
-
Beroende
-
-
1194 inlägg
Äh RROD är inget att oroa sig för, man får ju en ny! Sedan M$ erkände att boxen inte hade så bra kvalité går bytesprocessen smidigt. Jag kommer inte ihåg vilken av de otaliga varianterna min är men har för mig att det är en blandning av två generationers delar i den - inga problem för mig än mer än att spel hänger sig titt som tätt.
Postad 22 October 2008 - 07:56
SejLax
-
SejLax
-
Beroende
-
-
1495 inlägg
Min 1 år gamla 360 med gamla moderkortet utan HDMI har gått många många timmar sen inköp och jag har inte haft några problem alls förutom ett par disc read errors vid enstaka tillfällen. Om man har fått sin konsol lagad/utbytt 4 gånger så måste det vara enorm otur inblandat. Oavsett om det är en 360 eller en PS3a.
Postad 22 October 2008 - 08:10
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
ps. jag är 99% på att det var 3 ringar som blinkade. men som sagt, fick rejäl panik och stängde av 
tacksam för svar, då jag vill förbereda mig mentalt på att min blivande far cry 2 helg eventuellt kommer gå åt **** 
/ christian
Det bör sägas att 3 röda ringar kan fås på ett annat vis också. Om du får en tillfällig strömstörning till 360ns strömsten så får man också 3 blinkande ringar. Samma gäller om man matar den med för svag ström så som en dålig biladapter, också 3 blinkande ringar. Annars kan det vara så att du fick glapp i videokabeln. Då får man 4 blinkande vilket också kan skrämma en del även om det ej är farligt. Vanlig överhettning ger 2 blinkande.
Postad 22 October 2008 - 08:22
jimel
-
jimel
-
Mästare
-
-
3057 inlägg
Börjar bli riktigt orolig för min lilla box, håller på å säger att det är dam på skivan, har tittat och finns inte ett damkorn på den, kör NHL 09 och boxen är bara några veckor gammal, inte ens öppnat släden mer än när jag stoppade i nhl 
Igår hände det 3-4 ggr.
Postad 22 October 2008 - 08:28
Unregisteredf3b7885c
-
Unregisteredf3b7885c
-
Beroende
-
-
1024 inlägg
köpte min begagnad.. gäller garantin ändå? har inte en aning om när den är köpt osv. kan man kolla det. nojjig att det skal hända snart.
Postad 22 October 2008 - 08:42
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
köpte min begagnad.. gäller garantin ändå? har inte en aning om när den är köpt osv. kan man kolla det. nojjig att det skal hända snart.
Utan kvitto gäller garantin iaf en månad till. Nästa månad fyller 360 nämligen 3 år. Å andra sidan så är en ny 360 så jäkla billiga nu så jag skulle nog inte bry mig om att skicka in min om den går sönder. Köper hellre en ny.
Redigerat av Unregistereddc471864, 22 October 2008 - 08:43.
Postad 22 October 2008 - 09:05
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
Borde väl gå att kolla med supporten om boxen är registrerad, var ju någon som skrev att garantin inte gällt på RROD för att den begagnade boxen var registrerad på den tidigare ägaren. Men det borde ju gå att chansa kan man tycka, skicka in och hoppas att de lagar den när den väl går sönder. I annat fall vill man ju ha reda på innan om man måste pröjsa själv för reparationen. Då är det ju bara att köpa en ny istället.
Postad 22 October 2008 - 09:40
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Börjar bli riktigt orolig för min lilla box, håller på å säger att det är dam på skivan, har tittat och finns inte ett damkorn på den
Säkert kass läsare. Hade samma problem med min läsare. När jag fick RROD så passade jag på att klaga på läsaren också vilket de snällt bytte ut tillsammans med moderkortet. Sen dess har jag inte fått ett enda read-error. Innan fick jag det stup i kvarten i de flesta spel.
Postad 22 October 2008 - 09:51
Unregistered40880
-
Unregistered40880
-
Forumräv
-
-
865 inlägg
Börjar bli riktigt orolig för min lilla box, håller på å säger att det är dam på skivan, har tittat och finns inte ett damkorn på den, kör NHL 09 och boxen är bara några veckor gammal, inte ens öppnat släden mer än när jag stoppade i nhl  Igår hände det 3-4 ggr.
aj aj, låter precis som min förra box innan jag lämnade in den. Började sega som tusan med att läsa in skivor. Fick "jucka" med släden i flera minuter på slutet innan jag skickade in den. konstigt nog om den hade stått någon timma startade spelen direkt. De bytte iaf moderkort samt DVD-läsare då. Så det bästa är kanske att skicka in den.
Postad 22 October 2008 - 10:00
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3024 inlägg
Börjar bli riktigt orolig för min lilla box, håller på å säger att det är dam på skivan, har tittat och finns inte ett damkorn på den, kör NHL 09 och boxen är bara några veckor gammal, inte ens öppnat släden mer än när jag stoppade i nhl  Igår hände det 3-4 ggr.
Damerna ska du ju ha i soffan jämte dig. dom kan ju inte snurra på skivan. "jucka" med släden i flera minuter på slutet innan jag skickade in den.
Haha rolig mening =)
Redigerat av Fiddey, 22 October 2008 - 09:59.
Postad 22 October 2008 - 11:08
jimel
-
jimel
-
Mästare
-
-
3057 inlägg
haha så det är det som är felet
Trist på en nästan ny konsol dock men vad ska man göra, spelar ju nhl varje dag å snart kommer GeOW 2 så inte kul att va utan den i någon vecka.
Iof låter den ju rätt högt också så det är kanske något mer fel.
Postad 22 October 2008 - 11:11
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Trist på en nästan ny konsol dock men vad ska man göra, spelar ju nhl varje dag å snart kommer GeOW 2 så inte kul att va utan den i någon vecka.
Resonerade likadant. Var nästan lite tacksam när RRODen kom och man kunde med gott samvete låta MS byta spelaren mot en som fungerade.
Postad 22 October 2008 - 11:12
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
Iof låter den ju rätt högt också så det är kanske något mer fel.
Nej isåfall är allt som det ska
Postad 22 October 2008 - 11:15
SejLax
-
SejLax
-
Beroende
-
-
1495 inlägg
Har du verkligen gjort rent skivan då? När min 360 har klagat på damm så har jag visserligen höjt lite på ögonbrynen när jag tagit ut skivan och hittat typ 2 pyyyyttepytte dammkorn. Men har ändå gjort en rengöring/avblåsning och efter det har det gått klockrent åtminstone hela den spelsessionen. 360in är ju faktiskt ganska damm-känslig.
Postad 22 October 2008 - 11:31
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
Har du verkligen gjort rent skivan då? När min 360 har klagat på damm så har jag visserligen höjt lite på ögonbrynen när jag tagit ut skivan och hittat typ 2 pyyyyttepytte dammkorn. Men har ändå gjort en rengöring/avblåsning och efter det har det gått klockrent åtminstone hela den spelsessionen. 360in är ju faktiskt ganska damm-känslig.
Jo men så gör jag med, fast jag gör aldrig rent skivan, tar bara ut den och sätter i den igen så funkar det alltid "spelsessionen" ut. Därför tar jag alltid ur skivan ur släden när jag stänger av boxen.
Postad 22 October 2008 - 12:09
torslanda423
-
torslanda423
-
Lärjunge
-
-
394 inlägg
appropå garanti utan kvitto på begagnad maskin: bara att registrera den med serienummret på xbox-sajten så ser man det direkt - och när min gick sönder för ett par veckor sen hade jag heller inget kvitto men så länge serienummret stämmer hade det ingen betydelse!
men undrar: 3 års garanti för RROD är ju bra.. men gäller det för alla variationer, dvs också om bara 1,2 eller 3 röda lampor blinkar? eller bara för fel med "hela ringen"?
Postad 22 October 2008 - 12:12
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
men undrar: 3 års garanti för RROD är ju bra.. men gäller det för alla variationer, dvs också om bara 1,2 eller 3 röda lampor blinkar? eller bara för fel med "hela ringen"?
RRoD är tre lampor; men ja, 3 års garantin gäller egentligen bara RRoD. Men sen är det ju det där med vad som är svensk konsumenträtt osv om man orka dra i det.
Postad 22 October 2008 - 14:32
jimel
-
jimel
-
Mästare
-
-
3057 inlägg
näe jag har inte kunnat se något damm alls, sen har ju skivan setat i i någon vecka och helt ny box inte ens öppnat läsaren mer än en gång.
Postad 22 October 2008 - 21:33
LightningRaket
-
LightningRaket
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
det jag funderade på oxå var att när jag fick "rrod" så var det precis i samma läge som när jag tryckte på knapp A på handkontrollen. det var som om det var "press A for rrod".
vilket gör att det kanske var något annat som hände, precis som någon sa lite längre upp här. för det är väl så att rrod bara dyker upp o inte kanske direkt när man skall göra en speciell handling, ex. trycka på en knapp för att starta något eller stänga av konsollen?
Postad 23 October 2008 - 09:08
SejLax
-
SejLax
-
Beroende
-
-
1495 inlägg
näe jag har inte kunnat se något damm alls, sen har ju skivan setat i i någon vecka och helt ny box inte ens öppnat läsaren mer än en gång.
Du har säkert vidtagit de åtgärder som du känner är nödvändiga för att försöka avhjälpa det här "felet". Men jag säger det ändå.....  Det är ju inte omöjligt att det ligger några få dammkorn i boxen som har virvlat upp och lagt sig på laserns lins eller nåt. Även om det känns larvigt så kan det ju vara värt att testa innan man säger att det är fel på grejerna. Du har ju fått ett meddelande om att skivan inte går att läsa. Då skulle iaf jag försöka göra någonting åt det. Inte bara köra vidare och hoppas att det inte händer igen. Speciellt inte om jag får samma felmeddelande flera gånger. Men som sagt, du har säkert redan grejat runt lite. Så visst, kanske är det 360in som är lite knasig eller så är spelskivan dålig på nåt sätt. Det har bara hänt när du spelat NHL09 eller?
Redigerat av SejLax, 23 October 2008 - 09:09.
Postad 23 October 2008 - 14:22
jimel
-
jimel
-
Mästare
-
-
3057 inlägg
Jo jag har ju försökt se något damm men det finns inget, box och skiva helt nya, påstår inte att det är fel på grejerna utan tycker bara det känns olustigt och hoppas det är bättre på något annat spel. Har bara nhl 09.
Visst kan det virvlat upp något men inte vad jag kan se tyvär.
Postad 25 October 2008 - 19:03
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Efter att ha varit felfri sedan oktober 2006 verkar även jag ha blivit drabbad. Skulle starta den ikväll och då lös xboxen ilsket rött. Känns lite skumt då maskinen inte ha varit igång på 3 dagar och har gått om luft runt sig. Nåväl undra om man kan ringa MS imorgon.
Postad 25 October 2008 - 19:21
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Ingen mening att ringa, går fortare att felrapportera den direkt på xbox.com.
Då kan du direkt ange ett ställe för DHL att hämta den åt dig.
Postad 25 October 2008 - 21:08
jimel
-
jimel
-
Mästare
-
-
3057 inlägg
Testade att rengöra skivan med en skivrengörare, hjälpte ingenting
Postad 26 October 2008 - 12:35
Dalex
-
Dalex
-
Användare
-
-
103 inlägg
Jaha, så var det dags för att min gamla Core att lägga av då 
Man har dock klarat sig ganska läge med tanke på att det var från den första batchen som kom ut i Stockholm vid releasen, dock så gäller ju inte 3 års RROD garantin heller nu...missade den med typ ett halvår så det blir bara att köpa sig en ny Arcade kanske samtidigt som man pillar runt lite i den och försöker åtgärda problemet själv
Körde towel tricket och det fungerade nån timme eller så men orkar inte hålla på med det i all evighet.
Postad 26 October 2008 - 14:22
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
Missade du RROD-garantin med ett halvår? Du menar alltså att du fick din box ett halvår innan NÅGON annan? Inte dåligt.
Boxen har inte funnits ute i tre år än, så nog gäller RROD-garantin fortfarande
Postad 26 October 2008 - 16:39
Dalex
-
Dalex
-
Användare
-
-
103 inlägg
Hmm, jag kollade bara iofs det som kom upp på xbox.com sidan när man kollade serie numret. Då var det nog så att den var inköpt i Januari 2006 och inte 2005  Blir att lägga in ett ärende i alla fall då.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Xbox
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|