Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Onkyo TX-SR606, HDMI växling från component fungerar ej

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 October 2008 - 19:55

Sveziano
  • Sveziano
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Hej,

Jag har en Onkyo TX-SR606 som jag försöker koppla min digitalbox från ComHem till (EJ HD box men den "vanliga" från Samsung DCB-B270Z). Ut från boxen går "bara" scart så jag har köpt en kabel med "scart -> component" (röd/vit/gul). Med den kabeln kopplade jag boxen till ingången "CBL/SAT", från förstärkaren till TV:n går en HDMI. Med denna koppling får jag ut ljudet i högtalarna men bilden blir "blå". Vad kan vara fel?

Jag kan tillägga att jag har en Xbox (gammal) som är kopplad med component till förstärkaren i ingången bredvid som heter "GAME/TV". Då får jag ut ljud i högtalarna och bild på TV:n.

Tacksam för all hjälp...
/Torkel

Redigerat av Sveziano, 22 October 2008 - 19:56.

Postad 23 October 2008 - 12:57

Fahla
  • Fahla
  • Forumräv

• 986 inlägg
  • 0
pröva den här tråden https://www.minhembi...s...1422&st=600

Postad 23 October 2008 - 13:40

Unregistered62144f89
  • Unregistered62144f89
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Hej,

Jag har en Onkyo TX-SR606 som jag försöker koppla min digitalbox från ComHem till (EJ HD box men den "vanliga" från Samsung DCB-B270Z). Ut från boxen går "bara" scart så jag har köpt en kabel med "scart -> component" (röd/vit/gul). Med den kabeln kopplade jag boxen till ingången "CBL/SAT", från förstärkaren till TV:n går en HDMI. Med denna koppling får jag ut ljudet i högtalarna men bilden blir "blå". Vad kan vara fel?

Jag kan tillägga att jag har en Xbox (gammal) som är kopplad med component till förstärkaren i ingången bredvid som heter "GAME/TV". Då får jag ut ljud i högtalarna och bild på TV:n.

Tacksam för all hjälp...
/Torkel

Har för mig att det inte går att använda scart-component till DCB-270Z. Kolla manualen.

Postad 23 October 2008 - 14:02

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Hej,

Tacksam för all hjälp...
/Torkel

"scart -> component" (röd/vit/gul) låter inte som komponent, snarare som komposit + höger och vänster ljudkanal. Prova att koppla den gula till en kompositingång på recievern istället så kommer det att fungera. Dock så får du inte riktigt lika bra bild då komposit är en sämre typ av signal.
Vill du absolut ha en komponentsignal till recievern måste du kolla att boxen kan skicka det genom scarten. Sedan behöver du en "scart-rgb"-kabel typ denna: http://www.kjell.com...o...39284&path=
Kan boxen inte skicka komponent genom scarten så finns det andra lösningar som denna: http://www.digitaltv...dukt.php?p=1000 men då börjar det kosta lite mer...

Postad 13 November 2008 - 11:09

Desmo no1
  • Desmo no1
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Har för mig att det inte går att använda scart-component till DCB-270Z. Kolla manualen.

Har samma problem . Min Samsung DCB-270Z skickar inte component(RGB). Är det någon som testat en scart>S-video kabel med denna konfiguration? S-video ger i alla fall bättre kvalitet än komposit.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.