Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Placering Infinity es250 i 7.1 system

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 October 2008 - 14:53

Folkskygg
  • Folkskygg
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jo, jag funderar på att byta ut mina Infinty Alpha 20 mot ett par Infinity Beta ES250 och fick nu huvudbry angående placeringen. Tänkte köra ES250 som både side och rear surround kopplade till en Marantz 6003. (Inget inhandlat ännu)
Så jag tänkte få lite input på denna placering.

Bifogad fil  es250.jpg   53.58K   1 Antal nerladdningar

Ska renovera vardagsrummet inom kort och kommer då kunna bygga upp ett par "gavlar" ovanför soffan så jag får den önskade vinkeln enligt ovan skiss.
Blir det helt uppåt väggarna eller kan det funka tillfredställande? :)

Tacksam för kommentarer.

Postad 25 October 2008 - 14:25

sweddan
  • sweddan
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0
Min personliga kommentar till det är att det kommer kanske inte bli så bra. Det bästa är ju att ha högtalarna bakom sig, vilket ofta är väldigt svårt att få till. Ett annat, mer vanligt sätt, är ju att ha dem på väggarna bredvid sig. Det fungerar ju. Dina högtalare (Infinity Beta ES250) är ju dipoler och sprider ljudet åt båda håll. Jag skulle montera högtalarna på väggen bakom soffa. Vid 1 metersmarkeringen och den andra vid 3 metersmarkeringen. Jag vet inte hur dem här högtalarna är, men dem har väl bara ett par ingångar? Alltså du kan inte koppla in dem så att ena sidan sköter side och andra rear? Då måste du ha ett par högtalare till. Varför inte bara köra på rear och montera dem på väggen bakom?

Postad 25 October 2008 - 15:14

Folkskygg
  • Folkskygg
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Alltså du kan inte koppla in dem så att ena sidan sköter side och andra rear? Då måste du ha ett par högtalare till. Varför inte bara köra på rear och montera dem på väggen bakom?

Jo alltså, dom e så finnurliga ES250 att man kan köra dom i "monopole" läge så spelas elemten separat. Dubbla ingångar baktill.
Vill försöka hålla sidoväggarna fria från högtalare, men ändå använda 7.1 :huh:

Från manualen:
Bifogad fil  Untitled_1_copy.jpg   44.26K   3 Antal nerladdningar

Redigerat av Folkskygg, 25 October 2008 - 15:21.

Postad 25 October 2008 - 19:07

sweddan
  • sweddan
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0
Jaha ok :-) Det är ju riktigt smart :-) Ja, då är det väl bara att prova? :-D Borde ju fungera bra då.

Postad 25 October 2008 - 19:30

Folkskygg
  • Folkskygg
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jo, jag hoppas på det. Skulle vara kul och höra från någon som testat.
Blir nog att inhandla ändå så man kan testa. Funkar det dåligt kan man göra som du säger, och använda dom som det är tänkt. :huh:

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.