Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

"sladdlös" vägg-tv

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 October 2008 - 16:37

Jakanthedude
  • Jakanthedude
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Hejsan,

Nu är det så att jag ska uppgradera mitt tv-tittande, jag vill ha en sån där clean look. Tv'n jag drömmer om sitter på väggen och det finns inga kablar så långt ögat når. Detta har jag sett att andra har lyckats med, vet dock inte riktigt vad som försiggår bakom tv'n eller om det ens är möjligt om man vill koppla in spelapparater, surroundljud etc. Det funkar kanske bara om man nöjer sig med att bara ha tv'n på väggen och inte koppla in massa extragodis i den?

Skulle vara underbart om nån kunde ge mig lite tips här på hur det funkar, är det kanske bara vissa modeller som "stödjer" detta? Vill helst undvika att ha en sån där svart grotesk "motorväg" full med kablar som leder från tv-bänken upp till själva tv'n.

Tack!

Redigerat av Jakanthedude, 25 October 2008 - 16:38.

Postad 25 October 2008 - 18:07

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
Ja du som jag tolkar ditt inlägg så värkar det som att du tror att tv apparater är trådlösa,

För att få borta kablar:
1:Kabel-list
2: Göra håll i väggen/gips skiva där man drar igenom kablarna.

Postad 26 October 2008 - 15:06

andrus
  • andrus
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0
Som tidigare inlägg säger så finns det inga sladdlösa tv. Till att börja med så måste ju alla tv-apparater ha strömförsörjning så el-kabeln går inte att trolla bort! :D Även om philips har börjat experimentera med trådlös ström så kommer det dröja lååång tid innan det kan implementeras i så pass el-krävande utrustning som tv-apparater. Tror att de i dagsläget har lyckats konstruera jul-belysning med dioder vilket drar ungefär 200 gånger mindre energi än en tv...

Men det finns mer eller mindre bra lösningar för att trolla bort resterande kablage! Man kan borra ett hål i väggen som tidigare inlägg nämnt men det blir ju ett j_vla jobb eftersom man måste dra in kablarna genom samma vägg igen när man ska koppla in sin utrustning, plus att man då måste dölja kablarna på andra sidan väggen... Det finns tv-möbler som mer liknar en fondvägg än en tv-bänk vilka har färdiga hål för kabelgenomföring. En modern och snygg variant av "hål i väggen", tyvärr kunde jag bara hitta den här på ikea vilken inte riktigt är vad jag var ute efter, men du förstår säkert vad jag menar! :lol:

En annan lösning är att köpa en tv med separat mediadel. Vissa av Pioneers modeller har en separat låda som man placerar i tv-bänken där alla kontakter, tv-mottagare etc sitter så behöver man bara dra en sladd upp till tv:n ;) och den borde vara lätt att göma i en kabellist! :rolleyes:

/mvh andrus

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.