Tack för alla svar, givetvis har jag nojjat mer än nödvändigt över detta men det är trots allt en högtalare för 24k så det är klart man blir orolig.
Som sagt så är det inte ett veck utan snararare en microskopisk upphöjn som det låg en tunn tråd under textilen och det påverkar inte ljudegenskaperna det minsta.
Körde dom relativt hårt under inspelningen men absolut inte överdrivet så man inte kunde vistas i rummet och mig veterligen ska dom klara en hel del press dom små busarna.
Som sagt så är jag inte spec orolig länge utan fortsätter njuta av det underbara ljud dom presterar
ok, det e som om något har förändrats sedan du köpte dom ?
så du e helt 100% säker och skulle absolut inte under några omständigheter ha fel angående att "felet" inte fanns där när dom va nya ?
För i såna fall är det något mycket märkligt...
om det är så litet som du beskriver så är det ingen en cans att du skulle öra något skilldnad, kanske skulle kunna gå att mäta skillnaden, men det e ointressant i sammanhanget anser jag.
Låter dom som dom ska så är det bara att köra hårt

Men hur "rynkan" har kommit dit sätter myror i huvudet på mig för det låter märkligt...

På tal om veckad diskant kan jag atala om att jag för inte så länge sen ägde ett par ma rs6 med tillhörande center och just centern tryckte min dotter in så det var en stor buckla innåt som inte gick att få ut.
Blev såklart riktigt lack men testade givetvis att köra en film direkt och till min förvåning hörde jag inte ngn skillnad överhuvudtaget! sjukt men sant.
det va ju ingen riktigt jämförelse heller... sedan inte så lätt att minnas hur det lär innan heller egentligen, om man ska vara ärlig
sedan är det inte samma signat till center som till front så man kan inte ha dm som referens heller, men hörde du inget som störde dig så va det ju bra.