Om jag var som du skulle jag inte titta alltför mycket på den där prissänkningen. Fynda gör ofta så helt enkelt för att uppdatera så att äldre produkter som kostade mer när dem släpptes men nu inte står sig lika bra iaf dras ner till det priset som de konkurrerande modellerna bär.
Jag vill absolut inte prata illa om dessa högtalare när jag inte har hört dem, men med tanke på att de är så pass okända tror jag inte det är någon höjdare. Fynda har både halvkassa produkter och riktigt bra sådana, och det kan vara svårt att skilja isär dem ibland..
Dynavoice Challenger M-65 som jag visade har fått ett enormt bra mottagande. Den är omtyckt både i press och bland t.ex. medlemmar här på forumet. Många andra högtalare från Fynda har blivit ganska omtalade, så det är nog snarare så att de som köpt 36 SAH inte tyckt de var tillräckligt intressanta för att lovorda, och på så sätt inte fått lika mycket köpare heller.
Sen kan jag även intyga personligen att M-65 är ruskigt bra. Äger ett par M-85 själv, som har en liknande ljudkaraktär men är en lite större högtalare. De spelar mycket bra i alla register. Väldigt mycket tryck om man vill det, men mycket neutralt om man spelar flat. Diskanten och mellanregistret har en bra upplösning och basen är rapp och låter trevligare än man kanske skulle kunna tro. Eftersom jag har lyssnat på M-65 kan jag säga att den låter mycket likt. Den största skillnaden är att M-65 har lite öppnare diskant.