Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Proson 36 SAH eller Conquest

15 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 October 2008 - 14:30

deepsound
  • deepsound
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Hej.

Funderar på något av dessa paket från fynda.se. Någon som har erfarenheter av dessa högtalare. Vilket paket tycker ni jag ska välja. Jag ska komplettera paketen men ett par sateliter också, subb får det bli lite längre fram.
Proson Stratego 36 SAH http://www.fynda.se/...hp3?prodid=3114
Proson Conquest 6020 MK2 http://www.fynda.se/...hp3?prodid=3158

Rent designmässigt så skulle stratego passa mig bättre.

Postad 27 October 2008 - 14:42

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Du tänker köra 7.1 system med tanke på at du ska köpa till satelliter ?

Postad 27 October 2008 - 15:22

deepsound
  • deepsound
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Du tänker köra 7.1 system med tanke på at du ska köpa till satelliter ?

Japp, men det blir 7.0 till att börja med. Subb köper jag senare.

Postad 27 October 2008 - 16:06

scenic
  • scenic
  • Beroende

• 1066 inlägg
  • 0
Jag skulle ha gått på Proson 36SA.

Det e nog bättre bas i dom.

Postad 27 October 2008 - 17:06

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0

Japp, men det blir 7.0 till att börja med. Subb köper jag senare.

Okej schyst ja vilka som passar dig bäst,vet jag inte har du möjlighet att lyssna på dom ?

Postad 28 October 2008 - 07:41

deepsound
  • deepsound
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Tack för svaren.
Nej. Jag har inte möjlighet att lyssna på dom och jag har inga speciella krav just nu. Jag vill bara ha en uppsättning justa högtalare till ett bra pris så det jag egentligen undrar över är om jag kommer bli besviken på någon av dom. ;) Personligen lutar det åt Stratego 36 SAH, dels för att dom ligger bättre i färg och att även jag tor dom har bättre (mer) bas. Jag ska i.o.f. skaffa en subb så småningom men ändå. Conquest är ju å andra sidan snyggare och vilka som låter bäst har jag ingen aning om och jag antar att det har lite med tycke och smak att göra. Jag har inget speciellat att jamföra med hemma, en Pioner reciver med 5 små sattar och en subb från netonnet och en gammal Thecnics sterreo men jamo 165 högtalare som har gått varm så det luktat brännt några gånger i mitt pojkrum, annat var det när man flyttade till lägenhet fast nu bor jag i hus igen så nu kan jag spela. :)

Fler åsikter?

Redigerat av deepsound, 28 October 2008 - 07:43.

Postad 29 October 2008 - 11:59

deepsound
  • deepsound
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
36 SAH är 4 ohm så det kanske är svårare (dyrare) att hitta en förstärkare till dessa. Den jag tittat är en Onkyo TX-SR606E men det är 6 ohm i specen på den.

... såg att det ska funka bra med 4ohm också. :(

Redigerat av deepsound, 29 October 2008 - 12:30.

Postad 04 November 2008 - 09:09

deepsound
  • deepsound
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Inga fler åsikter? Centern får dom inte förän i december så jag har tida att ändra mig.

Postad 08 November 2008 - 01:10

Se_BBB_e
  • Se_BBB_e
  • Beroende

• 1417 inlägg
  • 0
Har inte hört så mycket om 36 SAH så skulle inte själv köpa dem. Hellre då Conquest som ju är testvinnare. Men ännu hellre skulle jag köpa paketet med M-65, som är en mycket kompetent högtalare.

http://www.fynda.se/...hp3?prodid=1530

Den har mycket, och framför allt bra bas. I övrigt har den många andra goda egenskaper och är väldigt populär. Det finns en hel uppsjö att läsa om här på forumet.

Jag säger inte att 36 SAH skulle vara dålig, men det finns inte mycket skrivet om den och den verkar inte vara särskilt populär så det är lite svårt att veta. Medans M-65 å andra sida bevisligen är prisvärd. M-65-paketet är något som man kan leva nöjd med länge.

PS. Om du inte visste det så är Proson och Dynavoice egentligen samma tillverkare.

Redigerat av Se_BBB_e, 08 November 2008 - 01:11.

Postad 12 November 2008 - 13:25

deepsound
  • deepsound
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Jag säger inte att 36 SAH skulle vara dålig, men det finns inte mycket skrivet om den och den verkar inte vara särskilt populär så det är lite svårt att veta.

PS. Om du inte visste det så är Proson och Dynavoice egentligen samma tillverkare.

Det är just det att jag inte hittat så mycket info eller omdömmen om dom som gör mig lite tveksam. Att dom inte är så populära kan ju bero på designen kanske? Dom är väl inte dom snyggaste varken i färg eller form och inte specielt nyskapande heller men jag tror att dom kan passa in där jag ska ha dom. Dom du Se_BBB_e förreslog verkar ju också helt ok och ligger rätt i pris för mig det som lockar med 36 SAH är ju att dom är såpass sänkta i pris men det kan ju bero på att det är en gammal modell.?

Postad 12 November 2008 - 18:21

Se_BBB_e
  • Se_BBB_e
  • Beroende

• 1417 inlägg
  • 0
Om jag var som du skulle jag inte titta alltför mycket på den där prissänkningen. Fynda gör ofta så helt enkelt för att uppdatera så att äldre produkter som kostade mer när dem släpptes men nu inte står sig lika bra iaf dras ner till det priset som de konkurrerande modellerna bär.

Jag vill absolut inte prata illa om dessa högtalare när jag inte har hört dem, men med tanke på att de är så pass okända tror jag inte det är någon höjdare. Fynda har både halvkassa produkter och riktigt bra sådana, och det kan vara svårt att skilja isär dem ibland..

Dynavoice Challenger M-65 som jag visade har fått ett enormt bra mottagande. Den är omtyckt både i press och bland t.ex. medlemmar här på forumet. Många andra högtalare från Fynda har blivit ganska omtalade, så det är nog snarare så att de som köpt 36 SAH inte tyckt de var tillräckligt intressanta för att lovorda, och på så sätt inte fått lika mycket köpare heller.

Sen kan jag även intyga personligen att M-65 är ruskigt bra. Äger ett par M-85 själv, som har en liknande ljudkaraktär men är en lite större högtalare. De spelar mycket bra i alla register. Väldigt mycket tryck om man vill det, men mycket neutralt om man spelar flat. Diskanten och mellanregistret har en bra upplösning och basen är rapp och låter trevligare än man kanske skulle kunna tro. Eftersom jag har lyssnat på M-65 kan jag säga att den låter mycket likt. Den största skillnaden är att M-65 har lite öppnare diskant.

Postad 13 November 2008 - 00:04

scenic
  • scenic
  • Beroende

• 1066 inlägg
  • 0
Testa PM:a Raxx eller fjardhundra såg i galleriet att de har proson 36 sah

https://www.minhembi...a/113306#148240

https://www.minhembi...x/196577#252225

Här är fler som har den: https://www.prisjakt...ukt.php?o=14843

Postad 19 December 2008 - 15:39

deepsound
  • deepsound
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Då var det beställt då och det blev Stratego 36SAH. Impulsköpte även en sub i samma serie på 10". Ett 7.1 paket på väg alltså lagom till Jul. synd bara att rummet inte är klart eller att jag inte har en 7.1 förstärkare än men det kommer. Ställer upp dom i vardags rummet så länge för modligen till min frus förtret "men jag måste ju spela in dom".

Postad 19 December 2008 - 20:08

Unregisteredcb936d6b
  • Unregisteredcb936d6b
  • Mästare

• 3121 inlägg
  • 0
Med det Conquest paketet så kommer du kunna spela riktigt starkt och kraftigt kan jag tänka mig. Till priset ett paket med god känslighet så har du en strömkraftig förstärkare som kan leverera bra med effekt så kommer det kunna låta riktigt maffigt, dock ingen imponator bas som får rutorna att skallra.
Hifimässigt har jag ingenaning men om det är som jag hört att dom ska samma diskanter som mina Dynavoice Finale 10 Tower så kan jag säja att diskanten är bra till det priset. Finns både för och nack-delar mot dom dubbla diskanterna i Dynavoice M-85 som jag också ägt. Hur bra mellan/basen låter har jag ingenaning om. kevlar har jag bara bra erfarenheter av.
Mvh Mydynavoice

Postad 23 December 2008 - 08:04

deepsound
  • deepsound
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Med det Conquest paketet så kommer du kunna spela riktigt starkt och kraftigt kan jag tänka mig.

Det var Stratego 36 SAH som jag beställde och nu har jag fåt prylarna. Det var lagom populärt att jag släpade in en massa högtalare när det var julstädat och dags att koka julskinkan och grisfötterna så jag fick bära ner det i källaren med en gång. Det är ju i.o.f. där det skall vara men efter som jag inte är klar så vill jag ju testa högtalarna i vardagsrummet först. Subben lyckades jag i alla fall packa upp och koppla in. B) Tycket dom såg riktigt fina ut och välbyggda, det mnärktes i.o.f. på anslutningarna att det inte är några dyra högtalare men det var också det enda. Jag har inte så mycket att jämföra med vad ljudet beträffar men subben blev ett rejält lyft om man jämför med min lilla sub i dag. Tanken är att jag ska koppla in ett par sidohögtalare senare om nu min "gammla" Pioner VSX-D511 orkar driva dom, det är 4 ohm's nämligen. Frågan är vad jag ska ha sen? Jag har tittat på en Onkyo TX-SR606E men vet inte om den är nog kraftig, vad tror ni? Sateliterna var riktigt stora och kommer nog bli svårplacerade i mitt ganska smala biorum men det ska nog gå. Efter helgerna drar bygget i gång på alvar igen. :)

Tack för alla svar och kom gärna med åsikter om förstärkare fast det kanske jag ska skapa en ny tråd för när det blir dags.

Postad 23 December 2008 - 12:21

Unregisteredcb936d6b
  • Unregisteredcb936d6b
  • Mästare

• 3121 inlägg
  • 0
Mena Stratego. Onkyo 606 är inte en optimal förstärkare men i prisklassen vet jag inte om det finns så mycket bättre val. Denon är min personliga favorit. Lite saftigare och rundare bas med ett väldigt trevligt mellan och diskant. Fin spelglädje och får högtalare att låta underhållande

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.