Postad 27 October 2008 - 21:43
Postad 27 October 2008 - 21:49
Sen ska man komma ihåg att teknik och robotar har en annan betydelse där än här i Europa. Mycket tack vare Mangan som har gett en positiv syn på tekniken (i alla fall i början, ex Astro Boy), i Europa målas oftast teknik och robotar upp som Jordens undergång i en snar framtid...
Det är inte så konstigt att just robotar fungerar som husdjur där, medan vi i Europa har haft svårt att ta till oss mekaniska "husdjur"...
Redigerat av Pelle J, 27 October 2008 - 21:54.
Postad 27 October 2008 - 21:52
Har för mig att dom har ett i genomsnitt högre IQ värde än vi...
Sen ska man komma ihåg att teknik och robotar har en annan betydelse där än här i Europa. Mycket tack vare Mangan som har gett en positiv syn på tekniken (i alla fall i början), i Europa målas oftast teknik och robotar upp som Jordens undergång i en snar framtid...
ja terminatorn är ju guvernör nu så undergången är nära....
Postad 27 October 2008 - 21:57
ja terminatorn är ju guvernör nu så undergången är nära....
Precis, den mannen är bland det första man tänker på när ordet robot kommer upp...
Postad 29 October 2008 - 13:55
Om japanska mobiler på Wikipedia
Japansk mobil som kan användas som nyckel
Redigerat av SoundsLikeNoise, 29 October 2008 - 14:05.
Postad 29 October 2008 - 14:05
Javisst är det fantastiskt ...
På -70 talet, anklagades dom för att kopiera allt .. nu är det europeiska och amerikanska företag
som kopierar om de inte redan ägs eller delvis ägs ( ericsson ) av ett japanskt företag
Maveric
Postad 29 October 2008 - 14:19
Hade vi inte varit så förbannat gnälliga så hade vi säkert varit en attraktiv marknad för snuskigt nya produkter.
Postad 29 October 2008 - 16:11
Postad 30 October 2008 - 10:40
Dom ler säkert lite överseende om dom någon gång hamnar på en västerlänsk hemsida för mobiler och annat smått & gott.
Redigerat av Unregistereda84af05a, 30 October 2008 - 10:44.
Postad 30 October 2008 - 10:49
Men man tycker ju i dessa globala tider att några produkter borde kunna spridas till Europa lite snabbare än de gör...
Postad 31 October 2008 - 15:35
Mobilerna är stora som hus!! de har absolut inga krav på att de ska vara små och stilrena.
skulle tro att den genomsnittliga Japanska mobilen är 2x större en de vi har i sverige.
Mobilerna är överlag jäkligt plastiga så för mig som har lite fobi mot det skulle mycke hellre ha en europeisk modell.
Tekniken går absolut fortare fram här men det blir lätt överdrivet när folk pratar om det. Vissa verkar tro att det springer runt robotar på gatorna här och att bilarna drivs på luft.
Tex så ligger vi på samma grejer när det kommer till datorer och där är de även dyrare än Sverige tom.
På kameror är går det rätt snabbt Tex om Canon kamera i sverige är uppe i 9 mega pix så är de uppe i nästan 15 här.
Köpte en förra året jag var här och den har fortfarande inte lanserats hemma i Sverige
Om någon undrar över något som kan finnas här så är det bara att fråga.
Jag är helt såld på Akihabara så jag lär åka dit några ggr till innan jag drar hem.
Postad 31 October 2008 - 15:46
Vore för shysst alltså
dem har släppts i amerika så antar dem släppts i japan .
Dem heter något med ZDR tror jag , ivf panasonic Z nåt
Vore fett ballt om du kunde fota dem o visa designen . det är de jag har längtat efter att se som tusan.
Postad 31 October 2008 - 16:01
om de inte redan ägs eller delvis ägs ( ericsson ) av ett japanskt företag
Jag tror du menar Sonyericsson.
Postad 31 October 2008 - 16:38
Såg dock att det fortfarande inte finns några skärmar som kan ge Pioneer en värdig match. ögonen drogs hela tiden till kuro plasmorna oavsett pris från de andra märkena.
Postad 01 November 2008 - 01:43
om du skulle orka fota och lägga upp bilder i tråden
Mvh
Postad 01 November 2008 - 09:30
Möjligt att den är riktigt bra då jag inte var där just för att kolla TV. De som slog mig var just att Kuro var så otroligt bra och att de andra som kostade betydligt mycke mer inte alls var så bra.
Kollade inte in alla heller så det är möjligt att jag missade just panasonics.
Postad 01 November 2008 - 17:44
du är bäst
Postad 09 November 2008 - 17:50
Var iaf en riktigt bra TV inte riktigt lika bra som Pion men bra nära.
Sony sålde en liten som har den bästa bild jag någonsin sett. Sen var den ca 4mm tjock vilket inte gjorde saken sämmre.
Redigerat av convitato, 09 November 2008 - 17:51.
Postad 09 November 2008 - 18:53
Postad 10 November 2008 - 07:10
Det är ju helt andra ideal när det kommer till mobiltelefoner i Japan. Folk där vill ha stora skärmar och nätet dom valt att bygga där har iaf. varit snabbare än här för att skicka video och sådant.. Telefonerna är också mer av en mode-sak och det är två kollektioner om året, precis som med kläder...Jag är i Japan nu och kan lätt svara på mobil frågan.
Mobilerna är stora som hus!! de har absolut inga krav på att de ska vara små och stilrena.
skulle tro att den genomsnittliga Japanska mobilen är 2x större en de vi har i sverige.
Mobilerna är överlag jäkligt plastiga så för mig som har lite fobi mot det skulle mycke hellre ha en europeisk modell.
Tekniken går absolut fortare fram här men det blir lätt överdrivet när folk pratar om det. Vissa verkar tro att det springer runt robotar på gatorna här och att bilarna drivs på luft.
Tex så ligger vi på samma grejer när det kommer till datorer och där är de även dyrare än Sverige tom.
På kameror är går det rätt snabbt Tex om Canon kamera i sverige är uppe i 9 mega pix så är de uppe i nästan 15 här.
Köpte en förra året jag var här och den har fortfarande inte lanserats hemma i Sverige
Om någon undrar över något som kan finnas här så är det bara att fråga.
Jag är helt såld på Akihabara så jag lär åka dit några ggr till innan jag drar hem.
I Sverige är det viktigare att telefonen håller och inte krånglar och har längre batteritid, än att den har någon rolig funktion som man kan leka med på tunnelbanan...
Jämför man med Korea för 3-4 år sedan så var deras telefoner små, plastiga, blinkade i olika färger och hade en halv dags standbytid. Därför fick man med flera batterier när man köpte en. I Sverige gnälldes det något otroligt på kort batteritid när det börjades med 3G-telefoner. Det var i princip allt det handlade om, kort batteritid och samtal som bröts om man bytte från 3G-mast till GSM. Och blinkande lysdioder skulle verkligen aldrig sälja här...
Själv skulle jag uppskatta om man i Sverige satsade på lite bättre design och lite större displayer. OLED kör dom också på, vilket vore trevligt.
http://www.au.kddi.c...ex_image_01.jpg
http://www.g-mark.or.../07A03004_L.jpg
Postad 10 November 2008 - 12:32
Postad 12 November 2008 - 18:42
Den gör du så här:"Ändra albumegenskaper" sedan scrollar du ner en liten bit så ser du "Visa albumet"
Postad 12 November 2008 - 19:12
Postad 12 November 2008 - 19:13
Mvh
Postad 12 November 2008 - 19:27
Det funkar även om det står att jag saknar bilder i galleriet
Postad 12 November 2008 - 19:29
Fett nice dock. Nice tack för bilderna !
Postad 13 November 2008 - 11:11
De är kända för att ta livet av sig när de misslyckas så med livet som insats ger de flesta säkert mycket mer än en europé.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
16 bilder
5 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?