Några tips?
Bästa mp3 lurarna för 300kr
Postad 28 October 2008 - 12:41
Några tips?
Postad 28 October 2008 - 15:15
Porta Pro är ju också helt klart bra för priset. Av de jag skrivit tidigare så skulle jag väl främst rekommendera K412 eller PX100, då de är öppna, och låter lite renare. Men då bör du också tänka på att de kommer släppa in ljud utifrån, och läcka ljud utåt.
Postad 29 October 2008 - 01:14
http://www.focalpric...P074S_2648.html
Det är ett kinesiskt märke, vilket kanske förklarar prissättningen.
Annars skulle jag säga PX100 (lyssnar genom mina PX100 i skrivande stund
För 300 får man kanske ett par Sennheiser CX300 eller (om man står ut med hyfsat välljudande kopior) CX400 eller CX500. Köp inte Koss the Plug eller Skullcandy. Skräp.
Postad 29 October 2008 - 08:00
Har ej fått mina än men vissa på head-fi har prisat dessa:
Det är ett kinesiskt märke, vilket kanske förklarar prissättningen.![]()
Annars skulle jag säga PX100 (lyssnar genom mina PX100 i skrivande stund) eller AKG K412P (nya 24P). Bägge är grymt bra, men PX100 har bättre komfort. Ska du sitta och lyssna på buss, spårvagn eller liknande rekommenderar jag dock IEM (såna man stoppar i örat) eftersom de isolerar mer.
För 300 får man kanske ett par Sennheiser CX300 eller (om man står ut med hyfsat välljudande kopior) CX400 eller CX500. Köp inte Koss the Plug eller Skullcandy. Skräp.
Ge gärna ett omdöme om Genuine_Sound_Magic_Professional_Earphones_Silver när du fått dem:) Gärna både om ljud och isolering.
Postad 31 October 2008 - 14:34
Har ej fått mina än men vissa på head-fi har prisat dessa:
Det är ett kinesiskt märke, vilket kanske förklarar prissättningen.![]()
Annars skulle jag säga PX100 (lyssnar genom mina PX100 i skrivande stund) eller AKG K412P (nya 24P). Bägge är grymt bra, men PX100 har bättre komfort. Ska du sitta och lyssna på buss, spårvagn eller liknande rekommenderar jag dock IEM (såna man stoppar i örat) eftersom de isolerar mer.
JO, Koss the plug har jag ett par trasiga liggandes nån stans, dom gick sönder efter 2 veckor, tror tillochmed att jag bytte och det blev samma sak igen :/
Tror jag satsar på AKG 412, dom nya. Det verkar inte vara så stor skillnad mellan dom och Sennheiser lurarna och då går jag helt enkelt på utseende
Postad 31 October 2008 - 23:38
Ge gärna ett omdöme om Genuine_Sound_Magic_Professional_Earphones_Silver när du fått dem:) Gärna både om ljud och isolering.
Har fått dem nu. Jag måste säga att jag blev positivt överraskad, trots alla lovord man läst på nätet. Massa fina tillbehör och bagen man fick till är riktigt bra. Små som attan och jag har inga problem att ligga ner på sidan med dem i! Ljudet är bra för priset. Riktigt bra bas. De är inte världens mest neutrala lurar och jag stör mig lite på det. Lite "mörk" ljudsignatur och det är något i mellanregistret som gör att röster och vissa instrument inte låter helt naturliga och klara. Men så är jag van vid etys som kostar ungefär det tiodubbla.
De är bekväma och passform god med foam-tipsen. Kvaliteten på foam-tipsen är godkänd. Bättre än skiten man får med Koss the Plug, men styvare och sämre än Complys (som kostar lika mycket som de här lurarna för tre par, bör tilläggas). Inga microphonics-problem ö.h.t. när kabeln går över öronen, och se sitter skitfint i örat. Isoleringen fick jag inte till bra med någon av silikon-sleevsen. Med foam-sleevsen blev det först sådär och sedan riktigt bra när man jag tryckte in dem ordentligt med tummen. Som alltid med IEM är det superviktigt att man får bra förslutning. Annars får man ingen bas och ljudet låter tunt och allmänt värdelöst. Godkänd isolering, hörde inte mer än ett vagt mummel när busschauffören ropade ut saker i högtalaren. Räckte mer än väl för att man skulle kunna höra detaljer i musiken på buss och spårvagn. Men de är inte av typen som går djupt in i örat, så det finns lurar som dämpar några dB till.
Sammanfattningsvis känns de väldigt prisvärda. Jag lär nog använda mina en hel del.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
79 bilder
50 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?