Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Datorn beter sig konstigt

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 October 2008 - 16:45

Doraso
  • Doraso
  • Forumräv

• 657 inlägg
  • 0
Hej!

Har lite strul med min nya dator. Internet explorer hänger sig titt som tätt, spel/program minimeras, datorn tappar cd läsaren. I mitt huvud känns det inte som felen är relaterade till varandra men någon annan kanske har andra ideer?

Har även lite problem med grafikkortet. Får grafikfel i Crysis, Lagg när man rör sig i sidled på COD4 (Helt sjukt, så länge man rör sig rakt fram så flyter det skitbra men så fort man strafar åt nått håll så laggar det.

Speccs: Intel Q9500 2.83ghz, Nvidia Geforce GTX 260 896mb, 4gb ram och Vista 32bit.

Några ideer om mina problem?

Mvh D

Redigerat av Doraso, 28 October 2008 - 17:08.

Postad 28 October 2008 - 19:47

d97jro
  • d97jro
  • Lärjunge

• 307 inlägg
  • 0
Uppstår detta direkt efter kallstart? Annars kanske du har temperaturproblem i burken?

Postad 30 October 2008 - 16:57

Doraso
  • Doraso
  • Forumräv

• 657 inlägg
  • 0
Sker slumpmässigt, kall som varm. Har kollat temperaturerna och allt är helt normalt. Problemet med att Internet explorer hänger sig är sjukt störande. Sker nästan hela tiden. Vad kan detta bero på?

Mvh D

Redigerat av Doraso, 30 October 2008 - 19:41.

Postad 30 October 2008 - 22:31

- Christoffer -
  • - Christoffer -
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
För CD-läsaren: har du kollat kabeln för den inne i datorn? Kanske sitter löst?
Sedan för Internet Explorer så råkade jag ut för något liknande för något år sedan. Jag fick tillslut ominstallera Windows för att bli av med det. Men det kan ev kanske vara virus/spionprogram eller ngt annat otyg som ligger i bakgrunden och förstör? Har du sökt igenom datorn efter sånt?
För Crysis har jag ingen aning, låter bara helt enkelt helknäppt...

Redigerat av - Christoffer -, 30 October 2008 - 22:32.

Postad 30 October 2008 - 22:54

mr_persiano
  • mr_persiano
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Glöm ej att om någon av dina minnen går sönder kan datorn betee sig konstigt.

Har haft många datorer som minnena vart sönder på och den har haft lite olika grejer för sig och då kört memtest och det har visat sig att något minne vart sönder.

Så testa och ladda ner memtest och bränn på en skiva och starta datorn med skivan i så kör memtest automatiskt igång och låt den stå på och testa tills den är klar och se ifall du får felkoder på någon av dina minnen.

Har också haft nån gång nåt minne som krånglat och då trodde jag att det var nåt fel med drivrutiner eller windows och när jag skulle ominstallera windows så cpade den sig och då var det också minnet.

Postad 07 November 2008 - 10:06

Doraso
  • Doraso
  • Forumräv

• 657 inlägg
  • 0
Hej!

Har nu formaterat om hårddisken och installerat om Windows Vista. Men Internet explorer fortsätter att låsa sig relativt ofta. Vet inte vad mer jag kan pröva........Kan det vara Norton 360 som ställer till det? Datorn har inte låst sig i något annat program....

Mvh D

Redigerat av Doraso, 07 November 2008 - 15:20.

Postad 07 November 2008 - 16:39

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1820 inlägg
  • 0

Hej!

Har nu formaterat om hårddisken och installerat om Windows Vista. Men Internet explorer fortsätter att låsa sig relativt ofta. Vet inte vad mer jag kan pröva........Kan det vara Norton 360 som ställer till det? Datorn har inte låst sig i något annat program....

Mvh D

Har du service pack 1 installerat? Vidare vad har du för moderkort? Jag har ett Gigabyte DS4 EP35 och har själv lite problem med frysningar/blåskärm emellanåt. Detta beroende på att moderkortet inte läser av rätt timings från ram-minnena. Detta måste jag ställa manuellt i bios nämligen. Och efter en "hängning" eller en halvdålig avstängning ;) så är bios återställt till defaulten, och minnena läses av fel igen. Men jag får iofs blåskärm också ibland. Särskilt när datorn varit igång ett tag. Men frysningarna och blåskärmarna försvinner som sagt när jag ställer rätt timings i bios. Bara en tanke. :D

Redigerat av twebbas, 07 November 2008 - 16:44.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.