Någon som vet om Blackberry Storm kommer till Sverige.
Det sägs att det är Vodafone som ska sälja den i England, kommer den att säljas av telenor här kanske?
Mvh
Shadowclear
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 28 October 2008 - 23:12
Tjenare,
Någon som vet om Blackberry Storm kommer till Sverige. Det sägs att det är Vodafone som ska sälja den i England, kommer den att säljas av telenor här kanske? Mvh Shadowclear Postad 26 November 2008 - 08:55
Jag är också jäkligt sugen på den telefonen. Enligt BlackBerrys hemsida så säljer Vodafone den i Tyskland (olåst för 479€), Spanien, Frankrike, Storbritanien, Italien och Holland. Så det bör ju bara vara en tidsfråga innan den kommer hit. Synd bara att jag aldrig i livet vill ha Telenor som operatör :-(
Postad 03 December 2008 - 15:44
Även jag är sugen på denna, verkar dock tufft att få tag på den i Sverige. Tre och Dustin verkar vara två aktörer som har den näst senaste, Bold, modellen till försäljning (Dustin utan operatörslås). Frågan är om man kan köpa BlackBerry's mailtjänst utan att det är via en operatör?
Någon som vet mer? Postad 09 December 2008 - 15:57
Ska till London snart, går den att köpa utan operatör där? Funkar den i Sverige?
Postad 12 December 2008 - 10:13
Finns enbart att köpa hos Vodafone i England (och en del andra länder i Europa). Än så länge finns tydligen inga "hacks" som låser upp Stormen Postad 28 December 2008 - 10:04
Självklart kan du låsa upp en BlackBerry Storm ifrån Sverige.
http://shop.ebay.com...b...d=192&gbr=1 http://blackberryfor...ackberry-storm/ Redigerat av q-biq, 28 December 2008 - 10:07. Postad 07 January 2009 - 10:49 Hmm, hur vet man att en sån "hack" fungerar? Skulle va surt att köpa en så pass dyr enhet och sen inte kunna låsa upp Postad 09 January 2009 - 00:05
Hej! Det är mycket troligt att Blackberry Storm kommer till Sverige. Den är idag bara tillåten att säljas av vissa operatörer men detta är bara nu i början. Troligtvis inom någon månad bör den landa i Sverige och då troligen hos Telenor och TRE, så håll ut. Kolla in www.blackberrys.se för mer information om Blackberry eller gå med i mitt Blackberry forum på www.blackberrys.se/forum
Härligt med BlackBerry frälsta Postad 13 January 2009 - 15:53
Tjena,
Jag har en Storm 9530 från USA, köpt utan abonnemang. Jag låste upp den på nätet, nextgen. Fungerar klockrent, dock bör man ha ett blackberry abonnemang för att kunna använda den fullt ut med MMS Browser m.m. Jag är på en BES och fick automatiskt alla inställningar som krävs för att kunna använda den när jag kopplade upp mig mot företagets server. det är möjligt att det även fungerar med en BIS. Men innan jag kopplade upp mig och fick nerladdat alla inställningar så fungerade den endast som en telefon, allt som var relaterat till en APN fungerade inte. Lycka till. Postad 13 January 2009 - 17:39
nix, inga svenska menyer.
Jag har inte sett en enda blackberry med svenska menyer. Dock finns det som inmatningsmetod (stavningskontroll) på en del telefoner, min förra en pearl 8110 hade det. Man vänjer sig snabbt med att använda engelska menyer (om man kan engelska förstås). Jag såg att i senaste mjukvaruuppdateringen (som inte är oficiell än) att där finns en del andra europeiska språk. Då RIM inte är så stort i sverige så tror jag inte att det kommer komma några svenska menyer i dessa telefoner. Men man vet aldrig. Någon annan som sett en Blackberry med svenska menyer? Redigerat av svenbennyz, 13 January 2009 - 17:40. Postad 13 January 2009 - 17:44
Det går jättebra, det är precis som på iphone, vill man skapa ett ä t.ex så är det bara att hålla fingret över a så kommer det upp dom vanligaste tecknen som t.ex åä m.fl.
Bifogad fil(er)Redigerat av svenbennyz, 13 January 2009 - 19:13. Postad 14 January 2009 - 17:48
Kul med en svensk Blackberry användare som delar med sig med info! Otroligt sugen på Storm luren, men verkar krångligt i Sverige. Hmm, jag har nog inte riktigt förstått det här med BES och BIS... är det bara Telenor och Tre som har stöd för detta i sina nät? Är det helt kört om man har Telia (företagspolicy)? Det går inte att köpa in sig på en blackberry server alt installera en egen BES och samtidigt ligga kvar hos Telia? Den inbyggda browsern och e-post klienten klarar med andra ord inte av vanlig GPRS och pop-3 anslutningar (självklart utan push-mail då)? Postad 30 January 2009 - 08:00
Så finns det äntligen ett lätt sätt att få tag på en Storm i Sverige, Expansys säljer upplåsta Storm:s för 6k!
http://www.expansys.se/p.aspx?i=175006 Nu behöver man bara hitta en lösning för att få manicken att fungera bra med Telia och push-mail!? Redigering: Insåg just att Expansys kanske inte är ett helt seriöst företag, någon som handlat av dom? Redigerat av eddgge, 30 January 2009 - 08:08. Postad 01 February 2009 - 03:20
Hej jag har också köpt en upplåst blackberry storm köpte den från usa men problemet som man har med den är att alla funktioner fungerar inte som browser maile etc en riktigt bra telefon med massor med funktioner eftersom som sverige inte säljer den än undrar jag om nån kan hjälpa mig med att få alla funktioner att fungerar ser att åtminstonde en person har fått det att fungera
Postad 06 February 2009 - 14:04
Bara att skaffa dig ett BIS abbonemang hos Telenor alt Tre så får du igång stormen's egna browser samt mailen. Finns ful hack för att få igång mailen med nån slags 3e parts programvara som slöar i bakgrunden men då har du endå browser problemet och får isf tanka ner Opera eller liknande..
- http://blackberryforum.se Postad 07 February 2009 - 17:37 Tyvärr har jag Telia eftersom vi har avtal genom jobbet, kan med andra ord inte köra med Telenor eller Tre. Antar att man inte kan ha BIS delen hos Telenor/Tre samtidigt som man har Telia som operatör? Såg förresten att RIM (Blackberry) har en progamvara för MS Exchange som är gratis för 1 användare. Någon som provat denna? Kan va et alternativ för oss som har Telia och mailen på en Exchange server, eller har jag missat något med att operatören måste ha ett visst stöd? Postad 05 May 2009 - 12:24
Pratade precis med Telenor VIP kundtjänst, och enligt dom så kommer Telenor att börja sälja Storm i Juni.
Själv funderar jag på att fixa en genom Expansys, va det någon som har handlat från dom tidigare? Postad 08 May 2009 - 06:48 Det var ju lite intressant! Brukar det gå att låsa upp Telenor mobiler? Har ingen erfarenhet av Expansys, dom skickar från Frankrike tror jag. Postad 08 May 2009 - 08:08
Jag har handlat från Expansys för några år sedan. Inga problem och snabb leverans. Dock så köpte jag bara en liten sak för ca en hundring. Aldrig handlat en telefon från dem. Postad 07 August 2009 - 07:24
Hejsan!
Så om jag inporterar en Blackberry Storm A9530 så kommer det inte fungera med mitt Halebop kort? Är Blackberry Storm A9530 den bästa Blackberryn just nu? tack 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |