Redigerat av Unregistered15a8d749, 19 November 2008 - 19:41.
Datorljud till stereon. Långt avstånd...
Startad av
Unregistered15a8d749
, Oct 31 2008 18:00
3 svar till detta ämne
Postad 31 October 2008 - 18:07
Beror ju på vad du har för in/ut gångar på stereon och datorn och om du hade tänkt lägga ner några pengar på det.
Postad 01 November 2008 - 00:12
Enligt en kille som jämfört interconnects i olika prisklasser och längder inte uppmäta några skillnader förutom för en 6 meters standardkabel (typ "lakritssnöre" enligt kabelfantasterna) och fick 0.02 dB drop vid 20 kHz vilket är väldigt försumbart, samt ingen mätbar förändring beträffande distorsion. Med detta i åtanke skulle jag tro att ljudet överlever 12 meter utan större problem, särskilt om du inte köper den tunnaste kabeln du kan hitta.
Jag skulle nog kört på alt. 3 eller 4 (förmodligen 3 eftersom jag är nörd) eftersom dessa är klart bekvämare men det kostar mer pengar och tid. Men jag vet inte riktigt hur du tänkt dig 3. Skulle din tunna klient ha ett ljudkort då eller skulle du fortfarande använda 12 meters lågnivåkabel från din dator? Glöm hursomhelst alternativ 2, det låter helt enkelt för dåligt.
Jag skulle nog kört på alt. 3 eller 4 (förmodligen 3 eftersom jag är nörd) eftersom dessa är klart bekvämare men det kostar mer pengar och tid. Men jag vet inte riktigt hur du tänkt dig 3. Skulle din tunna klient ha ett ljudkort då eller skulle du fortfarande använda 12 meters lågnivåkabel från din dator? Glöm hursomhelst alternativ 2, det låter helt enkelt för dåligt.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?