Vet inte om den släppts till butikerna än så..?
Nån som har koll på va dessa ska kosta?
Så ###### läckra
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Postad 01 November 2008 - 20:28
Nån som haft chansen o lyssnat nå på de nya Prelude modellen? På nån mässa eller så?
Vet inte om den släppts till butikerna än så..? Nån som har koll på va dessa ska kosta? Så ###### läckra Postad 02 November 2008 - 10:30
Dessa lyssnade jag på nere på IFA mässan. Dock så var det ju två månader sedan så ljudminnet har svikit en lite. Men det jag vet iaf var att jag inte blev besviken i varje fall, men man hade ju inte heller något direkt att jämföra med heller.
Priset har jag tyvärr förträngt ur minnet. Mvh AlexanderE Postad 02 November 2008 - 16:37
Okej Tycker högtalaren är riktigt läcker o skuille gärna ha ett par sånna hemma! Enda jag lyssnat på är de vanliga cascade, de "stora" med 2 sånnadär paneler på, komplett med center surround o lilla subben, o vad kan man säga? de kändes snuskigt EXAKT bara, de va snabbt o exakt ljud i dom. O dessa borde inte vara sämre? med stora,riktiga lådor, 4st sånna långa 4kantiga element, + bas/basar. Dock står de att de är dubbla 8or per låda..? Ja ser bara en? Eller är de en på var sida? Postad 02 November 2008 - 16:49
Runt 40 kkr har jag sett nånstans (var har jag lyckats förtränga.. /mola Postad 02 November 2008 - 21:10
Satt och lyssnade en stund på dessa på Arkenmässan. Med reservation för lyssingsrum och ingen aning om priset så tyckte jag de var en mycket trevlig bekantskap! Bra drag tillsammans med H/Ks nya 990 förstärkare.
Prelude Forty Postad 05 November 2008 - 20:20
Googlade lite och priset rapporteras från flera källor vara $12.000 paret!
Postad 25 February 2009 - 22:47
Test kommer i aprilnumret av Bild & Ljud Hemma.
Redigerat av Unregisteredabdca80f, 25 February 2009 - 22:47. Postad 22 August 2010 - 08:56
Lyssnade på dessa skönheter förra veckan och blev riktigt imponerad faktiskt!
Postad 03 December 2010 - 20:04
Vi har dessa på jobbet och jag har hört dem ihop med HK 990, Marantz PM15, och en Rotel rigg med separat försteg/slutsteg. Jag tycker ärligt talat att dessa högtalare låter dåligt. Ljudet dränks i mellanbas, mellanregistret blir grötigt, diskanten är alldeles för avrullad, dynamik saknas, ljudbilden är liten sett till priset. Oerhört besviken på dessa, och har svårt att förstå lovorden från höger till vänster. Nu är ju ljud väldigt personligt men jag kan inte sätta ett finger på vad folk tycker är så bra med dem. Hade de kostat 15000 så hade det inte varit lika illa, men de kostar 80000 och presterar inte därefter.
Postad 28 February 2011 - 13:26
Vet inte riktigt hur den uppsättningen var uppkopplad men det låter ju inte bra att du tycker dom låter dåligt.
Själv så har jag lyssnat på dom i hemmamiljö med dom största Vincent monoslutstegen och det är en av dom absolut bästa högtalarna som jag har hört. Detaljerna, närvaron och kraften är oslagbart Underbara högtalare, vill själv ha ett par istället för mina Infinity Kappa 8.2 Jag tror att du borde föröka lyssna på dom i en annan miljö med en annan uppsättning, så kommer du att bli förvånad. Postad 28 February 2011 - 19:37
jag håller med näst sista talaren. dessa högtalare är kanske maffiga, rejäla pjäser, men tungdrivna utan dess like och dessutom ett tomt ljud. det som händer inget, ljudbilden är väldigt grund och saknar både känsla, värme och dynamik. jag lyssnade på dom på mm för ett litet tag sedan och var verkligen inte imponerad av ljudet i sig. det man kan berömma dom för är att dom kan spela högt. väldigt högt. utan att ljudet förändras dessutom.
nu kostar dom 40000 kr. 30000 på mm. jag hade kunnat tänka mig att köpa dom för runt... ja, 10-15000 är dom nog värda. men absolut INTE 40000! absolut inte highend-pris! Postad 29 March 2011 - 17:28
för 28 så... tja, provlyssna kan du ju alltid göra. jag hörde inget i dom som var värt 80000 eller ens 40000 som dom reades ut för, men det kanske var dålig elektronik runtom? har du pengarna och tycker om det minst sagt udda utseendet samt vill ha högtalare som du kan spela HÖGT med ibland så kan det vara ett bygge för dig. men jag upplevde dom sävliga, dom hade ingen vidare dynamik, något som jag värdesätter i ljud.
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |