Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Istället för Dynavoice M65?

31 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 November 2008 - 19:57

Frrr
  • Frrr
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Halloj, det är så att jag hade tänkt köpa ett billigt stereopaket och jag fastnade för detta -> http://www.fynda.se/...hp3?prodid=2967 Men nu tog ju högtalarna slut i lager och jag är lite otålig, så jag funderar på vad jag skulle kunna välja för högtalare istället i ungefär samma prisklass?

När det gäller om förstärkaren duger så är det enda "ljudsystem" jag haft innan är några 12" högtalare fastkruvade i nån spånskiva och skit tillsammans med en gammal kenwood stärkare som man fick slå på för att få ljud överhuvudtaget.
Så jag har ju som sagt inget att jämföra med och kommer bli nöjd med det mesta. Det känns ju dock dumt att "bygga fast sig" och behöva köpa allt nytt sedan igen.
Tar gärna emot tips på begagnade saker också, då jag inte har någon aning vad man ska kolla efter.

/Frrr

Postad 03 November 2008 - 11:29

Unregisteredcb936d6b
  • Unregisteredcb936d6b
  • Mästare

• 3121 inlägg
  • 0
I prisklassen är det tveksammt om du kan hitta nått motsvarande, om du räknar bort stativare. Tycker du ska vänta om du inte har alldeles för bråttom.
Mvh Mydynavoice

Postad 03 November 2008 - 15:31

andrus
  • andrus
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0
Jag hade också väntat. Tycker att Dynavoice är sällsamt svårslagna i prisklassen! Har lyssnat på högtalare i samma prisklass från bla Proson men tyckte inte att de lät alls lika bra.

/mvh andrus

Postad 03 November 2008 - 17:15

Frrr
  • Frrr
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Ok, blir nog till att vänta då :)

Postad 04 November 2008 - 20:22

andrus
  • andrus
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0
Jag kom på att för tusen kronor mer kan du få Wharfedale Diamond 9.5! En betydligt snyggare högtalare som enligt mig också är snäppet bättre. Diamond 9.5 har även bra baskapacitet (klart över snittet) men dock något sämre än Dynavoice M65. Ljudbilden skiljer sig däremot en hel del varför du bör lyssna på dem innan du betsämmer dig. De är lite mörkare och diskanten är lite speciell, men de är helt klart ett intressant alternativ enligt mig! ;)

/mvh andrus

Postad 08 November 2008 - 00:55

Se_BBB_e
  • Se_BBB_e
  • Beroende

• 1417 inlägg
  • 0
Själv tycker jag det finns en hel del högtalare från JWS/Dynavoice/Proson i den prisklassen som verkar riktigt lovande. Tyvärr har jag bara lyssnat på ett begränsat antal modeller, men här är några jag skulle undersöka om jag var du:

http://www.fynda.se/...hp3?prodid=3423
http://www.fynda.se/...hp3?prodid=1584
http://www.fynda.se/...hp3?prodid=3164
http://www.fynda.se/...php3?prodid=600

Postad 08 November 2008 - 15:12

andrus
  • andrus
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0

Själv tycker jag det finns en hel del högtalare från JWS/Dynavoice/Proson i den prisklassen som verkar riktigt lovande. Tyvärr har jag bara lyssnat på ett begränsat antal modeller, men här är några jag skulle undersöka om jag var du:

http://www.fynda.se/...hp3?prodid=1584
http://www.fynda.se/...hp3?prodid=3164
http://www.fynda.se/...php3?prodid=600

Proson Conquest tyckte jag lät skit sist jag lyssnade på dem, så då hade jag hellre väntat på Dynavoice! De andra två Proson modellerna har jag inte lyssnat på så de kan jag inte uttala mig om.

/mvh andrus

Postad 09 November 2008 - 00:37

Se_BBB_e
  • Se_BBB_e
  • Beroende

• 1417 inlägg
  • 0
Jaså, verkligen? När jag var hos Fynda hade tyvärr inte så gott om tid och hann inte lyssna på allt jag egentligen ville.. Så därför lyssnade jag inte på några Proson alls faktiskt. Hur var Conquest jämfört med t.ex. M-65 då?

Postad 09 November 2008 - 14:58

andrus
  • andrus
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0

Jaså, verkligen? När jag var hos Fynda hade tyvärr inte så gott om tid och hann inte lyssna på allt jag egentligen ville.. Så därför lyssnade jag inte på några Proson alls faktiskt. Hur var Conquest jämfört med t.ex. M-65 då?

Jag lyssnade på dem hos sandby ljud i skåne och de hade inga dynavoice att jämföra med. Men jag tyckte att conquest lät tråkigt, riktigt burkigt och innestängt. De gånger jag har lyssnat på M-65 har jag uuplevt dem som mer öppna och spelglada, mycket bättre enligt min åsikt!

/mvh andrus

Postad 09 November 2008 - 15:40

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1863 inlägg
  • 0

Reality MKII:or kör jag (5.1), sub från samma serie med. Tycker det är riktigt bra skjuts i dom och dom är ju något smidigare pjäser än M-65:orna.

Har kopplat biamp (dubbla kanaler från recievern) till mina frontar då jag har en 7-kanals reciever men kör 5-kanals sen så har jag dämpat sub-lådan lite mer också (finns en galleridel om det). Blev ett litet lyft med dom "moddningarna" med =)

Postad 18 November 2008 - 15:13

Unregistered2e1d849b
  • Unregistered2e1d849b
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
Jag är väldigt otålig precis när man ska köpa så är dom slut!! :P
Hur är det med M85:orna storebrossan? Men där har dom Challenger C-6 centern slut!! :lol:
Inget att ha Dynavoice Definition!?

Har ingen möjlighet ta mig till FYNDA butiken tyvärr!!

/SP

Postad 18 November 2008 - 16:39

Se_BBB_e
  • Se_BBB_e
  • Beroende

• 1417 inlägg
  • 0
Både M-85 och Definition är lätta att rekommendera! Har själv M-85 och har även lyssnat på M-65. Största skillnaden är att M-65 har en mer framtonad diskant, men annars låter dem väldigt likt varandra. M-85 kan pumpa på riiiktigt högt med rätt förstärkeri =P (läs: min pioneer pallar inte).

När jag lyssnade på Definition så gillade jag den inte så mycket (kanske mest pga de inte hade lika mycket bas..) men provlyssngen hos Fynda markerar i princip starten för mitt hifi-intresse och jag har utvecklat min smak betydligt sedan dess och med tanke på alla goda omdömen den fått så skulle jag nog tippa att dem faktiskt låter bättre än M-85, men dem kan iaf inte spela lika hänsynslöst högt, det är säkert =)

mydynavoice har lyssnat på Definition i 5.1 med matchande sub, så han kanske har ett utlåtande =)

Om man vill komma riktigt billigt undan finns ju det kompletta 5.0-systemet med Dynavoice Magic för 2500 spänn. Men dem har jag tyvärr inte hört på.

Redigerat av Se_BBB_e, 18 November 2008 - 16:41.

Postad 20 November 2008 - 09:41

briljant
  • briljant
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
hej!

Sitter i ungefär samma sits. Har velat köpa M65 en längre tid men väntar på dem nya M65 EX. Men efter att ha kollat runt lite på den här sidan verkar det kanske inte så dumt att lägga pengarna på ett begangnat system istället. Tror ni att det är så stor skillnad mellan ett från början dyrare begangnat system och ett från dynavoice. När jag provlyssnade m65 kändes det som att dem lika gärna kunde kosta någon tusenlapp mer så det kanske inte är så stor skillnad?

Vad tror ni?

Postad 20 November 2008 - 16:47

andrus
  • andrus
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0
Det beror helt och hållet på vilka högtalare du hittar begagnat och till vilket pris. Du kan göra riktiga kap om du har tur! Men jag håller med om att Dynavoice är tämligen oslagbara i prisklassen om man räknar nypris. Så visst kan man tjäna på att köpa begagnat men själv köper jag bara nytt eftersom man aldrig vet hur slitna högtalarna är och skulle man behöva byta ett element kan det vara både jobbigt och kostsamt.

/mvh andrus

Postad 20 November 2008 - 19:43

Unregistered1001
  • Unregistered1001
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Vad säger ni om Primus då, har den något att hämta? Ligger väl på 2000 kr också, iaf senast jag kollade.

Postad 21 November 2008 - 16:52

briljant
  • briljant
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Hittat 2 st AP Black Diamond v.2 för 2500. Ungefär halva priset mot ny pris och använde mindre än ett halvår. borde ju ge ett vassare ljud än Dynavoice M65 tycker man. Fast jag har ju tyvärr inte provlyssnat på ett par AP någon gång. Någon som har koll på dem?

Postad 21 November 2008 - 18:01

Se_BBB_e
  • Se_BBB_e
  • Beroende

• 1417 inlägg
  • 0
https://www.minhembi...showtopic=91024

Här jämför hifisnubben M-65 mot AP Blue Diamond, som i princip är Black Diamond med en inbyggd aktiv bas om jag har uppfattat det rätt (rätta mig om jag har fel). Sammanfattningsvis tar M-65 till slut priset tack vare dess öppna mellanregister.

Postad 21 November 2008 - 18:13

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0

Vad säger ni om Primus då, har den något att hämta? Ligger väl på 2000 kr också, iaf senast jag kollade.

Vad är Primus för märke ?

Postad 21 November 2008 - 21:28

andrus
  • andrus
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0

Vad är Primus för märke ?

Infinity, de är också mycket bra i förhållande till priset men jag föredrar nog M65 pga att jag tycker de är snyggare utseendemässigt.

Om det går att få tag i Black Diamond för 2500 kr hade jag dock satsat på dem! De är grymt snygga också! :) Lägg bara märke till att de är två helt olika typer av högtalare. Black Diamond går förvisso djupt men pga bara ett element kan de inte flytta några stora mängder luft, dock spelar de mycket klart och fint. M65 är det mer tryck i. Man kan grovt säga att Black Diamond är finliraren och M65 partyhögtalaren.

/mvh andrus

Postad 22 November 2008 - 10:29

briljant
  • briljant
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Där ser man. Frågan är ju bara hur mycket finlirare man egentligen är. Jag har lyssnat på M65an och gillade ljudet i den. Måste ta och provlyssna på Black Diamond någon gång innan man bestämmer sig. Jag tror nog att jag fortfarande kan vara på partyhögtalar nivå mer än ett riktigt neutralt hifi ljud. Hoppas bara att m65 EX blir snggare än dem nuvarande i calvados. :D

Postad 24 November 2008 - 09:45

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8314 inlägg
  • 0

Om det går att få tag i Black Diamond för 2500 kr hade jag dock satsat på dem! De är grymt snygga också! ;) Lägg bara märke till att de är två helt olika typer av högtalare. Black Diamond går förvisso djupt men pga bara ett element kan de inte flytta några stora mängder luft, dock spelar de mycket klart och fint. M65 är det mer tryck i. Man kan grovt säga att Black Diamond är finliraren och M65 partyhögtalaren.

Förutsätter att du menar Black Diamoind v2. V1 skulle jag aldrig betala 2'5 för och de är tveksamt bättre än m65.

Postad 24 November 2008 - 15:56

Unregisteredb1b428d9
  • Unregisteredb1b428d9
  • Mästare

• 2714 inlägg
  • 0
Har du långt till falkenberg?

Tror Fynda-butiken har inne. Det är inte samma som Fynda.se

Postad 24 November 2008 - 16:09

briljant
  • briljant
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Förutsätter att du menar Black Diamoind v2. V1 skulle jag aldrig betala 2'5 för och de är tveksamt bättre än m65.

Absolut är det v.2 som jag menar. Falkenberg ligger en bra bit bort så jag får nog beställa om det blir m65. Däremot känner jag mig väldigt sugen på black diamond v.2 så jag ska försöka provlyssna några innan beställning. Jag hoppas och antar att du menar att v.2 är ganska mycket bättre än m65 hifisnubben? ;)

Postad 24 November 2008 - 23:32

andrus
  • andrus
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0

Jo såklart jag menade dem, glömde bara skriva dit v.2! ;) För övrigt har jag aldrig lyssnat på v.1 så de kan jag inte uttala mig om.

/mvh andrus

Postad 25 November 2008 - 09:02

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8314 inlägg
  • 0

Jag hoppas och antar att du menar att v.2 är ganska mycket bättre än m65 hifisnubben? :(

Jag har inte haft möjlighet att höra dem head-to-head och min uppfattning är att de är ganska olika. av de jag hört (= olika ställen, tider och elektronik) håller jag dock med dig ... men det är som sagt kanske inte en helt juste jämförelse.

Postad 25 November 2008 - 16:47

briljant
  • briljant
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Jag har inte haft möjlighet att höra dem head-to-head och min uppfattning är att de är ganska olika. av de jag hört (= olika ställen, tider och elektronik) håller jag dock med dig ... men det är som sagt kanske inte en helt juste jämförelse.

Nej det är nog sant. :(
Jag ska i allafall provlyssna black diamond v.2 förhoppningsvi någon gång nästa vecka så då får vi se vad mina öron beslutar. Tack för alla tips.

Postad 26 November 2008 - 10:17

Unregistereda1527d0c
  • Unregistereda1527d0c
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Komplett säljer Patos basic 310MK2 och 410MK2 billigt, någon som vet hur dom står sig mot dynavoicen?
QLN är kanske ett annat alternativ?

Postad 26 November 2008 - 10:36

davidrone
  • davidrone
  • Lärjunge

• 265 inlägg
  • 0
Du startade tråden 2 november, det är idag den 26 nov, då kanske du kan vänta lite till och köpa M-65 iaf, verkar inte som det var så akut trots allt :huh:

Postad 26 November 2008 - 12:36

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8314 inlägg
  • 0
Det säljs ju dessuto´m en del m65 beg. Var bor du?

Postad 27 November 2008 - 10:39

briljant
  • briljant
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Jag startade inte tråden utan bara hakade på. Jag bor i närheten av Sthlm så det är en bit ifrån falkenberg. Passade på att provlyssna M65 när jag vr på genomresa. Synd att dem flesta säljer dem som är i calvados. Lite kräsen med utseendet måste man ju ändå vara :)

Min syrras kille har Qln och dem levererar ett helt okej ljud. inget som jag föll pladask för dock

Postad 27 November 2008 - 12:44

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8314 inlägg
  • 0
http://www.blocket.se/vi/19095865.htm är i Fjollträsk och inte Calvados ... och kanske prutbart med tanke på hur länge det legat ute. :)

Postad 27 November 2008 - 15:51

briljant
  • briljant
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
haha inte illa. tackar för det tipset! :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.