Vilken är enligt er bäst: Optoma HD65 vs. Panasonic PT-AX200
Postad 12 November 2008 - 20:45
Redigerat av Passerati, 15 November 2008 - 19:41.
Postad 12 November 2008 - 21:11
Postad 12 November 2008 - 21:40
Optoma lägre fläkt ljud om jag inte minns fel.
Jag har fått för mig att Optoman har ganska högt fläktljud... Har Panasonicen högre???
Kan någon svara på varför Panasonicen är dyrare rent specifikationsmässigt?
Postad 12 November 2008 - 21:53
Postad 12 November 2008 - 23:08
Jag har fått för mig att Optoman har ganska högt fläktljud... Har Panasonicen högre???
HD65 har högre fläktljud än AX200
Postad 13 November 2008 - 09:50
Prisskillnaden kan väl bl a bero på att det är två olika tekniker. Panasonicen är LCD och Optoman är ju DLP. De billigaste DLP verkar generellt vara billigare än LCD i samma kategori. Kanske beror det till viss del på att LCD även i de lägsta prisklasserna har finesser som lensshift och bra zoomomfång vilket DLP saknar.
//P
Postad 15 November 2008 - 15:22
Där är dlp bättre som inte har några ppaneler som kan gulna/slitas ut.. (Ny lampa i dlp => lika bra bild som när projektorn var ny!)
Dock så kan vissa se regnbågseffekt på dlp, och hd65 har endast 4x spin (samma som x10 tror jag??) vilket kan ge upphov till regnbågar vid scener som innehåller mycket vit och svart..
(av dessa två hade jag definitivt kört på hd65:an.. Då slipper man oroa sig för panelproblem samt att projektorn kan vara igång hur länge som helst utan att man behöver oroa sig för att dde organiska panelerna slits.
/S
Postad 15 November 2008 - 16:03
jag låvar dig att om du lägger 6000kr mer så kommer du bli sten nöjd. du slipper fisk näts effekten och får en bild som ursäkta mitt ord val. "Knullar din ögon".
Postad 15 November 2008 - 18:36
Såg senaste indiana jones rullen på 120" med min optoma och jag var verkligen nöjd.
En annan viktig faktor till köp av projektor som knappast nämns är ju lampgarantin. Vill man köpa svindyr lampa efter 1000 timmar eller så, visst om man har pengarna
Postad 15 November 2008 - 19:08
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
59 bilder
303 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?