Försöker nu hitta svar på en del specifika frågor och som vanligt har jag letat runt i forumet ett tag. Informationsmängden kring PS3:an är dock så massiv att det helt enkelt inte går att hitta den info jag söker utan att plöja igenom enormt stora trådar (dessa officiella trådar och andra stora är ganska osmidiga). Och den officiella (externa) PS3-hemsidan är inte särskilt bra heller. Produktinformationen på prisjakt är inte heller optimal.
Vad jag inte lyckas få fram klara svar på är:
- Vilka mulitkanalsljudformat stöder PS3?
- Hur många HDMI ut finns? Väldigt tvetydig information kring detta!? Om det finns 2 ut, skiljer de sig då i output?
- Fläktljud: Kan någon summera problematiken? Tråden inom detta är alldeles för stor för att kunna skapa sig en bild över vad man ska tänka på för att inte ha en industrifläkt i vardagsrummet.
- Firmware – summering samt vad man bör tänka på.
- Andra fällor och kort vad man bör tänka på vid användande av PS3:an i en HD-hemmabio.
När det gäller ljudformaten som stöds säger PS3-infotråden:
”Ljudformaten via HMDI/TosLink:
Formaten kan antingen vara BitStream vilket är att man skickar kodad eller LPCM där PS3 kodar av ljudet, LPCM 2.0 är att man bara får stereo. Listan är först vilket format det är - vad man kan skicka det via - hur det kan skickas. Alla kan skickas som stereo över vanlig RCA.
- LPCM 7.1 - HDMI
- Dolby TrueHD - HDMI(LPCM)
- DD+ - HDMI(LPCM/BS) - TosLink (LPCM 2.0/BS)
- DD - HDMI(LPCM/BS) - TosLink (LPCM 2.0/BS)
- DTS-HD MA/HRA - HDMI(LPCM)
- DTS - HDMI(LPCM/BS) - TosLink (LPCM 2.0/BS)
Enligt info är inte HDMI chipet kapable till att skicka HD ljudetet i Bitstream så detta är ingen funktion som lär läggas till på nuvarande maskiner.”
Tvetydigt??? Först står det att de stöds sen i det sista stycket står det att HD-ljud ej stöds? Tex DD+, det står ju att det går över bitstream i listan ovan.
Hade varit tacksam om någon insatt kunde bidragit med lite summerad info!
Sökningen pågår
Avancerad sökning
52 bilder
3 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?