Sit Down
33 svar till detta ämne
Postad 13 November 2008 - 18:17
Yolanta
-
Yolanta
-
Rookie
-
6 inlägg
Funderar på att köpa ny soffa. Har hittat en favorit på Mio. Soffan heter Sit Down och finns i lite olika varianter. Vi har fastnat för en klädsel som heter Noha Belunga. Den påminner lite om manchester och är väldigt mörkt brun, nästan svart. Undrar om någon har en bild på en soffa i detta tyg? Hoppas så klart att någon har en soffa med denna klädsel. Men jag har sett att soffan Magnum verkar finnas i något liknande tyg, så bild på detta är oxå tacksamt. Har varit i kontakt med dem på Mio men dem verkar inte kunna hjälpa mig. Tillverkare av tyget är Furninova, hittar inget på deras hemsida heller.... Vill gärna se tyget i sin helhet inte enbart på en liten liten tygstump. Men i värsta fall får man chansa, fast det är ju en del pengar... Så lite hjälp är välkommet
Postad 06 June 2009 - 18:55
dhanjel
-
dhanjel
-
Veteran
-
-
2495 inlägg
Väcker den här tråden lite, vi är också intresserade av denna soffa. Nån som har lite åsikter om den? Tyckte den var grymt skönt och relativt prisvärd. http://mio.se/Sortim...Down/Soffa/?p=1
Redigerat av dhanjel, 06 June 2009 - 18:55.
Postad 06 June 2009 - 21:19
Purre
-
Purre
-
Forumräv
-
-
609 inlägg
En nackdel iaf som jag tycker är att ryggstödet går runt i hörnet vilket brukar innebära att divan-delen inte är vändbar.
Postad 06 June 2009 - 22:10
oskja738
-
oskja738
-
Användare
-
-
220 inlägg
Den ser nästan likadan ut som min Bryssel XL. Synd att de har slutat sälja den för den är riktigt skön, med vändbar divan. Precis som Purre skriver så är det sällan vändbar divan när det finns ryggstöd vid divanen.
Postad 06 June 2009 - 22:36
Unregistered87ded29e
-
Unregistered87ded29e
-
Forumräv
-
-
958 inlägg
har oxå kollat på denna, det är INTE vändbar divan
Postad 17 June 2009 - 06:20
Unregisteredc17c0c25
-
Unregisteredc17c0c25
-
Beroende
-
-
1199 inlägg
har bokat en svart trea utav denna soffa,jobbigt att väntetiden va 8 veckor bara
Postad 17 June 2009 - 18:32
Unregistered93d1242d
-
Unregistered93d1242d
-
Beroende
-
-
1021 inlägg
Det är en fin och bekväm soffa. Tyvärr lite för liten för mitt behov, annars hade jag klippt en redan i våras. Den kostade då 9990 kr. Fynd.
Postad 12 July 2009 - 12:41
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3279 inlägg
Var och testade denna idag. Var helt klart skön. Ligger i topp på min lista nu 
Har testat några med vändbar divan men gillar inte de så mycket tack vare att det e en pall som man flyttar
och får en skarv + att det blir olika hårdheter på divanen.
Lutar åt att beställa en sån här, fast i mörkgrått och inte svart men vi får se.
Åsikter om någon har den är alltid välkommet
//Micke
Postad 16 July 2009 - 10:42
Goodfella
-
Goodfella
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Jag och min sambo funderar också på sit down. Synd att kampanjerbjudandet bara gäller om man tar tyget som är på bilden. Någon som vet om det finns liknande alternativ? Kollade på EM och fastnade lite för extend som tyvärr var ca 6k dyrare. Kom gärna med förslag.
Postad 16 July 2009 - 11:25
Unregistered87ded29e
-
Unregistered87ded29e
-
Forumräv
-
-
958 inlägg
Jag och min sambo funderar också på sit down. Synd att kampanjerbjudandet bara gäller om man tar tyget som är på bilden. Någon som vet om det finns liknande alternativ? Kollade på EM och fastnade lite för extend som tyvärr var ca 6k dyrare. Kom gärna med förslag.
sit down finns i buffalo skin oxå dock till annat pris men tyckte själv den var för liten så det blev en cozy från EM för mig
Postad 16 July 2009 - 11:45
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3279 inlägg
Det svaret fick inte jag på MIO i sickla/nacka. Priset gällde för tyget cortina (har jag för mig att det hette) och det fanns i 6-7 olika färger. //Micke
Postad 16 July 2009 - 12:51
Goodfella
-
Goodfella
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Det svaret fick inte jag på MIO i sickla/nacka. Priset gällde för tyget cortina (har jag för mig att det hette) och det fanns i 6-7 olika färger.
//Micke
Ahh, jag tyckte väl att det verkade konstigt att ett likadant tyg i annan färg skulle vara dyrare.
Postad 18 July 2009 - 17:42
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3279 inlägg
Sådär, idag var jag iväg och beställde en svart, man kan välja vid köp vilken sida divanen ska sitta på, men som sagt, inte vändbar när man väl fått den. Men för mig spelar det mindre roll eftersom jag tycker fast divan del är skönare. Nu vänta 6-8 veckor, suck vad tråkigt.
Någon som har tips på något riktigt sjysst soffbord som skulle passa detta?
//Micke
Postad 03 August 2009 - 21:01
pki
-
pki
-
Användare
-
-
102 inlägg
Jahopp.. då beställde även jag denna underbart snygga/bekväma soffa.. bara till och vänta 8 veckor nu då 
fast å andra sidan, så hinner jag nog renovera klart nya lägenheten innan dess
Postad 04 August 2009 - 08:44
Fredrik HL
-
Fredrik HL
-
Forumräv
-
-
980 inlägg
Var inne på Mio i Barkarby i helgen och kollade på denna väldigt bekväm, fick att det bara var 6 veckors väntetid och inte 8 veckor som vissa skriver, kanske diffar beroende på vilken butik man beställer i?
Postad 04 August 2009 - 12:22
Goodfella
-
Goodfella
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Bokade denna soffa för en vecka sedan. Dom hade inte erbjudandet 10990kr med tyget cortina snow som jag beställde. Men lyckades få 1000kr rabbat endå. Tror det var 6 veckors väntetid.
Postad 13 August 2009 - 18:49
Unregisteredc17c0c25
-
Unregisteredc17c0c25
-
Beroende
-
-
1199 inlägg
Jaaa då har man äntligen fått hem soffan efter 10 veckors väntetid men skön var den iaf! 
Postad 17 August 2009 - 11:56
Redbullen
-
Redbullen
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
En kanonskön soffa
Var uppe och hämtade en med Cortina Night tyget i veckan....både jag och katterna somnar gott i den
//Peter
Postad 17 August 2009 - 18:08
Unregistered5e932879
-
Unregistered5e932879
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Har även jag beställt denna soffan  Ska komma denna veckan men man får se hur det blir med detta 
Har för mig att väntetiden för min soffa låg på 7-8 veckor.
Jag fick välja tyg, armstöds typ, färg på benen, vart divanen skulle sitta och om det skulle vara 3 st 1½ persons kuddar/sitsar eller om de skulle vara mindre så att det blev 4 eller så. Tygen finns i grupper så man kan välja annat tyg för samma pris men det finns två grupper till med tyg som gör att det stiger i pris.
Väntetiden på soffan beror helt på. En soffa med det Svarta tyget kunde jag få runt 2 veckor tidigare än det lite ljusare som jag valde. Detta på grund av att den är mer populär och produceras eller finns på lager oftare/snabbare.
Divanen är ej löstagbar, som många redan nämnt, men man får bestämma sida vid beställning.
Notera även att SPECIALBESTÄLLNINGAR, dvs om du ändrar något från originalet (tex tyg) EJ får BYTAS och det är INTE ÖPPET KÖP. Hör efter med personal vart gränsen går för att det ska bli specialbeställning.
EDIT: Man kan få soffan hemkörd för ett pris (tror det var 800kr) eller så får man låna stort släp av dem (gratis har jag för mig) så att man kan fixa hem den själv, om man har krok på bilen.
MVH Micke
Redigerat av Unregistered5e932879, 17 August 2009 - 18:09.
Postad 01 September 2009 - 13:41
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3279 inlägg
Sådär! Nu står den i vardagsrummet  (dock ouppackad) nu vill jag hem från jobbet så man kan montera ihopp den och softa ner sig i den
//Micke
Postad 01 September 2009 - 16:05
duttysean
-
duttysean
-
Rookie
-
4 inlägg
har haft min sitt down i ca 1 och 1/2 år. så j-vla skön e den
Postad 01 September 2009 - 19:56
pki
-
pki
-
Användare
-
-
102 inlägg
Sådär! Nu står den i vardagsrummet (dock ouppackad) nu vill jag hem från jobbet så man kan montera ihopp den och softa ner sig i den
//Micke
Bild e obligatorsikt
Postad 21 September 2009 - 17:51
pki
-
pki
-
Användare
-
-
102 inlägg
Idag kom även min soffa, förvisso 2 veckor för tidigt, men vad gör det  Får dock vänta med att packa upp den tills renoveringen är klar.
Kan knappt vänta
DSC_0317.JPG 1017.18K
5 Antal nerladdningar
Redigerat av pki, 21 September 2009 - 17:53.
Postad 24 September 2009 - 07:24
Nomad
-
Nomad
-
"Justice is coming"
-
-
6401 inlägg
Härligt! Och så gärna lite renoveringsbilder med!
Postad 26 October 2009 - 01:32
Nomad
-
Nomad
-
"Justice is coming"
-
-
6401 inlägg
Är på jakt efter en ny soffa igen, och har funderat på denna lite. Ni som har den, är ni nöjda?
Kan ni lägga upp några bilder? Hur tyget ser ut o lite översikt?
Postad 27 October 2009 - 07:03
Jonas I
-
Jonas I
-
Användare
-
-
105 inlägg
Nu har vi också bokat en Sit Down 3 sits med divan samt den stora fotpallen med förvaring i. Blev två nackkuddar också 
Vi valde tyget Cortina Sand.
Nu är det bara att vänta ca 6-8 veckor, men det passar bra med renoveringen av huset
Postad 27 October 2009 - 14:03
Unregisteredc17c0c25
-
Unregisteredc17c0c25
-
Beroende
-
-
1199 inlägg
jag är fortfarande riktigt nöjd med min! riktigt skön blir bara bättre dessutom nu när man suttit å legat i den en stund
Postad 16 August 2010 - 09:54
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Om man vill ha en Sit down som har 3 soffkuddar plus en divan med sittplatser, vad brukar dessa kosta? Jag antar att MIO har något erbjudande som rullar med viss intervall? Är det denna uppsättning som ni betalat 10 000 kr för? Och är det skin eller tyg då ?
Postad 18 August 2010 - 11:36
Unregistered426cc7d0
-
Unregistered426cc7d0
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Har en SitDown, trea + divan, sjukt nöjd. Otroligt skön soffa. Kostade 11400kr när jag köpte den om jag inte har helt fel för mig, då var det med frakt och montering.
Postad 19 August 2010 - 17:29
altair4
-
altair4
-
Veteran
-
-
1621 inlägg
Har en Sit Down 3-sits med divan och armstödet big i svart läder. Exakt denna är det: http://www.mio.se/So...its-soffa2/?p=1Betalade endast 11900:- för den under mellandagarna 2008. Mycket nöjd än.
Redigerat av altair4, 19 August 2010 - 17:29.
Postad 19 August 2010 - 18:30
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Har en SitDown, trea + divan, sjukt nöjd. Otroligt skön soffa. Kostade 11400kr när jag köpte den om jag inte har helt fel för mig, då var det med frakt och montering.
Har en Sit Down 3-sits med divan och armstödet big i svart läder. Exakt denna är det: http://www.mio.se/So...its-soffa2/?p=1
Betalade endast 11900:- för den under mellandagarna 2008. Mycket nöjd än.
Hmm aj då, det är just den i läder med stort armstöd vi har beställt : http://www.mio.se/So...its-soffa2/?p=1Det stod 23 000 som ny pris och att den var nedsatt till 18 000 kr. Trotts att vi önskade köpa 2 st plus 8 nackstöd så var det inte många MIO butiker som kunde göra något på priset? Det känns som jag gjort bort mig lite om den nu har funnits för 11 900 kr? En sak vi har märkt nu när vi varit runt och tittat är att det finns en äldre version och en nyare version. Uppdateringen verkar gjord relativt nyligen då en del MIO butiker fortfarande har de som visnings ex. Det vi sett och märkt är att den äldre versionen har mycket mjukare (d.v.s för mjuk (30 kg/m2)) stoppning och de nya har så kallad kallskumm som ska vara 35 kg /m2. Även om det inte låter som stor skillnad så är märks det utan tvekan. Dessutom är den nya versionen mattare i färgen. Vi tyckte den nya var så mycket bättre så vi sa till de att det var absolut den nya versionen vi ville ha. Försäljaren höll med om att det var ganska stor skillnad och de har faktiskt bytat ut visnings exet i en av butikerna nu för att få mer sålt av den. Jag har en kompis som köpt en lika dan för något år sen, de gav också 18 000 kr / st plus nackstöd. 12 000 låter extermt billigt!! Är det ett pris ni sett merän en gång?
Redigerat av Unregistered30026, 19 August 2010 - 18:33.
Postad 20 August 2010 - 09:43
altair4
-
altair4
-
Veteran
-
-
1621 inlägg
Jag tror den fanns för 11900:- runt oktober 2008 under en kort period. Jag googlade lite efter jag beställt soffan och hittade ett tillfälle då den såldes ut billigare då också.
Men när jag beställde var det som sagt mellandagsrea och erbjudandet gällde bara dagarna mellan jul och nyår.
Ingen aning om vilken stoppning i min, men de kanske sålde ut de med den sämre stoppningen billigt i samband med övergång till den nya versionen. Men konstigt om de pratar om det än då det var 2.5 år sedan jag köpte. Jag har då säkert den äldre modellen i alla fall.
Var på väg att sälja min då den ju är 299cm lång och jag strax flyttar till en ganska liten lägenhet där vardagsrummets längsta vägg är 400cm. Kändes då bra att priset låg på 16900:- som erbjudande, skulle jag ju kunna få igen det mesta vid försäljning. Speciellt som jag istort sett bara använt divandelen, resten ser nästan ny ut.
Redigerat av altair4, 20 August 2010 - 10:01.
Postad 25 October 2012 - 00:05
evitaP
-
evitaP
-
Rookie
-
2 inlägg
hittade denna soffa i min stad, bättre begagnad, gillar ej gråsvart färg så mycket men i övrigt var den väl rätt snygg, breda armstöd, två breda sitsar plus divandel. Tre nackstöd, kanske inte estetiskt tilltalande men kan ju vara praktiskt vid långsittnng...
Inte ens ett år gammal, killen som haft den köpte på januarirean. Jag skulle få köpa den för runt 5000 riksdaler så det är väl lagom bra pris. Den var skönare att sitta i än jag tänkt mig faktiskt, inte så där jobbigt mjuk utan ganska fast men ändå skön sittkomfort. MEN vad som inte var så kul; tyget verkar lätt bli slitet! Trots att soffan endast är ca 10 mån. så syntes tydligt slitage på divandelen där han suttit mest. Är det rimligt med tanke på att soffan ändå inte är lågbudget?
Köper den kanske ändå, men det är roligare att veta att soffan kommer att hålla stilen i många år förstås!
Postad 30 October 2012 - 10:31
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
hittade denna soffa i min stad, bättre begagnad, gillar ej gråsvart färg så mycket men i övrigt var den väl rätt snygg, breda armstöd, två breda sitsar plus divandel. Tre nackstöd, kanske inte estetiskt tilltalande men kan ju vara praktiskt vid långsittnng... Inte ens ett år gammal, killen som haft den köpte på januarirean. Jag skulle få köpa den för runt 5000 riksdaler så det är väl lagom bra pris. Den var skönare att sitta i än jag tänkt mig faktiskt, inte så där jobbigt mjuk utan ganska fast men ändå skön sittkomfort. MEN vad som inte var så kul; tyget verkar lätt bli slitet! Trots att soffan endast är ca 10 mån. så syntes tydligt slitage på divandelen där han suttit mest. Är det rimligt med tanke på att soffan ändå inte är lågbudget? Köper den kanske ändå, men det är roligare att veta att soffan kommer att hålla stilen i många år förstås!
Om det är cortina night du pratar om så är det helt rätt, det är billigaste möjliga tyg som ser illa ut bara efter par månaders flitigt användande. Det är helt klart värt att lägga till lite och få finare tyg.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Inredning & Möbler
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|