Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Cuberevo (IPBox9000hd) och CD's hd kanaler?

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 November 2008 - 19:50

netweaver
  • netweaver
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Hej!

Undrar om nån har nåt vettigt svar på varför jag inte kan ta emot cd's hd-kanaler (har dom i mitt abb)?
Har en Cuberevo ipbox9000hd som just nu körs med nlm's mjukvara i denna box sitter dubbla s2 tuners.
Kör med en cam-modul som funkar ypperligt till mitt floppy-dtv kort (där får jag in hd-kanalerna efter jag ändrat transponder listan i dvb-viewern).
Kör med original kortet.
Får inte in en enda hd-kanal av de jag vill ha vid scanning efter kanaler?
Nån som har denna box och vet vad det kan bero på?
Har kollat transponderlistan i boxen och det verkar vara rätt frekvenser osv.

Tacksam för hjälp!

\\
Netweaver

Postad 14 August 2009 - 08:09

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3271 inlägg
  • 0
Har du fått rätt på det?

Postad 14 August 2009 - 08:41

Unregistered5794a5dc
  • Unregistered5794a5dc
  • Lärjunge

• 478 inlägg
  • 0
ja, jag undrar också lite om den här reciever är en vettig alternativ om man har CD paket. Hur enkel/svårt är det att hantera den, finns det några andra problem med den mm. Någon som vet och kan beskriva lite hur den är i praktiken.
hade CD-s HD box som gav upp för några veckor sedan och vill nu köpa nytt men vägrar köpa från CD. Deras boxar är nog allt annat än bra. Problemet är att jag vill ha en vettig lösning i hemmet, har 4 tv runt om och har sattelit på alla (CD-s multiabb.).
vad ska man köpa för att kunna få så bra bild på alla (även HD kanaler) utan att det kostar skjortan.
Läst lite om att de går att dela kortet mellan om man har DG stations recievrar på alla platser. stämmer det? i så fall hurgör man
mvhD

Postad 30 March 2010 - 15:55

Unregistered78e184fc
  • Unregistered78e184fc
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Hej!

Undrar om nån har nåt vettigt svar på varför jag inte kan ta emot cd's hd-kanaler (har dom i mitt abb)?
Har en Cuberevo ipbox9000hd som just nu körs med nlm's mjukvara i denna box sitter dubbla s2 tuners.
Kör med en cam-modul som funkar ypperligt till mitt floppy-dtv kort (där får jag in hd-kanalerna efter jag ändrat transponder listan i dvb-viewern).
Kör med original kortet.
Får inte in en enda hd-kanal av de jag vill ha vid scanning efter kanaler?
Nån som har denna box och vet vad det kan bero på?
Har kollat transponderlistan i boxen och det verkar vara rätt frekvenser osv.

Tacksam för hjälp!

\\
Netweaver

Tjena,

Om du kollar upp fekvenserna i transponderlistan så fattas cd-HD kanalerna,, kolla på http://se.kingofsat.net/
de har flyttat till annan frekvens. /hale

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.