Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Yamaha RX-V661 hjälp

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 November 2008 - 21:02

robin_nerf
  • robin_nerf
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Hej.

Har tidigare alltid levt på mammas anläggning som är en riktig budgetvariant till sådan.
Så nu när jag flyttat så ville jag införskaffa mig något riktigt så köpte en PX-80, Yamaha661, Dynavoice Magic F-6EX (5.0), Pioneer DV-410V och en XTZ W8.16 och har för en stund sedan tillbaka lyckats koppla in allt.
Drog igång favoriten Matrix och upplever "surround-effekten"(Ljud från olika håll alltså) bra men övrigt var det inget som imponerade !?!
Basen gav inte ifrån sig speciellt mycket ljud (la handen på för att se att den var på och rätt-kopplad), jag gillar när det "brummar" eller dånar lite ("skakar i golvet"-effekt), så vred på alla reglage på baksidan till max men det gjorde knappt någon skillnad. Det lät ju verkligen ingenting, jämfört mot mammas lilla sony bas som knappt syns med får golvet att gunga.

Jag vet att 661'n har MÅNGA inställningar och det var inte speciellt många jag förstod mig på, men så stor skillnad tror jag inte inställningar gör att min uppfattning förändras från 20 till 100 ?

Dvd-bild och ljud fick jag igång, men tv-ljudet fick jag inte igång, bara bilden ?
Jag har Hdmi mellan Dvd'n och dvd-porten(hdmi) på 661'n samt Out-hdmi på 661'n till en utav dom 3hdmi ingårna på min tv, men får inget ljud till tv'n via förstärkaren ?

Tack på förhand / Robin

Postad 15 November 2008 - 22:43

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Först ljudet från tvn,har du en digitalbox ? Då får du koppla en digital ljudkabel från boxen till din reciver.
När det gäller din sub så finns det inställningar i recivern.Det gäller hur man delar suben,har din reciver automatisk högtalarinställning ?

Postad 15 November 2008 - 23:03

robin_nerf
  • robin_nerf
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Först ljudet från tvn,har du en digitalbox ? Då får du koppla en digital ljudkabel från boxen till din reciver.
När det gäller din sub så finns det inställningar i recivern.Det gäller hur man delar suben,har din reciver automatisk högtalarinställning ?

Nej jag har ingen digitalbox, bara en Panasonic Viera Px-80.
Jag tror den har det, det följer med en liten mikrofon man kopplar in och placerar ut och sedan låter det olika ljud ur högtalarna, om detta är en automatiskt högtalarinställning ?
Jag såg även i menyn att det fanns Manuell högtalar inställning där man kunde ställa in om högtalarna var stora eller små samt några andra inställningar.

Tack på förhand / Robin

Postad 16 November 2008 - 14:36

robin_nerf
  • robin_nerf
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Jag tror jag fått ordning på subben och förstärkaren nu, kopplade en analog rca kabel mellan tv'n och förstärkaren för att kunna se förstärkarens menyer på tv'n, var mycket lättare så.

Men problemet kvarstår fortfarande hur jag får ljud från tv'n på förstärkaren ?
Har bild men inget ljud hörs ifrån dom olika kanalerna som går att ställa förstärkaren i.

Tack på förhand / Robin

Postad 16 November 2008 - 15:01

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Tyvärr har inte PX80 digital ljudutgång,det är lite dåligt så jag vet inte hur du ska lösa det riktigt.
Säkert någon annan som vet.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.