valet hitills står mellan Xperia X1 eller HTC Touch Pro, eller någon annan SP (kom gärna med andra förslag rörande båda telefonerna och andra modeller).
Smartphone till jul, Xperia X1 eller någon annan modell?
Postad 16 November 2008 - 10:47
valet hitills står mellan Xperia X1 eller HTC Touch Pro, eller någon annan SP (kom gärna med andra förslag rörande båda telefonerna och andra modeller).
Postad 16 November 2008 - 10:52
Postad 16 November 2008 - 12:11
Varför jag hellre skulle välja HTC är för att det finns ett så grymt community...xda-developers
Men om du bryr dig om sånt vet jag ej..
Men gillar du att tweaka/flasha å greja så välj HTC å i andra hand Xperia
Lättare om du skriver mer exakt vad du vill göra med din telefon.
Postad 17 November 2008 - 18:17
Då jag mer eller mindre bestämt mig för en HTC, vilken modell ska man välja: Touch Pro eller Touch HD? (med kontantkort)
Postad 18 November 2008 - 15:28
Mer info: http://en.wikipedia..../Windows_Mobile
Visst, om du absolut måste ha touchscreen så är det ju WM Pro som gäller. Men tänk då på att det i första hand är en arbetsfokuserad handdator med telefonfunktioner... Detta var ännu tydligare i tidigare versioner av WM och gränsen kommer troligtvis suddas ut ytterligare i kommande releaser.
Postad 19 November 2008 - 12:17
Detta har visat sig vara en djungel trots att jag trott att det skulle vara "lätt" att välja telefon, Hjälp!
Postad 19 November 2008 - 16:37
MMS
Videoinspelning
7,2mbts 3G
Tangentbord.
Inte bra på att multitaska.
Och den har kass mottagning..
En del av ovanstående kommer man dock runt om man jailbreakar den...
Finns säkert mer men frugan skriker på hjälp heh
Postad 19 November 2008 - 18:49
Redigerat av Asurat, 19 November 2008 - 18:50.
Postad 19 November 2008 - 19:10
Postad 20 November 2008 - 07:57
Efter att ha känt på båda tycker jag att Xperia var mycket smidigare. Smalare och lättare.
Den var mindre än jag trodde.
Fasta jag gillar tangentbordet på Touch Pro bättre.
Tror endå det blir en Xperia i julklapp till mig.
/Niklas
Redigerat av evil_nike, 20 November 2008 - 07:57.
Postad 20 November 2008 - 08:18
Jag råder dig att ta en titt på Nokias E71. Den har många starka sidor så som urstarkt batteri, förvånansvärt bra tangentbord och många bra möjligheter till att användas som företagstelefon. Framförallt E-post men även arbete med office bilagor mm. Kan både skapa, läsa och redigera direkt i telefonen.
Kan bara hålla med, köpte en E71 när den kom ut och älskade den förutom att den inte kunde synka andra mappar än inkorgen via Echange. Med sorg i hjärtat sålde jag den och gick tillbaka till HTC, skaffade en HTC Diamond, en HTC Touch Pro. Men jisses vad man saknade E71:an - den var ett under av stabilitet, lättanvänd och snabb och det finns mycket shyssta program till den med även om inte utbudet är lika stort som till Windows Mobile. Lessnade på de som vanligt buggiga, sega och inte speciellt användarvänliga HTC lurarna och köpte en Xperia och tyckte den var helt ok. Men sen såg jag att DataWiz hade släppt en ny Roadsync klient som fixar html mail och synk av valfria mappar till E71. Så igår sålde jag Xperian och skaffade en ny E71 och jag är nykär igen
Bättre och stabilare smartphone finns nog inte i dagsläget. Ok, den är inte lika bra att surfa på som Xperian med sin fina skärm och Opera. Men på allt annat klår den Xperian. Så titta på en E71, behöver du inte ha tangentbordet så titta på en E66 med
Postad 20 November 2008 - 08:36
WM är inget under av snygghet i operativsystemet...Men E71 tar ju priset
Edit
stabilare ?
Min TyTn II är rock solid..
Under 1 år har jag inte haft mer än kanske 1 problem vilket var mitt eget fel..Hade installerat nå gammalt hemmasnickrat program som gjorde att det låste sig men i övrigt är den hur stabil som helst..
Kör Opera..GPS..sms och massor mer på en å samma gång..Den har aldrig stängt ner ett enda program på grund av minnesvrist.....Sen är ju min inte snabbast på allting men mycket rappare än orginal
Redigerat av moparman, 20 November 2008 - 08:39.
Postad 20 November 2008 - 09:07
Skulle inte klara av att ha den..Fulare menyer och ikoner har jag nog aldrig sett..Ser ut att vara enm 10 år gammal telefon
![]()
WM är inget under av snygghet i operativsystemet...Men E71 tar ju priset
Edit
stabilare ?
Min TyTn II är rock solid..
Under 1 år har jag inte haft mer än kanske 1 problem vilket var mitt eget fel..Hade installerat nå gammalt hemmasnickrat program som gjorde att det låste sig men i övrigt är den hur stabil som helst..
Kör Opera..GPS..sms och massor mer på en å samma gång..Den har aldrig stängt ner ett enda program på grund av minnesvrist.....Sen är ju min inte snabbast på allting men mycket rappare än orginal
Ja visst är menyer fulare, men är man ute efter en lättanvänd, pålitlig och stabil smartphone finns det ingen WM lur som slår den. Och precis som till WM finns det snygga teman, ikoner och shells att ladda ner om man nu prioriterar eyecandy framför funktion i en smartphone.
Jag älskar WM lurar, har haft alla modeller HTC släppt utom S730 och S740 och även då de såldes som Qtek, har haft Samsungs WM lurar med. Och visst, har man tid och lust att sitta och hacka och tweaka telefonen jämt så är de bra
Har du bara haft ett problem med din Tytn II lär du vara en av världens få som haft en så stabil lur
Redigerat av easycure1974, 20 November 2008 - 09:10.
Postad 20 November 2008 - 09:16
WM 6,5 kommer väl om nåra månader och vem vet när wm 7.0 kommer...
Tycker inte alls min är bökig men nu ska det sägas att jag använder inte min i jobbet utan till allt annat
Edit
Tjaa...Nä jag har nog inte upplevt just nån bugg..Nu använder ja inte blåtand eller syncar mail var 5:e minut men..
Däremot så har ja ju flashat telefonen sisådär 30 ggr och haft mycket buggar men flashar man beta vesioner å annat så får man ju skylla sig själv..
Kan ju dock ha haft tur...Vist kanske inte alla har ork/lust att mixtra me sin telefon men har man WM har man iaf möjlighet att ta saken i egna händer å fixa sina problem..Å inte vänta i flera år på uppdateringar som aldrig kommer/hjälper..
Aldrig upplevt sämre kvalitet i en mobil än N95 och sämre support än SE P990 så för mig har dom nog brännt sina broar för ett bra tag .
Redigerat av moparman, 20 November 2008 - 09:22.
Postad 20 November 2008 - 09:24
Var och kollade på den och efter läst tester osv så är jag fast.
..jäkla lön att vara så långsam
Postad 20 November 2008 - 10:54
Iphone har inte
MMS
Videoinspelning
7,2mbts 3G
Tangentbord.
Inte bra på att multitaska.
Och den har kass mottagning..
En del av ovanstående kommer man dock runt om man jailbreakar den...
Finns säkert mer men frugan skriker på hjälp heh
iPhone kan skicka/ta emot MMS, iPhone kan spela in video och ljud, iPhone kan nyttja upp till 3,6 Mbit/s (vem behöver mer än så i en handhållen enhet), iPhone kan multitaska och min iPhone har inte taskig mottagning.
Mycket av ovanstående blir möjligt efter att man har jailbreakat men varför påstå att jailbreak skulle vara svårt eller fel? Inte ett dugg. Det är inte konstigare än att de med WM lägger in en ny ROM.
Sedan, skulle det vara ett minus att iPhone inte har ett fysiskt tangentbord?! Kom in i matchen och välkommen till 2000-talet
Postad 20 November 2008 - 11:15
Postad 20 November 2008 - 11:15
Men vill man köpa en föråldrat mobil..Köp Iphone
Jag vill ha frihet att välja vilka program jag vill.....
Postad 20 November 2008 - 11:22
Hmm..Har jag sagt att det skulle vara svårt ?
![]()
Men vill man köpa en föråldrat mobil..Köp Iphone![]()
Jag vill ha frihet att välja vilka program jag vill.....
Föråldrad mobil? Den ligger främst vad det gäller mobilinterface och vad det gäller hårdvara och funktioner i telefonen så saknar iaf jag inget. Vad baserar du det uttalandet på?
Sedan, som radiozo säger, WM är värdelöst. Det fungerar inte bra i varken PC eller telefon samt att man sover bra om natten när man väljer att INTE stödja fubbicken Gates.
Postad 20 November 2008 - 11:29
Föråldrad mobil? Den ligger främst vad det gäller mobilinterface och vad det gäller hårdvara och funktioner i telefonen så saknar iaf jag inget. Vad baserar du det uttalandet på?
Sedan, som radiozo säger, WM är värdelöst. Det fungerar inte bra i varken PC eller telefon samt att man sover bra om natten när man väljer att INTE stödja fubbicken Gates.
Bill jobbar dock inte på MS längre men annars har du rätt i din analys
Postad 20 November 2008 - 11:55
Bill jobbar dock inte på MS längre men annars har du rätt i din analys
Det har du iofs rätt i men det är ju Gates livsverk och hans tjuvtankesätt genomsyrar hela företaget. Usch.
Nej, har man möjligheten att inte stödja M$ så ska man heller inte göra det. I fallet iPhone och WM-telefon är ju valet extra enkelt då WM-telefoner är så dåliga pga OS'et.
Postad 20 November 2008 - 12:41
Postad 20 November 2008 - 13:29
Apple saknar 7,2mbits turbo 3g..
Den saknar en bra kamera.
Mms.
Radio.
Installera valfri gps
Installera vilket program kag vill från vem jag vill.
Mindre ram än Touch HD
Låg upplöning
Ingen plats för minneskort
Ingen klippa&klistra
----------------------------------------
Finns säkert mer...
Men vill man vara utan det så är det väl helt ok
Men man kan ju inte säga att iphone ligger i framkant när det gäller teknik..
Postad 20 November 2008 - 14:34
Att du inte saknar hårdvara å funktioner betyder ju inte att jag har fel..
Apple saknar 7,2mbits turbo 3g..
Den saknar en bra kamera.
Mms.
Radio.
Installera valfri gps
Installera vilket program kag vill från vem jag vill.
Mindre ram än Touch HD
Låg upplöning
Ingen plats för minneskort
Ingen klippa&klistra
----------------------------------------
Finns säkert mer...
Men vill man vara utan det så är det väl helt ok
Men man kan ju inte säga att iphone ligger i framkant när det gäller teknik..
Då du verkar ha lite lässvårigheter så upprepar jag mig :
* Apple saknar 7,2mbits turbo 3g.. - iPhone stödjer, som jag sa innan 3,6 Mbit/s. Vem behöver mer i en handhållen enhet? Ingen normal människa i dagsläget.
* Den saknar en bra kamera. - Om kameran är bra eller ej är väl otroligt subjektivt? Jag tycker inte att där är något större fel på den.
* Mms. - MMS kan man använda i iPhone, återigen som jag sa tidigare.
* Radio. - Det finns ypperliga radio applikationer för iPhone, jag lyssnar på Rix FM as we speak.
* Installera valfri gps - Man installerar ingen GPS i varesig WM-telefon eller iPhone. Däremot så kan man installera GPS-applikationer men fortfarande, oavsett om det är för WM eller Mac OS, så krävs det att applikationen är avsedd för telefonen. Alltså samma läge som för WM.
* Installera vilket program kag vill från vem jag vill. - Läs ovan. Jag kan installera precis vilka program jag vill, likaså kan de med WM göra. Det som krävs är att programmet är skrivet för telefonens OS.
* Mindre ram än Touch HD - Och? WM behöver mer RAM då det är ett riktigt värdelöst OS som suger prestanda till max. Mac OS, som i iPhone, behöver inte så mycket för att sedan klara ännu mer än WM då det baseras på en Unix-kärna.
* Låg upplöning - *Fniss* Jo, eller hur...
* Ingen plats för minneskort - Återigen, subjektivt...jag personligen har inget behov av mer minne än mina 16 GB. Det klarar man sig vansinnigt långt på.
* Ingen klippa&klistra - Jodå, jag kan använda copy/paste hur mycket jag vill på min iPhone.
Jag börjar tro att du inte var nykter när du skrev ditt inlägg
Postad 20 November 2008 - 14:40
Om du tycker att 3,6 räcker så får det stå för dig...
Om du är nöjd med det du får så är det ju jättebra men att säga att den har det senaste är ju helt enkelt inte sant...
Jasså så du kan tanka hem vilka program du vill ? dom måste väl gå genom en portal...Sen så är det inte alla program som Apple tillåter...Tycker du såna sjuka system är bra? Tycker inte jag .
Jag vill kunna välja det själv.
Jaja....
Tur att vi alla själv får välja
Edit
Jasså så du kan installera IGO..TomTom.Garmin osv i din Iphone ?
Redigerat av moparman, 20 November 2008 - 14:41.
Postad 20 November 2008 - 15:10
Nu pratar jag om en icke jailbreakad Iphone..
Om du tycker att 3,6 räcker så får det stå för dig...
Det finns ju massor av saker som en fabriksny WM-telefon inte klarar och de flesta lägger in nya ROM's, därför är jämförelsen med jailbreak absolut korrekt.
Vad gör du med dina telefon som inte 3,6 Mbit/s räcker till medans 7,2 Mbit/s gör?
Om du är nöjd med det du får så är det ju jättebra men att säga att den har det senaste är ju helt enkelt inte sant...
Klart det är. Ett par exempel :
Vilka andra telefoner har en t ex en sådan stor och högkvalitativ skärm som iPhone? Ingen vad jag vet. Vilka andra telefoner har ett sådant attraktivt och funktionellt användargränssnitt som iPhone har? Ingen vad jag vet.
Jasså så du kan tanka hem vilka program du vill ? dom måste väl gå genom en portal...Sen så är det inte alla program som Apple tillåter...Tycker du såna sjuka system är bra? Tycker inte jag .
Jag vill kunna välja det själv.
Jaja....
Tur att vi alla själv får välja
Jag kan lägga in alla program som finns tillgängliga genom AppStore och Cydia, vilket innebär i stort sett alla som finns på marknaden. Likväl som WM-users kan göra i sina telefoner.
Edit
Jasså så du kan installera IGO..TomTom.Garmin osv i din Iphone ?
Du sa "Installera valfri GPS". GPS är hårdvara, TomTom/Garmin är mjukvara. Dessa finns ännu inte kompilerade för MacOS men det är bara en tidsfråga. Själv har jag länge tidigare använt båda dessa GPS-program i fristående GÅS-enheter men jag klarar mig hur bra som helst med iPhone tillsammans med GoogleMaps, inget behov av TomTom alltså.
Postad 20 November 2008 - 15:26
Postad 20 November 2008 - 15:39
Jag tankar ner torrentfiler direkt från vissa sidor rakt ner i mobilen och kan se film när jag vill
Nog OT från min sida..
Postad 20 November 2008 - 15:51
Yepp.
Jag tankar ner torrentfiler direkt från vissa sidor rakt ner i mobilen och kan se film när jag vill
Nog OT från min sida..
Ja just det, det är ju den livsnödvändiga funktionen som är en given dealbreaker för valet mellan iPhone och WM-telefon. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt, jag hoppas du kan förlåta min otroliga dumhet
Jag lägger också ner detta nu, nog med OT.
Postad 20 November 2008 - 17:37
Postad 20 November 2008 - 17:51
Postad 20 November 2008 - 22:23
Hmm...Youtube klipp är väl inte samma sak som att se film/serier i telefonen
Jag trodde du sa att du la av med OT nu...?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
15 bilder
20 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?