Själv är man B&W frälst så B&W683 eller B&W685 är ju givna kandidater.
Har inte lyssnat på Larsen 4, iaf inte vad jag minns, måste ha missat dom på arken mässan.
Dom var dock testade i senaste High fidelity med gott betyg så dom hade varit roliga att provlyssna.
Men jag tänkte på att du skrev att du nog ville ha stativare för att du inte skall spela så "högt".
Jag ville bara påpeka att det inte behöver spelas högt för att golvare skall kunna utnyttjas fullt ut. Dom har mer pondus och gräver djupare även vid lägre volymer. 25 kvadrat låter inte för litet för att köpa golvare.
Jag vill minnas att med Larsen 4 rekomenderas lyssningsposition lika långt från högtalarna som högtalarna har till varandra. Dvs en liksidig triangel sett uppifrån. Du kan ju fundera på hur du vill möblera rummet och om det är möjligt hemma hos dig. Men som redan är skrivet så skall ju stereobilden vara mycket större med Orto akustiska högtalare (som Larsen är) än med "vanliga".
Vad gäller kablar tycker jag definitivt att det är något du kan leka med senare, fokusera på högtalare i första hand, pengarna som blir över lägger du på en stärkare och billiga kablar. Vill du sedan leka vidare med anläggningen kan du testa andra kablar men det kommer ändå aldrig bli bättre ljud än högtalarna kan ge ifrån sig så börja i rätt ände.
Ett par välplacerade dämp plattor på väggarna kommer göra mer för ljudet än dom flesta kablar vill jag påstå utan att på något sätt fiska efter ännu en debatt i ämnet : )