Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Förstärkare / Receiver utan massa onödiga ingångar

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 November 2008 - 19:42

Gerold
  • Gerold
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag är sugen på att byta receiver, har införskaffat ps3 och vill kunna avnjuta ljudet från blu-ray filmerna.
För att kunna göra det så måste den ha hdmi in/ut och det har ju det flesta receivrar, så det är ju inget problem.
Men det jag blir irriterad av är att alla receivrar även har ca1800(överdrift) andra in- och utgångar som jag aldrig kommer använda och jag kan inte hitta någon som inte har det! I nuläget använder jag 3 ingångar på receivern, 2 optiska och en analog. Nu tycker säkert många att jag inte ska klaga, jag behöver ju inte använda in/utgångarna om jag inte vill, det gör ju inget om dom är där, men det känns som jag betalar för nåt jag inte vill ha. Vem idag(eller nånsin) använder 4-6 s-videoingångar och 4-6 kompositingångar!
Någon som håller med mig, eller är jag den ende?

Postad 20 November 2008 - 20:58

sossen
  • sossen
  • Forumräv

• 718 inlägg
  • 0
Svh-s, komposit osv är kanske inte så vanligt att man använder. Dessvärre blir det nog svårt att hitta en reciever utan dessa.

Fantastiskt vore ju att kunna beställa en färdigbyggd reciever på samma sätt som man idag kan beställa en dator. Att kunna välja exakt vilka in/utgångar, anslutningar funktioner osv ur en rullista.

Ovanstående kommer troligtvis aldrig existera. Du får nog leva med alla onödiga ingångar :)

Redigerat av sossen, 20 November 2008 - 20:59.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.