Hej
Jag skall köpa grejor till mitt nya biorum.
Kommer bli
Onkyo606
Alumni 5.1
Troligen en Mitsubishi 5500
Jag skall ha en htpc för musik och film från en server troligen HP mediasmart verkar prisvärd och enkel möjligen bygga egen.
Frågan gäller om man skall ha en standalone bluray Sony 350 eller blir en inbyggd i htpc lika bra bild m.m?
Någon som kan ge en jämförelse. Spar en heldel pengar genom att bygga in den i htpc.
/Joakim
Jag skulle helt klart rekommendera HTPC:n. Det enda du inte kan få ur den jämfört med en standalone-spelare är full bitrate på HD-ljudspåren, i alla fall inte direkt från skivan (men du kan enkelt rippa BD till .mkv-filer med fullt HD-ljud i flac-format som du sedan kan spela upp i t ex Media Center).
Fördelarna med att ha BD-läsaren i en HTPC är många, bl a just det att du kan rippa skivorna till disk och sedan använda en filmkatalog (My Movies, Movie Collector, Videobrowser) för att komma åt alla filmer med en knapptryckning:

I mitt fall (ovan) använder jag Video Browser för MCE.
Jag använder Arcsoft Total Media Theatre som jag tycker fungerar stabilt i HPTC-miljön. Bildkvalitetsmässigt har du helt andra möjligheter till kalibrering, post-processing, m m i en HTPC än i en standalone.
Jag har också en Windows Home Server (hembyggd, se mitt galleri) med (i dag) 6 TB diskutrymme där jag har allt mitt material lagrat. Det fungerar perfekt och är stabilt som en klippa.
/P-O
Redigerat av Unregistered33aea5f7, 21 November 2008 - 12:25.