För ett tag sedan brann vårt hus (branden började på vinden) och rökutvecklingen var mycket kraftig i huset.
Jag hoppas nu att det finns någon som kan svara på några minst sagt udda frågor om förstärkare.
Brandmännen pumpade in 8 kubik vatten på den del av vinden som är/var rakt ovanför min anläggning och således har det alltså runnit vatten ner på min mediebänk och min anläggning. Tydligen har det dock inte kommit så mycket vatten på elektroniken då den stod under en bänkskivan som tog de mesta vattnet och ledde undan det. Dock har det runnit vatten längs med fronten på förstärkare och jag undrar om detta kan ställa till med något i framtiden? Förstärkaren fungerar trots detta och låter nog precis som innan branden.
Kan jag vänta mig rost eller liknande inne i förstärkaren samt att den förr eller senare slänger in handduken?
Hur känslig är elektronik i allmänhet vad gäller brandrök?
Dessutom misstänker jag att det legat/ligger en del gips från väggarna inne i förstärkaren då den låter som en maracass när jag vänder den upp och ner.
Om ni förstår mitt inlägg är jag tacksam för svar på om jag bör byta ut den eller låta den vara kvar.
Tacksam för svar.
//Kim
Sökningen pågår
Avancerad sökning
74 bilder
2 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?