Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Julklapp i Korea?

19 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 November 2008 - 02:37

johannisson
  • johannisson
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Jag kommer troligen få en PS3 av frugan i Julklapp (skönt att vara 30-årig till kropp men 14 till sinnet :lol: )... Vi bor för närvarande i Korea så jag kommer få en Koreansk PS3:a. Billigt och bra, en vit 80GB med nya kontroller x2 samt Fallout för 390.000 Won = 2400 sek. :D Men med en utländsk variant det kommer lite frågor. :huh:

Frågor:
Är det några problem med språket i PS3:an, eller är det bara att stega rätt och byta till Engelska? Har alla PS3:or engelska som alternativ?

Jag kommer ju kunna köra IPTV här nere då det finns för PS3:an men hur blir det när man kommer hem. Är det något företag som erbjuder IPTV via PS3:an?

Spel? Hur är det med spel, redan luskat ut att dom inte är regionskodade men det står "only for Korean market" på askarna i butiken... står det samma på svenska spel "Only for Swedish market" eller linkande typ "EU"? Eller är det bara ett sätt att hindra import/export här i Korea?

Tacksam för svar
//Fredrik

Postad 26 November 2008 - 08:36

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0
IPTV via PS3an? Det var nytt. Om du menar Play-TV så funkar det inte med IPTV här i Sverige iaf. Den tar bara emot marksända kanaler.

Berätta mer om IPTV det vore ju sjukt intressant.

Har iofs läst om IPTV i PS3an i Telia digitaltv tråden men det var något som Telia visade upp på något internmöte å lär nog aldrig dyka upp hos konsument. De har ju inte ens HDTV.....

Postad 27 November 2008 - 03:26

Unregisteredd0bf9efb
  • Unregisteredd0bf9efb
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Spel? Hur är det med spel, redan luskat ut att dom inte är regionskodade men det står "only for Korean market" på askarna i butiken... står det samma på svenska spel "Only for Swedish market" eller linkande typ "EU"? Eller är det bara ett sätt att hindra import/export här i Korea?

Tacksam för svar
//Fredrik

Dom må mycket väl vara regionsfria (möjligheten FINNS dock att regionslåsa spelen, men Sony ser ner STARKT på det), men hur är din koreanska? Tror mest att dt är mot export (på samma sätt som vi har "not for individual sale" för bundlade lir.

Finns ju några J-RPG som e smått oförståeliga för oss nordiska barbarer.

Postad 27 November 2008 - 08:22

woyang
  • woyang
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
lanar din trad lite ^^ Ar med i korea och tankte kopa med Ett ps3 hem 2200kr kanns nastan skumt billigt.
har sony varlds garanti for playstation. Aven antar att inte filmer kan spelas upp fran sverige?
Men vanliga Dvd borde vall ga?

Postad 27 November 2008 - 08:38

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0
Är det olika regioner så går det inte med DVD heller.

Postad 27 November 2008 - 14:51

Unregisteredd0bf9efb
  • Unregisteredd0bf9efb
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

lanar din trad lite ^^ Ar med i korea och tankte kopa med Ett ps3 hem 2200kr kanns nastan skumt billigt.
har sony varlds garanti for playstation. Aven antar att inte filmer kan spelas upp fran sverige?
Men vanliga Dvd borde vall ga?

DVD och Bluray är regionslåst vad gäller filmer.
Däremot kan du ju streama DVDfilmer (även BD? om du har en bddrive) över nätverket.

Postad 27 November 2008 - 15:22

FireTraXX
  • FireTraXX
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0

DVD och Bluray är regionslåst vad gäller filmer.
Däremot kan du ju streama DVDfilmer (även BD? om du har en bddrive) över nätverket.

Långt ifrån alla Blu-Ray är regionslåsta.
Kommer inte ihåg addressen och orkar inte googla, men det finns listor över vilka som inte är det.

Postad 27 November 2008 - 16:13

woyang
  • woyang
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
ohh ockey tack for svaren. ^^ borde vall ga o lasa upp senare tycker man som pa vanlig DVD spelare sa den blir regions fri far valla anvanda min hederliga dvd spelare och kopa koreanska blu rays filmer
En sisita fraga ar det varlds garanti pa ps3an

Postad 27 November 2008 - 16:44

FireTraXX
  • FireTraXX
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0

ohh ockey tack for svaren. ^^ borde vall ga o lasa upp senare tycker man som pa vanlig DVD spelare sa den blir regions fri far valla anvanda min hederliga dvd spelare och kopa koreanska blu rays filmer
En sisita fraga ar det varlds garanti pa ps3an

Playstation 3 är regionsfri.
Den behöver du inte låsa upp alls, inte nån gång, någonsin.
Läs vad jag skrev.

Postad 28 November 2008 - 02:43

johannisson
  • johannisson
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

IPTV via PS3an? Det var nytt. Om du menar Play-TV så funkar det inte med IPTV här i Sverige iaf. Den tar bara emot marksända kanaler.

Berätta mer om IPTV det vore ju sjukt intressant.

Har iofs läst om IPTV i PS3an i Telia digitaltv tråden men det var något som Telia visade upp på något internmöte å lär nog aldrig dyka upp hos konsument. De har ju inte ens HDTV.....

Tack för svaren folk

Många saker är billigare här nere, först och främst har lägre skatt på varorna. Sedan så har dom massor med Amerikanska militärbaser så import från staterna är subventionerad och enkel. Sedan är dom ju granne med Japan så allt där ifrån tar bara några timmar att få hit och är billigt. Det bor 46 miljoner mäniskor här och alla har 100Mbit uppkoplingar (nästan alla i alla fall), dom är värdlens mest uppkoplade folk. Mina kolegor på jobbet som är i 50-60års åldern handlar allt på nätet, laddar ner filmer och musik som vilken svensk filderlare som hälst :P

För att ge lite perspektiv på vilket IT land det är så fins det TVÅ kanaler på TV som visar lajv strider i gamla Starcraft, det är det enda dom visar och dom är populära med 500.000 - 1.000.000 trogna tittare. Helt galet...

Gällande IpTv så kan du läsa mer här (engelska):
http://www.screendig...7-PHR/view.html

Eller den Koreanska distubetören, en site med lite fina bilder och obegripling text. I alla fall för mig som likt er är en barbar! jag fattar noll koreanska men min två-åriga dotter förstår :)
http://mymegatv.com/default.asp

Men jag fick aldrig svar på om man enkelt kan byta språk på sin PS3:a? Så ni som köpt från Japan var det lätt att byta meny-språk?

Ställer språket tillbaka sig efter varenda firmwear uppgradering?

Postad 28 November 2008 - 07:47

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0
Synd att det inte stod hur det funkade. Har ju IPTV hemma så det vore najs.

Postad 28 November 2008 - 09:11

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
Du väljer systemspråk vid första uppstarten sen behöver du "aldrig" göra det igen, tror nog maskinen är på engelska första gången men inte säker.

Postad 28 November 2008 - 13:01

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0

Playstation 3 är regionsfri.
Den behöver du inte låsa upp alls, inte nån gång, någonsin.
Läs vad jag skrev.

PS3an är INTE regiosnfri. Köper han en PS3a i korea så kommer han bara kunna spela upp DVD-filmer från region 3 (asien). BD-filmer är också regionskodade men det finns som sagt nästan fler filmer som är regionsfria i dagens läge men inte alla. http://regionfreemovies.com/

Spel däremot är regionsfria.

Postad 28 November 2008 - 16:33

johannisson
  • johannisson
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Det gör mig inget att PS3an int är regionsfri för jag älskar japansk film och anime både på BD och DVD... så när jag kommer hem köper jag enkelt en vanlig BD-spelare så har jag ju två regioner redan täkta :rolleyes:

Att spelen är regions fria visste jag och det är ju skiba ju!

Postad 28 November 2008 - 17:16

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
haha vad gör alla i korea? party på gång där eller? :rolleyes:

Postad 28 November 2008 - 19:50

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

• 976 inlägg
  • 0

haha vad gör alla i korea? party på gång där eller? :D

Har du inte hört??? Världens bästa land. Till och med mer patriotiskt än USA och eftersom USA är så bra måste ju Korea vara ännu bättre!

Själv åker jag om en vecka. Värsta draget!

NOT! ;)

Själv åker jag för uppgrader en TFT-ritare (jobbar på www.micronic.se). Dock så finns det en riktigt bra sak med Korea, traktamentet. Det möjliggör inköp av konsoler, spel mm. :rolleyes:

/Bäckman

Redigerat av Stefan Bäckman, 28 November 2008 - 19:51.

Postad 29 November 2008 - 01:25

johannisson
  • johannisson
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Jag jobbar för Volvo och har bott här nere i 15 månader nu...

Korea är fntastiskt på sina sätt precis som Sverige har pluss och minus...

Rolig läsning http://en.wikipedia.org/wiki/Fan_death Alla Koreaner jag har frågat tror blint på detta!

Jag har köpt projektor, högtalare, förstärkare, och en Tvix osv... allt som alles har det blivit 32.500:- billigare än att köpa samma saker i svedala... så det är bra pris på elektronik här ner :rolleyes:

Postad 29 November 2008 - 16:43

Unregisteredd0bf9efb
  • Unregisteredd0bf9efb
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Jag har köpt projektor, högtalare, förstärkare, och en Tvix osv... allt som alles har det blivit 32.500:- billigare än att köpa samma saker i svedala... så det är bra pris på elektronik här ner :)

Men... men.. du stödjer ju kommunism! :(

:D

Postad 29 November 2008 - 18:07

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2396 inlägg
  • 0

Men... men.. du stödjer ju kommunism! :)

:(

"Chansar vilt" på att det är Sydkorea som avses och inte Nordkorea.

Postad 03 December 2008 - 05:32

johannisson
  • johannisson
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Men... men.. du stödjer ju kommunism! :D

:blink:

Nej jag bor inte i NordKorea... Volvo bygger inga saker i NordKorea... ;) Men det vore intersant och lärorikt att jobba där men bara några månader. Den med mest upplevelser när han dör vinner! Jag gillar att uppleva olika kulturer och se hur olik världen är, jag älskar mitt Sverige men det finns allt bra platser på jorden som inte är hemma. Men man kanske skulle bli helt deperimerad om man bode i NordKorea med all misär.

SydKorea är nu mitt nya hem, det är likt ett mini Japan/Europa, dom är high-tech men istället för att ha växt fram sakta har dom exploderat fram sin utveckling. Den äldsta generationen i landet växte upp i lerhus, den yngre generationen har 100Mbit, och Tv i mobilen. Helt galen hastighet på U-land till I-land.

"Chansar vilt" på att det är Sydkorea som avses och inte Nordkorea.

Huvudet på spiken! ;)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.