Jag har idag.
B&W 703
B&W HTM7
Dali concept 1 (bakhögtataler) Temporört tills jag köper B&W DS7or
Detta driver jag med en Denon AVR-4308.
Jag har provlyssnat 703-högtalarna till ganska många anlägningar och vet att man kan få mycket trevligt ljud ur dessa frontar. Men jag tycker verkligen inte att min Denon orkar leverera, det saknas på tok för mycket bas om man inte EQ-ar upp den men det blir ändå inte riktigt bra enligt mig. Så jag vill lösa detta på något vettigt sätt. Jag har läst på forum, granskat andra minhembio folks anlägningar och många kör med efektförstärkare. Aha tänkte jag det är det jag saknar, hoppas jag.
Forskade på nätet, läste än mer forum för att hitta prisvärda och kraftfulla stärkare som kan leverera... men jag har nu stött på en vägg.
Problem 1 jag kan inte låna hem eller provlyssna mina val, jag bor i Syd Korea och i min stad (500.000 invånare) finns ingen HiFi butik, sånt köper man på nätet... Bytesrätt är bara till för defekta varor här nere... inte som i Sverige där man kan lämna tillbaka en fungerande vara utan så värst mycket gnäll från säljare
Jag orkar inte vänta tills nästa sommar
Problem 2 det stora problemet. Jag kan inte välja mellan två olika alternativ, Rotels RB-1080 eller en RMB-1075. Antingen köper jag två kanalaren och driver mina frontar med, eller så köper jag 5 kanalaren och bi-ampar frontarna och även driver centern med nämnda rotel.
RB-1080 = 8500:- (billigt i korea)
RMB-1075 = 7200:- (billigt i korea)
Vad skulle ni välja och i sådant fall varför?
Hjälp mig som inte kan provlyssna...
//Fredrik
Redigerat av johannisson, 28 November 2008 - 05:54.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4 bilder
43 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?