Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

10 Must have games? (ny ps3-ägare) :)

37 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 29 November 2008 - 01:03

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0
Står och kollar igenom hyllorna utan att veta vad jag bör köpa!
Läst recensioner.. men föredrar medelsvenssons åsikter efter genomspelning!

Dock inga sportspel/guitar-hero/rockband.. allt annat får ni gärna lista, samt givetvis vilket slags spel det är! :rolleyes:

Så har ni några rekomendationer på spel, kan vara ett, eller flera.. ända upp till tio stycken?

//najkks

Postad 29 November 2008 - 01:18

Daint
  • Daint
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
  • Race Driver: Grid - Visserligen motorsport, men bästa bilspelet till PS3 i mitt tycke.
  • Call of Duty: World At War - Har alltid gillat CoD, och detta är inget undantag trots att 1:an fortfarande är bäst :rolleyes:
  • Ratchet & Clank - Plattformsspel som är underhållande, lite Crash Bandicoot över det.
  • Army of Two - Co-op (eller singelplayer)-FPS som är helt okej.
  • Singstar - Underbart partyspel, vilket du troligen testat. Har inte testat det allra nyaste (Singstar 3), men 2:an gillar jag.

Men du missar ju massa kul när du skippar sportspelen.
Listar några ifall du ångrar dig :P

• NHL 09 - Bästa NHL-spelet hittills. Nåt annat vore väl besvikelse kanske.
  • Tiger Woods PGA Tour 09- Nej, man behöver inte vara intresserad av golf för att gilla detta spelet ;)
  • Skate - Betydligt svårare än Tony Hawk-spelen (tycker jag), men samtidigt roligare. Skate 2 är på gång, har dock inget releasedatum på det.

Have fun! :D

Postad 29 November 2008 - 01:33

Blacksight
  • Blacksight
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
metal gear solid 4 - ett "must have"
resistance - grymt Co-op spel
call of duty 4 - bästa krigssimulator som har gjorts i modern tid

Redigerat av Blacksight, 29 November 2008 - 01:34.

Postad 29 November 2008 - 02:30

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Alla dessa är värda att spela, en del kan du köpa hem direkt från PS Store.
-> Metal Gear Solid 4
-> Wipeout HD (PSN)
-> Ratchet & Clank: Tools of destruction
-> Call Of Duty 4
-> Warhawk (PSN)
-> Gran Turismo 5: Prologue (PSN)
-> Grand Theft Auto 4
-> Little Big Planet
-> Motorstorm Pacific Rift
-> Resistance: Fall Of Man
-> Resistance 2
-> Uncharted: Drakes Fortune

Postad 29 November 2008 - 02:42

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0
Ingen som kan rekommendera heavenly sword? (eller vad det nu heter?)

Samt en fråga.. kan man ladda ner och testa ett demo av olika spel via ps3an? (innan köp dvs)

//najkks

Postad 29 November 2008 - 03:07

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0

Ingen som kan rekommendera heavenly sword? (eller vad det nu heter?)

Samt en fråga.. kan man ladda ner och testa ett demo av olika spel via ps3an? (innan köp dvs)

//najkks

har inte hunnit igenom hela Heavenly Sword än (är på sisa kapitlet) men jag gillar det :)

Ajjemän, bara att gå in på Playstation Store så hittar du allt från demon och fullspel till gamepacks, trailers och teman.

Postad 29 November 2008 - 05:03

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

har inte hunnit igenom hela Heavenly Sword än (är på sisa kapitlet) men jag gillar det :)

Ajjemän, bara att gå in på Playstation Store så hittar du allt från demon och fullspel till gamepacks, trailers och teman.l

Låter riktigt juste. Är de alltså möjligt att testa alla spel som demo utan att betala??

Frågan e ju om de kommer funka påmin usa-importerade ps3??

//najksorn (på ipod touch, in bed, bredvid snarkande sambo.. Thanks apple :(

Postad 29 November 2008 - 11:08

Kimpost
  • Kimpost
  • Beroende

• 1134 inlägg
  • 0
ALLA spel finns inte som demos, men många.

Morlocks lista är inte dum annars, fast ingen bra lista utan undantag. Motorstorm är såklart värdelöst! :) Byt ut det mot COD5, även om det inte är lika bra som fyran.

Postad 29 November 2008 - 13:14

frass3
  • frass3
  • Veteran

• 1521 inlägg
  • 0
Morlocks lista innehåller många bra spel, men jag skulle vilja byta ut båda resistance mot fallout 3 och mirrors edge. COD 4 är det igentligen det enda FPS man behöver, och när man spelat sig trött på det byter man till COD 5.
Kan dock inte heller rekommendera Little Big Planet men jag verkar vara den enda som inte gillar det...

Postad 29 November 2008 - 16:35

Unregisteredd0bf9efb
  • Unregisteredd0bf9efb
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Singstar
Rock Band (1 och/eller 2)
Assassins Creed
Spyro: Legend of the Dragon
Mirror's Edge
LittleBigPlanet
Tom Clancy's: EndWar
MGS 4
Tombraider: Underworld (väntar på att mitt ska levereras, men allting pekar på att det är ett topspel)
Prince of Persia (väntar på release :))

Morlocks lista innehåller många bra spel, men jag skulle vilja byta ut båda resistance mot fallout 3 och mirrors edge. COD 4 är det igentligen det enda FPS man behöver, och när man spelat sig trött på det byter man till COD 5.
Kan dock inte heller rekommendera Little Big Planet men jag verkar vara den enda som inte gillar det...

Gällande LBP så vill jag nog påstå att det kommer ta tre månader innan spelet börjar lysa.
Dels så måste MediaMolecule lösa sin skit med att hantera "offensivt" material, och så måste folk förstå att man inte bara ska spamma in items i banor, utan de måste vara roliga också.

I ärlighetens namn hade jag hellre sett att dom släppte det som ett 300sek spel på PSN, men det har potential, vilket är varför det är på de flesta listorna man ser, skulle jag tro.

Redigerat av Unregisteredd0bf9efb, 29 November 2008 - 16:36.

Postad 29 November 2008 - 17:34

Unregisteredca15b0a9
  • Unregisteredca15b0a9
  • Forumräv

• 703 inlägg
  • 0
Ja verkar vara en som har lite annorlunda spelsmak men sätter min lista här också...Gillar inte GTA ,cod spelen så mkt.

1. Little Big planet ( i mina ögon ett perfekt spel för hela familjen)
2. Uncharted ( med dessa miljöer och spelupplevelse kommer detta spel alltid finnas högt upp)
3. Gran Turismo5 prologue (Bästa bilspelet om man har ratt)
4. Battlefield BC ( Bara älskar detta spel,variationen från golfbilar-pansarvagnar-helikoptrar gör det här till det bästa fps spelet)
5. Resistance 2 ( 9½ i betyg säger det mesta av hur bra de är,men vill även slå ett slag för 1an som ja tycker är helskönt med)
6. Metal gear solid 4 ( Gillar man dem äldre MGS så är detta ett måse)
7. Motorstorm 2 (om ni är fler som spelar skall ni givetvis ha 2an ,annars räcker 1an gott o väl)
8. WipeOut HD ( Underbargrafik och fin fartkänsla)
9. Buzz och Singstarliren (förgyller vilken fest som helst)
10. Ratchet & Clank ( Perfekt för dem mindre fast även för dem som har barnsinnet kvar :)

Konstigt att ingen valt GTA som har sålts mest och alla recensenter gett 10 av 10.... ja själv tycker de var bland dem dåligaste gta som gjorts...

Redigerat av Unregisteredca15b0a9, 29 November 2008 - 17:37.

Postad 29 November 2008 - 18:30

Cod4life
  • Cod4life
  • Användare

• 214 inlägg
  • 0
Om du gillar RPG spel som tar (sjukt) lång tid så är ju oblivion ett absolut måste, igår fick jag 100 timmar på speltiden men kommer gå längre^.^ Du kan få reda på det mesta om spelet på www.uesp.net, men kolla inte för mycket för de är mestadels en sjukt stor guide^.^

Postad 29 November 2008 - 18:50

morberg
  • morberg
  • Forumräv

• 576 inlägg
  • 0
Sitter själv i samma sits. Köpte en PS3 för en vecka sedan och har hunnit med följande spel:

(bundlat med PS3:an)
(99 spänn extra vid köp av PS3)
(det enda "lösa" spel jag köpt)

Känner mig mycket nöjd med samtliga. Det som ligger nära till hands att handla nästa gång kan vara:

(bra pris, bra spel)
(kört HL på PC och gillade det)
(provat Motorstorm 1 demon på PSN - kul; denna verkar ännu bättre)

Redigerat av morberg, 29 November 2008 - 18:50.

Postad 29 November 2008 - 20:04

Unregistered8b1dd9ee
  • Unregistered8b1dd9ee
  • Forumräv

• 791 inlägg
  • 0
Min lista.
Dead space(konstigt att inte någon har detta på sin lista då det är årets näst bästa spelupplevelse enligt mig)
Orange box
Uncharted
Ratchet and clank
Cod 4
Grid
Fallout 3
Dirt
Little big planet
Battlefield bad company

Postad 29 November 2008 - 20:15

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

5. Resistance 2 ( 9½ i betyg säger det mesta av hur bra de är,men vill även slå ett slag för 1an som ja tycker är helskönt med)

Hu? snittet är under 90.

Kan bara rekommendera spel jag själv spelat.

Uncharted - Ett komplett äventry med lagom story, varierande gameplay och underbar grafik
Ratchet n Clank - Lättsamt, varierande, mycket action och ytterst trevlig grafik. Ett riktigt bra plattformspel helt enkelt
GTA IV - Fortfarande ruskigt bra story. Kanske inte levde upp till all mega hype men ställt mot liknande spel så bjuder GTA IV på saker som andra utvecklare bara kan drömma om.
CoD 4 - Bästa spelet i serien och ett av de bästa FPS online sedan CS enligt mig.

Kan inte rekommendera Heavenly Sword, men jag betalade fullpris för det. Är nog värt sina pengar om du plockar det från REA hyllan.

Postad 29 November 2008 - 22:01

Gäst_dannywtf_*
  • Gäst_dannywtf_*
  • 0
Har också en lista med "10 must have games":

1) Uncharted - Det första spelet jag spelat som visade vad nästa generations spel innebär. Grafik ochspelglädje i en perfekt kombination.
2) Little big planet - Har haft det i 2 dagar och har spelat över 8 timmar redan. så stort och så mycket att göra.
3) Gta 4 - Sandlådelek för vuxna. Svindlande stort. För stort för att jag skulle orka längre än 40 %:)
4) Half-life Orange Box - Världens bästa spelsamling i en box. Enbart Portal hade varit värt ett fullpris, men nu är det så att boxen är nedsatt i pris pga att det är "gammalt" så slå till. Ingen kommer att ångra sig.
5) Dead Space - Skräckspel som man bör ha spelat. Personligen tycker jag inte att det är så läskigt, men då är man ju skadad av all skräckfilm man sett i sina dar:P
6) Mirror´s edge - SÅ flytande kontroller. SÅ vackra miljöer. SÅ bra spelkänsla.
7) BUZZ - Suveränt spel som är gjort för party eller mysiga hemmakvällar.
8) Heavenly Sword - Filmerna i spelet är sjukt välgjorda och de olika kombinationerna man slåss med är sanslöst vackra.
9) Resistance 2 - Första spelet var riktigt roligt. Du kan räkna ut resten.
10) Call of duty 4 - Jag är inget fan av serien, men alla andra är det, så jag känner mig manad att promota det.

Bubblare: Devil May Cry 4, Assasins Creed och Rock band.

Postad 29 November 2008 - 23:08

Keepan
  • Keepan
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0
Motorstorm är ju bara ett oslagbart spel och Pacific Rift ska vara bättre på del flesta punkter enligt reviews. Själv håller jag på och sparar till det nu :(

Motorstorm 1 är också sanslöst kul, även om man varvar det vilket en "Hardcore gaymer" i klarar på ca. veckan så är online-delen grym. Fortfarande inte tröttnat på det efter 1 halvår :)

Postad 29 November 2008 - 23:29

analog
  • analog
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0
Köp först Orange box, missade detta helt då det släpptes och köpte det i veckan (efter tips härifrån) och har lagt massor av nya spel på hyllan tills vidare pga. detta.

Är sjukt beroendeframkallande, speciellt då Half Life 2 och framåt är ngt. nytt för mig (ja jag vet,..är värd lite flame...)

Mvh,

Edit: Stavning, flickvänsfritt på en lördag med single malt och Orange.. :)

Redigerat av analog, 29 November 2008 - 23:32.

Postad 30 November 2008 - 21:07

Unregistered72073bd1
  • Unregistered72073bd1
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0
GTA och Gran tursmo säger ja bara.. ;) Gran turismo blir grymt när hela kommer...

Postad 30 November 2008 - 22:30

Caaf
  • Caaf
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Personligen tycker jag att det finns ett par billiga enkla bra spel på PSN, och tycker att pixel junk eden helt klart är värt sitt pris.

Postad 30 November 2008 - 23:45

Unregistered5f833d6c
  • Unregistered5f833d6c
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0
1. Metal Gear Solid 4
Fruktansvärt bra singleplayerspel oavsätt men om du har spelat tidigare MGS så är det rentav en synd att missa detta. Jag har själv lirat tidigare MGS-spel så det spelar förstås in men det är absolut ett av de mest episka och välgjorda singleplayer-upplevelser jag varit med om. Se bara till att spela vidare för det blir bara bättre och bättre hela tiden och slutet är fantastiskt. Det tar ganska lång tid att klara hela singleplayer men ändå har jag spelat igenom det 3ggr och jag spelar i stort sett aldrig igenom ett spel flera ggr så det säger mkt.

2. Uncharted
Väldigt hypat spel som också levde upp till förväntningarna. Grafiken är helt sjuk, särskilt vissa scener när solen ligger lågt och man står någonstanns med fin utsikt... sån känsla. Animationer och allt sånt är också läskigt snyggt. Spelmässigt är det äkta äventyrsanda lite i stil med Tomb Raider även om jag hade önskat att problmelösningsmomenten var svårare.

3. Call of Duty 4
Jag har inte köpt 5an så jag kan inte uttala mig om den är lika bra/b'ttre/sämre men 4an är iaf riktigt grym. Singleplayer är välgjort och riktigt coolt gjorda interaktiva filmsekvenser. Cinematisk känsla i många partier och jag tycker personligen det är 100ggr coolare med modern krigföring än 2a världskriget. Hur som helst, var detta spel verkligen skiner och håller länge är multiplayer-delen. Dom har fått till aimet helt perfekt, det funkar verkligen att sikta riktigt bra fastän man saknar mus och man vill hela tiden spela mer och mer eftersom man får experience och på så vis låser upp nya saker såsom vapen etc. Grymma spellägen dessutom och enkelt att söka match.

4. Resistance: Fall of Man
Jag har inte spelat 2an än, jag ska köpa det men nyss köpt andra spel och har inte råd med allting på en gång, så det får vänta. Därför är det kanske bättre att köpa 2an men samtidigt kan du nog få tag i 1an rätt billigt nu och det är ju bra att hänga med lite i storyn. Hur som helst, detta var det första jag köpte och även om själva storyn inte är banbrytande direkt så gillade jag det, det har ändå en speciell känsla på något vis, troligen för att det i hela scifi-alien-saken är inmixat lite 2a världskrigs-känsla, lite svårt att förklara. Vapnen i spelet är väldigt fantasifulla, det är samma killar som gjort Ratchet & Clank spelen, finns många coola och speciella vapen.
Jag nötte på med multiplayer i detta spel ganska länge, jag tyckte verkligen det var skitkul, och även här levlar man upp - precis som i CoD4. När man kör online får man välja mellan att vara människa eller alien (chimera) och väljer man att vara människa kan man sprinta om jag minns rätt, medan man som chimera kan gå in i "rage mode" ibland och då se igenom väggar, rätt coolt.

5 Fallout 3
Gillar du rollspel, och särskilt om du kört de gamla Fallout-liren som jag har gjort, så borde detta intressera dig. Jag själv hade rätt låga förväntningar på grund utav vad många skrev om att Fallout-känslan försvunnit så jag blev väldigt positivt överaskad. Det finns faktiskt väldigt mycket att göra i spelet, jag har just nu spelat i ungefär 60 timmar tror jag och det finns fortfarande en hel del sidequestande kvar att göra, till exempel har jag inte ens listat ut hur man går med i Brotherhood of Steel än. Mainquesten har jag knappt gjort nåt på. Grymt kul.

6 Little big Planet
Spelet som alla snackar om. Jag har inte riktigt hunnit köra igång med detta än då jag fortfarande lirar Fallout, men jag körde betan ganska mycket så jag har ganska bra koll. Det är ett spel med enorma möjligheter, singleplayerdelen har jag inte lirat igenom så jag ska inte säga något om den. Online är dock skitkul att lira, särskilt med vänner som är enkelt att bjuda in eller hoppa in med. Man sitter ofta och skrattar åt saker som sker. Det finns otroligt välgjorda onlinebanor som folk har gjort och vissa är helt sjuka som man inte fattar hur dom har gjort. Verkligen hur kul som helst.
Den enda nackdelen med detta spel - och detta är ett klantigt misstag som man kan hoppas fixas med patch - är sökfunktionen online. Man går in på "Coola nivåer" och där visas lite blandat, dels vissa av de mest populära men också väldigt många helt slumpade, varav de flesta är dåligt gjorda kartor. Jag hoppas verkligen att de fixar till så man kan hitta bra kartor enklare. Men annars är detta spel jätteoriginellt och väldigt roligt att spela. Att göra egna kartor tar tid men kan vara väldigt belönande.

Detta är top 6 varav ordningen inte är helt hundra kanske. Det känns som en ganska bra ordning, men den enda som jag är helt säker på är egentligen MGS4, de andra kan nog skifta lite dag till dag.

Hoppas det hjälpte nåt.

Postad 01 December 2008 - 08:41

Unregistereda69d2a7a
  • Unregistereda69d2a7a
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0
måste slå ett slag för amerikanska PS store, där finns det mera demos än vad som finns i EU, skapa ett nytt konto och säg att du bor i usa, adresser finns ju på internet, bara ta ett hotell t ex.

ang spel:

Uncharted är klockrent, det finns antingen i beg hyllan eller så kan du köpa nytt i platinum serien, det är inte dyrt men riktigt bra äventyr.

GTA4 har väl en bra story men grafiskt så känns det som en besvikelse, inget man tar fram för att visa polarna hur tufft next gen är.

Metal gear solid 4 är riktigt bra, storyn är enkel att "hänga med i" men det är nästan ett krav på att man har spelat dom andra spelen i serien för att förstå den fullt ut, något som jag inte har gjort men jag gillade verkligen spelet iaf, det blir bara bättre och bättre rakt igenom, men man måste leva med att det kan vara ganska långa cut-scenes.

race driver grid äger jag inte, men demot är något som jag återkommer till varje vecka så det blir nog ett inköp snart, ska bara bygga klart köket först =)

i övrigt råder jag dig till att testa innan du handlar, antingen via demos eller köpa spelen i riktiga spelbutiker som har öppet köp om man inte gillar spelet.

Postad 01 December 2008 - 12:08

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

måste slå ett slag för amerikanska PS store, där finns det mera demos än vad som finns i EU, skapa ett nytt konto och säg att du bor i usa, adresser finns ju på internet, bara ta ett hotell t ex.

ang spel:

Uncharted är klockrent, det finns antingen i beg hyllan eller så kan du köpa nytt i platinum serien, det är inte dyrt men riktigt bra äventyr.

GTA4 har väl en bra story men grafiskt så känns det som en besvikelse, inget man tar fram för att visa polarna hur tufft next gen är.

Metal gear solid 4 är riktigt bra, storyn är enkel att "hänga med i" men det är nästan ett krav på att man har spelat dom andra spelen i serien för att förstå den fullt ut, något som jag inte har gjort men jag gillade verkligen spelet iaf, det blir bara bättre och bättre rakt igenom, men man måste leva med att det kan vara ganska långa cut-scenes.

race driver grid äger jag inte, men demot är något som jag återkommer till varje vecka så det blir nog ett inköp snart, ska bara bygga klart köket först =)

i övrigt råder jag dig till att testa innan du handlar, antingen via demos eller köpa spelen i riktiga spelbutiker som har öppet köp om man inte gillar spelet.

Jo råkar faktiskt ha en usa-adress redan, hehe :) kör den när jag importerar, slipper tull, etc etc.. :P
så kan ju nyttja den då jag reggar kontot, blev faktiskt en 60gb -usakonsoll också, spelen kanske blir svåra att kränga i efterhand här i Sverige, men med ett ca-pris på runt 170kr för GTA4 så överlever tom. jag :lol:

//najkks

Postad 01 December 2008 - 12:35

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0

*snip*

Gällande LBP så vill jag nog påstå att det kommer ta tre månader innan spelet börjar lysa.
Dels så måste MediaMolecule lösa sin skit med att hantera "offensivt" material, och så måste folk förstå att man inte bara ska spamma in items i banor, utan de måste vara roliga också.

OT:
Hehe.. Det här blev ju lite lustigt med tanke på din eminenta Engelska :)
https://www.minhembi...s...t&p=2176053

Ontopic så säger jag båda Ratchet&Clank, GT5 P, Wipeout HD och Little Big Planet.
Singstar samlar numera damm här hemma. Buzz kanske kan vara kul.

Redigerat av JockeJ, 01 December 2008 - 12:39.

Postad 01 December 2008 - 15:12

clabbe69
  • clabbe69
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
Burnout Paradise tycker jag är ett måste spel, finns att ladda ner från psn.

Postad bild

Postad 01 December 2008 - 15:20

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 0
Warhawk, alltid, forever, whatever.....

Postad 01 December 2008 - 18:02

Unregistered72073bd1
  • Unregistered72073bd1
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0
I väntan på H.A.W.X, Gran turismo 5, 2 days to vegas och maffia 2:
Någon som har Midnight club 3 : LA ? Ser mycket lovande ut, dock så gillade jag inte 2:an (dock minns jag inte varför)...
Har även kollat på burn out och end war!

Postad 01 December 2008 - 18:13

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

• 1428 inlägg
  • 0
Värst vad alla rekommenderar Little Big Planet. Är inte det ett barnspel? Ser ut som det på reklamen som går på tv iaf.

Postad 01 December 2008 - 19:04

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0

Värst vad alla rekommenderar Little Big Planet. Är inte det ett barnspel? Ser ut som det på reklamen som går på tv iaf.

Nja, jag har fått intrycket att kidsen helst vill ha shooters och gubbsen gillar Ratchet och Little Big Planet :P

Redigerat av JockeJ, 01 December 2008 - 19:06.

Postad 02 December 2008 - 13:04

Unregistereda69d2a7a
  • Unregistereda69d2a7a
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0

Jo råkar faktiskt ha en usa-adress redan, hehe :ph34r: kör den när jag importerar, slipper tull, etc etc.. :P
så kan ju nyttja den då jag reggar kontot, blev faktiskt en 60gb -usakonsoll också, spelen kanske blir svåra att kränga i efterhand här i Sverige, men med ett ca-pris på runt 170kr för GTA4 så överlever tom. jag B)

//najkks

spelen blir inget problem, dom är regionsfria, blu-ray är dock ett problem... du måste köpa US region om du vill se sånt, blir like bökigare på så vis.

Postad 02 December 2008 - 19:16

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

spelen blir inget problem, dom är regionsfria, blu-ray är dock ett problem... du måste köpa US region om du vill se sånt, blir like bökigare på så vis.

Du menar alltså att folk som köper en PS3 här i sverige, kan spela mina import -usa-spel alltså?? :ph34r:

Funkar det åt andra hållet med? Alltså spela svenska ps3-spel på en importerad ps3-enhet?

//najkks

Postad 02 December 2008 - 19:19

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Japp....

Postad 02 December 2008 - 19:56

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Japp....

Det låter great, alltså kan jag buda på billiga ps3-spel på ebay :ph34r: hehe..

Nåt man bör tänka på, annat än att språket är annorlunda i menyerna i spelet?

//najkks

Postad 28 June 2009 - 12:38

wigtor
  • wigtor
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
  • GTA IV - Ett av dom bästa spelen genom tiderna tycker jag!
  • Guitar Hero Metallica - Guitar Hero med låtar från ett av världens bästa band, kan det bli bättre?
  • Guitar Hero World Tour - Många sjysta låtar och fullt band.
  • InFamous - Riktigt kul spel där du spelar som en kille med superkrafter, du väljer sedan själv om du ska vara god eller ond i en helt öppen värld.
  • Racedriver Grid - Bästa racing spelet till PS3 just nu, men det kommer många tuffa utmanare framöver.
  • Skate 2 - Helt gudomligt spel! oavsett om du är skejtare eller inte kommer man tycka det här spelet är kul.
  • Little Big Planet - Ett kul spel men online delen som det snackades så mycket om tyckte inte jag var något speciellt.

Inte riktigt 10 spel men detta är dom spel som jag tycker är bäst just nu.

Postad 28 June 2009 - 13:21

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Uncharted och MGS4 är och förblir det bästa på plattformen. :)

Postad 29 June 2009 - 08:44

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

• 1920 inlägg
  • 0
CoD 4
Singstar
Tekken 5 (Klassiker)
Virtual fighter 6
Guitar hero
Killzone 2
NHL 2k8
Motorstorm II
Littel big planet
Oblivion

10 bra spel med lite olika tema får alla smaker

CIV är ju med en klassiker :-)

Postad 29 June 2009 - 12:47

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Jag ser varken Uncharted eller mgs4 på den listan :)

Postad 29 June 2009 - 13:03

Json_81
  • Json_81
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Passa på att köpa Super Stardust HD på PSN nu, 20 spänn för ett riktigt kul spel :)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.