Basen rök och slutatde fungera, gäller garantin?
21 svar till detta ämne
Postad 29 November 2008 - 19:03
Snouser
-
Snouser
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
I går köpte jag ett 2.1 system av Hi Fi klubben för drygt 19k. I går kväll kopplade jag in alla högtalare, och allt fungerade bra, fram tills för 3h sedan. Eftersom basen inte har någon on/off switch så drar jag ur kabeln ur väggen. varje gång den ska stängas av. Idag på morgonen när jag skulle koppla in basen igen så small det till. Basen började ryka och sedan så slutade den fungera.
När jag pratade med killarna på HiFi klubben i går fredag) så tyckte dom att jag skulle ta försäkring på allt, ifall någon av misstag skulle gå sönder. När jag frågade varför garantin inte skulle räcka detta så sa dom att den endast är till för "produktions fel", där jag som köpare måste bevisa att den är trasig från start. Då jag är en fattigt student så valde jag att inte ta någon försäkring på sakerna. Givetvis så gick dom sönder.
Min fråga är nu ifall detta går på garantin, eller är det bara att de upp?
Följd frågan är ifall sådan här fel bytes ut direkt i butik, eller om dom måste skicka i vägg den till tjottahejti, jag bor nämligen 10 min från butiken och har ingen lust eller tid att åka fram och tillbaka för att lämna och hämta basen.
Postad 29 November 2008 - 19:20
Greeeger
-
Greeeger
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Enda sättet är nog att vänta till på måndag och ringa till butiken, dom vet nog bäst.
Postad 29 November 2008 - 19:23
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
Jag hade nog tyckt att det var fel på suben men sen att bevisa det är en annan sak. Borde tåla att man sätter i kontakten liksom  . Säkert någon här som är kunnig i lagar och dyl.
Ring konsumentverket annars?
/Genis
Postad 29 November 2008 - 19:23
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3878 inlägg
Självklart gäller garantin! Allt annat är struntprat, för att garantin inte skall gälla krävs att du vanvårdat produkten.
Postad 29 November 2008 - 19:49
Snouser
-
Snouser
-